Google Merancang Untuk Hadkan Pengambilan Data Pengguna





Google Merancang Untuk Hadkan Pengambilan Data Pengguna Mereka - Google akan menghadkan jumlah data pengguna yang mereka perolehi dari pengguna mereka khususnya pengguna peranti-peranti Android - khususnya smartphone. Buat masa ini sistem operasi Android merupakan sistem operasi peranti mudah alih banyak di gunakan.
Smarpthone Android pula merupakan jenis smartphone paling banyak digunakan di seluruh dunia sekarang ini. Menurut laporan dari The Guardian, jumlah pengguna Android dalam bulan Februari 2022 sudahpun mencecah 2.5 billion orang dari seluruh dunia. 
Dari segi penguasaan pasaran smartphone di peringkat dunia (pasaran global), Android menguasai 72% dari keseluruhan pasaran smartphone di seluruh dunia.
Oleh kerana ramai orang menggunakan smartphone Android dengan mendaftar akaun Google di peranti masing-masing ini membolehkan aplikasi-aplikasi Google sepeeti Gmail, YouTube, Maps, Photos, Keep, menjadi semakin kerap di gunakan. 
Dalam masa yang sama setiap pengguna yang menggunakan produk-produk Google bersetuju untuk memberikan Google akses kepada data peribadi mereka dalam perjanjian "User Agreement" ketika mendaftar untuk mula-mula menggunakn produk-produk Google.
Penggunaan kerap membolehkan Google mengambil sebahagian kecil data berkaitan pengguna seperti kata kunci carian, location history, video-video yang mereka tonton di YouTube, tempat-tempat yang pernah mereka pergi, topik laman-laman web yang mereka minati serta apa yang kerap mereka cari di internet. 
Alasan Google 'menyedut' dan menyimpan sebahagian kecil data peribadi pengguna adalah untuk menambahbaik produk dan perkhidmatan Google iaitu dengan 'memahami' selera pengguna. Namun akhirnya Google memanipulasi data-data pengguna mereka lalu menggunakan data-data tersebut untuk memaparkan iklan-iklan yang akhirnya akan menguntungkan Google kelak.
Namun hal ini tidak disenangi oleh pengguna Google kerana dianggap mangsa manipulasi Google dengan menggalakkan pengguna biasa rajin menggunakan produk dan perkhidmatan dikeluarkan oleh syarikat teknologi Google - semata-mata supaya Google untung.
Ramai pengguna Google kata Google telah memecah privasi hidup mereka dengan alasan Google mahu 'memahami' penggunanya dengan lebih baik.
Justeru untuk itu pihak Google telah membuat perubahan dengan berjanji akan menambahbaik sistem mereka - iaitu menghadkan pengambilan data peribadi pengguna.
Menurut Anthony Chavez, Vice Precident, Product Management, Android Security & Privacy dalam satu artikel diterbitkan di The Keyword yang merupakan blog rasmi dari syarikat teknologi Google, beliau berkata pihak Google kini sedang dalam proses menambahbaik sistem pengiklanan mereka disamping turut menambah baik privasi pengguna Google.
Kakitangan Google akan mewujudkan "Privacy Sandbox".
Matlamat Penubuhan Privasi Sandbox adalah untuk memperkenalkan sistem pengiklanan terbaru yang melindungi privasi pengguna-pengguna Google di tahun-tahun akan datang. Google memberi konfirmasi data pengguna tidak akan dikongsikan sewenang-wenangnya dengan pihak ketiga juga pihak luar selain Google dan pengguna selama dalam proses menambahbaik sistem pengiklanan.
Kami di iAwani percaya dalam beberapa bulan akan datang Google bakal mengeluarkan perjanjian baharu "Terms and Condition" atau "User Agreemment" lebih baharu untuk memberi kepastian yang menyatakan bahawa pihak Google sebagai penyedia produk dan perkhidmatan akan menghadkan pengambilan data peribadi pengguna demi melindungi privasi pengguna-pengguna Google di seluruh dunia termasuklah di Malaysia.
Dalam pada itu kami di iAwani juga berpendapat Google akan menambahbaik lagi privacy & security pengguna smartphone Android dalam versi Android seterusnya yang dijangka akan diperkenalkan pada umum dalam tahun 2022 iaitu Android 13.



Google Perkenalkan Chrome OS Flex Sistem Operasi Baharu Pengganti Windows Juga Mac OSBagaimana Buka Akaun Email Gmail Baru Untuk Anda LoginBlackBerry Bakal Dihentikan Dalam Tahun 20224 Blog Teknologi Bahasa Melayu Di Malaysia Dalam 2022


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://iawani.blogspot.com/2022/02/google-privacy-sandbox.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Komisi Vi Dpr Ri Apresiasi Pengembangan Bisnis Data Center Telkom Group

Komisi Vi Dpr Ri Apresiasi Pengembangan Bisnis Data Center Telkom Group

papar berkaitan - pada 15/2/2022 - jumlah : 201 hits
Direktur Utama Telkom Ririek Adriansyah dalam kunjungan Komisi VI DPR RI di Hyperscale Data center mengungkapkan saat ini progres pembangunan Hyperscale Data Center Cikarang fase 1 telah selesai dilakukan
Data Terbaru Kasus Covid 19 Di Indonesia Per 13 Februari 2022

Data Terbaru Kasus Covid 19 Di Indonesia Per 13 Februari 2022

papar berkaitan - pada 14/2/2022 - jumlah : 157 hits
Total akumulatif kasus Covid 19 di Indonesia mencapai 4 807 778 orang sejak virus corona terdeteksi pada bulan Maret 2020
Treatment Supplier Data

Treatment Supplier Data

papar berkaitan - pada 17/2/2022 - jumlah : 142 hits
It s dermal filler being an extended treatment applications and restoration a reality for individuals The attack the illness of addiction certified packages treat the person gets hold of their present environment To check myself into the su...
Data Menunjukkan Kadar Kematian Pesakit Tanpa Vaksin Lebih Tinggi

Data Menunjukkan Kadar Kematian Pesakit Tanpa Vaksin Lebih Tinggi

papar berkaitan - pada 21/2/2022 - jumlah : 114 hits
KUALA LUMPUR Kadar kematian pesakit Covid 19 dalam kalangan mereka yang tidak mengambil vaksin adalah jauh lebih tinggi berbanding mereka yang mengambil vaksin lengkap dan mendapat dos penggalak Menurut data Kematian per 100 000 Populasi me...
Pengambilan Pelbagai Jawatan Kosong Terkini Di Maybank Februari 2022

Pengambilan Pelbagai Jawatan Kosong Terkini Di Maybank Februari 2022

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 208 hits
Jawatan Kosong Terkini Malayan Banking Berhad Februari 2022 Khas kepada anda yang sedang mencari pekerjaan dan berminat untuk menjawat jawatan kosong terkini yang tertera pada halaman Mingguan Kerja Buat makluman pengambilan jawatan kosong ...
Pelaburan Asing Jatuh Atau Naik Data Betul Atau Fake

Pelaburan Asing Jatuh Atau Naik Data Betul Atau Fake

papar berkaitan - pada 23/2/2022 - jumlah : 122 hits
Oleh Nurul Aishah MASIHKAH kita ingat ketika Pakatan Harapan memerintah Menteri Kewangan PH Lim Guan Eng memalukan negara dengan memberi laporan salah titik perpuluhan Adakah negara perlu dimalukan sekali lagi dengan data palsu berkenaan pe...
Usd Jpy Menurun Selepas Data Cpi As

Usd Jpy Menurun Selepas Data Cpi As

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 64 hits
Pasangan USD JPY telah didagangkan pada 115 84 ketika penulisan Hari ini ia telah meningkat setinggi 116 33 gagal mencapai rintangan statik 116 35 Dalam beberapa jam terakhir turun naik adalah tinggi oleh itu adalah berisiko untuk menangkap...
Jurang Digital Semakin Melebar Jika Data 5g Lebih Mahal Daripada 4g Getaran 03 02 2022

Jurang Digital Semakin Melebar Jika Data 5g Lebih Mahal Daripada 4g Getaran 03 02 2022

papar berkaitan - pada 9/2/2022 - jumlah : 148 hits
KUALA LUMPUR Kumpulan berpendapatan rendah di Malaysia akan semakin tercicir dalam jurang digital jika harga akses kepada rangkaian 5G lebih tinggi daripada 4G kata aktivis pengguna Ketua Eksekutif Gabungan Persatuan persatuan Pengguna Mala...
Surfshark Nexus Ciri Baharu Menambah Baik Sekuriti Dan Privasi Pengguna

Surfshark Nexus Ciri Baharu Menambah Baik Sekuriti Dan Privasi Pengguna

papar berkaitan - pada 24/2/2022 - jumlah : 258 hits
Surfshark telah mengumumkan kemas kini terhadap perkhidmatan VPN mereka yang direka untuk menambah baik tahap sekuriti dan privasi pengguna Nexus ialah teknologi rangkaian ditakrifkan oleh perisian yang menghubungkan pengguna ke seluruh ran...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup

Beli Hadiah Untuk Ibu Tanpa Rasa Terbeban Siap Dapat Diskaun Boleh Bayar Kemudian Guna Je Aplikasi Best Ni