Guan Eng Dan Bapa Guan Eng Sama Saja Pengecut


Oleh Nurul Aisyah

MUNGKIN ramai yang tidak tahu sebenarnya Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang seorang yang penakut dalam berdebat. Mereka kelihatan seperti seorang yang tidak gentar dalam berbahas namun hakikatnya tidak begitu.
Tambahan pula, kita dimomokkan dengan desakan berdebat jumaat lalu dari Lim Guan Eng dalam hantaran Facebook mendakwa tidak menerima maklum balas daripada pejabat We Ka Siong untuk membincangkan cabaran debat berkenaan dasar kabotaj yang menyebabkan pemasangan kabel dasar laut Apricot sepanjang 12,000 kilometer tidak membabitkan negara ini.
Adegan Lim Guan Eng tersebut memualkan ramai pihak kerana sebenarnya setiausaha Agung DAP itu telah dua kali “lari” dari debat dengan menggunakan bermacam-macam alasan.
Berkenaan debat kabotaj, Wee Ka Siong telah bersetuju dengan TV3 untuk menetapkan tarikh 2 November sebagai tarikh debat dengan Guan Eng, iaitu selepas Bajet 2022 dibentang dalam Dewan Rakyat namun Guan Eng tetap tidak berpuas hati.
Menurut sumber, Guan Eng berkata Ka Siong tidak perlu memberi alasan Bajet negara untuk “tangguhkan” debat tersebut biarpun tarikh 2 November itu cuma sekitar 2 minggu dari sekarang. Beliau tetap mahu debat tersebut diadakan pada tarikh 23 Oktober – bukan 2 November walaupun perbezaan masa cuma 10 hari sahaja.
Menerusi hantaran di Facebook, Datuk Seri Najib bertanya kepada Guan Eng, adakah Bajet negara tidak penting? Adakah beza tempoh 10 hari itu benar-benar terlalu lama? We Ka Siong bukan lari berdebat seperti Lim Guan Eng sebelum ini, beliau sebagai Menteri Pengangkutan perlu turut menyumbang kepada bajet negara.
Untuk rekod, debat kali ini berhubung isu kabotaj adalah kali ketiga Ka Siong cabar Guan Eng untuk debat.
Pada tahun 2018, Lim Guan Eng enggan berdebat dengan Ka Siong berhubung skandal terowong dengan memberi alasan Ka Siong ketika itu bukan presiden parti dan dia sebagai Setiausaha Agung DAP hanya akan berdebat dengan presiden MCA.
Pada tahun 2019, sekali lagi Ka Siong cabar Guan Eng untuk berdebat berhubung isu dana untuk KUTAR di mana Guan Eng sebagai Menteri Kewangan telah menyalurkan dana bagi KUTAR kepada yayasan yang dikatakan dikuasai oleh kroni-kroni beliau dan bukan terus kepada Universiti terbabit. Perkara ini mencetuskan kemarahan komuniti pelajar KUTAR.
Kali ini, Lim Guan Eng langsung tidak mengendahkan cabaran untuk berdebat berkenaan isu KUTAR dengan memberi alasan tiada keperluan untuk berbahas isu ini.
Oleh itu, apabila Lim Guan Eng cuba berlagak hero dalam cabaran debat, beliau menjadi bahan lawak sebab Lim Guan Eng sudah dua kali lari dari berdebat dengan We Ka Siong.
Malah menurut sumber, Lim Kit Siang juga seorang penakut dalam berdebat. Pada tahun 2019, Kit Siang telah mengajak Datuk Seri Najib untuk berdebat. Namun Kit Siang pula yang melarikan diri selepas Najib bersetuju untuk berdebat dengan beliau.
Alasan diberikan Kit Siang ketika itu sangat tidak masuk akal, kononnya debat antara dia dengan Najib akan menimbulkan masalah perkauman.
Kesimpulannya anak beranak Lim ini sama sahaja. Mereka takut untuk berdebat.
The post Guan Eng Dan Bapa Guan Eng Sama Saja Pengecut!!! appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/10/21/guan-eng-dan-bapa-guan-eng-sama-saja-pengecut/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Guan Eng Asks If Ka Siong Will Accuse Annuar Of Lying About Cabotage Policy Too Like He Did Ex Mdec Chairman

Guan Eng Asks If Ka Siong Will Accuse Annuar Of Lying About Cabotage Policy Too Like He Did Ex Mdec Chairman

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 236 hits
Bagan MP Lim Guan Eng accused Transport Minister Datuk Seri Wee Ka Siong of allowing his ego to get in the way of his job after Annuar s comments that Wee s cabotage policy was defective and led to Malaysia losing billions in revenue Pictur...
Govt Seeks Another Rm45 Billion For Covid 19 Relief

Govt Seeks Another Rm45 Billion For Covid 19 Relief

papar berkaitan - pada 11/10/2021 - jumlah : 787 hits
Finance minister Tengku Zafrul Aziz speaking without a face mask at the Dewan said the additional money was crucial for business health and economic recovery KUALA LUMPUR The government tabled an amendment to the Covid 19 Bill today to incr...
Guan Eng Appointed Parliament Select Committee Member

Guan Eng Appointed Parliament Select Committee Member

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 206 hits
PARLIAMENT The Dewan Rakyat today passed a motion on the appointment of Bagan MP Lim Guan Eng as a Select Committee member for the 14th Parliament The motion which was read out by de facto Law Minister Wan Junaidi Tuanku Jaafar in accordanc...
Tun Mahathir Dan Lim Guan Eng Kini Liabiliti Parti Pejuang Dan Dap

Tun Mahathir Dan Lim Guan Eng Kini Liabiliti Parti Pejuang Dan Dap

papar berkaitan - pada 13/10/2021 - jumlah : 278 hits
Oleh Sirajuddin AhmadApakah isu terbaru dalam negara yang menjadi viral kepada seluruh netizen yang peka politik Jawapannya Macam macam dan antaranya Saksi utama kes rasuah terowong Lim Guan Eng didapati mati terjun daripada tingkat atas ba...
Guan Eng Punca Projek Nfc Gagal Dimuktamadkan Najib Kata

Guan Eng Punca Projek Nfc Gagal Dimuktamadkan Najib Kata

papar berkaitan - pada 13/10/2021 - jumlah : 604 hits
KUALA LUMPUR Bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng yang menyebabkan projek National Feedlot Center gagal dimuktamadkan dakwa bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak Menurutnya ada pembeli baharu dikatakan mempunyai kekuatan kewangan dan ...
Norlela Lashes Out At Guan Eng And Co For Being Bullies

Norlela Lashes Out At Guan Eng And Co For Being Bullies

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 237 hits
Penang executive council member in charge of health Dr Norlela Arifin today accused several DAP lawmakers including their leader Lim Guan Eng of being bullies This was Norlela s response after PKR s members of the Penang State Legislative A...
Nak Muntah Dengan These Bullies Norlela Kata Kat Guan Eng

Nak Muntah Dengan These Bullies Norlela Kata Kat Guan Eng

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 334 hits
Exco kesihatan Pulau Pinang Dr Norlela Arifin hari ini menuduh beberapa anggota parlimen DAP termasuk pemimpin mereka Lim Guan Eng sebagai pembuli Ini maklum balas Norlela setelah Adun Penanti itu mengeluarkan kenyataan yang menyokong peran...
Elok Lah Dua Dua Tak Cerdik Sama Saja Akhirnya Apa Pun Hangpa Tak Boleh Buat Temberang Kuat

Elok Lah Dua Dua Tak Cerdik Sama Saja Akhirnya Apa Pun Hangpa Tak Boleh Buat Temberang Kuat

papar berkaitan - pada 23/10/2021 - jumlah : 205 hits
Pemilihan pemuda Pas Ahmad Fadhli bakal cabar Khairil untuk jawatan ketua pemuda Pas PusatOctober 22 2021 Jawatan Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat menyaksikan dua pencabar yang disahkan layak bertanding merebut jawatan berkenaan pada persidanga...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan