Hiburan Tips Tangani Masalah Kelemumur Rambut Kepam Kegatalan Para Hijabis Perlu Tahu


Bila dah sarung tudung seharian kekadang melebihi 10 jam, itulah antara penyebab utama wanita hijab lebih cenderung untuk mengalami masalah kelemumur, kegatalan, kulit kepala berbau serta berminyak. 
Masalah ini kerap kali menjadi punca detik memalukan apabila ‘kepingan salji’ kelihatan pada pakaian berwarna gelap, cadar dan lantai. Mesti ramai pernah mengalami situasi ini dan cuba pelbagai cara untuk menanganinya namun masih dibelenggu masalah ni kan?
AdvertisementApa sebenarnya kelemumur?
Kelemumur adalah sel kulit mati yang terhasil pada kulit kepala. Simptom biasa adalah kegatalan, kemerahan, iritasi dan munculnya kepingan kulit pada kulit kepala, rambut, bahu dan sebagainya.
Bagaimana kelemumur terjadi?Kelemumur terjadi kerana 3 faktor utama iaitu:
-Kulat Malassezia: Penyebab biasa kelemumur yang hidup pada kulit kepala dan bergantung kepada minyak yang dihasilkan folikel rambut. Jika tidak terkawal, sel kulit bertumbuh berlebihan.  Kulit lebihan ini akan mati dan menggelupas kemudian bercampur dengan minyak dari rambut dan kulit kepala lalu menghasilkan kelemumur.
Advertisement-Kulit iritasi dan berminyak: Cuaca Malaysia yang panas dan lembap menjadikan kulit kepala berminyak dan menyebabkan kelemumur lebih-lebih lagi dengan pemakaian tudung terlalu lama.
-Penggunaan syampu tidak betul: Penting untuk menggunakan syampu berubat yang betul untuk membersihkan kulit kepala bagi mencegah kelemumur.
Tangani masalah kelemumur bagi wanita berhijabUntuk menangani masalah ini terutamanya untuk wanita berhijab, amalkan gaya hidup sihat, kendalikan tekanan, makan secara sihat dan tukar anak tudung bersih secara kerap. Yang penting adalah penggunaan syampu rawatan kelemumur yang betul.
Dalam banyak-banyak syampu anti-kelemumur, mana satu yang patut jadi pilihan? Memperkenalkan syampu Selsun Blue yang diakui berkesan oleh 99% penggunanya.
Apakah perbezaan utama syampu anti-kelemumur biasa dengan syampu Selsun Blue? Syampu Selsun Blue dirumus khas untuk merawat masalah kelemumur dan mencegahnya daripada berulang. 
Syampu ini terbukti secara klinikal untuk merawat masalah kelemumur dengan berkesan dan cepat melalui bahan utamanya iaitu Selenium Sulfide 1%. Hasilnya boleh kelihatan dalam masa 2 minggu je!
3 varian melawan masalah berbeza
Selsun Blue Extra Strength: Syampu anti-kelemumur, melegakan kulit kepala gatal dengan menthol untuk sensasi penyejukan.
Advertisement
Selsun Blue Extra Moisturizing: Syampu anti-kelemumur dengan ekstrak Aloe Vera untuk memberi kelembapan ekstra bagi rambut kering dan rosak.

Selsun Blue 2-in-1: Anti-kelemumur dengan perapi untuk rambut normal. Varian ini membersihkan dan merapikan selain dirumus khas dengan Hyaluronic Acid & Vitamin B5.
Cara penggunaan syampu Anti-Kelemumur Selsun Blue:Amalkan 3 langkah mudah ini untuk rambut yang bebas kelemumur:
1.Basahkan  dan syampu rambut dengan Selsun Blue
2.Biarkan selama 1 hingga 2 minit untuk bahan aktif Selenium Sulfide bertindak ke atas kelemumur
3.Bilas rambut sehingga bersih
Tidak disyorkan untuk digunakan sebagai syampu harian kerana ianya boleh mengeringkan rambut. Had maksimum penggunaan yang disyorkan adalah tidak melebihi 3 kali seminggu.
Jom bertukar kepada Selsun Blue sekarang! Dapatkan di Shopee untuk pembelian serba mudah terus ke rumah korang. Paling best, ada diskaun sehingga 15% sehingga akhir April ini. Cepat guys! Untuk maklumat lanjut, ikuti Selsun Blue di Facebook dan Instagram.
The post Tips Tangani Masalah Kelemumur, Rambut Kepam & Kegatalan Para Hijabis Perlu Tahu first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2022/04/hiburan-tips-tangani-masalah-kelemumur.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Dugaan Lalu Kedai Mainan Bapa Ini Kongsi Tips Agar Duit Jimat Tak Kena Pow

Hiburan Dugaan Lalu Kedai Mainan Bapa Ini Kongsi Tips Agar Duit Jimat Tak Kena Pow

papar berkaitan - pada 23/3/2022 - jumlah : 98 hits
Lumrah kalau ada anak kecil pasti ada sahaja gelagat mereka yang mencuit hati Dan pastinya mereka dengan kedai permainan seperti aur dengan tebing mesti akan berhenti sekejap dan mulalah aksi memujuk ibu bapa masing masing untuk membeli apa...
Hiburan Kena Buang Sesuka Hati Bos Tak Mampu Bayar Gaji Minimum Peguam Ini Beri Tips Report Ke Jpp

Hiburan Kena Buang Sesuka Hati Bos Tak Mampu Bayar Gaji Minimum Peguam Ini Beri Tips Report Ke Jpp

papar berkaitan - pada 29/3/2022 - jumlah : 231 hits
Susulan daripada keputusan kerajaan meluluskan perlaksanaan kadar gaji minimum baharu RM1 500 sebulan bermula 1 Mei ini ianya telah menimbulkan perdebatan dan juga pendapat yang berbeza dalam kalangan netizen Dalam pengumuman itu Perdana Me...
Hiburan Belum Dijangkiti Covid Anda Mungkin Tak Ada Kawan Ada Masalah Perhubungan Pakar

Hiburan Belum Dijangkiti Covid Anda Mungkin Tak Ada Kawan Ada Masalah Perhubungan Pakar

papar berkaitan - pada 25/3/2022 - jumlah : 131 hits
Naib Presiden Persatuan Vaksin Korea yang juga merupakan seorang doktor pakar negara itu ada menyatakan bahawa mereka yang belum dijangkiti COVID 19 mungkin tidak mempunyai kawan dan mempunyai masalah dalam hubungan Ujarnya lagi Orang dewas...
Tips Merawat Velg Mobil

Tips Merawat Velg Mobil

papar berkaitan - pada 26/3/2022 - jumlah : 92 hits
tips merawat velg mobil yang perlu diperhatikan 1 Gunakan cairan khusus pembersih velg Sebaiknya jangan menggunakan sembarangan deterjen atau sabun karena bisa membuat velg menjadi kusam 2 Selalu biasakan untuk mengelap bagian velg mobil sa...
Tips Memilih Donasi Online Yang Aman

Tips Memilih Donasi Online Yang Aman

papar berkaitan - pada 3/4/2022 - jumlah : 152 hits
Sekarang ini kita hidup di zaman yang semuanya sudah serba digital Jadi apapun yang kita lakukan tidak perlu ribet karena Artikel ditulis oleh dan dipublikasikan pertama kali di Hak cipta oleh
Commercial Demolition Tips

Commercial Demolition Tips

papar berkaitan - pada 30/3/2022 - jumlah : 86 hits
Are you wondering if the process of commercial demolition will be a daunting task Well yes it is but what you need to do is to collect all the tips and tricks that can make The post appeared first on
Seven Back To School Bento Box Tips From Alce Nero Healthier Tastier Eating For Happier Kids

Seven Back To School Bento Box Tips From Alce Nero Healthier Tastier Eating For Happier Kids

papar berkaitan - pada 4/4/2022 - jumlah : 257 hits
The new school term is here causing anxiety among those of us with kids going to nursery kindergarten or Year One Can they cope with this new phase in their lives will they make friends can they follow SOPs and for many Asian parents the im...
Tips To Assemble Your Kitchen Corridor

Tips To Assemble Your Kitchen Corridor

papar berkaitan - pada 4/4/2022 - jumlah : 126 hits
Is it a kitchen or a hallway Both Nowadays the hallway kitchen has proved to be one of the new possible configurations for this so the usual environment in the house But in space usually small and The post appeared first on
Tips Dan Persediaan Untuk Travel Ke Luar Negara

Tips Dan Persediaan Untuk Travel Ke Luar Negara

papar berkaitan - pada 7/4/2022 - jumlah : 149 hits
Korang suka travel ataupun berniat untuk travel ke negara orang Tapi dalam masa yang sama tertanya tanya tips dan persediaan yang perlu dilakukan Ini dia perkongsian bernas daripada saudara Bro ada itinerary x ko pegi jepun Bang Korea apa y...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

From Smoke To Pet Dander Bnx Filter Traps Microscopic Airborne Contaminants

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Lirik Luqman Faiz Bahagiamu Tujuanku