Hanya Yang Mengalami Akan Faham


Bila tetiba tengah down & terbaca post dari salah seorang tukang urut yang k.fiezz pernah pi berurut dulu. Macam tahu-tahu je k.fiezz tengah down ni. Bukan senang tau nak keep positive all da time. Ada masa, ter negatif juga tambah-tambah bila fikir faktor usia yang makin meningkat ni.
Kadang terfikir, eh boleh ke pregnant dalam usia ni? Sebab dah berusia,kan. huhu. tambah pula kadang terbaca sesapa update, nak pregnant lagi sebelum umur 35..huhu. sis dah lebih 35, tau..so bila baca ayat-ayat tu, rasa down sangat. terasa diri ni tua. Huhu. Dalam hati bila baca caption macam tu, mentang lah korang dah berderet anak. update tanpa fikir dalam senarai kawan2 tu mungkin masih ada yang berusaha macam k.fiezz ni. tapi kita tak boleh nak marah. masing-masing punya sosial media. kalau macam ni k.fiezz yang terasa, k.fiezz hide kan je status dari si polan. huhu. sorry. nak buat macamana. tak nak down kan diri sendiri. K.fiezz pernah unfriend sorang dalam senarai kawan di FB. sebabnya dia update caption seperti di atas. tak marah kat dia cuma diri sendiri yang terasa dengan caption tu. 

Tue belum lagi kadang tengok kawan-kawan yang sebaya k.fiezz, anak memasing dah sekolah. pi konvo tadika anak, anak dapat keputusan periksa cemerlang..and so on. k.fiezz mampu like je lah. 

Kadang malas nak fikir, cuba sentiasa positif dengan Allah. Sis manusia biasa. Ada masa bersangka baik. Kadang tak. Allahu. Ada lah hikmahnya yang kita tak tahu. yang penting sentiasa bersangka baik. 
Pernah lah kadang tu terfikir nak bagi keizinan Mr Hubby kahwin lagi kalau dia nak zuriat yang berbin / berbinti kan dia. Serius..kadang terfikir. Tapi tak pernah terluah. Setakat terfikir je. Mana tahu dapat yang muda,lagi subur dan tak bermasalah macam k.fiezz ni. huhu. 
Tapi tue lah. tak terluah. Setakat ni mr hubby tak ada lah buat hal ke apa. alhamdulillah..tapi hati lelaki kan, mana kita nak tahu. dan ntah kenapa sekarang ni macam ada feeling wife instinct tu..ala, yang isteri ada deria ke-6 tu kalau suami buat hal. haha. ntah. perasaan je kot. malas nak layan. 
Haih, nampak tak..Mula lah k.fiezz ni nak negatif..
Positif..Positif..sila memunculkan diri masuk dalam badan sis ni..Tapi betul dari kata-kata K.Jue ni. K.fiezz setiap kali usaha mesti k.fiezz berharap sangat menjadi. Tapi tapi bila tak menjadi, tu yang jadi down sangat sangat. Sebenarnya lupa, semua usaha tu penting tapi apa pun berbalik pada rezeki dariNYA. Kalau pulun buat waktu subur pun, tapi Allah kata belum rezeki, belum lah tu..huhu. K.fiezz selalu lupa part ni. sila ingat lain kali, yea k.fiezz. 

Macam k.fiezz sendiri, k.fiezz ada buat test Ovulation, untuk tahu waktu subur. Memang excited sangat bila dapat result 2 line yang pekat, bermaksud tengah subur. Bila waktu subur ni, memang kena on lah citer dia..For info dalam setiap kitaran haid wanita, ovulasi berlaku sekali je dalam tempoh tu. Kalau tak menjadi kitaran yang tu, sila la cuba bulan yang berikutnya. Dalam tempoh subur tu, suami isteri digalakkan bersama dengan lebih kerap untuk memudahkan perjumpaan antara sperma & ovum. Dan sperma lelaki boleh tahan 3 hari, kalau tak silap. tapi tue lah kalau sperma dalam keadaan gagah perkasa dan tiada masalah. Itu yang digalakkan suami isteri kena bersama dengan lebih kerap waktu tempoh subur ni. 

dan masalah k.fiezz adalah pcos. which is PCOS bukan setiap bulan ada ovulasi. huhu. Sadis kan. Memang bila berada dalam situasi ni, down sangat. Tue yang k.fiezz rasa kalau tetiba mr hubby cakap 'sayang, nak tambah cawangan sebab nak anak'..Rasanya k.fiezz bagi je. Serius. Sedar diri kan. So jangan ego sangat. haha..mak mertua k.fiezz pun sure happy dapat cucu lagi..
Thank you K.Jue untuk kata-kata ni. at least penguat semangat untuk k.fiezz yang tengah down ni. 


Okey, dah kita cerita pasal pregnant-pregnant ni, saja nak kongsi dengan korang yang dalam usaha untuk hamil nak cari tukang urut, boleh lah roger K.Jue ni. Dulu dia ada SPA kat dalam FRIM Kepong tu tapi tak silap k.fiezz dalam bulan depan, dia dah start operasi di Ipoh.  Sebab dia dah pindah sana. K.Jue ni tukang urut bertauliah. Sesambil urut dia akan bagi nasihat juga tentang jaga pemakanan, kesihatan untuk yang nak hamil macam kita ni terutama yang ada masalah cyst, pcos, fibroid. K.Jue ni selalu gak membebel kat semua TTC, makan kena jaga. amalkan cara hidup sihat baru senang lekat. tapi degil. k.fiezz lah salah seorang tu. tu yang tak berjaya lagi sampai sekarang. hehe. 
Walaupun k.fiezz tak berjaya hamil lepas urut dengan dia jangan la judge dia tak bagus pula. Salah sendiri yang tak nak jaga makan, tak nak bersenam. Dia mampu tolong dengan urutan, yang lain terserah pada kita sendiri. Ramai yang berjaya pregnen dengan k.jue ni, diaorang jaga pemakanan & amalkan cara hidup sihat. Majoriti yang berjaya pregnant dengan K.Jue ni semua cerita menda yang sama. So salah siapa sekarang yang tak berjaya macam k.fiezz ni.huhu. bukan salah K.Jue. Jadi korang yang tengah berusaha & nak cuba berurut, boleh lah pi jumpa K.Jue ni. 
Lagipun tak silap k.fiezz untuk yang nak hamil macam kita ni patutnya memang selalu kena urut pun untuk bantu peredaran darah berjalan lancar. Yelah kita ni makan macam-macam. senam jarang-jarang bak kata P.Ramlee, so tak tahu dalaman kita macamana..Jadi cara terbaik berurut. Selain tue boleh menyegarkan badan tau lepas berurut ni. Untuk yang nak hamil, digalakkan urut sebaik habis period. 
Masa k.fiezz pi berurut dengan dia dulu, k.fiezz & mr hubby berurut. Untuk lelaki ada tukang urut lelaki yang akan urutkan. Bukan K.Jue ni pula.
Kalau korang follow dengan K.Jue ni di FB dia selalu membebel pasal trying to conceive ni. Kadang dia bagi guideline, tips, info. Ada masa dia marah orang yang malas nak cari info dari group TTC yang dia dah buat. Dah ada dalam group tapi bila nak cari info, pi tanya..Spoonfeed orang kata. K.Jue tak suka orang yang malas macam ni. Nak anak kena rajin, kata dia. Tegas lah citernya k.jue ni. haha.Korang yang hati tisu dan cepat sentap tak digalakkan follow K.Jue ni.hehe

Selain berurut k.jue ni ada buat jamu homemade untuk kesihatan dalaman wanita. K.fiezz pernah makan jamu K.Jue ni. Serius sedap. Kalau pi berurut dengan dia, dia tak paksa pun suruh beli jamu dia. Terpulang. Nak beli, beli. Tak nak, sokay. 
Nak follow K.Jue >> FB (juenaqayla08)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2019/11/Hanya-Yang-Mengalami-Akan-Faham.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makan Malam Murah Hanya Rm 35 Di Lee Corner Pandan Jaya

Makan Malam Murah Hanya Rm 35 Di Lee Corner Pandan Jaya

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 1405 hits
hai assalammualaikumMakan Malam Murah Hanya RM 35 Di Lee Corner Pandan Jaya Hari Ahad hari malas memasak kalau datang malasnya hahaa Bila dah malas mula duk fikir nak amkan dekat mana Lepas tu baru teringat kedai makan berdekatan dengan rum...
Jangan Tekan Anak Keterlaluan Dalam Pelajaran Zaman Kanak Kanak Hanya Sekali

Jangan Tekan Anak Keterlaluan Dalam Pelajaran Zaman Kanak Kanak Hanya Sekali

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 221 hits
Ibu bapa dan guru disaran untuk tidak menekan anak anak secara keterlaluan dalam perihal pelajaran kerana dibimbangi boleh memberi kesan psikologi kepada anak tersebut Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah bertitah ...
Nikmati Suasana Di Dalam Cruise Hanya Dengan Membeli Barangan Di Watsons

Nikmati Suasana Di Dalam Cruise Hanya Dengan Membeli Barangan Di Watsons

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 191 hits
Hadiah yang dinanti nantikan telah tiba buat penggemar barangan jenama Watsons Kali ini anda akan mendapat hadiah yang di luar jangakaan Yang pastinya The post appeared first on
Dah Sampai Incheon Tapi Imigresen Halau Balik Malaysia Hanya Kerana Tak Tahu Nombor Bas Pergi Ke Nami Island

Dah Sampai Incheon Tapi Imigresen Halau Balik Malaysia Hanya Kerana Tak Tahu Nombor Bas Pergi Ke Nami Island

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 311 hits
Seronok apabila berpeluang melancong ke negara orang bagi merasai pengalaman dan melihat budaya dan peradaban mereka Untuk itu adalah penting untuk kita bersedia dan memastikan perjalanan itu lengkap dengan dokumen dan perkara perkara yang ...
Per 14 November Dana Kelola Reksadana Turun Jadi Hanya Rp551 Triliun

Per 14 November Dana Kelola Reksadana Turun Jadi Hanya Rp551 Triliun

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 130 hits
Di sisi lain jumlah produk reksadana per 14 November 2019 juga tercatat mengalami penurunan Saat ini tercatat hanya mencapai 2 165 atau turun dari posisi Oktober yang mencapai 2 189 produk Jumlah produk tersebut juga menurun jika dibandingk...
8 Sekeluarga Maut Hanya Bayi Ini Terselemat Kediaman Didakwa Diserang Tentera Israel

8 Sekeluarga Maut Hanya Bayi Ini Terselemat Kediaman Didakwa Diserang Tentera Israel

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 367 hits
Sayu hati melihat beberapa keping gambar yang tular di media sosial mengenai seorang bayi yang terselamat dalam pertempuran di Gaza Dipetik dari laporan media paling menyedihkan adalah bayi yang masih kecil antara yang terselamat selepas 8 ...
Jentera Ph Begitu Dahsyat Bn Hanya Pertaruh Keikhlasan Najib

Jentera Ph Begitu Dahsyat Bn Hanya Pertaruh Keikhlasan Najib

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 195 hits
Datuk Seri Najib Razak menyifatkan Pilihan Raya Kecil Parlimen Tanjung Piai adalah satu medan perjuangan yang amat sukar kerana jentera dan sumber yang ada pada Pakatan Harapan begitu dahsyat sekali Dakwa beliau kira kira RM30 juta ditabur ...
Mca Tak Laukan Apa Apa Hanya Jaja Isu Kaum

Mca Tak Laukan Apa Apa Hanya Jaja Isu Kaum

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 201 hits
Gabungan parti PAS Umno dan MCA dilihat terus tercari cari hala tuju atas pentas politik negara apabila terus gagal menjadi pembangkang yang baik menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata ketika kempen Pilihan Raya Kecil Tanjung Piai gabungan i...
Hanya Sejam Bernafas Adik Ikut Abang Selepas Papa Bisikkan Azan Inilah Anugerah Terindah Bvat Mama

Hanya Sejam Bernafas Adik Ikut Abang Selepas Papa Bisikkan Azan Inilah Anugerah Terindah Bvat Mama

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 378 hits
SEMESTINYA kehadiran cahaya mata antara saat yang dinanti nantikan oleh pasangan suami isteri hingga tidak lekang dek senyuman di bibir tatkala mengetahui hadirnya malaikat kecil yang menghuni rahim si ibu Hanya sejam bernafas Adik ikut aba...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal