George Clooney Gesa Orang Ramai Boikot Hotel Sultan Brunei Bila Ditanya Kenapa Ini Jawapan Beliau


Selebriti terkenal Hollywood, George Clooney menggesa agar rangkaian Dorchester Collection’s termasuk Hotel The Beverly Hills dan Hotel Bel-Air di California diboikot, selepas mendakwa pemiliknya, Sultan Brunei mendiskr1m1nasi komuniti hubung4n sejen1s.
Dalam ulasannya di laman berita Deadline pada Khamis, Clooney berkata, tindakan memboikot itu susulan laporan yang menyebut Brunei akan melaksanakan hukuman r3jam sampai ma ti terhadap pesalah z1na dan $ek$ sejenis.
” Pada 3 April ini, Brunei akan mula mer3jam sampai ma ti mana-mana rakyat yang terbukti menjadi g a y. Ini berita yang menunjukkan dunia autoritarianisme, hanya negara itu sendiri,” kata Clooney.
Dalam ruangannya, pelakon itu lantang menyuarakan pendapatnya kepada Sultan Hassanal Bolkiah yang juga ketua agensi pelaburan negara itu.
“Sultan Brunei adalah lelaki terkaya dunia” ” Sultan Brunei adalah seorang lelaki terkaya dunia. Dia memiliki Agensi Pelaburan Brunei dan mereka pula mempunyai beberapa hotel cantik.
” Mereka memiliki sembilan hotel paling eksklusif di dunia. Saya telah tinggal di tempat mereka sebelum ini tanpa mengetahui siapa pemiliknya,” katanya seperti dilaporkan media antarabangsa.
Menurut Clooney, beberapa tahun lalu, dua buah hotel di Los Angeles, The Bel-Air dan The Beverly Hills Hotel telah diboikot komuniti g a y.
” Hotel mereka bagus. Orang-orang yang bekerja di sana baik dan tidak kena mengena dalam pemilikan hotel ini.
” Tetapi biar semuanya jelas, setiap kali kita menginap di sini, kita seperti memilih untuk meletakkan wang secara langsung ke poket individu yang memilih untuk melaksanakan hukuman r3jam sampai ma ti terhadap pesalah z1na dan s3k$ sejenis di negaranya,” jelas beliau.
Sebagai reaksi balas kepada Clooney, pengarah komunikasi Beverly Hills Hotel, Brittany Williams berkongsi kenyataan dengan USA TODAY bagi pihak Dorchester Collection.
” Dorchester Collection (menekankan) kesaksamaan, rasa hormat dan integriti dalam semua bidang operasi kami serta menghargai kepelbagaian budaya di kalangan tetamu dan pekerja kami.
” Inklusi dan kepelbagaian tetap menjadi kepercayaan kerana kita tidak bertolak ansur dengan apa-apa bentuk diskriminasi,” katanya.
Brunei teruskan hasrat laksana hukuman r3jam? Terdahulu kerajaan Brunei didakwa akan meneruskan hasrat untuk melaksanakan hukuman sebat atau r3jam sampai ma ti terhadap beberapa kesalahan termasuk h0mo$ek$, z1na dan r0g0l meskipun selepas dikritik hebat dan ditangguh hampir lima tahun,
Memetik kenyataan pihak berkuasa negara itu, beberapa portal antarabangsa sejak Rabu mendakwa, hukuman hudud akan mula dikuatkuasakan mulai bulan depan.
Reuters melaporkan pengasas pertubuhan hak asasi manusia The Brunei Project, Matthew Woolfe mendakwa negara itu mahu melaksanakan kedua-dua hukuman itu bermula 3 April ini.
Menurut Woolfe, perkara itu diketahui melalui kenyataan di laman web Peguam Negara yang dimuat naik hujung Disember lalu namun hanya disedari minggu ini.
“Kami sedang berusaha memberi tekanan kepada kerajaan Brunei namun masa yang ada begitu singkat sebelum undang-undang itu dilaksanakan,” kayta Woolfe seperti dilapor Reuters.
Bagaimanapun, isu ini menimbulkan perdebatan di laman sosial apabila segelintir pihak khususnya rakyat Brunei mendakwa laporan tersebut tidak benar, dan menyifatkan ia sebagai ‘recycle news’.
Bagi mendapatkan pengesahan berhubung perkara itu, Astro AWANI cuba menghubung Kedutaan Brunei di Malaysia dan Jabatan Perdana Menteri Brunei bagi mendapatkan reaksi.
Bagaimanapun, sehingga kini pihak-pihak berkenaan tidak dapat dihubungi.
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber : astr0awan1
The post George Clooney Gesa Orang Ramai Boikot Hotel Sultan Brunei. Bila Ditanya Kenapa, Ini Jawapan Beliau appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/george-clooney-gesa-orang-ramai-boikot-hotel-sultan-brunei-bila-ditanya-kenapa-ini-jawapan-beliau/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Laksana Hudud 3 April George Clooney Gesa Boikot 9 Hotel Milik Brunei

Laksana Hudud 3 April George Clooney Gesa Boikot 9 Hotel Milik Brunei

papar berkaitan - pada 30/3/2019 - jumlah : 328 hits
Laksana hudud 3 April George Clooney gesa boikot 9 hotel milik BruneiBintang Hollywood George Clooney menggesa orang ramai memboikot sembilan hotel milik Brunei dan bantahan itu ditulis di laman web Deadline Hollywood George bertindak sedem...
Elton John Sokong Boikot Hotel Sultan Brunei

Elton John Sokong Boikot Hotel Sultan Brunei

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 249 hits
Sembilan hotel yang dikatakan milik Sultan Brunei yang berada di beberapa negara seperti Britain Perancis Itali dan Amerika Syarikat nampaknya terus mendapat sokongan dari pelbagai pihak selepas pelakon hollywood George Clooney menyatakan s...
Pendapatan Sultan Brunei Hassanal Bolkiah Rp 1 5 Juta Per Detik

Pendapatan Sultan Brunei Hassanal Bolkiah Rp 1 5 Juta Per Detik

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 261 hits
Sultan Hassanal Bolkiah menjadi sorotan karena Brunei menerapkan hukum syariah yang merajam sampai mati seks atau perzinahan antar gay dan hukuman keras lainnya Pada Rabu 3 April 2019 Brunei Darussalam resmi menerapkan hukum syariah rajam m...
Lebih Kaya Dari Raja Arab Saudi Ini 5 Fakta Sultan Hassanal Bolkiah Penguasa Brunei Darussalam

Lebih Kaya Dari Raja Arab Saudi Ini 5 Fakta Sultan Hassanal Bolkiah Penguasa Brunei Darussalam

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 713 hits
Brunei Darussalam sedang mendapat sorotan dari dunia terkait kebijakan hukum rajam bagi pelaku LGBT Brunei Darussalam merupakan sebuah negara yang pimpin oleh Sultan Hassanal Bolkiah sebagai Kepala Negara sekaligus Kepala Pemerintahan Dikut...
Sultan Brunei Terima Ijazah Kehormat Dari Uitm

Sultan Brunei Terima Ijazah Kehormat Dari Uitm

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 354 hits
Istiadat Konvokesyen Universiti Teknologi Mara Ke 90 hari ini me nyaksikan Sultan Brunei Darussalam Sultan Hassanal Bolkiah dianugerahkan Ijazah Kehormat Doktor Kepimpinan Islam universiti itu Penganugerahan tersebut di sempurnakan Yang di ...
Hari Keputeraan Rasmi Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor

Hari Keputeraan Rasmi Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 642 hits
Hari Keputeraan Rasmi Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor Daulat Tuanku Semoga Allah Lanjutkan Usia Tuanku terbaeekkk kipidap mknaceunlimited mknace blogger photography photoblog SJCAM SJ4000 J3 Samsung GalaxyCamera altek cubic love followme ...
Al Sultan Abdullah Di Masyhur Sebagai Canselor Uitm Hari Ini

Al Sultan Abdullah Di Masyhur Sebagai Canselor Uitm Hari Ini

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 463 hits
SHAH ALAM Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah berkenan menerima pelantikan sebagai Canselor Universiti Teknologi Mara di sini hari ini Watikah pemasyhuran Seri Paduka sebagai Canselor UiTM dipersemba...
Tutup Kilang Gagal Patuhi Peraturan Alam Sekitar Sultan Ibrahim

Tutup Kilang Gagal Patuhi Peraturan Alam Sekitar Sultan Ibrahim

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 288 hits
Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar bertitah supaya kerajaan negeri segera melaksanakan tindakan kawalan serta penguatkuasaan yang bersepadu terhadap semua kilang yang menggunakan bahan kimia beracun Loading var D
Sultan Ibrahim Don T Question My Authority Over Land Forest Islamic Affairs

Sultan Ibrahim Don T Question My Authority Over Land Forest Islamic Affairs

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 259 hits
Sultan Ibrahim Sultan Iskandar today exerted his authority over Johor s land forests as well as the practice of Islam I wish to stress that Johor is a state that was independent and sovereign long before the Federation of Malaya or Malaysia...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch