Hiburan Ingin Bercuti Di Pulau Pinang Ini 5 Destinasi Menarik Yang Anda Boleh Kunjungi


Pulau Pinang menjadi salah satu destinasi utama pelancongan domestik pada musim cuti ini kerana ramai orang yang masih risau untuk melancong ke luar negara, lebih-lebih lagi dengan kemunculan varian baharu virus Covid-19.

6 jam laluBerkabus Dan Sejuk Macam Di Overseas, Tapi Sebenarnya Di Negeri Sembilan Je!AdvertisementJalan utama menuju ke kawasan dipenuhi bangunan warisan, pantai Batu Ferringhi dan kawasan tumpuan pelancong di pulau ini bukan sahaja sesak dengan kenderaan tempatan tetapi juga dengan pemandu yang menggunakan plat negeri lain.
Bagi yang belum mengetahui tentang tempat menarik serta aktiviti yang boleh dilakukan ketika berkunjung ke Pulau Pinang, berikut merupakan lima destinasi menarik yang boleh anda lawati jika melancong di Pulau Mutiara ini.
1. Tokong Ular
Tokong Ular ini adalah sebuah tokong Cina yang ditubuhkan khususnya untuk penyembahan Chor Soo Kong yang dikatakan mendapat namanya ketika ular dari hutan berdekatan yang datang berlindung di situ.
AdvertisementTerdapat pelbagai spesis ular yang boleh pengunjung lihat di sekitar tokong ini sehingga ke hari ini termasuklah ular yang mempunyai bisa dan yang tidak berbisa.
Segelintir pengunjung mungkin merasakan tempat tersebut agak ekstrem dan merbahaya kerana ular-ular di tokong ini bergerak secara bebas di dalam tokong.
Agak menyeramkan betul tak? Jadi, jangan sentuh dan ganggu ular-ular ini jika anda melawat ke tokong ular ini okay.
2. Penang Street Art
Jika anda seorang yang suka mengambil gambar ketika melancong ke sesuatu tempat, mengambil gambar di Penang Street Art ini sememangnya satu perkara wajib untuk anda jika anda berkunjung ke negeri Pulau Mutiara ini.
Terletak di Georgetown, ia sememangnya adalah sebuah tempat yang cukup popular dengan banyak seni jalanan yang cantik serta unik untuk dipahat menjadi memori bagi pengunjung yang hadir.
Bukan itu sahaja, ia menggalakkan penduduk tempatan dan pelancong untuk menjelajah ke seluruh bandar ini dengan berjalan kaki untuk memburu karya-karya seni yang indah ini.
Jika anda ingin melihat semua seni jalanan yang tersedia, anda boleh menyertai lawatan dengan pemandu pelancong di mana anda akan dibawa untuk melihat semua seni yang menarik ini.
Advertisement3. Bukit Bendera
Salah satu stesen bukit yang tertua di Asia Tenggara, Bukit Bendera adalah destinasi lawatan yang wajib bagi anda untuk melihat pemandangan Pulau Pinang yang indah nian.
Pengunjung serta pelanocng boleh sampai ke puncak bukit ini dalam masa kurang daripada 30 minit dengan menggunakan perkhidmatan tren mereka.
Terdapat beberapa puncak di sini tetapi Bukit Bendera merupakan salah satu puncak yang patut pelancong kunjungi untuk mendapatkan pemandangan yang menakjubkan.
4. Escape Adventureplay
Escape Adventureplay ini merupakan taman tema outdoor yang mempunyai alam semulajadi sebagai latar belakangnya.
Terdapat 30 aktiviti menarik yang pengunjung boleh nikmati di taman tema ini termasuklah zipline, gelongsor air serta tunggangan taman tema.
Bukan itu sahaja, ia juga merupakan salah satu destinasi menarik di Pulau Pinang yang popular kerana memiliki taman tema air di dalamnya.
5. 3D Trick Art Museum
3D Trick Art Museum ini terletak di Lebuh Penang iaitu bertentangan dengan Esplanade Food Court di Padang Kota Lama.
Ia merupakan sebuah Muzium 3D yang sangat menyeronokkan dan lokasinya hanya diseberang jalan utama atau Lebuh Light.
Seperti Muzium 3D yang lain, ia mempamerkan lukisan mural yang sangat mengagumkan dan sangat sesuai untuk pengunjung yang ingin mengambil gambar dengan lukisan seakan 3D yang unik.
Demikian sahaja lima destinasi menarik yang boleh anda kunjungi jika melancong ke Pulau Pinang. Terdapat banyak lagi tempat-tempat menarik di sini dan senarai lima tempat di atas merupakan antara destinasi yang sering dikunjungi pelancong.
The post Ingin Bercuti Di Pulau Pinang? Ini 5 Destinasi Menarik Yang Anda Boleh Kunjungi first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2021/12/hiburan-ingin-bercuti-di-pulau-pinang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Experience Penang Banyak Tempat Menarik Di Pulau Pinang Boleh Dikunjungi

Experience Penang Banyak Tempat Menarik Di Pulau Pinang Boleh Dikunjungi

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 438 hits
hai assalammualaikum Experience Penang Banyak Tempat Menarik Di Pulau Pinang Boleh Dikunjungi Bila dah boleh melancong banyak destinasi yang nak dituju untuk merehatkan diri selepas lama duduk berkurung di rumah Salah satu destinasi pelanco...
Nasi Kandar Beratur Sebelah Masjid Kapitan Keling Pulau Pinang

Nasi Kandar Beratur Sebelah Masjid Kapitan Keling Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 553 hits
Nasi Kandar BeraturNasi Kandar BeraturNasi Kandar beratur ni terletak di sebelah Masjid Kapitan Keling George Town Penang Nasi kandar ni aku dah pernah review dah posting yang lepas Boleh tengok Ni kira kali kedua la aku datang ke sini Bias...
Prof Ridhuan Tee Beri Amaran Takkan Nak Tunggu Pulau Pinang Jadi Singapura Kedua Video

Prof Ridhuan Tee Beri Amaran Takkan Nak Tunggu Pulau Pinang Jadi Singapura Kedua Video

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 153 hits
Lecturer Ridhuan Tee Abdullah speaks during a special forum in Kuala Lumpur on April 25 2015 The Malaysian Insider Najjua Zulkefli Tidak mustahil orang Melayu di Pulau Pinang akan menerima nasib sama seperti di Singapura sekiranya gagal men...
Pandu Lawan Arus Di Jambatan Pulau Pinang

Pandu Lawan Arus Di Jambatan Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 6/12/2021 - jumlah : 161 hits
Pandu lawan arus di Jambatan Pulau Pinang GEORGETOWN Sebuah kereta terlibat kemalangan selepas cuba mengelak van yang dipandu secara melawan arus di Jambatan Pulau Pinang dekat sini awal pagi ini Difahamkan kejadian itu berlaku kira kira pu...
29 Kampung Melayu Di Pulau Pinang Dihapuskan Sepanjang Sejarah

29 Kampung Melayu Di Pulau Pinang Dihapuskan Sepanjang Sejarah

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 325 hits
BANGI Orang Melayu bukan menentang kemajuan bukan juga menentang pembandaran kerana hakikatnya orang Melayu Pulau Pinang sudahpun maju sebelum Francis Light datang Tanjung Penaga sudahpun maju menjadi bandar sebelum Georgetown diwujudkan ja...
Hiburan Ingin Bangkit Semula Daripada Kegagalan Datuk Ziela Jalil Berhasrat Bawa Fathia Kembali Berlakon

Hiburan Ingin Bangkit Semula Daripada Kegagalan Datuk Ziela Jalil Berhasrat Bawa Fathia Kembali Berlakon

papar berkaitan - pada 30/11/2021 - jumlah : 252 hits
Penerbit dan juga pelakon yang sebelum ini berehat seketika daripada dunia seni kerana dalam usaha menyelesaikan beberapa masalah dalaman syarikatnya iaitu Pena Creative berkata dia ingin bangkit semula dan kembali aktif Tidak menjelaskan s...
Hiburan Jika Ingin Membantu Bantu Dari Segi Perbuatan Bukan Comment Dan Complain Elyana

Hiburan Jika Ingin Membantu Bantu Dari Segi Perbuatan Bukan Comment Dan Complain Elyana

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 235 hits
Pelakon dan penyanyi meluahkan perasaan susulan ujian yang dihadapinya ketika ini Menurut Elyana atau nama lengkapnya Erneelya Elyana Emrizal dia hanya meminta sokongan ramai bukan mengkritik kerana ia hanya merosakkan jiwanya Advertisement...
Nasi Kandar Kuah Banjir Tahap Lemas Di Restoran Nasi Kandar Kampung Melayu Ayer Itam Pulau Pinang

Nasi Kandar Kuah Banjir Tahap Lemas Di Restoran Nasi Kandar Kampung Melayu Ayer Itam Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 25/11/2021 - jumlah : 343 hits
Nasi Kandar Kampung Melayupakat pakat dok beratoq nak makan nasi kandaqNasi Kandar kampung Melayu ni terletak di Ayer Itam Pulau Pinang Restoran ni dalam kawasan rumah flat yang terletak di satu sudut penjuru salah satu flat yang terdapat d...
Hiburan Dalam Air Pun Pakai Stokin Penampilan Zizi Kirana Bercuti Bulan Madu Raih Pujian Netizen

Hiburan Dalam Air Pun Pakai Stokin Penampilan Zizi Kirana Bercuti Bulan Madu Raih Pujian Netizen

papar berkaitan - pada 6/12/2021 - jumlah : 286 hits
Pasangan selebriti sensasi Zizi Kirana dan suami Yusuf Bahrin baru baru ini ada memuat naik video dan foto sepanjang percutian pra bulan madu mereka di Semporna Sabah Terlihat romantis pasangan ini khabarnya telah melawat sekitar pulau di S...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo