Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu


 
Sultan Sharafuddin berkenan merasmikan Masjid Kota Kemuning, hari ini. - FOTO BERNAMA
I. Sultan Selangor lancar Tabung Pembangunan Ehsan Selangor-Gaza
SHAH ALAM: Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, berkenan melancarkan Tabung Pembangunan Ehsan Selangor-Gaza sebagai inisiatif kerajaan negeri bersama Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM) bagi membantu membangunkan semula Gaza.
Sultan Sharafuddin sekali gus berkenan menerima sumbangan dana RM1.2 juta daripada umat Islam di Selangor, Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) RM200,000, dan sumbangan peribadi Menteri Besar Selangor sebanyak RM50,000 untuk disalurkan ke tabung itu.
"Beta menyeru rakyat dan semua pihak di Selangor untuk sama-sama membantu meringankan penderitaan dan keperitan penduduk Gaza dengan memberi sumbangan agar kita dapat membangunkan kembali prasarana yang musnah akibat serangan tentera Zionis di Gaza.
"Beta sudah menitahkan pengumpulan dan penyaluran sumbangan ini dibuat serta diselaraskan menerusi Tabung Infak Jariah Umat Islam Selangor (TIJARI) melalui akaun Maybank Islamic Berhad (562106718620) agar pengurusan serta pengelolaan dana ini dapat dibuat secara tersusun, bertanggungjawab, telus dan lancar.
"Beta mendoakan semoga Allah SWT memberi ganjaran amal soleh atas infak yang disumbangkan oleh rakyat Selangor untuk membantu umat Islam di Gaza," titah baginda, menurut satu kenyataan.
Baginda berkenan melancarkan tabung itu pada Majlis Perasmian Masjid & Majlis Berbuka Puasa Sultan Selangor Bersama Rakyat Dan Penyampaian Sumbangan Hari Raya 1445H Dan Sambutan Nuzul Al-Quran serta Pelancaran Tabung Pembangunan Ehsan Selangor-Gaza, di Masjid Kota Kemuning, di sini, hari ini.
Baginda diiringi Tengku Permaisuri Selangor, Tengku Permaisuri Norashikin, dan Menteri Besar, Datuk Seri Amirudin Shari.
Menurut kenyataan itu lagi, Pembangunan Ehsan Selangor-Gaza akan membabitkan tiga projek di atas tanah wakaf di Gaza yang memerlukan dana berjumlah RM8.7 juta.
Projek terbabit ialah pembinaan satu blok Apartmen Darul Ehsan (RM3.0 juta), Masjid Darul Ehsan (RM4.0 juta) dan Menara Tangki Air Darul Ehsan (RM1.7 juta).
Pada majlis sama, Sultan Sharafuddin juga berkenan merasmi dan menamakan Masjid Kota Kemuning yang mampu menampung hingga 4,000 jemaah pada satu-satu masa.
Jumlah keseluruhan kos pembinaan masjid di atas tanah seluas 2.0234 hektar itu ialah sebanyak RM18 juta.
Pada majlis sama, baginda juga berkenan menyampaikan sumbangan Hari Raya berjumlah RM238,000 kepada 476 penerima dari daerah Klang membabitkan 136 asnaf fakir, 225 asnaf miskin dan 115 saudara baharu.
Sultan Sharafuddin kemudian menunaikan solat maghrib, isyak dan tarawih bersama rakyat. 
BERITA BERKAITANNASIONAL Nov 24, 2023 @ 12:37pmSultan Selangor sampai Dana Bantuan Kemanusiaan Umat Islam PalestinNASIONAL Feb 27, 2024 @ 12:15pmSelangor perlu sedia berdepan cabaran kemarau - Sultan SelangorNASIONAL Dis 7, 2023 @ 1:48pmSultan Selangor titah masjid, surau sedia penyata kewangan tahunan berauditNASIONAL Feb 5, 2024 @ 12:23pm'Apa guna status bandar raya kalau keperluan asas rakyat tidak dapat urus' - Sultan Selangor
(BH)
Komen Weblog Ibnu Hasyim:Hari ini, 2 Al-hamdulillah! & padi dalam pasu  


II. Sami Buddha Sri Lanka dipenjara kerana hina orang Islam.
Anggota polis mengiringi sami Buddha Galagodaatte Gnanasara ke penjara di mahkamah tinggi Colombo. - Foto AFP
COLOMBO: Mahkamah Sri Lanka hari ini menjatuhkan hukuman kerja buruh selama empat tahun kepada seorang sami Buddha yang berpengaruh kerana menimbulkan kebencian pengikutnya terhadap penduduk minoriti Islam di pulau itu.
Mahkamah Tinggi Colombo mendapati Galagodaatte Gnanasara bersalah menghina orang Islam dengan membuat kenyataan yang meremehkan Islam pada sidang akhbar 2016.
"Sami itu dijatuhi hukuman kerja keras selama empat tahun dan denda 100,000 rupee (RM1,561) dan dia dihantar ke penjara untuk mula menjalani hukumannya." kata seorang pegawai mahkamah.
Gnanasara dituduh menghasut keganasan terhadap umat Islam di negara majoriti agama Buddha itu, di mana kira-kira 10 peratus daripada 22 juta orang menganut agama Islam.
(Lanjut sila lihat BH hari ini)


III. Al-hamdulillah, video tambahan  'TANAM PADI DALAM PASU' rungkai masalah ekonomi negara. Sila cuba..


Video9:09TANAM PADI DALAM PASU, LEBIH MUDAH DAN EFEKTIF!YouTube · KKTV9 minit, 9 saat5 Dis 20221:01TANAM PADI DALAM PASU.. nak tengok full video boleh ...YouTube · KKTV1 minit, 1 saat18 Dis 20224:48Tanam Padi Di Kawasan Rumah Bhg 1 | MHI (12 Oktober 2023)YouTube · TV3MALAYSIA Official4 minit, 48 saat12 Okt 20232:07Tanam padi tiga kali setahun tempoh terdekatYouTube · Astro AWANI2 minit, 7 saat9 Jul 2023
Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.





Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.

Siri kebangkitan 'damai' se dunia Israel/AS berakhir.. 
1. S'pura kutuk HAMAS. DAP,/PAP/S'pura/Israel sama?2. Doa rakyat K'tan-M'sia untuk Paleestin. & DAP/PAP ...3 .Kebangkitan 'damai' se dunia.. & burung unta soro...3. Kepada peminat filem, Gaza karya fiksyen?5. Ada kapal terkait Israel, serang! Ranapkan..6.Tel Aiv diserang HAMAS, Iran, Yaman & +++7. Israel kalah perang di Gaza. & kesan di M'sia..8. AS Tiba-Tiba 'Bela' Hamas, mengapa?9. Gencatan senjata, Israel/HAMAS awal kemenangan Is...10. Rahsia kekuatan HAMAS. & Misteri wanitanya..11. Ini, Mossad Israel, buru HAMAS hingga ke M'sia, ki...12. Ini, Abu Ubaidah jadi hujung tombak Al-Qassam HAMAS.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/03/hari-ini-2-al-hamdulillah-padi-dalam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hari Ni Akan Kita Kenang Sampai Bila Bila Shuib Sebak Talita Dah Melangkah Ke Alam Remaja

Hari Ni Akan Kita Kenang Sampai Bila Bila Shuib Sebak Talita Dah Melangkah Ke Alam Remaja

papar berkaitan - pada 23/3/2024 - jumlah : 90 hits
Pelawak dan usahawan terkenal Shuib sebak hingga mengalirkan airmata apabila berkongsi momen anak gadisnya Dzakira Talita Zahra telah melangkah ke alam dewasa sebelum mereka berbuka puasa Menerusi Instagramnya Shuib berkongsi momen penuh ma...
Selesai 45 Hari Pembangunan Jembatan Gunung Puyuh Di Tol Cisumdawu Masuk Rekor Muri

Selesai 45 Hari Pembangunan Jembatan Gunung Puyuh Di Tol Cisumdawu Masuk Rekor Muri

papar berkaitan - pada 23/3/2024 - jumlah : 86 hits
Penghargaan ini diharapkan dapat menjadi inspirasi bagi industri konstruksi untuk menghasilkan proyek proyek inovatif
Menu Sahur Ramadhan Hari Ke 12 Kari Ayam

Menu Sahur Ramadhan Hari Ke 12 Kari Ayam

papar berkaitan - pada 23/3/2024 - jumlah : 76 hits
Menu Sahur Ramadhan Hari Ke 12 Kari Ayam Sedar tak sedar dah masuk hari ke 12 kita berpuasa ini bermakna dah 12 Ramadhan 1445H Alhamdulillah masih kuat dan bersabar dalam menjalaninya dalam keadaan baik semuanya Oh ya masuk hari ke 12 bersa...
Makan Secara Terbuka Pada Siang Hari Bulan Ramadhan

Makan Secara Terbuka Pada Siang Hari Bulan Ramadhan

papar berkaitan - pada 23/3/2024 - jumlah : 100 hits
Makan Secara Terbuka pada Siang Hari Bulan Ramadhan Pernah ada isu pasal seorang perempuan yang makan secara terbuka di sebuah restoran siang hari pada bulan Ramadhan Tapi dari pengamatan MF sendiri akhir zaman ni dah takde rasa malu bab pu...
Aina Abdul Jalan Jalan Hari Raya Chord

Aina Abdul Jalan Jalan Hari Raya Chord

papar berkaitan - pada 23/3/2024 - jumlah : 135 hits
A A A Dm Dm A Dm Dari KL kita ke Sibu A Dari Kuching Dm ke Kota Kinabalu Gm Singgah Bandaraya Melaka Dm makan asam pedas A Singgah Muar Kuala Terengganu Dm Kelantan A Balik Kampung Kuantan dan Dm Seremban Gm A Bersama sama kita kembara Dm J...
Senarai Cuti Panjang Tahun 2024 3 Hari Dan Lebih

Senarai Cuti Panjang Tahun 2024 3 Hari Dan Lebih

papar berkaitan - pada 23/3/2024 - jumlah : 149 hits
Setiap kali masuk tahun baru pastinya antara yang terawal kit tengok di kalendar bila tarikh cuti berapa lama boleh cuti dan bila adanya cuti panjang Untuk tahun 2024 ni banyak ke cuti panjang Jika di Malaysia untuk hari cuti ianya melibatk...
Persiapan Hari Raya Di Kampung Bersama Sunscreen Terbaik Sebagai Peneman Setia

Persiapan Hari Raya Di Kampung Bersama Sunscreen Terbaik Sebagai Peneman Setia

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 112 hits
Bila sebut pasal raya semuanya excited Apa taknya dapat berkumpul dengan ahli keluarga dan sanak saudara Pulak tu tahun ini adalah tahun berhari raya di kampung umi Memandangkan umi yang paling dekat dengan rumah mak jadi umi yang akan bali...
Isteri Beri Ucapan Hari Jadi Buat Shuk Sahar Janji Bagi Lagi Banyak Masalah

Isteri Beri Ucapan Hari Jadi Buat Shuk Sahar Janji Bagi Lagi Banyak Masalah

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 73 hits
Selepas mendedahkan bahawa sudah mendirikan rumah tangga pada November tahun lalu isteri beri ucapan hari jadi dan berkongsi wajah Shuk Sahar di media sosialnya buat pertama kali Pertama kali kongsi wajah suami Fara Salleh telah memuat naik...
Pentingnya Muhasabah Diri

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

Strategic Alliances For Business



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Pembukaan Akaun Kanak Kanak Tabung Haji

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Cerita Awan

Jangan Pandang Belakang 2

Bukan Sekadar Penyeri Masakan Ini Potensi Daun Sup Untuk Kesihatan