Hsa Cheaper Mart Tawar Aneka Produk Usahawan Muslim Bawah Satu Bumbung


HSA Trading Capital Bhd. merupakan pengeluar dan pemborong produk muslim serta pengeluar produk makanan berjenama Sherwanis yang mana Syarikat ini akan membuka pasar raya mini sulung mereka di Ampang pada bulan depan iaitu Januari 2020.

Pengasas syarikat, Datuk Muhamad Riduwan Safrizal

HSA membawa maksud Hidayah Seluruh Alam . Nama ini dipilih oleh pengasas untuk membawa jenamanya mendekati para pengguna di Malaysia khususnya.

Menurut Pengasas syarikat, Datuk Muhamad Riduwan Safrizal , pasar raya yang bakal dibuka itu diberi nama sebagai HSA Cheaper Mart . Pasaraya ini  akan mula beroperasi di Ukay Perdana. Beliau berkata, pasar raya itu merupakan penjenamaan semula Sherwanis Mart yang sebelum ini memiliki 10 rangkaian di selatan tanah air.


Pengasas syarikat, Datuk Muhamad Riduwan Safrizal




HSA Cheaper Mart Bakal Dibuka di Ukay Perdana  pada 5 Januari 2020





Untuk pengetahuan, HSA Cheaper Mart akan dibuka pada 5 Januari 2020 dan ketika ini kerja-kerja operasi berada pada peringkat akhir untuk memuatkan premis ini dengan pelbagai barangan keluaran muslim dan menaikkan papan tanda perniagaan.

Harapan  Pengasas HSA Cheaper Mart, dengan pembukaan sulung ini hasil penjenamaan daripada Sherwanis Mart, syarikat sudah bersedia mengorak langkah untuk menawarkan produk dan perkhidmatan kepada masyarakat.




Menurut Datuk Muhamad Riduwan lagi,

 Pembukaan premis itu menelan kos melibatkan kira-kira RM80,000 itu sebagi platform terbaik buat syarikat perusahaan kecil dan sederhana (PKS) di negara ini.Jelas beliau, pengusaha PKS dan syarikat baharu boleh merebut peluang itu untuk mempromosi dan menawarkan produk buatan sendiri kepada penggunaan.

HSA Cheaper Mart Tawar Aneka Produk Usahawan Muslim Bawah satu Bumbung
HSA Cheaper Mart masih mengekalkan konsep sama seperti pasar raya mini yang berjenama popular di seluruh negara namun mereka memiliki strategi yang tersendiri. Tarikan utama kepada penggunaan adalah harga yang ditawarkan lebih rendah daripada jenama lain serta ianya menempatkan pelbagai produk buatan usahawan Muslim di bawah satu bumbung.



Setiap pasar raya mini akan menawarkan kira-kira 10,000 pelbagai jenis barangan dan 60 peratus HSA Cheaper Mart juga akan menawarkan pelbagai produk Sherwanis yang terkenal dengan rempah kari, kicap, jus minuman yang telah berada di pasaran sejak tahun 2007 di lebih 7,000 kedai pelbagai saiz di seluruh negara khususnya di bahagian Tengah serta Selatan seperti Melaka




Selaras dengan permintaan pelanggan sedia ada, HSA Cheaper Mart merancang untuk memperluaskan pasarannya secara berperingkat sehingga 200 cawangan di seluruh negara.
Bagi mencapai sasaran itu , syarikat akan mengadakan promosi bergerak dan taklimat perniagaan di Johor, Melaka dan Selangor dalam masa terdekat untuk memberi penerangan mengenai perancangan masa depan jenama pasar raya mini tersebut.

Datuk Muhamad Riduwan  juga turut menyusun strategi buat para usahawan yang mahu mengembangkan perniagaan masing-masing di bawah payung HSA Cheapest Mart. Menurut beliau

“Saya percaya kepada konsep berkongsi rezeki dengan membantu usahawan bumiputera untuk terus berjaya selain membimbing mereka meningkatkan daya saing selain mencari peluang untuk mendapatkan dana pembiayaan pengembangan perniagaan,” ujarnya.
Sementara itu, kepada usahawan yang berminat memasarkan produk mereka di bawah rangkaian HSA Trading Capital Bhd. termasuk di 7,000 kedai runcit, boleh menghubungi talian 0194008966/0139272499 (Pentadbiran) – MalaysiaGazette


Salasilah HSA Trading Capital Bhd

Semasa sesi interview Pemilik HSA Cheaper Mart iaitu Datuk Muhamad Riduwan Safrizal, beliau berkongsi cerita mengenai jatuh bangun beliau didalam dunia perniagaan ini. Pengalaman jatuh bangunnya sebanyak empat kali sehingga pernah membawa diri tinggal di dalam kereta di perkarangan Masjid Sultan Abu Bakar, Johor Bahru merupakan kisah mengenai kehidupan beliau.

Beliau yang merupakan pengasas jenama produk Sherwanis dan Pengerusi HSA Trading Capital Bhd terpaksa membawa diri ke JB dari Melaka, pusat operasi perniagaannya sebelum ini dengan menjadikan kereta sebagai ‘rumah tumpangan’ selama sebulan selepas mengalami kerugiaan jutaan ringgit dalam perniagaan gara-gara ditipu rakan niaganya.

Gara-gara kesempitan wang dan kelangsungan hidup, beliau yang ditemani isterinya,Datin Nurul Aiza, menjadikan rumah Allah sebagai motivasi untuk beliau bermuhasabah diri selain ditemukan dengan seorang sahabat yang memberi galakan dan motivasi untuk berniaga semula.

“Saya kembali ke Melaka, mencagarkan kereta sedia ada untuk mendapatkan modal semula bagi memproses rempah ratus hasil daripada formulasi sendiri yang sebelum ini berjaya menaikkan jenamanya di pasaran Tengah dan Selatan Malaysia.“Perniagaan kembali berjalan secara berperingkat-peringkat dan saya berjaya membangunkan empayar bisnes yang punah sebelum ini dengan mengaut keuntungan yang baik,” jelasnya ketika ditemui pada sesi temubual di sini baru-baru ini.Beliau sebelum ini membangunkan perniagaannya menjual produk rempah ratus di negeri Melaka dengan memiliki rangkaiannya tersendiri selain kilang prosesan produk. Sebahagan daripada produk rempah yang popular di jual di lebih 7,000 rangkaian peruncitan di pasaran




Namun, setiap usahawan yang berjaya, pastinya tetap diuji tuhan untuk menjadikan mereka lebih matang dalam menghadapi cabaran getir dalam dunia perniagaan.

“Dalam perniagaan lalu, saya pernah memakai kereta mewah Ferrari, memiliki aset jutaan ringgit dan sebanyak empat kali juga saya di uji jatuh, namun saya berkeyakinan terhadap kekuatan Solat Dhuha, Surah Al-Waqiah dan Ayat seribu dinar mampu membantu menyelesaikan masalah.“Ajaibnya doa dan bersedekah walaupun hanya RM1 sehari, menjadi antara kunci kejayaan saya untuk kembali bangkit daripada kesusahan lalu,” jelasnya.Bina Pusat Tahfiz di Taman Melawati

Menariknya lagi mengenai pemilik HSA Trading Capital ini bagi merealisasikan hajatnya untuk terus melakukan amal jariah, Datuk Muhamad Riduwan telah melabur sebanyak RM2.8 juta untuk membeli sebuah banglo di Taman Melawati untuk dijadikan pusat tahfiz dan pusat pembelajaran agama secara percuma kepada orang ramai.


Antara juadah yang dihidangkan yang menggunakan rempah ratus keluaran HSA

Rakan media turut dibawa melawat banglonya itu selain bekesempatan solat berjemaah dan menikmati hidangan makan tengahari yang dimasak oleh isterinya menggunakan rempah ratus keluaran syarikat.


Bergambar bersama rakan blogger

Peluang perniagaan dibuka kepada umum

Kepada Usahawan-usahawan diluar sana yang berminat memasarkan produk di bawah rangkaian HSA dan di 7,000 outlet runcit di seluruh negara, anda boleh menghubungi di talian 019-400 8966 atau 013- 927 2499.









Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ienaeliena.com/2019/12/hsa-cheaper-mart-tawar-aneka-produk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Sempat Rakam Muka Lelaki Intai Bawah Pintu Tandas

Wanita Sempat Rakam Muka Lelaki Intai Bawah Pintu Tandas

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 948 hits
Golongan wanita sering terdedah kepada pelbagai bahaya terutamanya ketika berada di tempat awam Seperti kejadian berlaku di Thailand wajah seorang lelaki telah berjaya dirakam ketika dia dipercayai cuba mengintai seorang wanita di dalam tan...
Aud Jpy Bertindak Balas Di Bawah Tahap Rintangan Potensi Penurunan Harga

Aud Jpy Bertindak Balas Di Bawah Tahap Rintangan Potensi Penurunan Harga

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 256 hits
Cadangan PerdaganganKemasukan 74 230Sebab masuk 50 Anjakan FibonacciAmbil Keuntungan 73 680Sebab mengambil keuntungan 78 6 anjakan Fibonacci lanjutan Fibonacci 100 Stop Loss 74 850Sebab untuk Stop loss pergerakan mendatar pada tahap rintang...
Vina Masih Di Bawah Umur Saat Video Asusila Vina Garut Dibuat

Vina Masih Di Bawah Umur Saat Video Asusila Vina Garut Dibuat

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 250 hits
Vina Masih di Bawah Umur Saat Video Asusila Vina Garut Dibuat Selain itu juga ia menegaskan bahwa kabar tentang adanya lebih dari 100 video yang berkaitan dengan kliennya tidaklah terbukti
Wajib Tahu Alasan Bayi Di Bawah 6 Bulan Dilarang Konsumsi Makanan Selain Asi

Wajib Tahu Alasan Bayi Di Bawah 6 Bulan Dilarang Konsumsi Makanan Selain Asi

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 218 hits
Dilansir dari laman Ikatan Dokter Anak Indonesia orangtua sebaiknya memberikan nutrisi sesuai dengan usia anak Pada bayi berusia 0 6 bulan nutrisi pilihan yang paling baik diberikan hanyalah ASI saja
Tiada Rekod Keluar Pelancong Satu Sindiket Terancang

Tiada Rekod Keluar Pelancong Satu Sindiket Terancang

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 199 hits
December 31 2019PAS bimbang dengan isu lambakan kemasukan pelancong China dan India ke dalam negara yang tidak mempunyai rekod keluar Perkara ini begitu serius dan boleh menjejaskan kedaulatan dan keselamatan negara Menurut Laporan Ketua Au...
Almarhum Bapa Tpm Berkhidmat Bawah Empat Pm

Almarhum Bapa Tpm Berkhidmat Bawah Empat Pm

papar berkaitan - pada 12/12/2019 - jumlah : 219 hits
Dec 12 2019 Keadilan DailyJenazah bapa kepada Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah selamat dikebumikan pada jam 11 15 di Tanah Perkuburan Ukay Perdana Ampang Almarhum Wan Ismail Wan Mahmood 93 tahun meninggal dunia pada jam lebih kurang 2...
Mata Kiri Bawah Kedutan

Mata Kiri Bawah Kedutan

papar berkaitan - pada 13/12/2019 - jumlah : 673 hits
Sudah masuk seminggu lebih mata kiri aku dok kedutan berkedip kedip Tak tahu apa puncanya Risau juga kot kot petanda tidak baik ke kan Dari sudut sains pula puncanya ialah aku dok tengok komputer Smartphone lama sangat Lagipun aku memang te...
Netanyahu Ajak Warga Yahudi Gali Terowongan Di Bawah Masjid Al Aqsa

Netanyahu Ajak Warga Yahudi Gali Terowongan Di Bawah Masjid Al Aqsa

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 211 hits
Perdana Menteri Zioni Israel Benjamin Netanyahu bersumpah akan menggali terowong di bawah Masjid Al Aqsa dan menyeru seluruh warga Yahudi untuk ikut serta dalam penggalian yang dijadualkan akan dilakukan pada minggu ini Tindakan penggalian ...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show