Google Disaman 2 1 Billion Euro Oleh Pricerunner Sweden





Google Disaman 2.1 Billion Euro Oleh PriceRunner Sweden - Semuanya kerana Google memperlihatkan perbandingan harga yang di anggap 'tidak adil' oleh PriceRunner di search engine result page di ruang internet negara Sweden yang akhirnya menarik pengguna internet untuk tidak lagi berminat menggunakan PriceRunner.
Price Runner merupakan sebuah syarikat teknologi di Eropah yang menumpu kepada perkhidmatan perbandingan harga secara online (price comparison service) khusus buat pengguna-pengguna internet di negara-negara Eropah. 
Lebih kurang sama macam Trivago kalau di pasaran internet Malaysia yang membuat 'price comparison service' antara hotel-hotel di Malaysia. 
Bezanya PriceRunner ni menumpu kepada perbandingan harga untuk barangan-barangan yang dijual secara online di Eropah khususnya UK, Sweden, Denmark. PriceRunner sudah beroprasi sejak 1999.
Kalau di Sweden enjin carian Google mempunyai fungsi carian Google Shopping yang mana fungsi tersebut akan memaparkan perrbandingan senarai harga barangan-barangan yang dijual secara online di sana. 
Apabila pengguna berpuas hati dengan senarai harga yang dipaparkan mereka akan klik untuk terus beli tanpa perlu masuk ke website lain lagi misalnya ke PriceRunner. Hal yang sama turut berlaku pada pengguna di UK.
Menurut kenyataan dari PriceRunner sepertimana dilaporkan oleh CNN, harga yang dipaparkan di enjin carian Google adalah berbeza berbanding harga yang dipaparkan oleh PriceRunner, so pengguna internet di sana sudah kurang menggunakan perkhidmatan PriceRunner akibat lebih mempercayai shopping search result yang dipaparkan oleh Google.
Pihak PriceRunner menuduh Google "abusing the market" dengan memanipulasikan paparan harga di online shopping comparison search result dalam enjin carian mereka mengakibatkan PriceRunner kerugian - kerana sudah semakin kurang jumlah pengguna internet yang menggunakan perkhidmatan PriceRunner untuk melihat perbandingan harga. 
PriceRunner sendiri tidak mempromosikan perkhidmatan mereka menggunakan Adwords untuk menarik perhatian pengguna internet yang mana mengakibatkan semakin ramai kurang menggunakan perkhidmatan PriceRunner. 
Bagi pandangan PriceRunner, Google nampaknya mahu memonopoli pasaran 'price comparison service' di Eropah. Jadi, bagi pendapat PriceRunner tindakan itu perlu dihalang.
Bagi pendapat kami Google merupakan sebuah enjin carian berteknologi tinggi yang sering ditambahbaik dari semasa ke semasa bahkan algoritma Google sering dikemaskini setiap tahun untuk menjadi semakin baik dari sebelumnya. 
Oleh kerana itu lebih ramai pengguna internet beralih ke Google untuk membuat carian juga membuat perbandingan harga sebelum melakukan pembelian online.
Pengguna tidak kisah mana satu website mereka gunakan asal dapat memenuhi keperluan. Tidak hairanlah kenapa banyak syarikat teknologi besar sering menuduh Google memanipulasi pasaran internet hanya kerana penggua yang semakin ramai.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://iawani.blogspot.com/2022/02/google-disaman-21-billion-euro-oleh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Golongan Yang Bergembira Melihat Musibah Menimpa Kepada Mereka Yang Dikasihi Oleh Allah Swt

Golongan Yang Bergembira Melihat Musibah Menimpa Kepada Mereka Yang Dikasihi Oleh Allah Swt

papar berkaitan - pada 8/2/2022 - jumlah : 227 hits
Kalau kamu sabar menghadapi siapa Menghadapi perangai orang sakit hati itu Yang seronok kalau musibah menimpa kepada kaum muslimin Yang susah hati bila mana nikmat didapati oleh kaum Muslimin Penyakit perangai itu yang tak puas hati dengan ...
Pengumuman Kenyataan Media Oleh Kj Kkm Pada 7 Februari

Pengumuman Kenyataan Media Oleh Kj Kkm Pada 7 Februari

papar berkaitan - pada 9/2/2022 - jumlah : 240 hits
PENGUMUMAN KENYATAAN MEDIA OLEH KJ KKM PADA 7 FEBRUARI Dua hari lepas agak seram juga menantikan pengumuman dari Menteri kita Khairy Jamaludin Ghisau PKP tak boleh sekolah dan tak boleh keluar rumah hahaha Memanglah bahaya virus COvid 19 in...
Ismail Ditemuramah Oleh Wartawan Cilik Haziq

Ismail Ditemuramah Oleh Wartawan Cilik Haziq

papar berkaitan - pada 7/2/2022 - jumlah : 207 hits
Ismail ditemuramah oleh wartawan cilik Haziq Impian wartawan cilik Muhammad Haziq Mohd Asyraf dari Bukit Selambau Sungai Petani yang ingin bertemu dan menemuramah Perdana Menteri menjadi kenyataan petang tadi Kanak Kanak berusia 12 tahun it...
Seluruh Dunia Bersedih Adik Rayan Disahkan Meninggal Dunia Oleh Raja Maghribi Mohammmed Vi Ini Kronologi Kejadian

Seluruh Dunia Bersedih Adik Rayan Disahkan Meninggal Dunia Oleh Raja Maghribi Mohammmed Vi Ini Kronologi Kejadian

papar berkaitan - pada 6/2/2022 - jumlah : 176 hits
Sudah pasti seluruh dunia ketika ini mengikut rapat perkembangan misi menyelamat adik Rayan 5 tahun yang terjatuh perigi di kedalaman 32 meter Sebelum ini pasukan menyelamat dilaporkan telah berjaya mencapai adik Rayan dan dalam proses memb...
Buku Bisnes Ecommerce Oleh Dzulfaqar Hashim

Buku Bisnes Ecommerce Oleh Dzulfaqar Hashim

papar berkaitan - pada 5/2/2022 - jumlah : 156 hits
Ada benda menarik saya nak share dalam artikel kali ini iaitu tentang buku Bisnes Ecommerce oleh Dzulfaqar Hashim Tak tahu cara nak mulakan bisnes ecommerce Tak pasti nak jual apa Tak yakin orang akan membeli Ya nak mulakan sesuatu bisnes b...
Han Seungmin Stray Kids Rilis Cover Lagu Zombie Oleh Day6

Han Seungmin Stray Kids Rilis Cover Lagu Zombie Oleh Day6

papar berkaitan - pada 10/2/2022 - jumlah : 218 hits
Zombie adalah salah satu lagu DAY6 yang paling best kan Pada 10 Februari Han dan Seung min dari kumpulan STRAY KIDS telah menghadiahkan peminat dengan nyanyian duet penuh emosi bagi lagu hit DAY6 Zombie yang dikeluarkan pada 2020 Projek lag...
Syarikat Tempatan Hasilkan Lampin Pakai Buang Tuala Wanita Halal Pertama Di Dunia Diiktiraf Oleh Jakim

Syarikat Tempatan Hasilkan Lampin Pakai Buang Tuala Wanita Halal Pertama Di Dunia Diiktiraf Oleh Jakim

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 151 hits
The ReporterBagi menepati konsep halalan toyyiban sebuah syarikat tempatan memperkenalkan produk keluaran terbaru iaitu lampin pakai buang bayi dan orang dewasa serta tuala wanita halal pertama di dunia Produk lampin pakai buang bayi jenama...
10 Cabaran Dalam Perniagaan Pada Tahun 2022 Yang Perlu Dihadapi Oleh Usahawan

10 Cabaran Dalam Perniagaan Pada Tahun 2022 Yang Perlu Dihadapi Oleh Usahawan

papar berkaitan - pada 12/2/2022 - jumlah : 216 hits
10 Cabaran Dalam Perniagaan Pada Tahun 2022 yang Perlu Dihadapi Oleh Usahawan Pantas betul masa berlalu Rupanya dalam kita tak sedar dah masuk bulan Februari tahun 2022 Pada masa yang sama juga sudah 2 tahun kita semua hidup dengan wabak pa...
Tips Berniaga 2022 Oleh Richworks

Tips Berniaga 2022 Oleh Richworks

papar berkaitan - pada 12/2/2022 - jumlah : 177 hits
Tips Berniaga 2022 oleh Richworks Rawlins kini berada di Melaka menghadiri bengkel yang dianjurkan oleh pejabat untuk perancangan bagi tahun 2022 Semalam setelah selesai makan malam Rawlins dan rakan rakan mengambil keputusan untuk bersiar ...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Lanwuu Imagine By Aurora Design In Yunnan China

Raffa Affar Pelita Dalam Doa Chord

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Ringgit Closes Higher As Investors Shift From Safe Haven Currencies

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Traditional Seats No More A Factor In Pn Says Gerakan