Ingatkan Sahabat Rupanya Musibat


Assalamualaikum


Ingatkan Sahabat, Rupanya Musibat | Dah lama tak update blog secara santai macam nie. Sebab kebelakangan ini, aku kerap blog topik berat. Aku nak elakkan topik berat sebab ada cerita yang nak aku kongsikan. Mungkin nampak remeh tetapi itu menjadi titik musnahnya kepercayaan.


Aku seorang yang ikhlas berkawan. Aku paling mudah nak bergaul dan kepala masuk air. Jadi, bila aku berkawan, aku betul-betul hargai kawan aku. Aku boleh pendengar, penasihat, geng gelak dan sebagainya. Tetapi tak aku sangka, aku ditikam sebegitu rupa.


Dulu masa dia susah, aku tak pernah tinggalkan dia. Aku jadi pendengar masalah dan luahan dia. Kadang kala, aku penasihat peribadi dia. Sama ada masalah peribadi atau kerja, aku lah penasihatnya. Dia kerap memberitahu bahawa akulah sahabatnya. Aku yang sentiasa ada susah dan senangnya. Dan dia takkan pernah lupa jasa-jasa aku.



Dikala orang pulaukan dia, aku yang ada dibelakangnya. Aku yang teman dia makan walaupun aku banyak hal yang nak kena selesaikan. Alhamdulillah, suami sentiasa izinkan aku temankan dia. Suami aku tak terlepas dalam menjadi kawan.


Tetapi betul lah bab kata orang, jangan terlalu percayakan orang. Kelak makan diri. Betul! Bila dia dah jumpa pasangan, dia bahagia, dia lupa siapa yang tolong dia dulu. Siapa yang siang malam temankan dia untuk berkenalan. Sampai parents aku turut serta jodohkan dia atas permintaan dia.


Sungguh aku tak sangka! Aku ingatkan dia sahabat, rupanya musibat! Dia tikam belakang aku berkali-kali. Walaupun maaf dipinta, luka dan remuk hati aku takkan pernah boleh diperbaiki. Yang menjadi teman aku, pendengar setia luahan aku adalah suami aku. Sampai satu tahap, aku bercerita pada ayah aku. Aku bercerita sampai menangis teresak-esak. Sakitnya aku rasa pada saat itu!
 
Baca: Jenis Politik Kerja Yang Sangat Menjengkelkan



Sakit bila orang yang aku anggap sahabat, tikam aku sebegitu rupa. Nak buang aku bila dia dah senang. Aku ingatkan aku takkan jumpa orang macam tu. Rupa-rupanya aku silap! Orang begitu masih wujud di atas muka bumi ini.


Aku sentiasa mohon pada Allh swt agar jauhkan aku, suamiku, keluargaku dan kawan-kawan aku daripada golongan munafik sebegitu. Sesungguhnya aku amat terkesan dengan apa yang jadi.


Pada awalnya, aku hampir depression kerana hal tu. Setiap masa aku terbayang-bayang wajah dia. Aku kerap bermimpi dia berikan aku tekanan. Dan mimpi itu sentiasa berulang walaupun aku tidur pada siang hari. Mimpi yang sama!!!


Alhamdulillah.. aku kuat! Aku bangkit selepas aku kerap menangis. Aku dah tak selemah itu. Aku keraskan hati, butakan mata, bisukan mulut dan tulikan telinga. Tiada lagi EYQA HASNAN yang masuk air macam dulu bila berhadapan dengan dia. Aku jadi seorang yang tegas dan keras hati. Aku berubah!


Dan aku lebih aman sekarang. Walaupun dia sering menyakitkan hati aku, aku ada cara tersendiri untuk mengatasinya. Aku akan sentiasa kuat selepas diuji sebegitu rupa.



" Kadang antara teman dan musuh itu berbeza sangat tipis. Ada kalanya dia sokong semua yang kau lakukan, namun ada kalanya dia menusukmu dari belakang. "



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.eyqahasnan.com/2023/07/ingatkan-sahabat-rupanya-musibat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rupanya Telefon Android Pun Boleh Kena Virus Ingatkan Kat Komputer Je Ini Cara Bersihkan Virus Ramai Tak Tahu

Rupanya Telefon Android Pun Boleh Kena Virus Ingatkan Kat Komputer Je Ini Cara Bersihkan Virus Ramai Tak Tahu

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 174 hits
Rupanya telefon android pun boleh kena virus ingatkan kat komputer je Ini cara bersihkan virus ramai tak tahu Virus mudah alih tidak pernah didengari berbanding dengan virus komputer dan pengguna internet telah lama mempertikaikan kewujudan...
Anti Slip Mat Rupanya Nama Lapik Ni

Anti Slip Mat Rupanya Nama Lapik Ni

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 233 hits
Cadangnya masuk Mr DIY nak cari anti slip mat ni tapi macam biasa lah tersangkut benda benda lain juga hehe K fiezz cari anti slip mat bekas untuk sudu ni untuk pantry office Maklumlah dah jadi person in charge untuk jaga pantry Kena lah be...
Patutlah Menteri Buat Kecoh Di Klia Rupanya Pegawai Imigresen Cuba Paw Pelancong Rm3000

Patutlah Menteri Buat Kecoh Di Klia Rupanya Pegawai Imigresen Cuba Paw Pelancong Rm3000

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 275 hits
Patutlah Menteri buat kecoh di KLIA rupanya Pegawai Imigresen cuba 8216 paw 8217 pelancong RM3000 Tiong King Sing berkata lawatannya ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur telah mendedahkan kegiatan rasuah di pintu masuk utama negara...
Tragedi Jeram Mawar Lapan Mangsa Masih Belum Ditemui Seorang Lagi Mangsa Rupanya Bakal Menantu

Tragedi Jeram Mawar Lapan Mangsa Masih Belum Ditemui Seorang Lagi Mangsa Rupanya Bakal Menantu

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 219 hits
Polis sudah mengenal pasti lapan lagi mangsa yang dikhuatiri lemas dalam tragedi kepala air di Jeram Mawar Air Puteh di sini semalam Menurut laporan Harian Metro Ketua Polis Daerah Kemaman Superintendan Hanyan Ramlan berkata tujuh daripadan...
Siapa Sangka Rupanya Ini Cerita Disebalik Asal Usul Nasi Lemak Yang Ramai Tak Tahu

Siapa Sangka Rupanya Ini Cerita Disebalik Asal Usul Nasi Lemak Yang Ramai Tak Tahu

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 91 hits
Siapa sangka Rupanya ini cerita disebalik asal usul nasi lemak yang ramai tak tahu Asal usul kewujudan Sejarah Nasi Lemak di Malaysia telah diketahui oleh orang ramai Nasi Lemak merupakan makanan tradisional Melayu yang berasal dari Semenan...
Lelaki Ini Sembelih Diri Sendiri Dan Tarik Isi Perut Macam Lembu Korban Rupanya Tertekan Masalah Kewangan

Lelaki Ini Sembelih Diri Sendiri Dan Tarik Isi Perut Macam Lembu Korban Rupanya Tertekan Masalah Kewangan

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 182 hits
Lelaki ini sembelih diri sendiri dan tarik isi perut macam lembu korban rupanya tertekan masalah kewangan SEORANG lelaki dipercayai kurang waras bertindak menarik keluar usus daripada perutnya malah mengelar lehernya sendiri seolah olah tid...
Bapa Panik Anak Hilang Bimbang Diculik Rupanya Kena Jual Dengan Isteri

Bapa Panik Anak Hilang Bimbang Diculik Rupanya Kena Jual Dengan Isteri

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 175 hits
MAISARAH AISYASiapa sahaja tidak panik apabila anak yang belum mencecah usia sebulan hilang ketika sedang lena tidur Menurut Tribun News seorang bapa di Jambi Indonesia melaporkan kes penculikan anaknya kepada pihak polis pada Ahad lalu Dia...
Biji Selasih Banyak Manfaat Rupanya Pada Kesihatan

Biji Selasih Banyak Manfaat Rupanya Pada Kesihatan

papar berkaitan - pada 3/7/2023 - jumlah : 150 hits
Rasanya minuman biji selasih ni kita selalu jumpa time bulan puasa kan Banyak je orang jual untuk dijadikan minuman berbuka Rasa fresh dan segar memang best sangat Biji selasih ni mengandungi banyak nutrien seperti karbohidrat vitamin miner...
Kuah Pekat Elok Rupanya Ni Rahsia Mee Kari Jadi Lagi Sedap Kaw

Kuah Pekat Elok Rupanya Ni Rahsia Mee Kari Jadi Lagi Sedap Kaw

papar berkaitan - pada 28/6/2023 - jumlah : 222 hits
Selalu bila makan mee kari di kedai rasanya lain Apabila masak sendiri di rumah tak sama rasanya Mesti ada yang merungut kuah cair dan tak kaw sangat Ok untuk resipi mee kari kali ni ada rahsia penyedapnya dan anda tak kan menyesal Bukan se...
Amalan Menyambut Kelahiran Bayi

20 Sekolah Terbaik Keputusan Spm 2023 Mengikut Gred Purata Sekolah

Bolehkah Hamil Walaupun Dara Tak Pecah

Primary School Teacher Crowned Kaamatan Queen

Setan Menyukai Musik

Six Mps Who Back Pm Anwar No Longer Bersatu Members Says Party Deputy President

Kucaimars Aku Fobia Chord

Vaksin Si Bulus Seawal Usia Dua Bulan



5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat

Resepi Sotong Masak Hitam Lauk Legend Orang Johor Nostalgia Habis


Make Your Austin Home Stand Out With Contemporary Casement Windows

Oku Dipukul Polis Siasat Dakwaan 3 Laporan Disediakan Anggota Sendiri Peguam

Pru16 Orang Melayu Tak Mahu Islam Mereka Nak Duit

Selamat Datang Bulan Jun

Trump Akan Fail Rayuan Gelar Hakim Seperti Syaitan

Bekas Datuk Bandar Ditahan Disyaki Terima Rasuah Lebih Rm1 Juta