Hukuman Duduk Di Rehab Haiwan Cirit Berbelas Tahun


 


23.8 (Day 1)  Monyet Jadah masuk kandang di Taman Haiwan 6.00 petang

Dalam keadaan tenang, masih berpakaian kemeja putih dan seluar hitam, berkasut.
 
24.8  (Day 2) - Monyet Almari masuk sekitar jam 10 malam.

Perjumpaan bersama Monyet Jadah di klinik taman haiwan 

Monyet Jadah bersama Pengarah Taman Haiwan dan Monyet Almari dalam bilik , perbincangan sekitar 1 jam.

Timbalan Ketua Pengarah Taman Haiwan maklumkan berkaitan renovation bilik. RM 50k diturunkan.

27.8 (Day 5) - Dapat makluman dari lawyer yang Monyet Jadah sakit.

Didapati Monyet Jadah dalam keadaan sihat. Tidak mengadu sakit perut. Tiada tanda pendarahan aktif sedang berlaku. Vitalsign semua normal dan stabil. Tiada apa-apa simptom.

Laporan dihantar pada pengarah Taman Haiwan (memo laporan pemeriksaan), yang akan dihantar pada ABCD.
 
Penegasan bahawa Monyet Jadah tidak akan dihantar ke hospital haiwan kerana keadaanya yang stabil dibuat kepada team Monyet Jadah  dan pegawai Taman Haiwan. Muka team Monyet Jadah nampak seperti kecewa.

Terdengar cadangan bahawa team Monyet Jadah telah membuat rancangan bahawa dia akan dihantar ke Hospital Haiwan Seladang. Arrangement di sana telahpun dibuat. 
Seterusnya, rancangannya ditukar supaya Monyet Jadah di hantar ke Rehab Haiwan Cirit pula. Sebab dia sakit perut ulcer.  Di sana dia akan lama untuk menghabiskan sisa hukuman  - sampai 15 tahun pun boleh.

1.9 (Day 10) Mesyuarat bersama bahagian Pengurusan EFGH. Bajet RM 3.5 juta turun dari Monyet Almari untuk uruskan Monyet Jadah – kenderaan, kesihatan, penempatan, bekalan pisang.

Baru dapat RM 50 ribu hari pertama, hari ke-10 ni RM3.5 juta.  

4.9 - (Day 13)

8.10 pagi - XYZ sudah bising, nak tahu keadaan kesihatan Monyet Jadah.

10.40 pagi - Monyet Jadah mengadu nose blok sahaja. Tiada sakit perut, tiada pening, tiada berak darah, tiada perut kembung, tiada muntah. Tekanan darah, dan lain-lain vital signs semua stabil.

Tak lama kemudian, dimaklumkan yang Monyet Almari call Pengarah Taman Haiwan, suruh hantar Hospital Haiwan  pada hari itu juga.

Bila sampai Hospital Haiwan, dihantar masuk wad Ungka. Bilik 1st class.

Tak sampai 5 minit team Taman Haiwan sampai, team Monyet Jadah juga sampai. Doktor haiwan peribadi Monyet Jadah  juga ada di sana.

Pihak Hospital Haiwan sendiri nampaknya kurang selesa kerana Monyet Jadah dihantar tanpa sebarang makluman awal. Tapi yang minta hantar bukan Taman Haiwan, arahan pihak atasan. Nampaknya semua pihak takut nak pikul tanggungjawab sekiranya ada sebarang isu berbangkit pada masa hadapan.

Doktor ambil darah dan tunggu keputusan darah, bila darah keluar semua ok, dia discaj.   
Tapi terpaksa rujuk pada tulang sebab Monyet Jadah mengadu sakit leher dan belakang. Pakar haiwan ortopedik juga datang.

Akhirnya, petang tu juga discaj. Team Monyet Jadah semua terkejut. Terkejut sebab discaj.

Monyet Jadah pula, awalnya tidak mahu balik ke Taman Haiwan. Tapi selepas Pengarah Taman Haiwan bertegas, Monyet Jadah menukar baju wad ke baju yang dia pakai masa datang tadi.

5.9 (Day 14)

9.10 pagi  Team Taman Haiwan hadir mesyuarat di Hospital Haiwan  – bersama wakil KLM, Pengarah Hospital Haiwan.  Pakar-pakar membincangkan isu semalam.

Tengah meeting, dimaklum yang Monyet Almari (Yang Overdose Amfetamin) bagi arahan pada Pakar Orto suruh admit Monyet Jadah ke wad. Habis meeting sekitar jam 4.30 petang.

Sekitar 8.15pm, Monyet Almari (Yang Overdose Amftamin) beritahu Monyet Jadah perlu dihantar malam ini ke Hospital Haiwan. Pihak Taman Haiwan enggan.

9.9  (Day 18)

Rancangan asal selepas habis sidang hukum tengah hari, terus hantar Monyet Jadah  ke Hospital Haiwan. Tapi sidang hukum habis petang. Hampir jam 6 juga baru masuk Hospital Haiwan. Pegawai pengiring yang escort semua tidak tahu akan ke Hospital Haiwan melainkan Ketua Pengiring. Dengan kata lain, ke Hospital Haiwan hari ini penuh rahsia dan tiada masuk media.
 
11.9 (Day 20) Semua pemeriksaan complete dan Monyet Jadah discaj dari wad lewat petang. Melalui pegawainya, minta duduk lama sikit. Namun pegawainya sendiri tidak bersetuju kerana tiada sebab, dan susah nak jawab dengan sidang hukum kenapa Monyet Jadah  perlu disimpan lama di Hospital Haiwan.
 
12.9 (Day 21)
 
Kecoh di sidang hukum - tekanan darah Monyet Jadah naik tinggi. Pihak Taman Haiwan dipersalahkan kononnya salah bagi ubat. Sedangkan ubat yang diterima adalah dari Hospital Haiwan. Dan lagi, tekanan darah begitu tak perlu ke hospital. 
Kalau manusia hanya disuruh balik berehat. Kenapa nak urus Monyet Jadah pula lain dari biasa. Namun, team Monyet Jadah push untuk hantar terus Monyet Jadah ke Hospital Haiwan. Walaupun team Taman Haiwan keberatan, Ketua Pengarah Taman Haiwan minta Monyet Jadah dihantar ke Hospital Haiwan.

Akhirnya Monyet Jadah dihantar ke Hospital Haiwan sekitar jam 2 lebih.  Petang itu, pihak Taman Haiwan dimaklumkan bahawa pihak ‘’atasan’’ arah simpan Monyet Jadah dalam wad hari ni. Buat apa yang patut.
 
17.9  (Day 26)

Dapat makluman yang Monyet Jadah akan dihantar ke Rehab Haiwan Cirit. Ya, arahan Boss Monyet Almari dan Monyet Almari (Yang Overdose Amfetamin). Motifnya, boleh jadi sudah ada perjanjian antara team Monyet Jadah dengan mereka.  
 
Para penjawat awam tertekan dan meluat. Korang punya mainan, susahkan penjawat awam nak ikut arahan hangpa. Bila ada masalah, penjawat awam  yang dipersalahkan.

18.9 (Day 27)

Arahan dari atasan bertubi-tubi suruh hantar ke Rehab Haiwan Cirit. Tapi masalahnya, dari Hospital Haiwan tiada indikasi kukuh untuk ke Rehab Haiwan Cirit. Pegawai fisio kata boleh buat outpatient 2-3 minggu sekali. Tak perlu ke Rehab Haiwan Cirit untuk active fisio. Dan Rehab Haiwan Cirit juga insist untuk Hospital Haiwan keluarkan surat rujukan sebab utama hantar ke Rehab Haiwan Cirit. Jelas sekali Hospital Haiwan pula tiada alasan melainkan arahan Monyet Almari (Yang Overdose Amfetamin). Takkan nak tulis sebab arahan Monyet Almari (Yang Overdose Amfetamin)?  

Kalau tulis sebab arahan Monyet Almari (Yang Overdose Amfetamin), nanti dia kena jawab. Mereka tak nak bertanggungjawab. So, sekarang jadi isu pula pasal pakar Hospital Haiwan tak nak keluarkan surat rujukan, tapi dapat arahan pindahkan ke Rehab Haiwan Cirit.

Semua yang terlibat tertekan ketika ini. Tapi semua tak berani nak tampil ke hadapan.

Rumusan:

Motif ke Rehab Haiwan Cirit :

1. Mudah pergerakan untuk keluarga Monyet Jadah, secretary, monyet-monyet penyokong nak jumpa.

2. Mudah berjumpa monyet-monyet penyokong berbanding dalam kandang di Taman Haiwan. Mungkin menjadikan mainan catur lebih mudah  dibuat .

3. Rehab Haiwan Cirit disediakan dengan fasiliti VVIP

4. Di Hospital Haiwan sekarang ni, bilik 1st class digunakan.

5. Apa pakar-pakar akan jawab nanti sekiranya tiada sebab Monyet Jadah perlu di hantar ke Rehab Haiwan Cirit?
The views expressed are those of the writer and do not necessarily reflect those of MMKtT.
By Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2022/09/hukuman-duduk-di-rehab-haiwan-cirit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Perlu Jalani Hukuman Penjara 10 Tahun Sebelum Ke Hrc

Najib Perlu Jalani Hukuman Penjara 10 Tahun Sebelum Ke Hrc

papar berkaitan - pada 25/9/2022 - jumlah : 146 hits
Najib perlu jalani hukuman penjara 10 tahun sebelum ke HRCPosted By on September 24 2022Layanan penjara yang diterima Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim berbeza bagaikan langit dan bumi jika ingin dibandingkan deng...
Ismail Sabri Masih Ada Masa Pru15 Tahun Ini

Ismail Sabri Masih Ada Masa Pru15 Tahun Ini

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 134 hits
Predeep NambiarGEORGE TOWN Masih ada masa untuk pilihan raya umum ke 15 diadakan tahun ini kata Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob Bagaimanapun Ismail berkata keputusan mengenai bila PRU akan diadakan kekal di tangan pucuk pimpinan Umno Ya...
7 Tahun Bercinta Lee Jungjae Muncul Bersama Im Seryung Di Karpet Merah Anugerah Emmys Ke 74

7 Tahun Bercinta Lee Jungjae Muncul Bersama Im Seryung Di Karpet Merah Anugerah Emmys Ke 74

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 118 hits
Apabila meraikan sesuatu yang bermakna sudah semestinya korang mahu orang tersayang di sisi kan ARTIKEL BERKAITAN Begitulah yang agaknya dimahukan Lee Jung jae apabila hadir ke karpet merah Anugerah Emmys ke 74 bersama kekasihnya Im Se ryun...
Kebahagiaan Tak Perlu Dikongsi 15 Tahun Layari Perkahwinan Fauzi Nawawi Kongsi Tip Bahagia

Kebahagiaan Tak Perlu Dikongsi 15 Tahun Layari Perkahwinan Fauzi Nawawi Kongsi Tip Bahagia

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 153 hits
Setiap pasangan suami isteri pastinya mendoakan agar rumah tangga yang dibina kekal bahagia sampai ke syurga Setiap kali sambutan ulang tahun perkahwinan diraikan dengan penuh kesyukuran dan mengharapkan agar jodoh terus dilimpahi kebahagia...
Hiburan Saya Suka Sebab Dia Kelakar Jarak Usia 22 Tahun Isteri Nafi Berkahwin Dengan Ddnk Sebab Duit

Hiburan Saya Suka Sebab Dia Kelakar Jarak Usia 22 Tahun Isteri Nafi Berkahwin Dengan Ddnk Sebab Duit

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 258 hits
Siapa tidak kenal dengan tagline Tak Hensem Tak Apa Janji Kaya yang sering kita dengari di corong radio Sejak beberapa hari yang lalu nama Datuk Dr Mohd Nazri Khan atau DDNK hangat menjadi bualan netizen di media sosial selepas dia berkahwi...
10 Tahun Bersama Sooyoung Snsd Jung Kyungho Lebih Terbuka Soal Hubungan Cinta

10 Tahun Bersama Sooyoung Snsd Jung Kyungho Lebih Terbuka Soal Hubungan Cinta

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 177 hits
Korang mesti dah tahu mengenai kisah percintaan Soo young dengan Jung Kyung ho kan 10 tahun dah mereka bersama kan ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini kisah percintaan mereka dipaparkan menerusi satu rancangan hiburan siaran MBC iaitu Omniscien...
Mummy Dah Janji Dapat 1a Rm100 Anak 9 Tahun Cemerlang Dalam Ujian Datin Rebecca Syukur Bangga

Mummy Dah Janji Dapat 1a Rm100 Anak 9 Tahun Cemerlang Dalam Ujian Datin Rebecca Syukur Bangga

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 135 hits
Pelakon Datin Rebecca Nur Al Islam Ahmad meluahkan rasa syukur dan bangga apabila anak perempuannya Nor Anggerik Renesmee berjaya memperolehi keputusan cemerlang di dalam peperiksaan yang diambilnya Berkongsi video momen indah itu di Instag...
Pak Long Mail Penang Bukan Macam Pahang Maju 30 Tahun Ke Depan Kottt

Pak Long Mail Penang Bukan Macam Pahang Maju 30 Tahun Ke Depan Kottt

papar berkaitan - pada 15/9/2022 - jumlah : 104 hits
PM langsung tak faham jiwa kami oghang Penang Mai saya habaq Pertama oghang Pulau Pinang tak sanggup terima parti kleptokrat Dulu Najib sampai bawa artis Korea Psy konon nak tawan hati oghang Penang tapi kami bukan mudah dibeli dengan janji...
Mohon Netizen Beri Ruang Kepada Isteri Saya Dia Masih Berumur 25 Tahun Ddnk

Mohon Netizen Beri Ruang Kepada Isteri Saya Dia Masih Berumur 25 Tahun Ddnk

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 151 hits
Dikecam hebat oleh netizen sejak media melaporkan perkahwinan mereka pakar saham Dato Dr Nazri Khan tampil memohon netizen berhenti mengecam isterinya Tuan Nor Ernie Rosemerie nbsp Menerusi video yang dimuat naik oleh Caprice di Instagram N...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Continuous Learning

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Technogym Sambut Ulang Tahun Ke 40 Dengan Kolaborasi Artistik Global

The Debut Of Huawei Pura 70 Series A New Generation Flagship Pioneer In Photography And Aesthetics

Lunch Di Kedai Makan Os Gerik Perak

Diperlakukan Buruk Oleh Kerabat Tetap Balas Dengan Kebaikan

Meneladani 3 Nilai Semangat Ki Hajar Dewantara Sebagai Bapak Pendidikan Indonesia

Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie