Geran Voc Jpj No


Bagaimanakah cara untuk cetak Geran VOC yang terkini? Untuk maklumanmSijil Pemilikan Kenderaan Geran VOC mempunyai Reka Bentuk Baru.
JPJ telah memperkenalkan Sijil Pemilikan Kenderaan (VOC) dengan reka bentuk baru bagi tahun 2024. Ini merupakan kali kedua JPJ melakukan kemaskini sejak 2016.
Sijil Pemilikan Kenderaan adalah dokumen penting bagi setiap pemilik kenderaan di Malaysia. Dokumen ini menunjukkan pemilik sah kenderaan tersebut. Tanpa sijil ini, anda mungkin menghadapi kesulitan seperti dalam pembaharuan cukai jalan, pemindahan milik kenderaan, atau mendapatkan perlindungan insurans yang sesuai.
Ciri-Ciri Reka Bentuk Baharu Sijil Pemilikan Kenderaan (VOC) Reka bentuk baru VOC dilengkapi dengan watermark logo JPJ untuk mengelakkan pemalsuan. Bagi pemilik sijil lama, sijil sedia ada masih boleh digunakan dan tidak perlu ditukar.
Pelaksanaan VOC
Bagi pemilik kenderaan lama yang belum menggantikan Kad Pendaftaran Kenderaan (RC), anda boleh ke pejabat cawangan JPJ untuk bantuan menukar dari RC kepada VOC.
Tujuan pelaksanaan VOC ini adalah untuk memudahkan sistem penyampaian perkhidmatan melalui transaksi atas talian agar urusan berkaitan dapat dilaksanakan dengan mudah dan pantas. VOC masih merupakan perakuan pendaftaran di bawah Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang memuatkan butiran pemilik dan kenderaan.
Cara Dapatkan Geran VOC Untuk kenderaan baharu:
VOC dikeluarkan oleh JPJ semasa pendaftaran kenderaan di pejabat JPJ atau pusat khidmat JPJ yang diluluskan. Untuk pemindahan pemilikan kenderaan terpakai:
Pemilik baharu perlu mengisi Borang JPJ K1 dan VOC baharu akan dikeluarkan atas nama pemilik baharu. Untuk menggantikan VOC yang hilang/rosak:
Lengkapkan Borang JPJ K3, kemukakan dokumen sokongan seperti lesen memandu dan laporan polis (jika hilang), serta bayar bayaran pemprosesan yang ditetapkan. VOC baharu akan dikeluarkan dalam tempoh tertentu. Semakan dalam talian:
JPJ menyediakan perkhidmatan semakan VOC dan pemilikan kenderaan secara dalam talian melalui aplikasi MySikap atau laman web MySikap JPJ.
Untuk maklumat lanjut, layari akaun media sosial JPJ di Facebook: Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia.
Artikel Lain > HARGA ROADTAX JPJ(CUKAI JALAN)
The post Geran VOC JPJ No(Cetak Copy Road Tax) appeared first on KekandaMemey.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kekandamemey.com/geran-voc.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Loke Open To Bjak Becoming Jpj S Strategic Partner

Loke Open To Bjak Becoming Jpj S Strategic Partner

papar berkaitan - pada 9/5/2024 - jumlah : 144 hits
Transport minister Loke Siew Fook said JPJ approval must first be obtained by a platform before it could charge for road tax renewal services SEPANG Transport minister Loke Siew Fook is open to BJAK becoming a strategic partner to the road ...
Jpj Identifying Cause Of Kl Office Downpour

Jpj Identifying Cause Of Kl Office Downpour

papar berkaitan - pada 9/5/2024 - jumlah : 159 hits
Water flowed from the ceiling onto counters desks computers and printers PETALING JAYA The road transport department is investigating a water overflow incident at its Kuala Lumpur branch The incident which occurred on May 7 at about 2 10pm ...
Menteri Pengangkutan Bjak Wajib Memohon Secara Rasmi Untuk Menjadi Rakan Strategik Jpj

Menteri Pengangkutan Bjak Wajib Memohon Secara Rasmi Untuk Menjadi Rakan Strategik Jpj

papar berkaitan - pada 10/5/2024 - jumlah : 162 hits
Menteri Pengangkutan Anthony Loke menyatakan dia terbuka untuk menjadikan Bjak sebagai rakan strategik kepada Jabatan Pengangkutan Jalan Namun beliau menekankan bahawa platform tersebut perlu melalui saluran yang betul dan memohon secara ra...
Jpj Should Not Pull Any Punches In Carrying Out Enforcement

Jpj Should Not Pull Any Punches In Carrying Out Enforcement

papar berkaitan - pada 21/5/2024 - jumlah : 195 hits
ON the night of May 17 the Road Transport Department together with the police Traffic Investigations and Enforcement Department the Immigration Department the National Anti Drug Agency and the Environment Department conducted a joint operat...
Hari Ini Geran Teraju Jadi Pinjaman Dulu Ptpn Tol Semua Nak Dihapuskan

Hari Ini Geran Teraju Jadi Pinjaman Dulu Ptpn Tol Semua Nak Dihapuskan

papar berkaitan - pada 23/5/2024 - jumlah : 165 hits
Oleh Adam Malik Geran TERAJU jadi Loan Sebenarnya Rafizi tiada formula sekadar lawan Najib untuk popular Hari ini terdedah semuanya Setelah dua tahun lebih Rafizi Ramli masih tercari cari formula yang dikatakan dapat mengatasi dan menyalahi...
What Is Driving The Ringgit Rally

It Firm Name Ideas

Cara Mohon Lesen B Penuh Terbaru Jpj Umum Untuk Rakyat Malaysia

Diam Bukan Bermakna Kalah Atau Mengiyakan Fitnah Dewi Bakal Dedah Sesuatu Berserta Bukti

3 Sekeluarga Mengalami Detik Cemas Rumah Dimasuki Hampir 12 Orang Penyamun Berparang

Betul Ke Makan Malam Boleh Buat Kita Gemuk Fakta Atau Mitos

Polis Buru Bekas Petinju Terkenal Pecah Masuk Rumah

Vaksin Arexvy Untuk Melindungi Warga Emas Dari Penyakit Rsv Telah Diluluskan


echo '';
Mr Hiiragi s Homeroom Info Dan Sinopsis Siri Jepun Kini Diadaptasi Sebagai Drama Berepisod Malaysia Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Di Astro Ria Sooka

5 Bukti Jelas Bagaimana Teknologi Moden Buat Kita Tak Reti Berfikir

10 Fakta Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Mr Hiiragi s Homeroom Astro Ria Sooka Fakta Yang Ramai Tak Tahu

5 Isu Utama Pelajar Genius Usia Muda Masuk Universiti Awal

Resepi Sup Ayam Thai Paling Menarik dan Senang Dibuat Rasa Sekali Pasti Terpikat


Buah Pulasan

Ziarah Tppj

Dah Tinggal Berasingan Jiyeon T Ara Hwang Jaegyun Dalam Proses Untuk Bercerai

Mat Jargon Kena Balun Kaw Kaw Dan Dikecam Negeri Pahang Istihar Gisbh S

Kemesraan Pemimpin

Anak Rindu Mahukan Perhatian Mak Ayah Jangan Terlepas Tanda Ni