Ingkar Nasihat Keluarga Pembedahan Plastik Pada Lelaki Ini Berakhir Dengan Tragis


Baru-baru ini Kimchidaily ada kongsikan cerita tentang beberapa jenayah yang berlaku di Korea Selatan.

ARTIKEL BERKAITAN Tanpa Rasa Takut, Lelaki Ini Tikam 4 Orang Awam Tanpa Motif Di Kota Sillim Untuk cerita kali ini agak berbeza kerana ia melibatkan kes pembedahan plastik yang berakhir dengan kematian.
Kronologi
Pada 8 September 2016, Kwon Dae-hee iaitu seorang pelajar universiti pergi sebuah pusat pembedahan plastik untuk mendapat pembedahan perbaiki rahang. Dia telah melihat iklan untuk pusat pembedahan plastik di Seoul yang dipanggil Pusat A dan berazam untuk mendapatkan garis rahang yang lebih langsing. Niatnya itu dihalang sama sekali oleh keluarga terutama ibu dan abangnya.
Ibunya berkata, Kwon Dae-hee ketika itu berusia 25 tahun dibuli di sekolah menengah kerana dagunya yang menonjol dan melalui pengalaman buruk itu membuatkan dia bertekad untuk menjalani pembedahan kosmetik bernilai RM 25,958.80.
Tidak lama selepas pembedahan, Kwon Dae-hee koma selama 49 hari. Dia telah kehilangan lebih 3.5 liter darah dan meninggal dunia akibat pendarahan yang berlebihan pada 6 Oktober 2016.
Apa sebenarnya yang terjadi?
Selepas pendarahan yang berlebihan, dia dipindahkan ke hospital. Pada pukul 9 pagi keesokan harinya, pakar bedah plastik yang telah membedah Kwon Dae-hee tiba di hospital. Dia memberitahu keluarga pesakit bahawa prosedur telah berjalan seperti biasa dan malah menawarkan rakaman CCTV bilik bedah untuk membuktikannya – sesuatu yang tidak diperlukan di seluruh negara, tetapi yang dilakukan oleh beberapa klinik untuk meningkatkan kepercayaan. “Saya segera merasakan bahawa saya memerlukan bukti itu,” kata ibu Kwon Dae-hee.

Ibu Kwon Dae-hee yang ingin dikenali sebagai Lee Na-geum, menonton rakaman CCTV dari bilik bedah sebanyak 500 kali. Rakaman menunjukkan pembedahan bermula pada pukul 12:56 tengah hari apabila pakar bedah plastik mula memotong tulang rahang anaknya. Tiga orang pembantu jururawat turut berada di dalam bilik itu.
Selepas sejam, pakar bedah plastik itu pergi dan doktor lain memasuki bilik pembedahan. Kedua-duanya masuk dan keluar dari bilik itu, tetapi hampir 30 minit, tiada doktor langsung di bilik bedah walaupun pembantu jururawat hadir.

Lee Na-geum melihat bahawa walaupun pakar bedah yang diupah Kwon Dae-hee memotong tulang rahangnya, dia tidak menyelesaikan pembedahan itu. Selebihnya pembedahan dilakukan oleh doktor yang lain – seorang doktor am yang tidak mempunyai lesen pembedahan plastik dan baru sahaja menamatkan pengajian dari sekolah perubatan, walaupun terdapat iklan untuk klinik secara jelas mengatakan bahawa ketua doktor klinik akan beroperasi. dari awal hingga akhir.
Selepas pembedahan, kedua-dua doktor Kwon pulang ke rumah, meninggalkan jururawat yang bertanggungjawab kerana dia kehilangan darah.
Impak Ahli Parlimen Korea mengundi menyokong pemasangan kamera CCTV di dewan bedah hospital di seluruh negara, selepas kempen yang diilhamkan sebahagian besarnya oleh kematian Kwon Dae-he. Selain itu Lee Na-geum telah mengadakan protes di hadapan parlimen negara itu sejak Januari 2018.

Walaupun kes ini sudah lama, pihak mahkamah Korea tidak dapat menghukum klinik
yang bersalah itu kerana masih tiada hukuman yang jelas mengenai ‘ghost doctor’ itu.
Harap lepas ini ada keadilan la..
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram dan Telegram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.
The post Ingkar Nasihat Keluarga, Pembedahan Plastik Pada Lelaki Ini Berakhir Dengan Tragis first appeared on KimchiDaily.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/ingkar-nasihat-keluarga-pembedahan-plastik-pada-lelaki-ini-berakhir-dengan-tragis/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=ingkar-nasihat-keluarga-pembedahan-plastik-

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pernah Diminta Buat Pembedahan Plastik Influencer Malaysia Berlakon Drama Korea

Pernah Diminta Buat Pembedahan Plastik Influencer Malaysia Berlakon Drama Korea

papar berkaitan - pada 23/8/2023 - jumlah : 129 hits
Sebelum ini seorang pempengaruh media sosial yang dikenali Sabrina Azhar mendedahkan dirinya bakal muncul dalam sebuah drama web di Korea Selatan sehingga membuatkan ramai peminatnya tidak sabar mahu menonton buah tangan sulung anak kelahir...
Doktor Dedah Ramai Lelaki Korea Ingin Jalani Pembedahan Plastik Untuk Dapatkan Wajah Seperti 2 Selebriti Ini

Doktor Dedah Ramai Lelaki Korea Ingin Jalani Pembedahan Plastik Untuk Dapatkan Wajah Seperti 2 Selebriti Ini

papar berkaitan - pada 15/8/2023 - jumlah : 170 hits
Kalau cakap tentang pembedahan plastik negara Korea Selatan pastinya akan menjadi sebutan orang ramai ARTIKEL BERKAITAN Terbaru media Korea melaporkan bahawa Jin BTS dan Cha Eun woo merupakan nama selebriti yang paling banyak disebut dalam ...
Saya Cantik Han Hyojoo Perjelas Kebenaran Disebalik Pembedahan Plastik Ketika Sekolah

Saya Cantik Han Hyojoo Perjelas Kebenaran Disebalik Pembedahan Plastik Ketika Sekolah

papar berkaitan - pada 9/8/2023 - jumlah : 128 hits
Bukan selalu Han Hyo joo nak berkongsi cerita mengenai kehidupan peribadinya ARTIKEL BERKAITAN Dalam saluran YouTube Vivo TV Welcome CEO pelakon wanita itu dan Ryu Seung ryong telah menjadi tetamu untuk mempromosikan drama Moving Antara soa...
Sebagai Persiapan Haha Byul Akan Pergi Bercuti Bersama Keluarga Di Malaysia

Sebagai Persiapan Haha Byul Akan Pergi Bercuti Bersama Keluarga Di Malaysia

papar berkaitan - pada 5/8/2023 - jumlah : 167 hits
Ada pelbagai tarikan menarik Malaysia juga sering menjadi destinasi pilihan orang ramai untuk melancong ARTIKEL BERKAITAN Begitu juga dengan keluarga Haha dan Byul yang telah merancang untuk datang ke Malaysia untuk bercuti buat kali pertam...
Satu Keluarga Kena Tangkap Bungkus Makanan Bufet Keluar Dari Restoran

Satu Keluarga Kena Tangkap Bungkus Makanan Bufet Keluar Dari Restoran

papar berkaitan - pada 3/8/2023 - jumlah : 87 hits
HANOI Satu video tular di media sosial Vietnam memaparkan insiden sebuah keluarga bertengkar dengan kakitangan sebuah restoran bufet kerana mengambil makanan laut untuk dibawa pulang lapor laman berita Thaiger hari ini Dalam video itu kelua...
Sekolah Khusus Anak Keluarga Paling Miskin Dirancang Pmx

Sekolah Khusus Anak Keluarga Paling Miskin Dirancang Pmx

papar berkaitan - pada 6/8/2023 - jumlah : 236 hits
KEPALA BATAS Kerajaan berhasrat memperkenalkan konsep jenis sekolah baharu yang menyasarkan anak kepada golongan paling miskin di negara ini kata Datuk Seri Anwar Ibrahim Perdana Menteri berkata pelaksanaan sekolah berkenaan akan berpanduka...
Sekolah Rintis Murid Keluarga Miskin Akan Dibuka Tahun Depan Fadhlina

Sekolah Rintis Murid Keluarga Miskin Akan Dibuka Tahun Depan Fadhlina

papar berkaitan - pada 7/8/2023 - jumlah : 152 hits
ALOR SETAR Projek rintis sekolah khas pelajar keluarga paling miskin di negara ini dijangka dapat dibuka dan beroperasi seawal tahun depan Menteri Pendidikan Fadhlina Sidek berkata kementeriannya akan berusaha sedaya upaya bagi merealisasik...
Tragis Adik 9 Tahun Ditikam Di Perut Sehingga Mati Abang Terdengar Bisikan

Tragis Adik 9 Tahun Ditikam Di Perut Sehingga Mati Abang Terdengar Bisikan

papar berkaitan - pada 22/8/2023 - jumlah : 162 hits
Seorang lelaki yang dipercayai mengalami masalah mental menikam mati adiknya yang berusia sembilan tahun dalam kejadian di kediaman mereka di Kampung Kinapulidan di sini pada Khamis lalu Suspek berusia 19 tahun menikam adiknya menggunakan p...
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit

Pet Expo Midvalley 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch

Breathe Easy Indoors Exploring Air Conditioner Installation

Aneh Lelaki Kahwini Ibu Mentua Selepas Kematian Isteri Dengan Restu Bapa Mentuanya

Weak Bersatu Could Cost Pas Votes If It Stays In Pn