Impian Bercuti Ke Kundasang Sabah Bersama Traveloka


Impian Bercuti Ke kundasang Sabah Bersama Traveloka
‘Rasai suasana nya bagai berada di ladang segar dari Negera New Zealand’. Dengar tagline sebegini memang boleh membuat hati memberontak untuk pergi ke kundasang Sabah. Hendak pula sekarang nak pergi tidak lah begitu susah kerana banyak kemudahan yang tersedia. Cuma siapkan poket nya sahaja.





Bagai pucuk di cita ulam mendatang. Eh, bulan March ini bulan Matta Fair kan. Jadi mestilah banyak Matta Fair Promo yang ada. Wah, memang menarik sangat ni. Kebetulan apabila buka laman page Matta Fair 2019 terlihat Negeri Sabah dipilih sebagai destinasi pilihan ramai di Malaysia pada kali ini. Jadi, apa tunggu lagi, kena serbu la Matta Fair ini.




Terfikir pula dengan cuaca yang panas, jauh pula dari rumah, macam mana nak pergi. Nak bawa anak-anak bersesak-sesak di Matta Fair lagi. Memikirkan tempat letak kereta yang mesti penuh. Di jangka lebih dari 100,000 pengungjung akan hadir ke MattaFair 2019. Sangat ramai dan mesti sangat sesak. Dengan anak-anak yang memang super aktif, mau hilang kesopanan dan santunya masa disana. Boleh jadi singa cantik yang garang kat sana nanti.



Jadi, pilihan yang paling cepat terlintas pula di fikiran sebab takmahu keluar dan nak cepat dan mudah, tiba-tiba Traveloka. Mestilah traveloka pun ada juga tawaran ataupun diskaun yang menarik kan. Kalau hari-hari biasa pun ada diskaun, tak kan lah sempena Matta Fair Promo tak ada kan.






Benar bagai di duga. Traveloka Sale-Abration Hakuna Matta-Ta Deals. Wah, apa lagi, buat anda  yang suka melancong dan bercuti, ini lah peluang paling tepat untuk merancang perjalanan dengan baik. Kempen Traveloka Sale-Abration Hakuna Matta-Ta Deals pastinya ada satu “ SURPRISE’ buat pelanggan mereka. Mesti lagi banyak penjimatan yang pelanggan dapat. Jadi boleh melancaong dengan gembira dan juga penginapan yang selesa. Traveloka juga kini telah semakin berjaya meningkat naik serta menawan hati pelanggan dengan perkhidmatan yang baik , harga yang dipaparkan juga benar serta tiada sebarang caj atau bayaran tersembunyi. Tidak kurang lebih dari 5 minit pastinya tempahan anda selesai.


Pengalaman khaty menggunakan perkhidmatan traveloka semasa membuat tempahan bilik hotel, sangat mudah. Banyak tempat yang boleh kita buat perbandingan di dalam Traveloka sendiri. Kadang-kadang ada juga masa anda bertuah macam tawaran yang agak gila namate murah di sesetangah tempat penginapan dalam jangka masa yang singkat. Kena cepat dan sesuai dengan Tarikh sahaja.





Zaman sekarang hanya bermodalkan telefon dan internet, anda sudah boleh memilih untuk ke mana sahaja tempat untuk mengembara. Tambahan pula sekarang Traveloka menyediakan aplikasi apps store buat telefon android untuk memuat naik aplikasi Traveloka,maka banyak perkara dapat di jimatkan. Ianya sama macam konsep on-the-go. Bila-bila masa dan di mana jua ingatlah Traveloka. Melalui apklikasi Traveloka, para pengguna dapat melihat pelbagai tawaran dan diskaun yang hebat dengan cepat. Nampak tak kuasa sekarang hanya di hujung jari sahaja. Jadi janganberi alasan tiada masa untuk memnajakan diri untuk berehat sambil menikmati keindahan alam ini.


Matta Fair 2019 dan juga Traveloka Sale-Abration Hakuna Matta-Ta Deals sebenarnya mempunyai tujuan yang sama. Untuk mencuba berikan tawaran dan diskaun  yang sehabis baik selain daripada perkhidmatan serta pulangan wang yang berbaloi kepada pelanggan. Pilihan di tangan anda.  Kalau keluar ke Matta Fair sudah pastinya akan jem, sesak dan jangan cakap la cuaca sekarang akan membuatkan anda mudah berubah mood. Ataupun  bersenang lenang di rumah atau di mana sahaja dengan aplikasi Traveloka. Tapi pastikan line internet ada ye.



Apa yang menarik pasal Kundasang Sabah ini sampai membuat ramai yang tertarik sehingga membuat pengunjung dating tanpa henti? Jom inta sikit.



Desa Cattle Dairy Farm

Terletak di kaki bukit Gunung Kinabalu adalah New Zealand di negara Malaysia, Desa Cattle Dairy Farm. Pemandangan sekitarnya sangat menyejukkan mata. Ladang lembu yang berkeluasan 199 hektar ini juga dipenuhi dengan baka-baka lembu yang didatangkan dari New Zealand.



Anda boleh mendekati lembu-lembu ini dengan memberikan mereka susu di dalam botol dan belajar bagaimana susu lembu diperah. Bukan sahaja lembu yang ada di sini, kambing pun ada untuk anda cuba berikan makanan. Pasti akan menjadi memori yang indah untuk anda sekeluarga.


Sudah puas melihat pemandangan dan beraktiviti, jangan lupa untuk mencuba susu segar, ais krim dan juga yogurt yang dihasilkan di ladang ini. Dapat rasa kesegarannya di lidah anda. Memang cool!
Rumah Terbalik Tamparuli

Bagaimana rasanya kalau segala di dunia ini terbalik kecuali badan kita? Terasa seperti diawang-awangan sebaik anda melangkah masuk ke dalam Rumah Terbalik Tamparuli. Semuanya yang terdapat di dalam rumah ini terletak di dalam keadaan terbalik. Beginilah agaknya kalau berumah di angkasa lepas.
Kolam Air Panas Poring

Terletak di kawasan tanah rendah, Kolam Air Panas Poring bukanlah kolam air biasa, kolam air panas ini kaya dengan kandungan sulfur yang dikatakan baik untuk kesihatan dan dapat memberikan kesegaran badan serta melegakan sendi yang lenguh. Kolam ini cukup sesuai bagi mereka yang telah penat mendaki Gunung Kinabalu, boleh hilang sengal-sengal badan. Untuk pengetahuan anda, kawasan kolam air panas ini dibina oleh penjajah Jepun, lihat sahaja kawasan di sekitarnya yang ditumbuhi pepohon buluh seperti yang banyak terdapat di Jepun.Dream World Resort Kundasang

Terletak berhadapan dengan destinasi pelancongan terkenal, Desa Dairy Farm adalah sebuah penginapan cukup indah, Dream World Resort Kundasang. Penginapan di sini membuatkan hati anda sentiasa terbuai-buai dengan keindahan alam sekeliling, dari bilik anda dapat melihat Gunung Kinabalu sambil menghirup udara segar. Pada waktu pagi dan petang pula anda dapat menyaksikan pemandangan indah matahari naik dan terbenam, apa lagi yang anda inginkan untuk sebuah percutian yang sempurna?( sumber : google)



Sebenarnya banyak lagi tempat yang menarik. Khaty suka yang ada pemandangan yang cantik dan sejuk. Baru ada feel nak bercuti. Dengan kempen Traveloka Sale-Abration Hakuna Matta-Ta Deals, rebut lah peluang supaya anda dapat meluangkan masa dan mencipta kenangan yang terindah apabila bercuti bersama-sama.  Semoga impian untuk ke Sabah menjadi nyatakan .

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.khatyaiman.com/2019/03/impian-bercuti-ke-kundasang-sabah-bersama-traveloka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Sewa Kereta Apa Yang Sesuai Bercuti Di Sabah

Nak Sewa Kereta Apa Yang Sesuai Bercuti Di Sabah

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 371 hits
Nak sewa kereta pun kena pastikan tak salah pilih Jangan pilih sebab nak murah Tapi pilih kereta yang praktikal untuk disewa semasa korang Rate Harga Murah Dah jadi lumrah semua orang nak rate kereta sewa yang murah kan Tapi jangan lupa fak...
Bercuti Tanpa Risau Dengan Traveloka Saleabration Hakuna Matta Ta Deals Pada 11 Mac Ini

Bercuti Tanpa Risau Dengan Traveloka Saleabration Hakuna Matta Ta Deals Pada 11 Mac Ini

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 550 hits
Minggu lepas telah berlangsung MATTA Fair di Kuala Terengganu pada 28 Februari dan berakhir pada 2 Mac 2019 Jadi apabila suami ajak saya cuci mata sambil survey tawaran menarik di sana terus saya jawab Jom dengan tidak bertangguh kerana tah...
Shell Developing Sabah S First Renewable Energy Grid

Shell Developing Sabah S First Renewable Energy Grid

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 160 hits
Shell volunteers and members of the Buayan and Tiku community during the ground breaking KOTA KINABALU As per the agreement signed between Sabah Shell Petroleum Company Ltd and Sabahan NGOs 8211 Tonibung and PACOS Trust in December 2018 the
Penyokong Sabah Perlu Bersatu Jelius Ating

Penyokong Sabah Perlu Bersatu Jelius Ating

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 328 hits
KETUA Jurulatih Pasukan Bola Sepak Sabah Jelius Ating Cukup cukuplah bertelingkah demi pasukan Jelius Pengendali Sabah Jelius Ating berharap penyokong pasukan itu akan datang beramai ramai bagi memberi sokongan kepada pasukan itu yang akan ...
Sabah Traditional Dancers Perform In London

Sabah Traditional Dancers Perform In London

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 218 hits
Dancers from Sabahan Abroad UK who performed at the Commonwealth Family Day KOTA KINABALU The Royal Commonwealth Society has recently invited Sabahan Abroad UK to perform Sabahan traditional dances Sumazau Daling Daling Magunatip at Westmin...
Piala Presiden Sabah Bermula Dengan Kekalahan

Piala Presiden Sabah Bermula Dengan Kekalahan

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 267 hits
Piala Presiden Sabah bermula dengan kekalahanKETUA pasukan Sabah Mohd Aidil Safee cuba melepasi kekangan pertahanan Pahang dalam saingan Kumpulan A Piala Presiden di Stadium UMS kelmarin Gambar ihsan Media SAFASkuad bawah 21 tahun Tambadau ...
Piala Belia Tambadau Sabah Tewaskan Ns 2 1

Piala Belia Tambadau Sabah Tewaskan Ns 2 1

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 333 hits
Piala Belia Tambadau Sabah tewaskan NS 2 1SKUAD muda Tambadau Sabah merakamkan reaksi gembira selepas menang 2 1 ke atas Negeri Sembilan dalam saingan Kumpulan B Piala Belia di Stadium Penampang Skuad bawah 19 Tambadau Sabah telah mencatatk...
Entire Rural Sabah To Have Water Electricity By 2035

Entire Rural Sabah To Have Water Electricity By 2035

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 191 hits
Minister Ewon Benedick KOTA BELUD The Sabah Rural Development Ministry is targeting to ensure all rural villages have access to clean water and electricity supply by 2035 Its minister Ewon Benedick said the state government was also committ...
Sabah Stakeholders To Join Discussion To Amend Labour Laws

Sabah Stakeholders To Join Discussion To Amend Labour Laws

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 209 hits
Kulasegaran addressing MEF members at the meeting KOTA KINABALU Human Resource Minister M Kulasegaran has assured that stakeholders in Sabah are going to be incorporated into the discussion pertaining to the amendment of labour laws He said...
Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Lahirkan Generasi Fasih Digital Kpm Mahu Guru Jauhari Digital Jadi Pembimbing

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Fiersa Besari April Chord

Moh Assures To Disclose Aefi Data Of Covid Vaccines

A Glimpse Into Malaysia S High Profile Graft Cases And Macc S Success Rate In Netting The Sharks

Sanusi Sesuai Semua Suasana

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Filem Ngesot