Hiburan Sedar Tak Sedar 6 Perbuatan Yang Dahulunya Janggal Namun Kini Dianggap Normal


Mesti sejak beberapa bulan ini anda sering merenung ke luar jendela sambil mengimbau kembali keseronokan hidup tanpa peraturan dan sekatan. Berlari berpimpinan tangan dengan rakan-rakan di pusat beli-belah yang sesak ataupun tempat rekreasi popular, tapi sayang itu semua hanyalah kenangan lampau yang mungkin boleh dibukukan dalam naskhah sejarah tak lama nanti.
Dek kerana virus jahat yang kunjung tiba tanpa diundang, kita semua terpaksa tekan ‘reset’ pada gaya hidup lama dan mula amalkan pelbagai tips penjagaan diri yang dipandang remeh suatu ketika dahulu tapi merupakan norma baharu kini.
Lagi jauh daripada orang, lagi baik

Kalau dulu anda tak kisah bersesak-sesak dengan orang ramai di tempat tumpuan ramai tapi tidak lagi kini. Sampaikan anda berfikir 10 kali sebelum buat keputusan nak redah lautan manusia dan risikokan diri dijangkiti wabak yang tak dapat dilihat dengan mata kasar. Kalau keluar pun dah macam lalui misi ‘Mission Impossible’ asyik selit sana sini sebab tak nak tersentuh langsung dengan sesiapa!
Simpan stok pelitup muka macam simpan stok makanan ringan

Ingat tak saat anda pandang dengan penuh kehairanan apabila terserempak dengan sesiapa yang menggunakan pelitup muka di tempat awam pada suatu ketika dahulu? Siapa sangka bahawa kini anda adalah salah seorang daripada mereka. Punyalah paranoid wabak datang mengetuk pintu sampaikan anda simpan stok pelitup muka macam simpan stok makanan ringan. Jangan bawa sampai ke tidur sudahlah!
Sedar kewujudan hand sanitizer yang seperti halimunan sebelum ini

Bila singgah mana-mana farmasi atau pun Watsons, pasti anda pandang sepi sahaja dengan botol hand sanitizer yang tersusun rapi di rak. Pada firasat anda, buat apa membazir sedangkan boleh sahaja membersihkan tangan menggunakan sabun. Tak sangka bahawa produk itu sekarang ini menjadi rebutan ramai sehingga ‘sold out’, kalah orang serbu beli tiket konsert K-Pop tahu! Yalah, tak kan nak bawa sabun cuci tangan dalam beg pula kan? Cukup dengan perlindungan tangan daripada kuman dengan hand santizer apabila berada di luar.
Dah tak ‘sailang’ tisu daripada kawan atau pun tandas awam

Mimpilah dahulu anda nak simpan stok tisu dalam beg mahupun kereta, renyah nak top-up stok baru setiap bulan kononnya. Jadi memang hobi anda ‘tapau’ tisu daripada kedai makan atau pun tandas awam. Tetapi kini dunia telah berubah, tisu merupakan salah satu item yang ‘terpaling’ penting dan wajib ada dalam beg dan mana-mana berdekatan dengan anda. Lebih baik mencegah daripada menyesal di kemudian hari!
Tak terpa masuk mana-mana kedai dengan suka hati

Zaman dah berubah ya, jangan buat malu dan menonong masuk mana-mana kedai suka-suka hati. Pastikan daftar dahulu informasi diri supaya senang pihak bertanggungjawab untuk jejak anda sekiranya ada sesiapa yang melawati premis tersebut dijangkiti virus berbahaya. Bukan sahaja untuk kebaikan anda tahu malahan untuk kebaikan semua orang!
Guna pembersih muka setiap dua jam

Memang dah jadi rutin cuci muka paling banyak dua kali sehari sahaja suatu ketika dahulu, rasa macam cukuplah banyak itu kan? Tapi tidak lagi kini kerana dek takutkan wabak datang melawat tanpa amaran, terus anda gigih sental muka berkali-kali dalam masa sehari. Sampaikan bilik air itu dah jadi seperti rumah kedua anda. Tak kisahlah keluar masuk bilik air banyak kali pun, asalkan terjamin jauh daripada apa-apa virus sekali pun!
Tapi timbul pula kerisauan lain! Adakah kulit muka tak terjejas kalau dicuci banyak kali?
Dengan Cetaphil Gentle Skin Cleanser, anda boleh cuci muka sekerap mungkin tanpa perlu risau!
Buat apa berkasar untuk menanggalkan segala anasir jahat pada wajah, sedangkan Cetaphil Gentle Skin Cleanser menjadikan pengalaman mencuci muka lebih menggembirakan kerana kelembutannya. Disebabkan oleh komponennya yang manja, anda tak perlu risau kulit menjadi kering dan bertompok sekiranya dipakai berulang kali.
Paling syok Cetaphil Gentle Skin Cleanser dicipta tanpa diskriminasi, sesuai digunakan oleh semua jenis kulit termasuklah yang berminyak, kering, kombinasi, sensitif dan senang berjerawat. Bukan itu sahaja, Cetaphil Gentle Skin Cleanser terbukti mengekalkan kelembapan kulit secukupnya sahaja dan kulit anda pasti akan kekal berseri setiap kali cucian. Seronoknya!
Bukan sekadar sembang kosong tahu, ini kerana 99% daripada wanita bersetuju bahawa Cetaphil Gentle Skin Cleanser membersihkan kulit secara lembut dan dalam masa yang sama turut melembapkannya. Tepuk tangan semua kerana sifatnya yang bebas sabun dan pewangi tidak akan menyebabkan kulit anda mengalami masalah iritasi dan ia juga bekerja keras untuk menyeimbangkan pH pada permukaannya.
Dah tak sabar mahu miliki Cetaphil Gentle Skin Cleanser? Dapatkannya menerusi Promosi Ogos Watsons
Dah tak senang duduk untuk cuba sendiri Cetaphil Gentle Skin Cleanser selepas mendengar kehebatannya? Ini peluang keemasan untuk anda bagi memilikinya pada harga yang tak masuk akal.
PROMO 1 – Istimewa Hujung Minggu + 5% Potongan Ekstra Buat Ahli Watsons
Pastikan anda tak lepaskan peluang yang datang sekali seumur hidup ini untuk memiliki pelbagai produk Cetaphil pada harga yang berpatutan. Bayangkan anda boleh berbelanja bijak menerusi potongan harga 25% bagi produk Cetaphil pada Istimewa Hujung Minggu Watsons. Ahli Watsons juga boleh senyum sehingga ke telinga kerana anda layak untuk mendapat ekstra 5% diskaun ketika promosi hebat ini berlangsung.
Jangan lupa bahawa promosi Istimewa Hujung Minggu Watsons bakal mengambil tempat pada 30 Julai sehingga 31 Ogos manakala promosi khas untuk Ahli Watsons di mana 5% ekstra diskaun diberikan pula berlangsung daripada 27 Julai sehingga 2 Ogos sahaja.
Nah, ini senarai produk Cetaphil yang termasuk di bawah promosi ini:
24% diskaun bagi Cetaphil Gentle Skin Cleanser 125ml25% diskaun bagi Cetaphil Oily Skin Cleanser 125ml22.1% diskaun bagi Cetaphil Ultra Gentle BodywashBeli 2 Cetaphil Trial Kit dan dapatkan 30% diskaun20% diskaun buat Cetaphil Moisturising Cream 50g25% diskaun buat Cetaphil Gentle Skin Cleanser 250mlPROMO 2 – Watsons Baby Fair
Hebatnya Cetaphil ini kerana ia bukan sahaja memanjakan kulit orang dewasa malah turut menjaga kulit seawal usia bayi tahu. Bagi golongan ibu yang dah lama idamkan produk Cetaphil yang baik untuk kulit lembut bayi, anda wajib serbu promosi Watsons Baby Fair ini kerana anda boleh mendapatkan pelbagai rangkaian Cetaphil khas untuk bayi dengan diskaun 21%.
Tapi ingat, promosi menakjubkan ini hanya berlangsung daripada 28 Julai sehingga 31 Ogos buat pelanggan di Semenanjung Malaysia manakala pelanggan Sabah & Sarawak boleh menikmati tawaran ini bermula 4 Ogos sehingga 7 September nanti.

Bukan sahaja wajah, lindungi tubuh badan dengan Cetaphil Ultra Gentle Body Wash!

Mesti anda dah terbiasa dengan sabun jenama lain yang pastinya menghakis permukaan kulit anda apabila kerap kali digunakan, tetapi tidak Cetaphil Ultra Gentle Body Wash. Jangan khuatir kerana ia memastikan kelembapan semula jadi pada permukaan kulit anda akan terus kekal di situ tanpa berganjak ke mana-mana.
Sesiapa yang mempunyai kulit sensitif boleh menarik nafas lega kerana Cetaphil Ultra Gentle Body Wash ini disahkan berkesan untuk isu kulit seperti anda. Serius tak tipu, pakar dermatologi sendiri dah sahkan bahawa cecair mandian ini sesuai untuk kulit sensitif kerana isi kandungannya yang lembut. Mengandungi Aloe Vera, Vitamin B5 dan kombinasi unik pelbagai pelembap menjanjikan kulit anda berasa bersih, lembut dan segar selepas digunakan.
Dengan adanya Cetaphil Ultra Gentle Body Wash, anda kini boleh membina perisai pada seluruh tubuh badan termasuk wajah daripada menjadi rumah kepada virus dan bakteria jahat!

Kalau anda masih lagi was-was, pelakon Lisa Surihani sendiri mengakui bahawa dia langsung tak bertukar pada pencuci muka yang lain selepas menggunakan Cetaphil Gentle Skin Cleanser ketika mengandungkan anak keduanya lagi. Dalam memerangi wabak kini, produk Cetaphil nyata merupakan pilihan yang baik bagi semua yang mementingkan kesegaran meskipun menggunakan pencuci berkali-kali. Serius!
Jangan bazirkan waktu dan miliki kesemua produk Cetaphil ini dengan harga berpatutan semasa Promosi Ogos Watsons yang kini sedang berlangsung.
Risaukan keadaan di luar yang sepertinya menyebabkan anda mudah dijangkiti virus tidak diketahui, terus sahaja dapatkan produk Cetaphil secara atas talian menerusi laman web Watsons. Mudah pun mudah, malah anda tak perlu berebut dengan orang lain.
#StayHome dan #StaySafe tetapi jangan lupa untuk #StayHealthy bersama Cetaphil!




sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2020/08/hiburan-sedar-tak-sedar-6-perbuatan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Enggan Peminat Keliru Dengan Raja Afiq Pelakon Raja Atiq Kini Dikenali Sebagai Atiq Azman

Hiburan Enggan Peminat Keliru Dengan Raja Afiq Pelakon Raja Atiq Kini Dikenali Sebagai Atiq Azman

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 1025 hits
Gara gara pernah timbul kekeliruan pada sebuah poster promosi drama Nur di sebuah stesen radio dua tahun yang lalu Raja Atiq telah membuat keputusan untuk menukar nama pentasnya kepada Atiq Azman Ini berikutan terdapat kekeliruan namanya de...
Hiburan Lisdawati Akui Ramai Wanita Kini Suka Pada Suami Orang

Hiburan Lisdawati Akui Ramai Wanita Kini Suka Pada Suami Orang

papar berkaitan - pada 14/8/2020 - jumlah : 367 hits
Berkongsi gambar dirinya dan isteri di laman sosial yang memperlihatkan kemesraan dirinya dan pelakon Lisdawati itu kepada umum pelakon tampan Fauzi Nawawi seakan mempersoalkan tindakan isterinya yang seolah olah tidak puas untuk menatap di...
Hiburan Nabila Razali Tepis Dakwaan Besar Kepala Kini Bangkit Setelah Dikecam Bersuara Sumbang

Hiburan Nabila Razali Tepis Dakwaan Besar Kepala Kini Bangkit Setelah Dikecam Bersuara Sumbang

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 509 hits
Sejak kebelakangan ini penyanyi dan juga pelakon Nabila Razali sering saja menerima kritikan daripada netizen yang mengatakan bahawa dirinya bersuara sumbang dan sering saja tidak menjayakan persembahan dengan baik di atas pentas Kini ada p...
Kisah Sukses Pendiri Aqua Berawal Diremehkan Dan Dianggap Gila Kini Berhasil Kaya Raya

Kisah Sukses Pendiri Aqua Berawal Diremehkan Dan Dianggap Gila Kini Berhasil Kaya Raya

papar berkaitan - pada 25/8/2020 - jumlah : 254 hits
Jadi jangan sedih dulu kalau ide kamu saat ini belum banyak yang bisa menerima Bisa jadi belum ketemu momentumnya aja
Hiburan Pernah Berkahwin Dan Ada Seorang Anak Lelaki Oktovia Manrose Kini Terbuka Bercerita Mengenai Status Diri

Hiburan Pernah Berkahwin Dan Ada Seorang Anak Lelaki Oktovia Manrose Kini Terbuka Bercerita Mengenai Status Diri

papar berkaitan - pada 24/8/2020 - jumlah : 404 hits
Mengakui pernah berkahwin dan memiliki seorang anak lelaki Oktovia Manrose tampil membuat pengakuan mengenai status dirinya yang jarang sekali dikongsi kepada umum Tambahnya lagi dia telah bergelar ibu tunggal sejak lapan tahun lalu dan kin...
Pamer Baby Bump Kini Giliran Anushka Sharma Umumkan Kehamilan Pertamanya Selamat

Pamer Baby Bump Kini Giliran Anushka Sharma Umumkan Kehamilan Pertamanya Selamat

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 300 hits
Aktris berusia 32 tahun itu mengumumkan kehamilannya melalui sebuah postingan di Instagram
Asphalt 9 Legends Kini Tambah Sehingga 240 Telefon Android Untuk Ciri 60 Fps

Asphalt 9 Legends Kini Tambah Sehingga 240 Telefon Android Untuk Ciri 60 Fps

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 187 hits
Asphalt 9 Legends merupakan permainan lumba kereta arked yang terdapat pada platform iOS Android PC dan juga Nintendo Switch Sebelum sebelum ini untuk pengalaman lumba 60 fps pada telefon pintar hanya telefon pintar iOS dan model mercu Andr...
Dji Om 4 Kini Rasmi Sistem Gimbal Dengan Cagak Bermagnet

Dji Om 4 Kini Rasmi Sistem Gimbal Dengan Cagak Bermagnet

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 269 hits
DJI Osmo Mobile adalah sistem gimbal untuk telefon pintar agar pengguna boleh membuat rakaman video yang stabil Sejak Osmo Mobile 3 diperkenalkan mereka telah hadir dengan rekaan yang mempunyai engsel 8211 yang mana ia boleh dilipat agar le...
Kemas Kini Wordpress 5 5 Gagal

Kemas Kini Wordpress 5 5 Gagal

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 246 hits
WordPress baru baru ni mengeluarkan versi terbaru 5 5 Okay naik taraf perisian sepatutnya meningkatkan prestasi keseluruhan CMS Walau bagaimanapun beberapa plugin dan tema tidak berakhir dengan baik dan menyusahkan orang orang tertentu Beri...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu

Jangan Nanti Plot Twist Didakwa Ambil Barang Terlarang Sarah Yasmine Tak Takut Buat Ujian Air Kencing

Cina Pun Main Sihir David Teo Hampir Mat Disantau Keluarga Terdekat Jumpa Ustaz Untuk Berubat