Guru Rasa Sy0k Sendiri Tak Ada Seorang Pun Pelajarnya Masuk Kelas Online Terkesan Kata Kata Penyampai Radio Jfk


GURU mana yang tidak terkilan apabila kelas dalam talian yang diadakannya dengan penuh bersemangat tidak mendapat sambutan para pelajar.
“Kasihan. Selalu kalau buat kelas pun berapa kerat je masuk, tak sampai separuh. Hari ni tak ada terus,” tulis seorang anak menerusi satu ciapan di akaun Twitter @shameelsalleh.
Lebih menyedihkan apabila perkongsian yang diulang kicau lebih 10,000 kali itu, turut dimuat naik mesej luahan sedih ibunya – ‘Momy syok sendiri’.
Anak kepada guru berkenaan, Muhammad Shameel Salleh Othman Salleh berkata, luahan ibunya itu dikongsikan menerusi aplikasi grup Telegram keluarganya pada Jumaat.
Pemuda berusia 24 tahun itu memberitahu, ibunya merupakan seorang guru Bahasa Inggeris di sebuah sekolah menengah di Bayan Lepas, Pulau Pinang.
“Sebelum ini cuma tak ramai, tapi hari tu seorang pelajar pun tak masuk dalam aplikasi Google Meet. Mak saya pula jenis pendam perasaan, jarang dia nak luahkan.
“Mak juga seorang yang hati kental, susah dia nak menangis. Tapi pertama kali tengok dia mengadu, jadi memang begitu terkesan pada diri mak,” katanya kepada mStar.

Perkongsian Shameel di laman Twitter.
Sementara itu, ibu Shameel, Bazlina Baharum berkata, kelas dalam taliannya kurang mendapat sambutan sejak pelaksanaan PdPR bukanlah satu perkara baharu.
Menurut wanita berusia 55 tahun itu, luahannya itu sekadar berkongsi kekecewaannya bersama keluarga dan tidak menyangka anak lelakinya membuat perkongsian di Twitter.
“Hari tu kelas dari 10 pagi hingga 11.15 pagi, saya menghadap laptop tunggu. Tapi tak ada seorang pun join kelas, macam krik-krik (bunyi cengkerik sebagai gambaran tiada respons).
“Malam sebelumnya (Khamis malam), saya ambil masa kira-kira dua jam buat persediaan untuk modul pengajaran bagi kelas tersebut.
“Sebelum kelas bermula, saya masuk lebih awal untuk get ready. Bila dah krik krik, memang frust,” ujarnya yang berpengalaman dalam bidang perguruan selama 33 tahun.

Bazlina ketika kelas dalam talian.
Bagaimanapun kata ibu tiga anak itu, dia amat terharu apabila perkongsian anak bongsunya mengenai luahannya itu mendapat respons positif yang berpihak kepadanya.
“Banyak komen netizen yang memihak kepada cikgu. Biasanya kita mendengar kr1tikan yang cikgu ni makan gaji bvta atau cikgu tak buat apa-apa.
Jika dia (JFK) boleh perform dengan baik di studio, kenapa saya tidak boleh melakukan perkara sama dalam kelas online?BAZLINA BAHARUM“Tetapi sebenarnya banyak perkara yang cikgu lakukan selain mengajar dalam kelas. Sebelum mengajar pun guru-guru kena buat persediaan dulu,” tambahnya.
Namun siapa sangka guru yang peramah itu paling terkesan dengan kata-kata seorang penyampai radio Traxx FM, Johan Farid Khairuddin atau lebih dikenali sebagai JFK.

Shameel (kanan) bersama ibu.
Bazlina berkata, ciapan anaknya di Twitter itu mendapat perhatian penyampai radio berkenaan yang mengupas mengenainya dalam segmen yang dikendalikan, pada hujung minggu.
“Dia (JFK) beritahu dirinya perform seorang diri di studio. Dia perform tanpa kisah berapa ramai pendengarnya, tapi apa yang penting adalah tanggungjawab dan jati diri sebagai penyampai.
“Kata-kata itu menjadi inspirasi kepada saya untuk memberi yang terbaik kepada para pelajar. Buat pertama kali dalam kerjaya saya sebagai pendidik, saya mendapat inspirasi daripada seorang influencer.
“Jika dia boleh perform dengan baik di studio, kenapa saya tidak boleh melakukan perkara sama dalam kelas online? Dan hari ini, saya kembali bersemangat untuk mengajar,” katanya.

Bazlina bersemangat untuk memberikan yang terbaik kepada pelajar-pelajarnya.
Sehubungan itu, guru berkenaan mahu meneruskan usaha menerusi pelbagai idea dan kreativiti bagi menarik perhatian para pelajarnya mengikuti kelasnya pada masa akan datang.
“Ada pelajar saya yang dahulunya sering bermasalah di sekolah akhirnya menyambung pengajian di peringkat matrikulasi. Ada pelajar saya yang tak reti cakap bahasa Inggeris, tapi kemudian bekerja dengan syarikat penerbangan dan speaking dengan ramai orang dari luar negara.
“Jadi, saya berharap pelajar-pelajar saya yang mengikuti kelas sama ada secara fizikal atau online akan menjadi seorang yang berjaya dari zero ke hero, insyaAllah,” ujar Bazlina.
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber : mStar


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://encikpenyu.blogspot.com/2021/09/guru-rasa-sy0k-sendiri-tak-ada-seorang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Guru Sedih Murid Tak Masuk Kelas Online Rasa Syok Sendiri

Guru Sedih Murid Tak Masuk Kelas Online Rasa Syok Sendiri

papar berkaitan - pada 26/9/2021 - jumlah : 187 hits
Sejak kehadiran norma baru ini banyak perkara baharu yang perlu kita terima seperti pelitup muka menjadi salah satu benda yang wajib harus kita gunakan ke mana sahaja Bukan itu sahaja sekolah juga perlu ditutup bagi mengelakkan virus Covid ...
Kenapa Kacau Anak Aku Anak Bongsu Kerap Bercakap Sendiri Sejak Masuk Homestay

Kenapa Kacau Anak Aku Anak Bongsu Kerap Bercakap Sendiri Sejak Masuk Homestay

papar berkaitan - pada 3/10/2021 - jumlah : 245 hits
The ReporterSetiap orang mempunyai pengalaman paranormal mistik masing masing Ini sekadar perkongsian sahaja Bagi yang lemah semangat anda tidak digalakkan untuk terus membaca KISAH BENAR dari penceritaan kawan aku di sebuah homestay di Mel...
Hiburan Jenama Sendiri Dah Masuk Mall Ben Ali Dan Nadiya Shahab Kembangkan Empayar Perniagaan

Hiburan Jenama Sendiri Dah Masuk Mall Ben Ali Dan Nadiya Shahab Kembangkan Empayar Perniagaan

papar berkaitan - pada 3/10/2021 - jumlah : 246 hits
Selepas tiga tahun beroperasi di dalam talian jenama popular Absolut Chocolate milik pelakon Ben Ali dan isteri Nadiyah Shahab nampaknya telah mengembangkan empayar perniagaan mereka ke kedai fizikal pula ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementDifa...
Seronok Fariza Belajar Kelas English Online Di Novakid

Seronok Fariza Belajar Kelas English Online Di Novakid

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 330 hits
hai assalammualaikumSeronok Fariza Belajar Kelas English Online Novakid Mungkin ada ibu bapa diluar sana yang risau tentang pembelajaran anak anak terutama sekali Bahasa English Ya anak anak perlu belajar semua bahasa bukan sahaja Bahasa Me...
Penyampai Radio Dicekup Untuk Bantu Siasatan

Penyampai Radio Dicekup Untuk Bantu Siasatan

papar berkaitan - pada 24/9/2021 - jumlah : 282 hits
Semalam tular di media sosial mengenai satu tangkap layar salinan laporan polis di aplikasi Whatsapp berkaitan seorang penyampai radio lelaki yang telah dicekup kerana memiliki dadah jenis ganja Menerusi tangkap layar tersebut penyampai rad...
Menebak Alasan Guru Selalu Sewot Sama Murid Yang Pakai Jaket Di Kelas Bikin Penasaran Banget

Menebak Alasan Guru Selalu Sewot Sama Murid Yang Pakai Jaket Di Kelas Bikin Penasaran Banget

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 215 hits
Meski terkadang bikin kita jengkel ternyata guru punya banyak alasan kenapa melarang siswanya pakai hoodie di kelas
Sekeh Ja Kepala Yang Kata Baiki Rm 10juta Tu Bukan Dia Tau Hapa Kebenda Pun Suruh Ja Sprm Masuk Campur Tengok

Sekeh Ja Kepala Yang Kata Baiki Rm 10juta Tu Bukan Dia Tau Hapa Kebenda Pun Suruh Ja Sprm Masuk Campur Tengok

papar berkaitan - pada 19/9/2021 - jumlah : 220 hits
Pengerusi Perbadanan Stadium Malaysia sahkan kos baiki padang Bukit Jalil RM10 jutaSeptember 18 2021 Pengerusi Perbadanan Stadium Malaysia sahkan kos baiki padang Bukit Jalil RM10 juta Kecoh sehari ini apabila TMJ mendedahkan Peja telah men...
Penggemar Apam Balik Boleh Buat Sendiri Guna Resipi Mudah Ini Yang Penting Boleh Letak Banyak Jagung Kacang

Penggemar Apam Balik Boleh Buat Sendiri Guna Resipi Mudah Ini Yang Penting Boleh Letak Banyak Jagung Kacang

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 516 hits
Sesiapa yang gemar makan apam balik tu sekarang dah boleh buat sendiri Lagi rangup dan lagi sedap Yang penting boleh letak banyak jagung dan apa apa bahan yang kita suka Ayak tepung bersama baking powder soda bikarbonat dan garam 2 Pukul te...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan

The Spark Of Innovation

Lirik Lagu Hidupku Sebelum Mati Kunto Aji

Doa 12 Pintu Pembuka Pintu Rezeki Segala Kebaikan

Daun Kelor Mujarab Untuk Diebetes Fahami 15 Khasiatnya