Ikut Logik Kit Siang Siapa Patut Bertanggungjawab Atas Kematian Adib


MALAYSIAKINI

   
Bekas perdana menteri Najib Razak mahu pemimpin veteran DAP Lim Kit Siang untuk menjawap persoalan siapa yang patut bertanggungjawab atas kematian anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim yang mengalami kecederaan kritikal semasa menjalankan tugas dua bulan dahulu.

Merujuk kes kematian Teoh Beng Hock, Najib berkata Lim tetap mendakwa beliau bertanggungjawab kerana kejadian berlaku pada masa pentadbiran BN yang di bawah terajunya.

“Kini kerajaan yang sama adalah kerajaan parti anda dan tanggungjawab beralih kepada kamu. Pergilah siasat lagi jika mahu.

“Jika kita mengikut logik Kit Siang, siapa yang patut bertanggungjawab ke atas kematian anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim yang mengalami kecederaan kritikal semasa menjalankan tugas dua bulan dahulu?” soalnya dalam hantaran di laman Facebook, hari ini.

Najib dalam hantarannya juga mempersoalkan mengapa Lim dari dahulu tidak memaklumkan kepada orang ramai bahawa beliau bukan pembunuh mendiang Teoh?

“Selepas saya menekan Kit Siang beberapa kali pada bulan Oktober lalu, beliau akhirnya mengeluarkan tweet yang berbunyi: Najib did not kill Teoh Beng Hock.

“Nampaknya, Mahkamah Tinggi, Mahkamah Rayuan, Mahkamah Persekutuan dan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI) tidak dapat membersihkan nama saya bahawa saya bukan pembunuh Teoh Beng Hock tetapi pemimpin Agong DAP ini mampu berbuat demikian.
“Bukan main lama. Hanya 10 tahun sahaja, jentera dan propaganda DAP meletakkan nama dan gambar saya bersama dengan mendiang Teoh Beng Hock dan menuduh saya sebagai pembunuh Teoh,” katanya.

Pada 16 Julai 2009, Teoh ditemukan mati selepas jatuh dari tingkat sembilan bekas ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Shah Alam, tempat bekas pembantu ADUN Seri Kembangan Ean Yong Hian Wah itu ditahan untuk disoal siasat.

Muhammad Adib, 24, pula yang merupakan anggota Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan (EMRS) JBPM Subang Jaya, parah selepas dipercayai diserang dan dipukul perusuh dalam kejadian kekecohan di tapak Kuil Sri Maha Mariamman, USJ 25, Subang Jaya pada 27 Nov tahun lalu.
Allahyarham meninggal dunia di Institut Jantung Negara (IJN) pada 17 Dis tahun lalu dan jenazahnya dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kariah Masjid As-Saadah di Kampung Tebengau, Kuala Kedah.

LIHAT FB DI SINI




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/01/ikut-logik-kit-siang-siapa-patut.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Amat Terhibur Dengan Kit Siang Najib

Saya Amat Terhibur Dengan Kit Siang Najib

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 278 hits
Untuk makluman Uncle PH hari ini sudah kerajaan pusat Sekali lagi saya amat terhibur dengan Kit Siang hari ini Pagi tadi Uncle janji akan membuat blueprint supaya orang asli boleh menjadi warganegara penuh jika PH menang di Cameron Highland...
Secetek Itu Kit Siang Buta Hal Ehwal Orang Asli Ismail Sabri

Secetek Itu Kit Siang Buta Hal Ehwal Orang Asli Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 331 hits
Bekas Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mempersoalkan Lim Kit Siang apakah selama ini Penasihat DAP itu menganggap masyarakat Orang Asli di negara ini cuma berstatus Penduduk Tetap yang diberikan oleh k...
Lim Kit Siang Dan M Manogaran Dimaki Dan Dimalukan Semasa Berkempen Di Cameron Highland

Lim Kit Siang Dan M Manogaran Dimaki Dan Dimalukan Semasa Berkempen Di Cameron Highland

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 267 hits
Video dibawah menunjukan Lim Kit Siang berkempen di Cameron Highland bersama M Manogaran Setibanya mereka di salah sebuah restoran di Cameron Highland orang ramai naik berang dan marah lalu memaki dan memalukan Lim Kit Siang dan entourageny...
Mca Activists Badger Kit Siang On Death Penalty Abolition

Mca Activists Badger Kit Siang On Death Penalty Abolition

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 144 hits
CAMERON POLLS A group of MCA activists were engaged in a noisy confrontation today after attempting to approach DAP veteran Lim Kit Siang while the latter was campaigning The drama unfolded at about 8am at a coffee shop in Kampung Raja wher...
Lim Kit Siang Si Kayu Pembaris

Lim Kit Siang Si Kayu Pembaris

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 534 hits
oleh Ab Jalil Backer Lim Kit Siang sangat melucukan Beliau tanpa rasa malu mendakwa Pakatan Harapan tidak menjanjikan apa apa dalam PRK Cameron Highland kerana mahukan sebuah pilihan raya yang bersih Namun dalam pelbagai ceramah PH berjanji...
Kit Siang Mengaku Anwar Dan Hadi Tidak Sebulu

Kit Siang Mengaku Anwar Dan Hadi Tidak Sebulu

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 249 hits
Lim Kit Siang meneruskan kritikan terhadap Datuk Seri Hadi Awang mengatakan DAP tidak mungkin terima beliau sebagai perdana menteri kerana sifatnya tidak seperti bekas presiden PAS Datuk Fadzil Muhammad Noor atau bekas mursyidul am Datuk Ni...
Kit Siang Says Pas Wanted Ku Li And Not Anwar As Pm

Kit Siang Says Pas Wanted Ku Li And Not Anwar As Pm

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 240 hits
DAP veteran Lim Kit Siang today responded to Abdul Hadi Awang over claims that the PAS president had approached the DAP leadership for a change in prime ministerial candidate before the 13th general election Continuing the war of words whic...
Najib S Govt Completely Ignored You Kit Siang Promises Orang Asli Blueprint If Pakatan Wins Camerons By Election

Najib S Govt Completely Ignored You Kit Siang Promises Orang Asli Blueprint If Pakatan Wins Camerons By Election

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 251 hits
KUALA LUMPUR DAP s Lim Kit Siang promised today to set up a conference of Orang Asli representatives to draft a blueprint for the community s rights if Pakatan Harapan won the Cameron Highlands by election The Iskandar Puteri MP said he was...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang