Guru Pasti Ketimbang Malaikat






 𝗚𝗨𝗥𝗨 𝗣𝗔𝗦𝗧𝗜 𝗕𝗨𝗞𝗔𝗡 𝗠𝗔𝗟𝗔𝗜𝗞𝗔𝗧, 𝗣𝗔𝗦 𝗝𝗔𝗡𝗚𝗔𝗡 𝗦𝗔𝗠𝗔𝗞𝗔𝗡 𝗣𝗘𝗥𝗨𝗡𝗧𝗨𝗞𝗔𝗡 𝗥𝗔𝗦𝗨𝗟𝗨𝗟𝗟𝗔𝗛 𝗗𝗘𝗡𝗚𝗔𝗡 𝗚𝗔𝗝𝗜 𝗣𝗠


✍️ Ahmad Mursi 


1. Tindakan PAS menyamakan peruntukan Rasulullah SAW dengan gaji PM boleh sebabkan salah faham, seolah-olah Rasulullah mendapat habuan peribadi seperti seorang pemimpin moden.


2. Inilah cara PAS mengkritik lawan politik sejak dari dulu dengan tafsiran agama yang salah.


3. Hakikatnya, peruntukan kepada Rasulullah SAW (dari sebahagian fai dan ghanimah) bukanlah bersifat gaji atau habuan peribadi sebaliknya untuk mengurus keluarga, negara dan kepentingan umat Islam seluruhnya.


4. Rasulullah SAW tidak memperkaya dirinya, harta baginda juga tidak diwariskan, tetapi disedekahkan (HR Bukhari 3093). Malah di waktu Baginda wafat, baju besinya tergadai kepada seorang yahudi sebagai jaminan hutang gandum 30 sha' yang dipinjam untuk keperluan keluarga. (HR Bukhari 2916).


5. Dari mengkritik PMX, patutnya Tuan Ibrahim membela guru PASTI kerana mereka juga bukan Malaikat tapi ada dibayar serendah RM500 untuk aktiviti komersial PAS walaupun dikata itu aktiviti sukarelawan.


6. Iklan pengambilan guru PASTI menawarkan 'gaji' dan 'jawatan tetap'. Konsep sukarelawan patutnya tidak melibatkan kewangan tetap, faedah pekerjaan, atau masa bekerja tetap seperti pekerjaan formal.


7. PASTI tetap mengutip yuran daripada ibu bapa menunjukkan unsur komersial walaupun KP PAS menyindir kerajaan kerana tidak beri pendidikan percuma.


8. Oleh itu, guru-guru PASTI berhak mendapat gaji yang setimpal, KWSP, dan SOCSO kerana, seperti yang disebut oleh Tuan Ibrahim sendiri, mereka "bukan malaikat."


9. Guru-guru PASTI juga tidak seperti pemimpin dan wakil rakyat PAS yang meskipun sering makan gaji buta, tetap menikmati pencen, gaji, dan elaun yang mewah.


10. Disebabkan mereka bukan malaikat, kerajaan cuba membantu guru-guru PASTI mendapatkan hak sebagai pekerja setelah menerima aduan, tetapi dipandang negatif oleh PAS.


11. Tidak hairanlah jika guru PASTI boleh di'brainwash' seperti dalam GISBH, untuk percaya bahawa pekerjaan mereka adalah "demi perjuangan Islam," kerana mereka 'bukan Malaikat' dan boleh terpedaya.


12. Mengabaikan hak pekerja adalah salah dari sudut syariat. Islam menuntut keadilan, dan setiap pekerja mesti diberi ganjaran yang adil, walaupun bekerja "untuk agama."


13. Cytro PAS pula menyebarkan tangkapan layar dari akaun palsu memuji PASTI sebagai propaganda untuk mewajarkan penggunaan tenaga buruh tanpa bayaran yang setimpal.


14. Oleh itu, kritikan melampau PAS terhadap PMX yang tidak mengambil gaji Perdana Menteri sebenarnya menyerlahkan sikap hipokrit mereka sendiri.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2024/10/guru-pasti-ketimbang-malaikat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gaji Guru Pasti Masih Rm600 Ke Kesian Gaji Minimum Sudah Rm 1 700 La

Gaji Guru Pasti Masih Rm600 Ke Kesian Gaji Minimum Sudah Rm 1 700 La

papar berkaitan - pada 20/10/2024 - jumlah : 207 hits
Gaji minimum naik pun guru Pasti cuma dapat RM600 Pemuda Pas disindirSITI NUR ZAWANIPemuda Pas Malaysia mengundang kecaman ramai selepas memuat naik satu hantaran Facebook mengenai kadar gaji minimum yang dinaikkan daripada RM1 500 kepada R...
Doa Anak Walaun Jadi Guru Pasti Keh Keh

Doa Anak Walaun Jadi Guru Pasti Keh Keh

papar berkaitan - pada 19/10/2024 - jumlah : 81 hits
Fuh Ni memang berbisa Hahaha Lain kali kalau ada walau sibuk pertahankan dalam PASTI kita buat macam ni je Doakan anak walaun Guane boh Raja Gelap II JAMIL Aku tengok belanjawan tadi Anwar kata tahun depan pekerja swasta naik gaji RM1700 Le...
Bekas Pemimpin Kanan Pas Guru Pasti Tak Terasakah Sindiran Tuan Ibrahim

Bekas Pemimpin Kanan Pas Guru Pasti Tak Terasakah Sindiran Tuan Ibrahim

papar berkaitan - pada 22/10/2024 - jumlah : 141 hits
Malaysiakini nbsp Seorang bekas pemimpin kanan PAS secara sinis mempersoal tindakan timbalan presiden parti itu Tuan Ibrahim Tuan Man yang mempertikaikan keputusan Perdana Menteri Anwar Ibrahim tidak mengambil gaji bagi jawatan yang disanda...
Yuran Pasti Ketimbang Sistem Hamba

Yuran Pasti Ketimbang Sistem Hamba

papar berkaitan - pada 24/10/2024 - jumlah : 58 hits
Aman MohamadKenapa yuran PASTI murah sebab PASTI amalkan ekonomi perhambaan iaitu guru PASTI tiada gaji bila tiada gaji maka PASTI tidak ada kos buruh tak perlu bayar gaji pekerja tak perlu bayar KWSP dan PERKESO dan yang paling penting PAS...
Angkatan Pertahanan Awam Malaysia Pahang Kenal Pasti 763 Lokasi Panas Berisiko Banjir Di Negeri Ini

Angkatan Pertahanan Awam Malaysia Pahang Kenal Pasti 763 Lokasi Panas Berisiko Banjir Di Negeri Ini

papar berkaitan - pada 12/10/2024 - jumlah : 138 hits
KUANTAN Sebanyak 763 kawasan panas berisiko banjir dikenal pasti pada fasa peralihan Monsun Timur Laut yang dijangka November ini sehingga Mac tahun depan Pengarah Angkatan Pertahanan Awam Malaysia Pahang Kolonel Pertahanan Awam Che Adam A ...
Anak Kena Patuk Ular Ini Mak Ayah Patut Buat Paling Penting Kenal Pasti Jenis Ular

Anak Kena Patuk Ular Ini Mak Ayah Patut Buat Paling Penting Kenal Pasti Jenis Ular

papar berkaitan - pada 11/10/2024 - jumlah : 82 hits
Malang tidak berbau Tanpa kita jangkakan berlaku perkara yang tidak diingini seperti terkena patukan ular ketika di rumah Jika anak atau sesiapa sahaja di sekeliling kita yang terkena patukan ular jangan cemas cuba lakukan langkah ini dan a...
Founders And Vcs Fund A Pan European C Corp But Eu Inc Faces Challenges Ahead

Onboarding Suppliers To Accelerate Responsible Supply Chain Management

Domino S Double Cheeseburger Pizza Memberikan Rakyat Malaysia Pengalaman Pertama Merasai Dua Burger Dalam Satu Piza

World S First Ever Kitkat Chocolate Drink Produced And Launched In Malaysia

Sales Of Petroleum Coke Lng Lpg Espo Urea D2 Diesel D6 En590 Jetfuel

Hak Melayu Kini Sedang Dirombak Dirompak Bendera China Letupan Misteri

Pelanggan Terkejut Potong Piza Kena Bayar Lebih

Resume Bahasa Melayu Template Tips Penting


echo '';
Anugerah Seri Angkasa 2024 Senarai Keputusan Pemenang Calon Top 5 Kategori Hadiah Persembahan Penyampai Trofi Dan Segala Info ASA 36

Biodata Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Isteri Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Perkahwinan Diraja

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Luruhnya Bunga Cinta Musim 2 Versi Malaysia Autumn In My Heart Slot Akasia TV3

5 Kelemahan Utama Pakai Kereta EV Yang Rakyat Malaysia Perlu Tahu

Biodata Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Bakal Suami Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Perkahwinan Diraja


Kedai Emas Syamsul Tersenarai Dalam The Malaysia Book Of Records

Baru Cuba Bihun Segera Tomyam Jenama Mama

Lirik Lagu Bianglala Danial Zaini

Putu Mayam Amma

Ayam Madu Bakar

Bumi Menangis Dihadapan Allah Swt