Hina Nabi Mujahid Anggap Himpunan Bantahan Oleh Pemuda Umno Pas Ibarat Menunggang Agama


https://i2.wp.com/pakdin.my/wp-content/uploads/2019/03/20190301-mujahid-tunggang-agama.jpg?fit=600%2C400&ssl=1
Guna agama untuk mengatakan saman AES adalah patuh syariah tak apa. Itu bukan menunggang Agama berbanding menentang Penghina Nabi yang tidak diambil tindakan undang-undang dengan segera. Kalau tiada himpunan bantahan mungkin pelaku bebas begitu sahaja dan akan menjadi ikutan kepada yang lain.

.......

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Mujahid Yusof menyifatkan cadangan Pergerakan Pemuda UMNO dan Dewan Pemuda PAS mengadakan perhimpunan atas isu penghinaan Nabi Muhammad sebagai sesuatu yang bersifat politik dan ‘menunggang agama’.

Katanya, beliau tidak melihat pun kepentingan menganjurkan sebarang perhimpunan aman kerana mereka yang didakwa sudah diambil tindakan.

“Saya mengesyaki ada pihak mahu kekalkan kebencian kepada kerajaan seakan-akan kita tidak menjaga kepentingan agama.

“Sepatutnya mereka sokong (tindakan kerajaan) sebab kita sudah ambil tindakan pantas jatuhkan hukuman, bukan mahu adakan perhimpunan,” katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Konvensyen Pondok Peringkat Kebangsaan 2019 di sini hari ini.

Yang turut hadir Pengerusi Lembaga Penasihat Penyelaras Pelajaran dan Pendidikan Agama Islam (LEPAI) dan Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Datuk Mohamad Nordin Ibrahim.

Mujahid mengulas cadangan Pergerakan Pemuda UMNO dan Dewan Pemuda PAS yang mahu mengadakan perhimpunan dengan alasan membantah kes penghinaan ke atas Nabi Muhammad.

Mujahid berkata perhimpunan itu dilakukan atas kepentingan politik, mungkin sebab Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Semenyih atau sengaja untuk mengembar-gemburkan, kononnya pihak berkenaan lebih pertahankan Nabi Muhammad berbanding orang lain.

“Ini yang kita kata mereka ‘menunggang agama’ untuk kepentingan politik,” katanya.

Ahad lalu, sebuah portal berita melaporkan Pemuda UMNO dan Pemuda PAS mendesak peguam negara mengambil tindakan segera terhadap individu yang didakwa menghina Nabi Muhammad.

Kedua-dua pergerakan itu juga mengugut untuk mengadakan perhimpunan jika pihak berkuasa bersikap sambil dan mahu peguam negara segera mendakwa individu yang dibebaskan atas jaminan polis selepas ditahan kerana memuat naik status Facebook menghina Nabi Muhammad.

Bagaimanapun, Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur semalam memerintahkan warga emas itu dihantar ke penjara kerana gagal melunaskan jaminan mahkamah RM20,000 selepas dituduh dengan dua pertuduhan menghina Nabi Muhammad dan Saidatina Aisyah serta menggunakan laman Facebook membuat dan memulakan komunikasi jelik dengan niat menyakitkan hati orang lain.

Pada Selasa lalu, seorang operator kilang berusia 22 tahun dihadapkan ke Mahkamah Majistret Shah Alam atas kesalahan menghina Nabi Muhammad melalui akaun Facebook.

Pada Ahad lalu, Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun, mengesahkan polis membuka tiga kertas siasatan berhubung kes penghinaan ke atas agama Islam, Nabi Muhammad SAW dan isteri baginda, Saidatina Aisyah.

Mengulas mengenai gesaan Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya polis tidak bertolak-ansur terhadap pihak yang menghina agama Islam dan Nabi Muhammad, Mujahid bersetuju dengan kenyataan Anwar.

........
Rujukan:
http://pakdin.my/hina-nabi


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://blog.daengselili.space/2019/03/blog-post_35.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FvMNZX+%28%D8%AF%D9%85%D9%8A+%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%8A%D9%88+%D9%84%D9%88%DA

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hina Nabi Pas Tunggang Agama Untuk Kepentingan Politik Mujahid

Hina Nabi Pas Tunggang Agama Untuk Kepentingan Politik Mujahid

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 414 hits
BANGI Mujahid Yusof Rawa mempersoalkan keperluan menganjurkan himpunan bantah penghinaan terhadap Nabi Muhammad selepas kerajaan bertindak terhadap pihak pihak yang didakwa Menteri di Jabatan Perdana Menteri bimbang PAS menggunakan isu peng...
Hina Nabi 600 Solidariti Bersama Pas Umno Jom

Hina Nabi 600 Solidariti Bersama Pas Umno Jom

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 301 hits
NIBONG TEBAL Sekitar 600 penyokong serta ahli PAS dan Umno telah bersama memberikan isyarat amaran terhadap kebiadaban pemilik akaun facebook Foo Sing Wai yang menghina Rasulullah S A W dan isteri Baginda Aisyah R A Mereka mengiringi Ahli J...
Siapa Kata Kerajaan Ph Lambat Tangani Isu Hina Nabi Menteri Agama

Siapa Kata Kerajaan Ph Lambat Tangani Isu Hina Nabi Menteri Agama

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 722 hits
Walaupun menerima banyak kecaman dan dakwaan bahawa kerajaan Pakatan Harapan mengambil ringan dan bersikap lunak terhadap isu penghinaan terhadap Nabi dan Islam didalam negara Menteri Hal Ehwal Agama Datuk Seri Dr Mujahid Yusof tetap tegas ...
Selangor Tidak Akan Buat Himpunan Bantah Hina Nabi

Selangor Tidak Akan Buat Himpunan Bantah Hina Nabi

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 303 hits
CYBERJAYA Tiada keperluan untuk diadakan bantahan hina nabi di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah kerana pelaku telah diambil tindakan mengikut peruntukan undang undang demikian menurut Menteri Besar Selangor Amirudin Shari Beliau ber...
Pas Umno Hijack Ceramah Agama Itulah Punca Majlis Dibatalkan Bukan Kerana Anti Duke Dan Pu Rahmat Kata Saksi

Pas Umno Hijack Ceramah Agama Itulah Punca Majlis Dibatalkan Bukan Kerana Anti Duke Dan Pu Rahmat Kata Saksi

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 510 hits
Ceramah agama itu telah dihijack oleh PAS dan UMNO Demikianlah penjelasan yang viral di sosial media ketika ini bagi menjawab tuduhan kononnya kerajaan Johor telah menghalang majlis ilmu Menurut penjelasan tular itu Ceramah Perdana yang men...
Umno Pas Mula Serius Berunding Demi Agama Ummah Dan Survival Politik

Umno Pas Mula Serius Berunding Demi Agama Ummah Dan Survival Politik

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 414 hits
Siapa sangka parti terbesar orang Melayu Islam ini akan bersama sama duduk semeja dan membincangkan hala tuju dan menyeragamkan objektif perjuangan masing masing Hari ini sekali lagi UMNO buka pintu seluas luasnya bagi rundingan kerjasama d...
Hina Nabi Kalau Mujahid Gagal Bertindak Baik Letak Jawatan

Hina Nabi Kalau Mujahid Gagal Bertindak Baik Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 362 hits
UMMAH yakin wujud usaha terancang cetus ketegangan kaum agama Timbalan Presiden UMMAH Kamaruzaman Mohamad selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini hari ini KUALA LUMPUR Gerakan Pembela Ummah mencabar Ment...
Hina Nabi Bantahan Ummah Perak Jazakallahu Khairan Kathira

Hina Nabi Bantahan Ummah Perak Jazakallahu Khairan Kathira

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 434 hits
IPOH Gerakan Pembela Ummah Perak bersama jaringan NGO umat Islam di negeri itu telah menggerakkan lebih 3 000 umat Islam berhimpun membantah penghinaan terhadap Rasulullah S A W di pekarangan Masjid Negeri di sini semalam Pengerusi UMMAH Pe...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024