Hutang Peninggalan Pentadbiran Terdahulu Jejaskan Persiapan Sabah


Hutang peninggalan pentadbiran terdahulu jejaskan persiapan Sabah

 PETER (tengah) bersama pegawai SAFA turun padang menyaksikan pasukan Liga Premier Sabah berlatih dan ujian pemilihan beberapa calon import di Stadium Likas pada Rabu.
KOTA KINABALU: Pemangku Presiden Persatuan Bola Sepak Sabah (SAFA) Datuk Peter Anthony berkata, melengkapkan skuad Liga Premier dengan pemain import luar negara adalah antara masalah yang sedang dihadapi pasukan.

"Ada pemain import baik yang kita mahu sebelum ini tetapi terlepas ke pasukan lain yang telah membuat tawaran lebih tinggi dari yang kita mampu.
Baca juga: Piala Iflix meriahkan bola sepak Malaysia The Best Of Rozaimi Abdul Rahman 'Bila nak bayar wang kami' Pemain Belia Sabah U19 belum dibayar gaji Kapten Sabah FA Rawilson kekal bersama Badak Alan ‘permata’ baru Sarawak FA Kemelut berterusan dalam kepimpinan SAFa baru Tugas berat menanti Rookie Vun Ket Ming @ Billyton  Senarai lengkap pemain Piala Presiden Sabah 2019 dan Piala Belia 2019 "Kemampuan kewangan kita terbatas selepas melunaskan sebahagian hutang dari pentadbiran terdahulu termasuk gaji pemain senior yang tertunggak empat hingga lima bulan," kata Peter ketika ditemui semasa menyaksikan pasukan berlatih di Stadium Likas pada Rabu.

Peter yang juga Menteri Pembangunan Infrastruktur berkata, keupayaan kewangan yang terjejas oleh hutang pentadbiran terdahulu yang terlalu banyak antara faktor utama menjejaskan persiapan Sabah menghadapi Liga Malaysia musim ini.

Katanya, mereka terpaksa berhemah dalam soal perbelanjaan kerana masih ada hutang tertunggak oleh pentadbiran lalu yang perlu diselesaikan termasuk gaji skuad Piala Presiden dan Piala Belia manakala saingan musim baru juga sudah hampir bermula.

"Saya sedar dengan semua isu ini. Apabila terpanggil untuk menerajui persatuan ini, tanggungjawab pertama saya adalah untuk menyelamatkan skuad Liga Premier agar dapat terus bersaing dalam Liga Malaysia. Perkara ini telah kami laksanakan.

"Kita akan meneruskan langkah...saya akan cuba yang terbaik bagi memastikan SAFA kembali semula ke landasan betul," kata Peter.

Beliau berkata, selain terlepas pemain import yang diingini kepada pasukan lain sebelum ini, Sabah juga belum mendapat import baru apabila lebih 10 calon import yang diuji setakat ini gagal memikat Ketua Jurulatih Jelius Ating.

"Apapun, pencarian pemain import ini akan terus kita usahakan. Kalau tidak dapat sebelum saingan bermula 2 Februari pun sekurang-kurangnya kita dapat sebelum pendaftaran pemain import ditutup pada 20 Februari.
  PEMAIN termasuk calon import menjalani latihan di Stadium Likas pada Rabu. Gambar ihsan Raymond Henry Gusi.
"Kita tidak akan ambil import sembarangan. Sebab itu, sehingga kita dapat pemain (import) yang benar-benar menepati keperluan pasukan, kita akan teruskan dengan pemain yang ada sekarang..bergantung kepada pemain tempatan sahaja," katanya.

Menurutnya, kecuali ketiadaan pemain import baru, persiapan setakat ini berjalan lancar.

Sabah akan mengadakan dua perlawanan pemanas badan di Manila, Filipina minggu depan sebagai persiapan terakhir sebelum memulakan cabaran Liga Premier menentang Johor Darul Ta'zim II (JDT II) di Stadium Likas pada 2 Februari.



oleh VITALIS G. BINGKASAN
Sumber: utusanborneo

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://buletinsabahfa.blogspot.com/2019/01/hutang-peninggalan-pentadbiran.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hrdf Kenal Pasti Kelemahan Pentadbiran Terdahulu

Hrdf Kenal Pasti Kelemahan Pentadbiran Terdahulu

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 109 hits
HRDF kenal pasti kelemahan pentadbiran terdahulu nbsp Dikemas kini 20 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 23 Jan 2019 6
Jangan Ada Istilah Sekolah Menumpang Di Sabah Shafie

Jangan Ada Istilah Sekolah Menumpang Di Sabah Shafie

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 191 hits
SEMPORNA Kerajaan Sabah tidak mahu istilah sekolah menumpang terus wujud di negeri ini dan perkara itu perlu diselesaikan kata Ketua Menteri Datuk Seri Mohd Shafie Apdal Beliau berkata Malaysia sudah mencapai kemerdekaan sejak lebih 50 tahu...
Ppbm Not The Only Problem For Warisan Says Sabah Activist

Ppbm Not The Only Problem For Warisan Says Sabah Activist

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 271 hits
A political activist has disputed any need for Warisan to dissolve when PPBM enters Sabah but warns that the party otherwise risks losing a measure of political power Zainnal Ajamain said PPBM would push for its entry into Sabah as the fede...
Pemuda Pas Sabah Akan Tubuh Dhpp Muda

Pemuda Pas Sabah Akan Tubuh Dhpp Muda

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 275 hits
AMIRUDDIN MOHD ROSDIKOTA KINABALU Dewan Pemuda PAS Negeri Sabah akan menubuhkan Dewan Himpunan Penyokong PAS Muda Sabah dengan kerjasama DHPP Sabah Menurut Ketua Pemuda PAS Sabah Zulzaim Hilmee Abidin penubuhan tersebut turut mendapat perse...
Smaller Airports To Be Built To Boost Rural To Rural Air Services In Sarawak Sabah

Smaller Airports To Be Built To Boost Rural To Rural Air Services In Sarawak Sabah

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 163 hits
KOTA KINABALU Rural to rural air travel in Sabah and Sarawak now at a low of just 2 will get a boost with plans being drawn up by the Malaysian Aviation Commission and MASwings Facilities like smaller airports or STOLports will be built to ...
Pemain Belia Sabah U19 Belum Dibayar Gaji

Pemain Belia Sabah U19 Belum Dibayar Gaji

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 692 hits
Pasukan Belia Sabah U19 tahun 2018 belum dibayar gaji menurut bekas staf kejurulatihan yang dekat dengan SAFA yang sekarang ini telah dipecat Presiden SAFA yang baru Datuk Peter Anthony telah dituntut untuk melangsaikan isu tunggakan gaji p...
Ma63 Technical Committee First Meeting A Good Start Says Sabah Mp

Ma63 Technical Committee First Meeting A Good Start Says Sabah Mp

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 204 hits
Chan Foong Hin KOTA KINABALU Sabah DAP secretary Chan Foong Hin is pleased that the Malaysia Agreement 1963 Technical Committee finally held its first meeting today at the Law Affairs Unit in Putrajaya In a statement today Chan who is also ...
Temuduga Pembantu Perawatan Kesihatan U11 Di Sabah Dan Sarawak Mulai 14 Januari 2019

Temuduga Pembantu Perawatan Kesihatan U11 Di Sabah Dan Sarawak Mulai 14 Januari 2019

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 745 hits
Temuduga Pembantu Perawatan Kesihatan U11 Di Sabah dan Sarawak Mulai 14 Januari 2019 Sebelum ini telahpun berlangsung Ujian Psikometrik bagi Jawatan Pembantu Perawatan Kesihatan U11 Dan calon yang lulus ujian psikometrik pun telah diumumkan...
Grandmother Of Girl Held Hostage In Sabah Denies Revenge Motive

Grandmother Of Girl Held Hostage In Sabah Denies Revenge Motive

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 234 hits
TUARAN A family member of the two year old girl who was held hostage at an apartment building in Telipok here denied that revenge was the motive behind the incident The girl s grandmother Sharmala Mohd Akhir said the suspect was not known t...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls