Hiburan 5 Sebab Kenapa Butter Yang Terbaik Datang Daripada Lembu Yang Bahagia Ini Yang Anda Perlu Tahu


Pernah dengar tak ayat ‘susu yang sedap datang dari lembu yang bahagia’? Haa, perkara ni memang betul tau sebab kalau anda minum atau makan produk tenusu terutama daripada New Zealand, semuanya sedap belaka!
Untuk pengetahuan, lembu-lembu dekat New Zealand ni adalah antara lembu yang paling bahagia di dunia tau! Biar betul? 
AdvertisementMacam mana lembu-lembu dekat sana boleh bahagia menghasilkan susu, ini 5 sebab yang anda perlu tahu.
 
1. Iklim Sederhana Di New Zealand
Kalau anda nak tau, negara New Zealand ni mempunyai iklim yang sederhana. Iklim ni memberi kelebihan kepada tanah untuk menjadi lebih subur kerana mendapat taburan hujan yang banyak serta cahaya matahari yang mencukupi. 
AdvertisementSebab tu kalau anda tengok rumput ternakan atau padang ragut di sana sejuk je mata memandang dengan kehijauannya. Lembu pun happy dan berselera nak meragut rumput.
 
2. Rumput Yang Dimakan Lebih Subur & Bernutrisi
Kalau rumput pun subur, pastinya sumber makanan lembu ni mempunyai nutrisi yang tinggi. Jadi sebab itulah, susu yang dihasilkan lembu di New Zealand ni kaya dengan lemak omega-3, beta-karoten dan CLA, sejenis asid lemak berfaedah yang digelar sebagai asid linoleik terkonjugasi. Menarik!
Hasil daripada nutrisi harian yang lembu di New Zealand ini dapat, ia membolehkan mereka untuk menghasilkan lebih banyak susu yang berkualiti dan sedap!
 
3. Bebas Daripada Makhluk Perosak & Penyakit HaiwanSelain daripada rumput yang segar, lembu-lembu di New Zealand ni bahagia sebab mereka bebas daripada makhluk perosak dan penyakit haiwan tau. Tapi, macam mana?
Salah satunya adalah usaha New Zealand dalam mengekalkan senarai hampir 15,000 tumbuhan dan haiwan daripada perosak serta penyakit marin yang tidak diingini daripada memasuki negara itu. 
AdvertisementAntaranya kawalan ketat dalam sistem biosekuriti, menghalang masyarakat daripada bergerak bebas di seluruh negara dan banyak lagi.
Kawalan ini penting kerana makhluk perosak boleh menyebabkan kerugian kepada ekonomi, merosakkan alam sekitar dan cara kehidupan warga New Zealand. 
Sebab itulah, bukan lembu je happy tinggal di New Zealand, masyarakatnya juga sama kerana mereka bebas daripada serangan makhluk perosak dan penyakit haiwan yang lain.
 
4. Lembu New Zealand Bebas Bergerak Tanpa Dikurung
Kalau anda biasa tengok lembu-lembu tempatan, selalunya mereka diberi makan dan dipelihara di dalam kandang betul tak?
Tapi, berbeza dengan negara New Zealand, lembu-lembu di sana bebas untuk makan rumput di kawasan padang ragut yang luas kerana rumput yang dihasilkan lebih subur dan berkhasiat.
Penternak lembu juga yakin, lembu-lembu mereka mendapat nutrisi lengkap dengan meragut rumput yang bernutrisi.
 
5. Udara Persekitaran Yang Bersih
Menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), New Zealand mempunyai udara yang paling bersih dan selamat dekat planet ni tau. Wow!
Menariknya, data tersebut diperoleh hasil daripada perbandingan dengan lebih 100 buah negara dan New Zealand adalah antara yang tertinggi dalam keputusan terbaik. 
Haa, patutlah lembu-lembu dekat sana semua sihat dan happy je, yang menjadi rahsia lembu-lembu New Zealand menghasilkan susu yang sedap dan berkualiti! 
 
Produk Tenusu Yang Terbaik Daripada New ZealandHaa, sekarang anda dah tahu kan, macam mana lembu di New Zealand dapat menghasilkan produk tenusu berkualiti dan sedap. Kalau anda nak tahu, salah satu produk tenusu yang terhasil dari lembu yang bahagia di New Zealand ialah Anchor. 
Anchor ni merupakan jenama butter terkenal yang orang selalu guna untuk baking dan kulinari tau. Memang dijamin sedap dan berkualiti. 
Selain butter, Anchor juga ada produk lain seperti keju cheddar dan mozarella dalam bentuk blok, cincangan atau hirisan. Fuhh, kalau gabungkan semua dalam satu makanan ni, confirm terangkat!
Sebab butter Anchor sangat enak ia sering menjadi pilihan ramai untuk digunakan semasa memasak, membuat kuih atau nak makan macam tu je sapu pada roti pon boleh. 
Memandangkan raya pun nak dekat, anda takde ke cadangan nak buat biskut, kuih atau kek raya? Kalau ada, pastikan anda pilih butter jenama Anchor ni tau. Anda boleh rasai sendiri keharuman serta kelazatan hidangan menggunakan Anchor. Cuba, jangan tak cuba tau! 
Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Anchor Butter, layari laman web rasmi Anchor Butter atau ikuti media sosial rasmi Facebook dan Instagram.
The post 5 Sebab Kenapa Butter Yang Terbaik Datang Daripada Lembu Yang Bahagia, Ini Yang Anda Perlu Tahu! first appeared on Beautifulnara -Terkini dan Sensasi.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2022/03/hiburan-5-sebab-kenapa-butter-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Datang Wedding Orang Tanpa Izin Untuk Makan Free Netizen Suruh Tuan Rumah Anggap Macam Sedekah

Hiburan Datang Wedding Orang Tanpa Izin Untuk Makan Free Netizen Suruh Tuan Rumah Anggap Macam Sedekah

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 129 hits
Rasanya ramai yang tidak peka dengan hukum datang ke majlis perkahwinan seseorang tanpa izin dan hanya ingin makan secara percuma adalah sama sekali Seperti video yang dikongsikan di TikTok ini kelihatan dua orang individu ini telah singgah...
Hiburan Tampil Menawan Dengan Lip Matte Terbaik Korea Bnb Warna Fresh Bibir Kekal Lembap

Hiburan Tampil Menawan Dengan Lip Matte Terbaik Korea Bnb Warna Fresh Bibir Kekal Lembap

papar berkaitan - pada 4/4/2022 - jumlah : 120 hits
Kau tengok tak lip matte yang artis Kpop tu pakai cantik gila warna dia Produk kecantikan dari negara Korea Selatan sering mendapat perhatian Manakan tidak rata rata produk tersebut digunakan oleh artis kpop yang menjadi idola anak muda Nam...
Hiburan Macam Mana Boleh Lepas Netizen Pelik Tengok Video Kemalangan Langgar Lembu Atas Highway

Hiburan Macam Mana Boleh Lepas Netizen Pelik Tengok Video Kemalangan Langgar Lembu Atas Highway

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 164 hits
Baru baru ini tular di applikasi video memaparkan detik cemas apabila sebuah kenderaan jenis pacuan roda melanggar seekor lembu yang secara tiba tiba melintas di Kilometer 249 7 Lebuh Raya Utara Selatan arah Utara Menurut laporan mangsa kej...
Hiburan Macam Diseret Kebawah Katil Disangka Darah Haid Gadis Pelik Jumpa Darah Tapi Bukan Miliknya

Hiburan Macam Diseret Kebawah Katil Disangka Darah Haid Gadis Pelik Jumpa Darah Tapi Bukan Miliknya

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 103 hits
Tular di laman satu ciapan daripada seorang pengguna yang berkongsi gambar memaparkan tompokan darah yang didakwa muncul secara tiba tiba di sebelah katilnya Menerusi ciapan tersebut perkara pelik itu mula disedari oleh gadis itu selepas di...
Hiburan Ada Timun Bendi Dah Bosan Dengan Bunga Telur Pengantin Bagi Sayur Segar Sebagai Doorgift Untuk Tetamu

Hiburan Ada Timun Bendi Dah Bosan Dengan Bunga Telur Pengantin Bagi Sayur Segar Sebagai Doorgift Untuk Tetamu

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 134 hits
Kebiasaannya jika kita berkunjung ke majlis perkahwinan pastinya akan mendapat cenderamata atau doorgift berupa bunga telur jajan atau perhiasan perhiasan kecil Namun bagi pasangan pengantin yang tidak dapat dipastikan identitinya ini merer...
Hiburan Terbang Dah Tudung Penampilan Erin Malek Bercuti Di Dubai Cetus Pertanyaan Netizen

Hiburan Terbang Dah Tudung Penampilan Erin Malek Bercuti Di Dubai Cetus Pertanyaan Netizen

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 155 hits
Pelakon jelita khabarnya sedang berada di Dubai bersama sama ahli keluarganya yang lain untuk bercuti Namun apa yang lebih menarik perhatian netizen selain foto foto sepanjang percutiannya itu adalah gambar Erin tidak mengenakan tudung sebe...
Enam Destinasi Terbaik Pilihan Agoda Untuk Melihat Bunga Sakura Mekar

Enam Destinasi Terbaik Pilihan Agoda Untuk Melihat Bunga Sakura Mekar

papar berkaitan - pada 27/3/2022 - jumlah : 139 hits
Nikmatilah aktiviti tradisi hanami di Asia Amerika dan EropahMusim bunga bakal menjelang lagi dan ini bermakna tibalah masanya untuk pokok pokok sakura berbunga Ambil peluang ini untuk meluangkan masa yang berkualiti bersama orang tersayang...
Hiburan Kongsi Tips Malam Pertama Di Ig Aliff Syukri Cetus Rasa Kurang Senang Netizen

Hiburan Kongsi Tips Malam Pertama Di Ig Aliff Syukri Cetus Rasa Kurang Senang Netizen

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 119 hits
Usahawan kosmetik terkenal baru baru ini berkongsikan mengenai sesuatu yang panas di laman Instagram miliknya Namun perkongsian tersebut telah mengundang kritikan daripada netizen dan juga pengikut media sosialnya kerana Aliff Syukri didakw...
Hiburan Kepala Anak Cedera Hari Pertama Tadika Bapa Terkilan Cikgu Hanya Minta Maaf Tak Tanya Khabar

Hiburan Kepala Anak Cedera Hari Pertama Tadika Bapa Terkilan Cikgu Hanya Minta Maaf Tak Tanya Khabar

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 113 hits
Sememangnya setiap individu yang sudah bergelar ibu bapa pasti akan sentiasa mempunyai perasaan bimbang terhadap anak anak mereka terutamanya mengenai keselamatan anak Seperti satu kisah seorang bapa ini anak perempuannya berusia empat tahu...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Unlocking Insights Leveraging The Indonesia Brand Database For Brand Research

Huggies Malaysia Meraikan Ibu Dan Memperkenalkan Lampin Bayi Baharu Mereka Dengan Fun Run

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

Jemson Mekar Chord

Resepi Sotong Dan Fishcake Goreng Pedas

Doa Rasulullah Setiap Pagi

Pandangan Pertama Filem Aksi Komedi Back In Action Lakonan Jamie Foxx Cameron Diaz

36 Hours On Minorca