Hamidin Kecewa Dengan Pengunduran Diri Pan Gon




PERSATUAN BOLA SEPAK Malaysia (FAM) presiden Datuk Hamidin Mohd Amin kecewa dengan keputusan tiba-tiba Kim Pan Gon untuk meletakkan jawatan sebagai ketua jurulatih Harimau Malaya semalam.
Hamidin berkata bahawa ini kerana Pan Gon, yang mengambil alih tugas sebagai jurulatih utama pasukan kebangsaan pada tahun 2022, sebelum ini telah mengatakan bahawa beliau komited sepenuhnya untuk menamatkan kontraknya dengan Harimau Malaya sehingga Disember 2025.
“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Pan Gon kerana, dalam dua setengah tahun beliau bersama kami, ranking pasukan kebangsaan meningkat dan Malaysia berjaya layak secara merit ke Piala Asia setelah 42 tahun. Sumbangannya yang besar tidak akan dilupakan.
“Tetapi, jurulatih datang dan pergi. Itulah realitinya. Jadi, walaupun Harimau Malaya akan tanpa Pan Gon, saya harap semua rakyat Malaysia akan memberikan sokongan sepenuhnya kepada Pau Marti Vicente dan pasukan Harimau Malaya, bermula dengan Kejohanan Bola Sepak Merdeka 2024 pada bulan September ini,” katanya di laman Facebook FAM hari ini.
Pan Gon meletakkan jawatan sebagai ketua jurulatih pasukan bola sepak kebangsaan semalam, dengan menyebut komitmen peribadi. FAM kemudian melantik jurulatih pembantu Vicente sebagai ketua jurulatih sementara dan E. Elavarasan sebagai pembantu beliau.
Hamidin, sementara itu, telah mengadakan perbincangan mengenai arah tuju dan pelan Harimau Malaya apabila beliau bertemu dengan Vicente di Mallorca, Sepanyol hari ini.
“Kebetulan, Vicente juga bercuti di Sepanyol. Saya menghubunginya untuk datang ke Mallorca hari ini untuk membincangkan arah tuju dan pelan beliau untuk pasukan setelah diumumkan sebagai ketua jurulatih sementara untuk pasukan kebangsaan.
“Walaupun kami kedua-dua terperanjat dengan keputusan drastik Pan Gon untuk berhenti dari pasukan, Vicente berkata bahawa beliau bersedia untuk menanggung tanggungjawab yang ditinggalkan oleh rakyat Korea Selatan itu dan akan terus memperkuat pasukan Harimau Malaya,” kata Hamidin.
Beliau juga memberi jaminan bahawa FAM akan terus menyokong dan memberikan perhatian sepenuhnya kepada keperluan pasukan Harimau Malaya untuk memastikan mereka dapat terus meningkatkan ranking dunia FIFA mereka dan bersiap sedia untuk Kejohanan Bola Sepak Merdeka 2024 dan Piala AFF ASEAN 2024 pada bulan November.
Sementara itu, Vicente berkata beliau dan panel jurulatihnya akan meneruskan apa yang telah dilaksanakan oleh Pan Gon untuk memastikan konsistensi dalam pasukan Harimau Malaya.
Selain mengucapkan terima kasih kepada Hamidin kerana mempercayainya, Vicente juga yakin bahawa barisan jurulatih sedia ada akan terus bersama untuk membawa pasukan kebangsaan ke tahap yang lebih tinggi.
“Kami sentiasa berbicara mengenai konsistensi. Bukan untuk setahun atau dua tahun. Tetapi kami mahu pasukan ini terus beraksi secara konsisten untuk jangka masa yang lebih panjang dan tidak pernah menoleh ke belakang,” katanya.
Walaupun sedih dengan peletakan jawatan Pan Gon, bekas jurulatih pembantu pasukan Barcelona Bawah-18 juga berterima kasih kepada rakyat Korea Selatan itu kerana meyakinkannya untuk meninggalkan Sepanyol untuk mengendalikan pasukan Malaysia.
Pan Gon memainkan peranan penting dalam meningkatkan prestasi pasukan kebangsaan di arena antarabangsa, termasuk membantu pasukan mencapai kedudukan ke-130 di dunia pada November lalu, yang juga merupakan kedudukan terbaik Harimau Malaya dalam 17 tahun ke belakang.
Bekas pengarah teknikal FA Korea Selatan juga membimbing Harimau Malaya mencapai tempat kedua dalam Piala Raja Thailand 2022 dan Kejohanan Bola Sepak Merdeka 2023.


Source link
The post Hamidin kecewa dengan pengunduran diri Pan Gon appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/hamidin-kecewa-dengan-pengunduran-diri-pan-gon/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pan Gon Meningkatkan Keyakinan Dalam Harimau Malaya

Pan Gon Meningkatkan Keyakinan Dalam Harimau Malaya

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 156 hits
KUALA LUMPUR Jurulatih kebangsaan Kim Pan Gon berjaya meningkatkan keyakinan rakyat Malaysia terhadap Harimau Malaya selepas mengambil alih pasukan pada Februari 2022 kata Menteri Belia dan Sukan Hannah Yeoh Hannah yang sedih dengan keputus...
Takut Kena Tembak Takut Kena Culik Tunku Ismail Minta Kim Pan Gon Terus Terang

Takut Kena Tembak Takut Kena Culik Tunku Ismail Minta Kim Pan Gon Terus Terang

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 193 hits
Tunku Mahkota Ismail Sultan Ibrahim dari Johor Darul Ta zim mempersoalkan tindakan bekas ketua jurulatih pasukan kebangsaan Kim Pan gon yang enggan mendedahkan sebab utama beliau meletak jawatan Melalui laman media sosialnya Tunku Ismail me...
Gosip Mengenai Bergosipnya Pan Gon Disertai Dengan Harga Rm3 Juta

Gosip Mengenai Bergosipnya Pan Gon Disertai Dengan Harga Rm3 Juta

papar berkaitan - pada 19/7/2024 - jumlah : 102 hits
Keputusan Kim Pan Gon meletakkan jawatan sebagai jurulatih Harimau Malaya dilaporkan muncul dengan bayaran yang tinggi di mana beliau dikatakan perlu membayar RM3 juta kepada Persatuan Bolasepak Malaysia kerana melanggar kontraknya Rumus ya...
Kim Pan Gon Letak Jawatan

Kim Pan Gon Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 80 hits
JURULATIH Harimau Malaya Kim Pan Gon telah meletakkan jawatan sebagai ketua jurulatih pasukan bola sepak kebangsaan berkuat kuasa serta merta kerana komitmen peribadi Kontrak ketua jurulatih Korea Selatan berusia 55 tahun itu dijangka tamat...
Gibran Serahkan Surat Pengunduran Diri

Gibran Serahkan Surat Pengunduran Diri

papar berkaitan - pada 16/7/2024 - jumlah : 73 hits
Gibran diterima Ketua DPRD Solo Budi Prasetyo dan sejumlah Wakil Ketua DPRD
Jurulatih Harimau Malaya Pan Gon Akan Mengumumkan Peletakan Jawatan Hari Ini

Jurulatih Harimau Malaya Pan Gon Akan Mengumumkan Peletakan Jawatan Hari Ini

papar berkaitan - pada 16/7/2024 - jumlah : 101 hits
PETALING JAYA Jurulatih Harimau Malaya Kim Pan Gon dijangka mengumumkan peletakan jawatannya hari ini di Wisma FAM Kelana Jaya kira kira pukul 2 petang Kim Pan Gon memutuskan kontraknya lebih awal dan Persatuan Bola Sepak Malaysia dijangka ...
Jajakan Diri Di Kalimalang 9 Psk Dari Umur 19 Sampai 40 Tahun Terjaring

Jajakan Diri Di Kalimalang 9 Psk Dari Umur 19 Sampai 40 Tahun Terjaring

papar berkaitan - pada 9/7/2024 - jumlah : 115 hits
Selanjutnya mereka akan dibawa ke tempat rehabilitasi untuk mendapat pembinaan di wilayah Cirebon
Ungkapan Bodoh Bahlol Rafizi Menimpa Diri Sendiri Hahahahaha

Ungkapan Bodoh Bahlol Rafizi Menimpa Diri Sendiri Hahahahaha

papar berkaitan - pada 8/7/2024 - jumlah : 153 hits
Formula sedang berjalan Kebodohan apakah yang cuba ditegakkan rafizi Rakyat tertanya dan mahu melihat hasil formula yang sebelum ini dicanang Formula subsidi tidak perlu dipotong dikecilkan Tetapi hakikatnya subsidi diesel dipotong dan subs...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Self Love Learning To Value And Appreciate Yourself

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Bola Sepak Mssm 2024

Lirik Lagu Dusta Ukays

Makanan Yang Meredakan Emosi

Valdy Nyonk Mengapa Kau Berubah Chord

Chella Julia Enda Sanggup Agi Chord

Nota Grammar Paling Mudah