Informasi Luncur Ombak Mampu Harumkan T Ganu Tetapi Mesti



SEBAHAGIAN peserta luncur ombak COMPLOT 2.0 bergambar bersama selepas penyampaian hadiah, baru-baru ini. - UTUSAN/AZLAN BAHRUM


SUKANKUALA TERENGGANU 15 Jan. - Sukan luncur ombak berpotensi besar mengharumkan nama Terengganu bukan sahaja dalam kejohanan tempatan berskala kecil bahkan di persada dunia pada masa akan datang.
Pengarah Majlis Sukan Negeri Terengganu (MSNT), Ibnu Amin Busu berkata, pihaknya bersedia membantu memajukan kegiatan riadah itu terutama apabila ia dipertandingkan dalam temasya Sukan Olimpik Tokyo 2020 pada tahun depan di samping Sukan SEA 2019 di Filipina.
"Dahulu kita pernah anjur perlumbaan kapal layar Piala Monsun (Monsoon Cup) di perairan Pulau Duyung dan luncur ombak ini boleh juga jadi satu lagi sukan yang dipopularkan pada musimtengkujuh."Kita lihat sukan ini mempunyai potensi besar kepada Terengganu dan boleh dimajukan dengan lebih baik sekali gus diketengahkan di peringkat antarabangsa," katanya kepada pemberita selepas menutup kejohanan luncur ombak COMPLOT 2.0 anjuran Persatuan Luncur Ombak Terengganu (PLOT) di Pantai Batu Buruk di sini, baru-baru ini.
Kejohanan selama dua hari dengan keseluruhan 70 penyertaan itu menyaksikan peserta dari Cherating, Pahang, Mohd. Nazrin Nasruddin menjuarai kategori terbuka shortboard, manakala tempat kedua dimenangi Muhammad Didaqt Mussaddiq dan Muhammad Aiman Syafeeq di kedudukan ketiga serta Mohd. Daud di tempat keempat.
Bagi kategori longboard terbuka pula dimenangi Mohd. Suhaimi, sementara Muhammad Khairul Muzaffar Shahnun tempat kedua dan kedudukan ketiga serta diraih Muhammad Izzi Mohd. dan Asrul Hafizuddin Suhaimi.
Bagi kategori terbuka wanita, peserta tunggal bertudung, Mona Rasidah Abdul Rashid menjuarai pertandingan itu, manakala Nur Alia di tempat kedua dan Qadeja Munirah Mussaddiq serta Sarah Faqihah masing-masing menghuni tangga ketiga serta keempat.
Ibnu Amin berkata, penggiat sukan luncur ombak perlu didedahkan dengan siri-siri latihan di luar negara berikutan keadaan ombak deras membadai di Terengganu hanya terhad pada musim tengkujuh.
"Kalau hendak bawa aktiviti ini ke peringkat antarabangsa, kita tidak boleh berlatih di Terengganu sahaja kerana sukan luncur ombak di sini bersifat bermusim, jadi, di luar musim tengkujuh mereka kena berlatih di luar negara.
"Saya sarankan mana-mana persatuan sukan termasuk luncur ombak segera mendaftar dengan pesuruhjaya sukan dan badan gabungan di bawah MSNT untuk diketengahkan. Setakat ini, kita ada 44 persatuan sukan yang berdaftar di bawah kita," katanya. (Utusan) Peluncur ombak bertudung, Mona Rasidah Abdul Rashid, muncul juara kategori terbuka wanita dalam kejohanan luncur ombak COMPLOT 2.0 anjuran Persatuan Luncur Ombak Terengganu (PLOT) di Pantai Batu Buruk, petang tadi. - UTUSAN ONLINE/AZLAN BAHRUM
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Memang 'sukan luncur ombak' mampu harumkan nama Terengganu hingga ke peringkat antarabangsa. Apalagi bila sukannya ikut syariat, bukan sukan 'berpakaian tapi telanjang' seperti tegahan Nabi SAW.Lihat juga..Bukan Terlucut Begini! Bukti Bertudung Bukan Halan...Bukan begini..
 Inilah 'berpakaian tetapi telanjang. Pakaian gadis ini, nyaris terlucut ketika meluncur ombak.
sumber : IbnuHisyam.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.superpantas.com/2019/01/informasi-luncur-ombak-mampu-harumkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Faedah Surat An Nuur 25 Tidak Mampu Menikah Hingga Berlaku Baik Kepada Budak

Faedah Surat An Nuur 25 Tidak Mampu Menikah Hingga Berlaku Baik Kepada Budak

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 274 hits
Kali ini kita melihat bagaimanakah Islam memberikan solusi bagi yang belum mampu untuk menikah dan bagaimanakah Islam memperlakukan budak
Berat Turun 10kg Hanya Dalam 10 Hari Ibu 3 Anak Ini Buktikan Mampu Cabar Diri

Berat Turun 10kg Hanya Dalam 10 Hari Ibu 3 Anak Ini Buktikan Mampu Cabar Diri

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 296 hits
6869 SHARES Dalam menjaga berat badan untuk sentiasa kekal dan ideal semua orang perempuan tahu bukanlah satu kerja yang mudah Kita perlu sentiasa konsisten dan memerlukan disiplin yang tinggi dalam pengambilan makanan sehari harian disampi...
Menhub Budi Target Krl Mampu Angkut 2 Juta Penumpang Per Hari Di 2020

Menhub Budi Target Krl Mampu Angkut 2 Juta Penumpang Per Hari Di 2020

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 232 hits
Menteri Perhubungan Budi Karya Sumadi akan meningkatkan kapasitas penggunaan kereta untuk commuter line Peningkatan kapasitas commuter line ditargetkan rampung pada 2020
Tidak Mampu Membaca Al Quran Dengan Sempurna Antara Punca 25 Imam Di Perlis Dipecat

Tidak Mampu Membaca Al Quran Dengan Sempurna Antara Punca 25 Imam Di Perlis Dipecat

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 332 hits
Tidak Mampu Membaca Al Quran Dengan Sempurna Antara Punca 25 Imam Di Perlis Dipecat Pemecatan 25 orang imam dan 10 lagi yang ditukarkan adalah di bawah bidang kuasa Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Perlis dan di luar bidang kuasa...
Still Un Named T Ganu Rep Hides His Face With Cap After Court Remands Him For 3 Days To Help In Macc Corruption Probe

Still Un Named T Ganu Rep Hides His Face With Cap After Court Remands Him For 3 Days To Help In Macc Corruption Probe

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 258 hits
KUALA TERENGGANU A Terengganu state assemblyman with a Datuk title has been remanded for three days to help in investigations in connection to alleged false claims of RM500 000 made last year The remand order which begins today was issued b...
Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku

Perlis Tak Ada Airport Tapi Ada Flight

Selamat Hari Raya Aidilfitri Kepada Sahabat Ksdd Yang Tercinta

Barangan Wanita Rosak Selepas Tiga Jam Mencari Di Lapangan Terbang

Malaysian Tigers Senaraikan Dua Pemain Muda