Hajat Tengok Anak Konvo Terkubur Selepas Kena Strok Di Uk Anak Mohon Bantuan Bawa Bapa Balik Malaysia


Hajat tengok anak konvo terkubur selepas kena strok di UK, anak mohon bantuan bawa bapa balik Malaysia! Detik bermakna untuk menyaksikan anak tersayang meraikan majlis graduasi di United Kingdom (UK) bertukar duka, apabila seorang bapa tiba-tiba diserang strok sebaik sahaja tiba di negara itu pada 12 Disember lalu.
Tambah menyedihkan, Sahrom Ahmad, 59, turut mengalami pendarahan otak dan terpaksa menjalani pembedahan di Hospital Charing Cross, London bagi menyelamatkan nyawanya.
Menurut anaknya, Nur Amalina, 28, Sahrom, pada awalnya dikejarkan ke unit kecemasan Hospital Northwick Park, namun terpaksa dipindahkan ke Hospital Charing Cross bagi menjalani pembedahan otak.
Sudah Mula Menggerakkan Tangan
“Ayah saya sudah mula menggerakkan tangan sedikit selepas dua minggu.
“Cuma yang saya tak pasti adalah sama ada dia betul-betul sedar… maksudnya otak dia betul-betul berfungsi atau tidak,” katanya yang berada di London ketika dihubungi mStar Online, malam Jumaat.
Nur Amalina berkata, selepas tiga minggu bapanya dirawat, pihak hospital membenarkan keluarga membawa pesara swasta itu pulang.
Namun, masalah timbul apabila bapanya memerlukan bantuan perubatan dan logistik yang sempurna bagi membolehkannya dirinya dibenarkan pulang ke tanah air dengan selamat yang mana ia melibatkan polisi dan kerenah birokrasi syarikat insurans.
Kos Perubatan
Dia turut memaklumkan bahawa kos perubatan bapanya dianggarkan berjumlah £70,000 (RM366,000).
Sehubungan itu, Nur Amalina yang merupakan anak sulung daripada dua adik-beradik berkata, keluarganya merayu agar mana-mana pihak sama ada badan bukan kerajaan (NGO), kerajaan atau individu sudi membantu mereka mempermudahkan urusan membawa pulang bapanya ke Malaysia.
“Saya harap ada pihak yang sudi bantu kami bawa pulang ayah saya. Buat masa ini, kami juga sedang berbincang dengan pihak insurans agar dapat membiayai kos perubatan sekali gus membawanya pulang.
“Namun, polisi insurans pelancongan yang diambil oleh ayah saya adalah ‘pay and claim’ (bayar dan tuntut) kemudian,” kata anak kelahiran Pulau Pinang ini yang buntu dengan masalah yang dihadapi.
Membeli Pelan Insuran
Sahrom membeli pelan insurans perjalanan VIP yang membolehkan dia menebus bayaran balik insurans perubatan sehingga RM300,000 dan ‘repatriation’ (bawa balik) pada nilai yang sepadan.
Ketika ini, graduan Ijazah Sarjana (Sains) Pengurusan Antarabangsa dari Universiti Loughborough itu turut ditemani oleh ibu, ibu saudara dan adiknya yang tiba di London pada 28 Disember lalu bagi menjaga Sahrom secara bergilir-gilir di hospital.
Kata Nur Amalina, susulan insiden itu, dia tidak dapat hadir pada majlis graduasinya pada 17 Disember lalu dan membuat keputusan untuk mengambil sijil ijazah sarjana tersebut dari pejabat universiti sahaja.
The post Hajat tengok anak konvo terkubur selepas kena strok di UK, anak mohon bantuan bawa bapa balik Malaysia! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/hajat-tengok-anak-konvo-terkubur-selepas-kena-strok-di-uk-anak-mohon-bantuan-bawa-bapa-balik-malaysia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bapa Resah Anak Talasemia Major Alami Serangan Virus Selepas Pemindahan Sum Sum Tulang Kos Perubatan Makin Meningkat

Bapa Resah Anak Talasemia Major Alami Serangan Virus Selepas Pemindahan Sum Sum Tulang Kos Perubatan Makin Meningkat

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 766 hits
Benarlah kata pepatah kasihnya ibu hingga ke syurga kasihnya ayah sepanjang masa Keresahan bapa ini tidak dapat dibendung lagi tak sanggup melihat keadaan anak dalam keadaan sakit begini Rindukan keceriaan anak yang dulu Keadaan Dania kini ...
Bawa Anak Tengok Haiwan Di Farm In The City

Bawa Anak Tengok Haiwan Di Farm In The City

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 729 hits
Bawa Anak Tengok Haiwan di Farm In The City Ini kali kedua Diah bawa anak ke Farm In The City yang terletak di Bandar Putra Permai Seri Kembangan tapi perasaan teruja tu seolah olah kali pertama jejakkan kaki ke sini Seronok betul anak anak...
Memandangkan Abah Sangat Teliti Mengenai Semua Perkara Jadual Anak Anak Balik Kampung Pun Abah Catat Ok

Memandangkan Abah Sangat Teliti Mengenai Semua Perkara Jadual Anak Anak Balik Kampung Pun Abah Catat Ok

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 430 hits
Memandangkan Abah Sangat teliti Mengenai Semua Perkara Jadual Anak Anak Balik Kampung Pun abah Catat OK Ia sebaliknya senaskah buku yang mempunyai senarai butiran seperti nama bulan tarikh dan jumlah hari serta sebab kepulangan Rupa rupanya...
Polis Tahan Bapa Simbah Air Panas Kepada Anak

Polis Tahan Bapa Simbah Air Panas Kepada Anak

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 297 hits
Polis tahan bapa simbah air panas kepada anak Dikemas kini 19 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 6 Jan 2019 10 43PM mid
Lirik Lagu Anak Malaysia Aris Ariwatan

Lirik Lagu Anak Malaysia Aris Ariwatan

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 798 hits
Lirik Lagu Anak Malaysia Aris Ariwatan 1 Padang Besar jadi sempadan Johor nun di selatan Aib orang jangan kau hebahkan Aib orang jadi teladan 2 Gadis Sarawak cantik jelita Gadis Sabah tambahlah pula Bukan calang anak kita Dulu pernah jelaja...
Anak Demam Lepas Mandi Kolam Doktor Dedahkan Sebabnya Yang Ramai Ibu Bapa Tidak Tahu

Anak Demam Lepas Mandi Kolam Doktor Dedahkan Sebabnya Yang Ramai Ibu Bapa Tidak Tahu

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 389 hits
Anak Demam Lepas Mandi Kolam Doktor Dedah Puncanya Yang Ramai TAK TAHU Musim cuti sekolah ni memang ramai anak anak berpeluang mandi kolam renang hotel kan Pernah terfikir tak kenapa kadang kadang anak boleh tiba tiba demam lepas mandi kola...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord