Ibu Ayah Kena Jadi Superhero Anak Anak Kalau Nak Masa Depan Mereka Terjamin Mulakan Dari Sekarang


Sebagai ibu bapa, pastinya kita inginkan masa depan yang cerah buat anak-anak supaya kehidupan mereka lebih terjamin. Tapi bagaimana caranya untuk kita merancang masa hadapan anak-anak?
Ibu bapa tidak perlu risau lagi kerana ibu bapa boleh merancang kewangan melalui penabungan agar anak-anak berjaya melanjutkan pengajian tanpa masalah kewangan dan pada tahun ini PTPTN telah membawa tema baharu iaitu Galaksi sempena Bulan Menabung Simpan SSPN (BMS) 2021 yang merupakan program signature PTPTN yang diadakan pada 31 Oktober setiap tahun dengan mengekalkan tagline Jom Jadi Superhero anak anda.
Majlis Pelancaran BMS disempurnakan oleh YBhg. Datuk Wan Saiful Wan Jan, Pengerusi PTPTN dan turut dihadiri oleh Encik Ahmad Dasuki Abdul Majid, Ketua Eksekutif PTPTN yang membuat penampilan istimewa bagi memeriahkan lagi majlis yang telah diadakan pada minggu lepas secara maya menerusi Facebook rasmi di PTPTNOfficial dan Youtube rasmi di PTPTNTV.
Encik Ahmad Dasuki Abdul Majid, Ketua Eksekutif PTPTN bersama hos program semasa sesi Penampilan Istimewa Superhero BMS 2021 BMS 2021 diadakan sepanjang bulan Oktober iaitu bermula 1 hingga 31 Oktober 2021 dengan pelaksanaan secara maya serta mematuhi SOP norma baharu. BMS 2021 juga membawa kelainan dari tahun sebelum ini dengan adanya pelbagai program dan pertandingan baharu yang menarik untuk disertai oleh ibu bapa dan anak-anak.
Program yang diadakan secara langsung melalui media sosial rasmi PTPTN akan menampilkan artis istimewa, panel jemputan dan influencer yang dibawakan khas untuk memeriahkan lagi BMS 2021.

Antara program yang disediakan untuk disertai oleh ibu bapa dan anak-anak antaranya:
Bonding Chef Junior Sembang Santai BMS 2021 Forum Cakna Kewangan Siri P&T Detik Indah Bersama Si Manja My Parents, My Real Superheroes. Manakala program berbentuk pertandingan pula ialah:
Fotografi Simpan SSPN Chef Junior Simpan SSPN Simpan SSPN Got Talent Colouring Contest Simpan SSPN Snap & Win Simpan SSPN Happy Hour Quizizz Cabaran #SuperheroSiManja Menurut Datuk Wan Saiful Wan Jan, Pengerusi PTPTN, “BMS 2021 merupakan salah satu program yang telah dirangka dan dilaksanakan oleh PTPTN bermula tahun 2018 lagi sebagai program promosi dalam usaha menjadikan produk Simpan SSPN sebagai pilihan utama masyarakat untuk membuat penabungan di samping menikmati keistimewaan yang disediakan. Selain itu, program seumpama ini dilihat mampu menyampaikan maklumat dan memberi pendedahan mengenai perancangan kewangan serta memupuk amalan menabung di kalangan ibu bapa dan anak-anak.”
Datuk Wan Saiful Wan Jan, Pengerusi PTPTN melancarkan BMS 2021 semasa sesi live di Facebook dan Youtube rasmi PTPTN “Hari Tabungan Sedunia atau dikenali juga sebagai World Savings Day membawa objektif utama iaitu menyemai semangat penabungan masyarakat di seluruh dunia. Walaupun dunia dan negara kini masih lagi dilanda pandemik Covid-19, ia bukan suatu alasan untuk kita tidak menyemai semangat menabung. Malah, sewajarnya kita menggunakan perkhidmatan dan kemudahan melalui platform digital selaras dengan pelbagai inisiatif pendigitalan yang semakin mendapat perhatian semasa pandemik ini untuk merangka pelbagai inisiatif penabungan. PTPTN telah menyediakan kemudahan transaksi secara dalam talian termasuk pembukaan akaun Simpan SSPN dan penambahan deposit tanpa perlu hadir ke kaunter. Usaha ini juga bagi menggalakkan penabungan dalam kalangan masyarakat Malaysia. Pembukaan atau penambahan simpanan secara dalam talian adalah lebih cepat, mudah dan selamat dengan melayari www.lovesspn.com.”
“Keutamaan saya ialah agar masyarakat di luar sana berpeluang menikmati pelbagai manfaat untuk tabungan pendidikan sekali gus menjadikan Simpan SSPN sebagai produk simpanan isi rumah. Inilah Peluang Kejayaan Anda.” ujarnya lagi.
Jadi bagaimana caranya untuk kita pastikan hanya yang terbaik untuk anak-anak?
Ayuh, sempena Bulan Menabung Simpan SSPN (BMS) 2021 sama-sama kita pelajari cara menjadi SUPERHERO anak dengan menyertai webinar Detik Indah Bersama Si Manja.

Untuk mendaftar, klik https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-detik-indah-bersama-si-manja/
Tabung Impian
PTPTN turut memperkenalkan Tabung Impian dengan tujuh (7) karakter seperti Angkasawan, Bomba, Jurutera, Doktor, Tentera, Hakim dan Juruterbang sebagai salah satu daya tarikan kepada masyarakat terutama bakal pendeposit baharu untuk memulakan penabungan dan pendeposit sedia ada untuk terus mengekalkan komitmen simpanan. Bersesuaian dengan tema BMS 2021, Tabung Impian bagi karakter Angkasawan akan bermula Oktober ini dan selebihnya akan dipromosikan pada setiap bulan dengan jumlah simpanan yang ditetapkan.
Simpan SSPN yang terdiri daripada Simpan SSPN Prime dan Simpan SSPN Plus menawarkan pelbagai keistimewaan kepada masyarakat Malaysia. Simpan SSPN Prime merupakan instrumen simpanan tanpa komitmen bulanan yang memberikan keistimewaan seperti pelepasan taksiran cukai sehingga RM8,000.00, perlindungan takaful secara percuma, dividen yang kompetitif, Geran Sepadan sehingga RM10,000.00 dan simpanan dijamin oleh Kerajaan.
Simpan SSPN Plus pula menawarkan enam (6) pakej yang menarik dan mampu dimiliki. Pelbagai keistimewaan dan manfaat yang lebih menarik akan dinikmati oleh pendeposit antaranya perlindungan manfaat takaful sehingga RM1.2 juta dan perlindungan sehingga umur pendeposit 69 tahun selain menawarkan pelbagai manfaat sedia ada. Selain itu, terdapat Cabutan WOW! Simpan SSPN Plus 2021 yang menawarkan hadiah utama Gold Bar bernilai RM150,000 dan hadiah lain bernilai hampir RM320,000.
_
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Ibu Ayah Kena Jadi Superhero Anak-Anak Kalau Nak Masa Depan Mereka Terjamin, Mulakan Dari Sekarang! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ibu-ayah-kena-jadi-superhero-anak-anak-kalau-nak-masa-depan-mereka-terjamin-mulakan-dari-sekarang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pikirkan Masa Depan Anak 9 Artis Ini Sudah Siapkan Warisan Dari Sekarang Apa Saja

Pikirkan Masa Depan Anak 9 Artis Ini Sudah Siapkan Warisan Dari Sekarang Apa Saja

papar berkaitan - pada 4/10/2021 - jumlah : 397 hits
Ingin memastikan kehidupan sang anak nantinya tetap terjamin mereka pun berusaha keras mengumpulkan pundi pundi uang
Saya Puji Bekas Isteri Dia Ibu Yang Bagus Datuk Eizlan Kekal Baik Demi Masa Depan Anak

Saya Puji Bekas Isteri Dia Ibu Yang Bagus Datuk Eizlan Kekal Baik Demi Masa Depan Anak

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 256 hits
Demi anak walaupun sudah mempunyai haluan masing masing pelakon Datuk Seri Eizlan Yusof masih mengekalkan hubungan baik dengan bekas isterinya Vie Shantie Haroon Khan Menurut Eizlan dia percaya bahawa kasih sayang terhadap anak anak tidak w...
Sudah Sudahlah Mak Ayah Kerja Curi Masa Bawa Anak Ke Pantai Banyak Anak Boleh Belajar

Sudah Sudahlah Mak Ayah Kerja Curi Masa Bawa Anak Ke Pantai Banyak Anak Boleh Belajar

papar berkaitan - pada 6/10/2021 - jumlah : 241 hits
Kekangan waktu selalu menjadikan pelbagai aktiviti kita bersama anak anak kita terbatas Pun begitu jangan dibiarkan kerja yang tak pernah habis sehingga kita membiarkan anak melepaskan masa indah anak anak kita dihabiskan begitu sahaja Bawa...
Anak Saya Tak Dengar Kata Doktor Kongsi 2 Tindakan Yang Berkesan Untuk Ibu Ayah

Anak Saya Tak Dengar Kata Doktor Kongsi 2 Tindakan Yang Berkesan Untuk Ibu Ayah

papar berkaitan - pada 7/10/2021 - jumlah : 262 hits
Sebagai ibu bapa kadang kadang kita buntu apa yang harus dilakukan apabila anak anak susah nak mendengar kata Pelbagai cara sudah dilakukan dan semuanya tak jalan Apa lagi yang perlu dilakukan Ikuti perkongsian artikel ini Doktor anak saya ...
Ibu Ayah Nampak Anak Fokus Main Game Sebenarnya Silap Itu Dah Hyperfocus Bahaya

Ibu Ayah Nampak Anak Fokus Main Game Sebenarnya Silap Itu Dah Hyperfocus Bahaya

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 207 hits
Kebanyakan anak anak hari ini main game antara salah satu aktiviti masa lapang Tetapi tahu tak Anak kita yang nampak FOKUS masa main game kat smartphone tu sebenarnya bukan fokus biasa biasa tau Tapi HYPERFOCUS Dia terlalu fokus pada dunia ...
Lima Anak Kecil Yatim Piatu Ibu Ayah Meninggal Angkara Covid 19

Lima Anak Kecil Yatim Piatu Ibu Ayah Meninggal Angkara Covid 19

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 282 hits
Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul begitulah nasib lima beradik yang telah hilang tempat bergantung selepas kehilangan kedua ibu bapa mereka Difahamkan ibu kepada lima beradik itu disahkan meninggal dunia di Hospital Putrajay...
Sempat Lagi Ayah Mend4jal Vide0 Anak Menc1cit Lari Lepas Godek Treadmill Sampai Speed 10 Buat Ibu Berdekah

Sempat Lagi Ayah Mend4jal Vide0 Anak Menc1cit Lari Lepas Godek Treadmill Sampai Speed 10 Buat Ibu Berdekah

papar berkaitan - pada 6/10/2021 - jumlah : 368 hits
Mempunyai anak kecil ini walaupun tengah banyak buat ragam kadang kala ia nampak comel dan menghiburkan kalau kita yang dari jauh tengok bila ia dikongsikan di media sosial pun rasa terhibur dan comel apatah lagi si ibu bapa hilang segala p...
Hanina Rlndu Makk Hsrat Anak Nak Jumpa Mak Ayah Tak Ksmpaian Mninggai Dlm Kmlngan

Hanina Rlndu Makk Hsrat Anak Nak Jumpa Mak Ayah Tak Ksmpaian Mninggai Dlm Kmlngan

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 249 hits
Taiping Hsrat seorang gadis yang berkerja sebagai pengawai KawaIan mutu di Klang untuk puIang ke Kampungnya di Taiping Perak dismpurnakan oleh Mr Wan Cai 0fficial
Perghhh Kalau Diam Tak Bersuara Eloklah Pergi Periksa Ibu Cuak Anak Buat Hal Masa Suami Out Station

Perghhh Kalau Diam Tak Bersuara Eloklah Pergi Periksa Ibu Cuak Anak Buat Hal Masa Suami Out Station

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 269 hits
Kalau diam tak bersuara eloklah pergi periksa Ibu cuak anak buat hal masa suami out station dah sedia nak tidur sekali muncul muka merahAmmara membuatkan ibunya terkejut apabila bermain dengan inai dan melumurkannya pada muka MENJAGA anak k...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Effective Market Research On A Budget

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Understanding The Benefits Of Search As A Service For Business Leaders

Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan