Impian Belum Tertunai Jejakkan Kaki Ke Western Australia



Semua orang punya impiankan? Dan pastinya ada berbagai impian yang kita angankan untuk menjadi kenyataan.Bagi Cik Sue tak salah kita impikan sesuatu dan kita usahakan,mungkin inilah rewards atau ganjaran untuk kita dan keluarga selepas bekerja mencari keselesaan hidup.

Dah umur-umur begini selain punya rumah sendiri ,Cik Sue teringin juga nak berjalan di atas muka bumi Allah ni,menikmati keindahan yang di ciptakan.Yelah,muda-muda nak travel melancong bagai,asyik kerja je,asyik cari duit nak settle kan komitmen hidup huhuuu,dah lega-lega nanti bolehlah plan nak berjalan ke berehat ke kan.

Salah satu tempat yang ada dalam senarai Cik Sue nak pergi selain Cordoba (nak jugakkkk sebut hahahha) adalah Western Australia.Haaaa kenapa Cik Sue pilih kat situ,sebabbb terpengaruh dengan drama TV ahahahhah gelak la gelaaakkkk ,nak buat cam ne,tetiba time tengok tu terus tertawan dan cakap ngan Mr D ,dia pun kata cun gak.Drama TV apa? Alaaaa yang Zahirah McWilson ngan Shahrul Ridhwan berlakon tu.



Haaaa ni la drama tu,suka sangat tengok tempat-tempat yang diorang pergi tu,pastu dok berangan jenjalan ngan anak dan laki,haaaa berangan itu percuma ye hehehhe,tapi kalau kita usaha Insya Allah boleh jadi kenyataan.

Hasil dari kajian Cik Sue cewahhhh,Western Australia ni sangat kaya dengan flora dan fauna yang cantic serta memukau pandangan ye,haruslah Cik Sue teruja,sejenis yang suka bersatu dengan alam kan heehhe.Fakta yang harus korang ketahui Western Australia adalah habitat atau rumah kepada lebih 540 spesis burung ye.Haaaa jenuh la tengok burung di tepi pantai yang memukau pandangan tu.Selain tu pelbagai spesis tumbuhan dan hidupan boleh korang temui di sini tau,yang pelik-pelik tak de kat tempat lain pun ada.

Lagipun bagi Cik Sue,Australia ni tak de la ambil masa perjalanan jauh sangat macam pergi Eropah atau Timur Tengah sana,tak jauh pun dari Malaysia kan,tapi masih ala-ala Europe gitu hehehe.Dengan bentuk muka bumi yang unik,ada gumuk pasir,ada padang savanna nya,pesisiran pantai yang menawan serta gunung-ganang serta kehijauan yang memukau,selain tarikan tempat-tempat bersejarah serta kebudayaan yang memang Cik Sue suka nak teroka,lebih menambahkan keterujaan untuk ke sana.Tambahan lagi sekarang banyak flight to Australia yang di sediakan syarikat penerbangan tempatan dan antarabangsa dengan harga berpatutan.

Tempat Menarik
Dok usha-usha pasal Australia ni Cik Sue dah siap berangan tau mana tempat-tempat best nak bawa family kecil Cik Sue jalan-jalan,siap dah plan mana yang seronok nak jelajah.Jom tengok antara tempat yang menarik boleh kita jelajah kat Western Australia ni.
The Pinnacles
Sekitar 3 jam perjalanan dari bandar Perth, korang akan sampai ke kawasan padang pasir The Pinnacles yang mana terdapat banyak batuan besar yang unik untuk anda jadikan subjek atau latar belakang foto ,memang jadi pilihan kaki Instagram la ni heheh. Kalau bernasib baik, mungkin  dapat bertembung dengan kanggaru yang menjadikan kawasan ini habitat mereka.
Dari info yang Cik Sue dapat kalau datang pada musim panas, lebih baik untuk anda datang pada awal pagi atau lewat petang untuk mengelakkan sinaran mentari yang terik. Tapi musim yang paling best untuk ke sini adalah antara bulan Ogos ke Oktober iaitu pada musim bunga untuk melihat tumbuh-tumbuhan yang terdapat di sini hidup mekar.
Nasihat  sebelum ke sini, jangan lupa  untuk membawa air minuman yang secukupnya kerana tiada air yang disediakan di sini, nanti kehausan di padang pasir siapa nak tolong?



Penguin Island
Datang jauh-jauh mestilah nak tengok apa yang tak de di Malaysia kan? Penguin Island hanyalah 45 minit perjalanan dari Perth. Semasa perjalanan feri untuk ke Penguin Island, anda dapat melihat singa laut dan ikan lumba-lumba yang berkeliaran di sekitar perairan, dari feri lagi anda sekeluarga terhibur dengan fauna hidupan yang terdapat di sini, bagaimana pula di pulau penguin?
Sampai sahaja di Penguin Island korang boleh  mendekati penguin-penguin yang tercomel dan terkecil di dunia! Dah puas bermain-main dengan penguin, anda boleh menghabiskan masa di pulau ini dengan aktiviti snorkeling, berenang, berjalan-jalan untuk menikmati flora dan fauna atau bersantai sambil menikmati pemandangan di sekitar pulau yang cukup mengasyikkan.


 
Scitech Discovery Centre
Untuk Humaira pula mestilah ibu nak bawa ke tempat yang menarik dan boleh memberi pelajaran untuk dia,berseronok sambal belajar kan.Pusat sains di Australia yang diberi nama Scitech Discovery Centre ini tidaklah besar mana, tapi mudahlah untuk anda melihat anak-anak bebas bergerak menerokai alam sains dalam set-up yang  cukup interaktif dan menyeronokkan.
Cukup padat dengan lebih daripada 160 jenis pameran yang kesemuanya interaktif dan khas untuk kanak-kanak. Memang tak sempatlah kalau satu jam je kat sini. Antara yang terdapat di sini adalah simulasi taufan, permainan atau eksperimen fizik dan kejuruteraan, ruang bacaan, lego, stesen buih, kereta pintar, dan lain-lain lagi.



Old Mill

Cik Sue kan suka sejarah dan kebudayaan,haaa tempat macam ni haruslah di kunjungi,selain pemandangan yang cantik dan unik ,kat sini kita boleh tengok kehidupan masyarakat setempat.
Mula dibina pada tahun 1835, Old Mill merupakantempat pemprosesan tepung sehinggalah tahun 1859. Kilang ini kemudiannya telah banyak diubah kegunaannya dari sebuah hotel, kepada tempat tinggal dan bermacam lagi.
Namun pada tahun 1992, Old Mill ini telah dibaikpulih dan diletakkan di bawah penjagaan National Trust. Nak kembali ke masa silam? Jom ke sini!

Elizabeth QuayDengan  Encik Suami nak la juga romantik malam-malam menikmati kecantikan Western Australia ni kan,haaaa bolehlah ajak dia jalan-jalan sambal ambil angin kat sini.
Elizabeth Quay ini sebenarnya masih baru lagi dibuka iaitu pada 29 Januari 2016, tapi punyalah banyak tarikan yang ada di sini seperti taman permainan, BHP Billiton Water Park, gerai-gerai makan dan banyak lagi.

Antara aktiviti yang boleh dibuat di sini adalah menaiki Segway, feri dan gondola yang disediakan ataupun sekiranya  tak nak keluarkan duit langsung, anda boleh sahaja berjalan-jalan di sekitar sungai dan menaiki jambatan yang terdapat di sini untuk mengambil gambar kenangan bersama keluarga dengan latar belakang yang sangat cantik.




Avon Valley

Ni satu lagi tempat yang Cik Sue teringin nak jejak,bolehlah berposing ala-ala filem hindi tu kan,acah-acah wat video klip guling-guling ngan en suami heheheehe.Setibanya  di Avon Valley ini kita akan dapat melihat keindahan kawasan perkampungan yang sangat menenangkan jiwa. Lagi best kalau  ke sini pada musim bunga, kita dapat melihat pelbagai tumbuhan dan bunga kembang mekar, bolehlah dijadikan latar belakang untuk bergambar.Banyak juga aktiviti menarik yang boleh dilakukan di sini bersama keluarga untuk melihat pemandangan di sekitar Avon Valley dari sudut yang berbeza seperti menaiki belon udara panas, paragliding dan skydiving. Kalau dah puas memacu adrenalin, juga boleh membawa keluarga melawat galeri-galeri seni, kedai-kedai antik, muzium dan tarikan bersejarah yang banyak terdapat di sini.



Fremantle Markets
Kalau dah sampai ke luar negara tu, mesti nak bawa pulang sesuatu untuk orang tersayang bila balik nanti kan? Jadi, jangan terlepas singgah ke Fremantle Markets.Dekat sini korang boleh jumpa pelbagai barangan dari barang-barang antik, hasil kayu, barangan kulit sehinggalah ke barangan basah untuk dimasak sepanjang percutian anda di Australia ni.Macam bazar la kalau tempat kita ni.Bukan itu sahaja tarikan Fremantle Markets ni ya, sebenarnya, bangunan pasar ini dibina pada tahun 1897, pada waktu ketika masih ramai orang menggunakan kereta kuda sebagai pengangkutan utama. Masih terasa aura klasik pasar ini bila anda sampai ke sana nanti. Bagi Cik Sue kalau nak tau budaya dan cara hidup masyarakat setempat korang try la pergi pasar diorang mesti boleh lihat apa makanan tradisi,barang-barang tradisi diorang,kat situ boleh tengok cara hidup diorang,tak caya cuba la.

Eh banyak lagi sebenarnya tempat-tempt menarik yang korang boleh terjah tau ,tu belum lagi pusat bandar terkemuk Perth tu .Macam-macam korang boleh teroka,tak larat aihhh nak senaraikan panjang-panjang kat sini,korang pi la selidik sendiri na hehehe.

Selain survey tempat menarik dan spot-spot best yang nak terjah kena la jugak usha-usaha hotel serta flight tiket dan macam mana nak sampai ke sana.Takkan nak dayung sampan merentas laut pulakkkkk kannnn heheheh…

Promosi Terkini
Godek punya godek Cik Sue dah jumpa web best tuk bercuti tau,dan merangkumi hotel serta tiket flight sekali,yeayyy memang memudahkan kerja ni.Siap ada pakej-pakej menarik yang ada diskaun terus siap flight ,hotel dan tempat menarik tau,mana lagi nak cari ,dah ada benda yang mudah napa nak susah-susahkan  haaa gituuuu.




Berita baik la sebab Traveloka Promo tengah adakan promosi ke Western Australia ni,haaa korang mana-mana yang nak pergi dulu tu cepat-cepat grab peluang ni tau.Cik Sue pun tengah hantar “proposal” kat big bos aka En Suami ni,doa-doakan proposal tu lepas ye hahahhaa…

Antara promosi yang di tawarkan adalah :

Flight: RM 100 OFF
Hotel: 15% OFF, up to RM 80
Flight + Hotel Package: 15% OFF, up to RM 100
Xperience: 15% OFF, up to RM 50

Haaaa banyak tu penjimatan,siap ada pakej-pakej sekali,malah dah diuruskan siap-siap tau.Macam mana nak dapatkan promosi Traveloka ni,senang je ,tengok gambar kat bawah ni ye :






Dahhhhh tak payah dok menung lagi ,klik  https://www.traveloka.com/en-my/promotion/western-australia. Dan dapatkan apa yang korang nak ye,Cik Sue nak pergi godek lagi,cari info,buat proposal dan bentangkan,moga-moga di luluskan oleh bg bos niat nak beromantika di Western Australia ni.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sueizza.com/2019/07/impian-belum-tertunai-jejakkan-kaki-ke.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Traveloka Promo Flight To Australia Bercuti Secara Jimat Ke Perth Western Australia

Traveloka Promo Flight To Australia Bercuti Secara Jimat Ke Perth Western Australia

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 363 hits
TRAVELOKA PROMO FLIGHT TO AUSTRALIA BERCUTI SECARA JIMAT KE PERTH WESTERN AUSTRALIA Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua Apa khabar Entri hari ini mummy nak share tentang cuti cuti di Western Australia Korang tahu tak tentang Sementa...
10 Tempat Tarikan Semulajadi Menarik Di Western Australia Jom Cuti Dengan Promo Traveloka

10 Tempat Tarikan Semulajadi Menarik Di Western Australia Jom Cuti Dengan Promo Traveloka

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 397 hits
Traveloka buat promo best lagi Kali ini anda berpeluang untuk terbang ke Barat Australia dan menikmati percutian di 10 tempat tarikan semulajadi yang ada di Barat Australia Bahagian barat Australia memang banyak tempat menarik untuk dikunju...
Best Ke Melancong Ke Western Australia

Best Ke Melancong Ke Western Australia

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 270 hits
Bila badan penat sebab banyak kerja yang perlu diselesaikan mulalah kepala ligat berfikir bila lah nak dapat bercuti kan Nak cari tempat yang tenang tak bising sambil sambil tu boleh spare time dengan family Main kejar kejar dengan anak man...
Pejalan Kaki Main Ponsel Akan Didenda Di Australia

Pejalan Kaki Main Ponsel Akan Didenda Di Australia

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 105 hits
Bila proposal tersebut mendapat lampu hijau dari parlemen maka pelanggar akan dikenai denda sebesar 200 dolar Australia atau sekitar Rp 1 9 juta
Rotan Kaki Anak Murid Sebab Tidak Solat Ini Tindakan Bakal Dikenakan Kepada Cikgu Ini

Rotan Kaki Anak Murid Sebab Tidak Solat Ini Tindakan Bakal Dikenakan Kepada Cikgu Ini

papar berkaitan - pada 29/6/2019 - jumlah : 453 hits
SHAH ALAM Mahkamah Tinggi di sini semalam mengekalkan sabitan terhadap seorang guru agama selepas dia didapati bersalah mencederakan kaki muridnya berusia 11 tahun menggunakan rotan kerana enggan menunaikan solat Rotan Kaki Anak Murid Sebab...
Sbdj Siri 82 Harta Karun Di Kaki Changkat

Sbdj Siri 82 Harta Karun Di Kaki Changkat

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 222 hits
Kita berjaga jaga mungkin orang betul mungkin tidak Datuk mengingatkan Ia terus bangun Bersedia menghadapi seribu kemungkinan Rasa bimbang itu berakhir dengan kemunculan dua anggota polis serta kawan Alang Abdul Rauf yang telah diperintahka...
Kaki Bengkak Kontraksi Palsu Juliana Evans Tak Sabar Jumpa Baby 2 Minggu Lagi

Kaki Bengkak Kontraksi Palsu Juliana Evans Tak Sabar Jumpa Baby 2 Minggu Lagi

papar berkaitan - pada 29/6/2019 - jumlah : 471 hits
Kaki membengkak dan kontraksi palsu kerap terjadi kepada ibu hamil pad trimester ke 3 Pelakon pengacara Cik Puan Juliana Evans kongsi pengalaman hadapi trimester mencabar ini Sedang menunggu kelahiran cahaya mata pertamanya dengan Tengku Sh...
Kau Baru Kenal Aku Siapa Kan Remaja Dibelasah Mukanya Dipijak Dengan Kaki Sehingga Kejung

Kau Baru Kenal Aku Siapa Kan Remaja Dibelasah Mukanya Dipijak Dengan Kaki Sehingga Kejung

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 218 hits
Viral di media sosial ketika ini satu klip video pergaduhan di antara beberapa remaja lelaki yang dipercayai berlaku di sebuah padang di Setia Alam tanpa diketahui motif sebenar kejadian Berdasarkan klip video berdurasi 36 saat itu remaja b...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Buat Apa Jika Terseliuh

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Panduan Pemasaran Cara Kampung Yang Mudah Untuk Dibuat Pada Perniagaan Anda

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Secret To Effortless Living Collaboration With Ashdown Studio

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Alhamdulillah Hujan Turun Lebat