Hospital Doldam Kembali Bahagia Drama Romantic Doctor Kim 2 Tamat Dengan Tepukan Gemuruh


Musim kedua “Romantic Doctor Kim” memang tak menghampakan langsung! Sampaikan jumlah totonannya dah kalahkan rekod yang dicapai oleh musim pertamanya. Walaupun teraju utamanya ditukar daripada Seo Hyunjin dan Yoo Yeonseok kepada Lee Sungkyung dan Ahn Hyoseop, tetapi ia masih mampu menarik para penonton untuk melekat di hadapan kaca televisyen bagi menyaksikan nasib kepada kakitangan Hospital Doldam.

Setelah 16 episod berjalan, akhirnya “Romantic Doctor Kim 2” sudah pun menamatkan tayangannya. Sedih betul nak lepaskan semua pelakon ini sebab kita dah tak dapat tengok lagi mereka pada minggu hadapan.
[Amaran SPOILER] Penamat yang membahagiakan Doktor di Doldam buktikan kemampuan Macam-macam masalah betul yang dihadapi oleh Kim Sabu dan anak-anak didiknya. Pengarah Do Yoonwan nampaknya sentiasa muncul dengan muslihat baru untuk menghancurkan karier Doktor Kim dan memastikan Hospital Doldam gulung tikar.
Woojin yang mempunyai masalah besar dengan hutang ayahnya berjaya melalui halangan tersebut. Tapi tidak menyangka bahawa peminjam tersebut merupakan ayah kepada Moonjung yang merupakan rakan baiknya di hosiptal itu. Kerja rumah yang kononnya diberikan oleh Kim Sabu kepada Woojin sebenarnya merupakan sakit yang dialami oleh doktor hebat itu sendiri dan dia berjaya menyelesaikannya. Bangga dengan pencapaian anak didiknya, Kim Sabu mengarahkan dia supaya menjadi doktor utama ketika pembedahannya nanti.

Eunjae juga mendapat panggilan daripada hospital utama supaya pulang bertugas di sama semula. Berbelah bahagi, doktor wanita itu tetap ke sana kerana telah berjanji untuk membantu dalam tiga pembedahan atas permintaan profesornya. Walaupun sedih, tetapi Woojin membenarkan wanita kesukaannya itu pergi ke sana dan berpisah untuk sementara waktu. Doktor di cawangan utama nyata teperanjat dengan kehebatan kemahiran Eunjae walhal dia dikenali sebagai seorang yang takutkan pembedahan dan sentiasa pitam apabila sedang merawat pesakit. Dia kemudiannya disuruh terus bekerja di hospital besar itu daripada membuang masa di hospital kampung namun Eunjae memulangkan paku buah keras kepada profesornya yang hanya mahukannya ketika dia sudah berjaya dan langsung tak membantunya semasa dia menghadapi kesukaran pada suatu ketika dahulu.
Cinta berbunga-bunga di Doldam Walaupun hubungan cinta mereka nampak stabil pada awalnya tetapi Euntak mula menjauhkan diri daripada Areum. Lelaki itu mula berasa tidak yakin apabila mengetahui hubungan doktor wanita itu bersama Do Inbeom. Tetapi Areum menjelaskan bahawa dia dan lelaki itu hanyalah saudara rapat dan dia datang daripada keluarga biasa sahaja dan bukanlah berpengaruh seperti ayah Do Inbeom iaitu Pengarah Do Yoonwan. Hubungan cinta mereka kembali pulih dan semakin kembang mekar bunga-bunga cinta di antara doktor dan jururawat itu. Lagi menggembirakan apabila Areum berjaya melepasi peperiksaan penting yang sudah berbulan dia risaukan. Seluruh staf Doldam mengucapkan tahniah atas berita baik itu!

Sama juga dengan Eunjae dan Woojin di mana mereka takut untuk memulakan hubungan cinta kerana risau tentang masa hadapan. Eunjae pula meluahkan rasa tidak puas hati kepada Areum kerana Woojin nampaknya seperti tidak kisah dia akan kembali ke hospital utama. Manakala dalam masa yang sama, Moonjung terpaksa mendengar luahan perasaan Woojin yang marahkan Eunjae kerana memberitahu berita tersebut seperti ianya bukan masalah yang besar. Penat dengan bebelan wanita tinggi lampai itu, Areum menyuruh sahaja dia mengakui rasa cinta pada Woojin. Selepas berfikir seketika, dia meluahkan rasa cintanya dahulu. Walaupun tidak yakin dengan apa yang akan jadi masa hadapan, tapi mereka tidak mahu fikirkan semua itu sekarang dan akhirnya, Eunjae dan Woojin mula bercinta!

Nasib Doldam pada akhirnya? Pengarah Do Yoonwan akhirnya dapat menjumpai kelemahan Kim Sabu atas laporan Hojun dan dengan gembiranya telah ke Hospital Doldam untuk memalukannya di hadapan semua orang. Pun begitu, doktor pakar itu tetap tenang melayan kegilaan Do Yoonwan yang berusaha keras untuk memusnahkan Doldam dan juga dirinya.
Tapi memalukan kerana Kim Sabu menyerahkan dokumen yang membuktikan bahawa Doldam bergerak secara sendiri dan mempunyai yayasannya yang diketua oleh Bu Yongju (nama sebenar Kim Sabu). Pengarah tamak itu mula tak tentu arah kerana tidak menyangka bahawa Doldam bukan lagi di bawah kuasa Geodae yang dipegang olehnya. Rupanya sebelum pengarah Geodae terdahulu mati, dia telah mewariskan Doldam kepada Kim Sabu dan membiarkan ia bergerak luar daripada kuasa hospital besar itu.
Berang, Do Yoonwan telah mengamuk kerana rancagannya untuk menutup Doldam menemui jalan mati bahkan dia yang malu sendiri. Habis ditolaknya kesemua barang di sekitarnya kerana tak dapat membendung kemarahannya. Kim Sabu lantas menghalaunya keluar dan memintanya supaya tidak menjejakkan lagi kaki ke situ.

Akhirnya, “Romantic Doctor Kim” musim kedua tamat dengan bahagianya! Kesemua watak menemui cerita gembira mereka dan Hospital Doldam juga selamat daripada khianat Do Yoonwan.
Sedihnya, kerana dah tiada lagi Kim Sabu dan anak didiknya untuk menhiburkan hari Isnin dan Selasa anda selepas ini. Harapnya adalah musim ketiga nanti!
Sumber: Dramamilk


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kimchidaily.my/hospital-doldam-kembali-bahagia-drama-romantic-doctor-kim-2-tamat-dengan-tepukan-gemuruh/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Romantic Doctor Kim 2 Tamat Dengan Rating Tertinggi 27 1 Dah Ada Ura Ura Musim Ketiga

Romantic Doctor Kim 2 Tamat Dengan Rating Tertinggi 27 1 Dah Ada Ura Ura Musim Ketiga

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 518 hits
Panas betul reaksi yang diterima oleh Romantic Doctor Kim musim kedua ini Setelah berjaya memberi hiburan yang mengujakan kepada para penonton sepanjang tayangannya Akhirnya penonton disajikan dengan berita gembira apabila Hospital Doldam s...
Selepas 4 Tahun Berehat Jun Jihyun Dikatakan Bakal Kembali Dengan Drama Terbaru Garapan Penulis Signal

Selepas 4 Tahun Berehat Jun Jihyun Dikatakan Bakal Kembali Dengan Drama Terbaru Garapan Penulis Signal

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 243 hits
Jun Jihyun merupakan antara pelakon yang paling laku di dalam industri lakonan Korea Bukan sahaja filem yang berebut mahukannya sebagai teraju utama tetapi pengarah drama juga beratur panjang bagi meyakinkan wanita ini untuk menjadi wajah k...
Doctor Korean Drama

Doctor Korean Drama

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 574 hits
This time I want to review a drama that premiered in June 2016 titled Doctors in a medical romance of 20 episodes that can be watched MAIN CAST Kim Rae won as Hong Ji hongPark Shin hye as Yoo Hye jungYoon Kyun sang as Jun Yoon doLee Sung ky...
Comelnya Anak Kim Tae Hee Dalam Teaser Drama Korea Terbaru Hi Bye Mama

Comelnya Anak Kim Tae Hee Dalam Teaser Drama Korea Terbaru Hi Bye Mama

papar berkaitan - pada 16/2/2020 - jumlah : 355 hits
tvN telah melancarkan teaser drama terbaru Hi Bye Mama yang pasti akan mencair kan penonton Anda boleh saksikannya menerusi pemain video dibawah Hai Bye Mama berkisarkan tentang seorang wanita bernama Cha Yu Ri yang kembali ke pangkuan suam...
Kembali Viral Kali Ini Nia Ramadhani Dipuji Suami Karena Bisa Pecahkan Telur Ayam Tanpa Drama

Kembali Viral Kali Ini Nia Ramadhani Dipuji Suami Karena Bisa Pecahkan Telur Ayam Tanpa Drama

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 337 hits
Rileks dulu yuk kali ini kita bahas berita seleb yang ringan ringan Seringan Nia yang lagi bercanda ditantang mecahin telur ayam ini
Tepukan Gemuruh Untuk Pengarah 039 Parasite 039

Tepukan Gemuruh Untuk Pengarah 039 Parasite 039

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 243 hits
Incheon Pengarah filem Parasite Bong Jun ho disambut dengan tepukan gemuruh di lapangan terbang sekembalinya dari Los Angeles selepas memenangi empat Oscar di Academy Awards yang diadakan baru baru ini Kira kira 300 wartawan dan peminat men...
Kaya Dunia Bahagia Akhirat

Kaya Dunia Bahagia Akhirat

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 328 hits
Kaya dunia Wang dan harta merupakan keperluan asas bagi manusia meneruskan kehidupan Islam mempunyai rukun agama dan rukun kehidupan Rukun Agama terbina dari Rukun Islam dan Rukun Iman Rukun Kehidupan terbina atas beberapa perkara seperti h...
Suami Gembirakan Hati Isteri Dengan 13 Cara Ini Pasti Rumah Tangga Bertambah Bahagia

Suami Gembirakan Hati Isteri Dengan 13 Cara Ini Pasti Rumah Tangga Bertambah Bahagia

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 1237 hits
Bagi setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga pastinya akan sanggup melakukan apa sahaja demi membuktikan tanda penghargaan terhadap insan tercinta Namun disebabkan oleh perjalanan hidup yang penuh dengan pelbagai cabaran kira kira 24 d...
Lelaki Akan Lebih Bahagia Mempunyai Pasangan Yang Garang Betul Ke Ni

Lelaki Akan Lebih Bahagia Mempunyai Pasangan Yang Garang Betul Ke Ni

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 411 hits
Lelaki Akan Lebih Bahagia Mempunyai Pasangan Yang Garang Betul Ke Ni Para lelaki kebiasaannya akan menjauhi wanita yang mempunyai sikap yang kasar dan garang Mungkin disebabkan semua tingkahlaku akan diperhatikan dan cara percakapan juga ha...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau