Ghostbusters Afterlife Sisi Berbeza Disajikan



Ghostbusters Afterlife, sisi berbeza disajikan
Oleh Syafil Syazwan Jefri
PENANTIAN akhirnya membuahkan hasil apabila filem Ghostbusters: Afterlife akhirnya ditayangkan di pawagam tanah air. Sejujurnya, saya sebagai penggemar dan penonton filem menantikan kehadiran filem ini.
Trailer, poster dan segala bentuk promosi Ghostbusters: Afterlife berjaya mencuri tumpuan saya dan membuatkan saya teruja untuk menonton.
Walaupun ada pelbagai kritikan yang saya baca daripada pengkritik filem dunia, kenapa saya perlu ambil peduli. Jadi, tanpa membuang masa, saya melangkah ke pawagam untuk menonton sendiri filem arahan pengarah Jason Reitman ini.
Secara ringkasnya, filem Ghostbusters kali ini berbeza berbanding filem Ghostbusters yang pernah saya tonton. Bagi saya, filem ini lebih ‘serius’ dari segi jalan ceritanya dan menampilkan sisi berbeza filem Ghostbusters.
Bermula dengan babak yang menimbulkan persoalan, filem kali ini membuatkan penonton tertanya-tanya, apa yang berlaku dan akan berlaku dalam babak seterusnya.
Kemudian, penonton dibawa masuk dalam keluarga Callie, seorang ibu tunggal yang juga anak kepada anggota Ghostbuster iaitu Egon Spengler.
Callie memiliki dua cahaya mata iaitu anak lelaki yang meningkat remaja bernama Trevor dan anak perempuan, Phoebe. Mereka bertiga terpaksa berpindah ke rumah ladang milik mendiang Egon selepas dibebani dengan hutang.
Menetap di rumah usang yang ditinggalkan, Phoebe menemui alat meter PKE milik datuknya yang dapat mengesan hantu. Dia yang begitu ingin tahu mengenai kisah di sebalik alat itu cuba mencari pelbagai bukti lain mengenai kewujudan hantu.
Sementara itu, abangnya, Trevor pula menemui kereta Ecto-1 yang disimpan dalam garaj lama. Berjaya membaiki dan menghidupkan semula kenderaan itu, Trevor dan Phoebe bersama dua sahabat mereka memburu hantu serta pada masa sama, cuba menyelamatkan pekan tempat tinggal mereka.
Caliie yang pada awalnya tidak percaya dengan kewujudan hantu terpaksa akur apabila melihat sendiri pelbagai insiden aneh yang berlaku di depan mata, terutama membabitkan keluarganya.
Apa yang jelas adalah, bagaimana Reitman cuba mengetengahkan elemen kekeluargaan dalam filem ini. Adegan aksi dan elemen komedi turut diselitkan, namun tidak keterlaluan.
Dari segi perkembangan babak, dapat saya katakan bahawa ia adalah seimbang dan tidak terlalu meleret. Malah, semuanya berlaku dengan begitu pantas dan teratur.
Setiap babak juga diterjemahkan dengan teliti dan mudah difahami oleh penonton walaupun anda tidak pernah menonton beberapa filem yang terdahulu.
Lebih menarik, Ghostbusters: Afterlife juga membawa semua anggota asal Ghostbuster iaitu Ray Stantz, Peter Venkman dan Winston Zeddemore di samping roh Egon yang dimunculkan.
Yang pasti, Ghostbuster: Afterlife tentunya akan mengimbau kenangan buat penonton yang pernah menonton dan membesar bersama filem ini. HM
Ghostbusters Afterlife, sisi berbeza disajikan
Baca Artikel Menarik :
PrnSarawak: Beranikah Bersatu pecat Ali Biju? Dividen ASB lebih tinggi? Padah melalak tengah hutan, wanita disampuk 299 individu ‘kantoi’ kolam renang jadi ‘port’ parti liar Kronologi Berfakta Sanggah Dakwaan Kononnya UMNO Khianati Piagam Muafakat Nasional Patutlah saya telefon tak jawab, rupanya awak dah meninggal Merdeka 118 ikut bentuk jari Satu Malaysia Najib? Mengapa Mahathir, Muhyiddin bisu mengenai dakwaan suami Zeti terima dana 1MDB Demi ‘Nasi Kandar’ pelanggan sanggup beratur lebih setengah kilometer Remaja maut terkejut disergah hantu Shaheizy Sam semakin pulih Layari Laman Facebook MYKMU</a
Gelagat Sekumpulan Lelaki Keluarkan Mayat Rakan Dari Keranda Untuk Dibawa Berjalan [VIDEO]

Try It! This Tunnel Leads You On A Hike With A Scenic View Of Malaysia’s Tallest Highway [VIDEO]

The post Ghostbusters Afterlife, sisi berbeza disajikan appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/12/07/ghostbusters-afterlife-sisi-berbeza-disajikan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Layanan Berbeza Terhadap Datuk Seri Anwar Dan Datuk Seri Najib Tun Dr Mahathir Naif Undang Undang

Layanan Berbeza Terhadap Datuk Seri Anwar Dan Datuk Seri Najib Tun Dr Mahathir Naif Undang Undang

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 228 hits
Kamarul Yusoff Dalam tulisan beliau bertajuk The Rule of Law semalam mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan mengapa Datuk Seri Najib Razak tidak menjalani hukuman penjara dan denda walaupun setelah beliau dijatuhkan hu...
Biarlah Orang Tua Bergaduh Pasal Politik Cabaran Kita Orang Muda Berbeza Netizen

Biarlah Orang Tua Bergaduh Pasal Politik Cabaran Kita Orang Muda Berbeza Netizen

papar berkaitan - pada 9/12/2021 - jumlah : 298 hits
Tidak dinafikan yang tinggal untuk berjuang bermati matian kerana parti politik cuma tinggal saki baki orang orang tua sahaja Bagi generasi muda yang berpendidikan mereka melihat politik sebagai satu tempat sampah kerana di situlah kekotora...
Kembali Ke Parlimen Perjelas Kenyataan Berbeza Mengenai Thaipusam Guan Eng Beritahu Halimah

Kembali Ke Parlimen Perjelas Kenyataan Berbeza Mengenai Thaipusam Guan Eng Beritahu Halimah

papar berkaitan - pada 9/12/2021 - jumlah : 140 hits
Lim Guan Eng mendakwa Halimah Sadique bertindak mendahului Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob dalam membuat kenyataan memandangkan perkara itu masih belum dibincangkan dalam Jawatankuasa Pengurusan Bencana Covid 19 KUALA LUMPUR Menteri Per...
Suami Setia Tak Berganjak Di Sisi Isteri 3 Tahun Jaga Isteri Terlantar

Suami Setia Tak Berganjak Di Sisi Isteri 3 Tahun Jaga Isteri Terlantar

papar berkaitan - pada 24/11/2021 - jumlah : 226 hits
Pernah tular di media sosial kira kira 3 tahun lalu kisah seorang wanita yang koma hampir 5 bulan kerana mengalami komplikasi selepas melahirkan anak Akhirnya selepas 138 hari Norfadilla Che Par telah sedar dan dapat menatap bayi lelakinya ...
Isu Tanah Kampung Baru Pemaju Kata Lokasi Berbeza Nilai Pampasan Tak Sama

Isu Tanah Kampung Baru Pemaju Kata Lokasi Berbeza Nilai Pampasan Tak Sama

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 341 hits
AGENDA DAILY Kampung Baru terletak di tengah tengah bandar Kuala Lumpur yang mempunyai nilai yang tinggi Lokasi berbeza menyebabkan penilaian tanah kepada penduduk Kampung Sungai Baru tidak boleh disamakan dengan tanah di Kampung Baru kata ...
Sisi Sensual Misteri Koleksi Gincu Blackrevfa Serlah Kuasa Wanita Joy Revfa

Sisi Sensual Misteri Koleksi Gincu Blackrevfa Serlah Kuasa Wanita Joy Revfa

papar berkaitan - pada 6/12/2021 - jumlah : 214 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraUsahawan sensasi Joy Revfa atau nama sebenarnya Siti Arifah Mohd Amin 34 menerusi rangkaian MERVE Cosmetics Malaysia melancarkan koleksi gincu diberi nama BlackRevfa semalam Gincu berkenaan menjadi koleksi...
Lori Dipandu Remaja Terbakar Rempuh Treler Penumpang Maut

Fitnah Azmin Ali Rosakkan Hari Lahir Saya Deepak Jaikishan

Drama Kiblat Ke Syurga

Raya Dikampung

Gelombang Hijau Pn Sudah Mencapai Tahap Maksimum

Hukum Mengerjakan Solat Sunat Istisqa Sedangkan Hujan Telah Turun

Makan Cendol Di Bismillah Cendol Taiping

Bersatu Sedang Tidur



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Perlis Darul Kopi Ada 100 Port Untuk Ngopi Di Perlis

Cita Cita Mahasiswi Ini Bikin Ulama Al Azhar Takjub

15 Diy Bean Bag Designs To Make For Fun And Relaxation

Rm15 11bil For 270 Entrepreneurship Programmes In 2024

Clarify E Invoicing To Ease Hawkers Worries Govt Told

In Full Bloom Discovering The Thc Thrills Of Exquisite Flowers