Generasi Muda Tahu Menilai Dakwaan Berasas Atau Pembohongan Zahid


Wartawan MalaysiaGazette Ahmad Zahid HamidiKUALA LUMPUR – Presiden UMNO yakin generasi muda mampu menilai berhubung dakwaan kenaikan harga barangan yang berlaku pada hari ini dikaitkan dengan kemenangan besar Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka.
Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi percaya generasi muda hari ini berpengetahuan untuk menilai sama ada dakwaan itu berasas atau sekadar pembohongan.
“Secara literal tiada logik ekonomi bagaimana kemenangan BN di sebuah negeri boleh dikaitkan dengan kenaikan harga barang.
”Walhal ia merupakan permasalahan global berikutan peningkatan kos serta kesan permintaan dan penawaran,” katanya dalam hantaran di Facebook.
Sebaliknya, beliau menegaskan kenaikan harga barangan yang berlaku menjadi permasalahan berat disebabkan ketiadaan dasar kontingensi kerajaan 22 bulan dan 17 bulan.
Justeru, tambah beliau, sematkan keyakinan bahawa pengundi muda tidak semudah itu dipermainkan dan teruskan usaha mendekati serta memperlihatkan kebenaran kepada mereka.
Ahmad Zahid berkata, pengundi muda pasti bersama BN jika mereka mengetahui tentang sumbangan dan jasa besar kerajaan BN kepada rakyat dan negara.
Malah, pengundi muda pasti meyakini BN andai mereka sedari kerajaan BN adalah “arkitek” kepada segala kemudahan yang sedang mereka nikmati termasuk pendidikan, kesihatan dan sebagainya.
Pengundi muda juga pasti mempercayai BN sekiranya mereka diperlihatkan tentang rekod gemilang kerajaan BN dalam memakmurkan dan mensejahterakan tanahair, kata Presiden UMNO itu lagi.
Menurutnya, pengundi muda pasti menyokong BN jika mereka difahamkan tentang kerajaan BN yang tertewas PRU-14 adalah angkara fitnah dan manipulasi politik.
Dan, pengundi muda pasti mahu BN kembali sebagai teras kerajaan Malaysia kerana golongan itu yang dilengkapi teknologi maklumat memiliki daya fikir yang tinggi.
Oleh itu, Ahmad Zahid berkata, seluruh pemimpin, ahli dan penyokong BN perlu berusaha memastikan golongan muda negara cakna mengenai fakta-fakta penting ini demi masa depan semua.
”Jangan bersangka sebaliknya terhadap mereka, malah seharusnya meyakini orang muda mempunyai fikiran yang rasional dan mampu menilai dengan baik.
”Apa yang pengundi muda perlukan adalah sedikit dorongan agar mereka dapat membuat penilaian yang jujur tentang kemampuan kerajaan BN,” katanya. – MalaysiaGazette


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/12/generasi-muda-tahu-menilai-dakwaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Kata Pengundi Muda Pasti Sokong Bn Jika Tak Lupa Jasa Bn

Zahid Kata Pengundi Muda Pasti Sokong Bn Jika Tak Lupa Jasa Bn

papar berkaitan - pada 4/12/2021 - jumlah : 235 hits
malaysiamerdeka comPRESIDEN Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyakini pengundi muda pasti bersama Barisan Nasional sekiranya golongan itu cakna terhadap beberapa perkara penting termasuk sumbangan parti itu kepada negara Ahmad Zahid b...
Dakwaan Tidak Berasas Puad Terbukti Penipu Negara Kata Kit Siang

Dakwaan Tidak Berasas Puad Terbukti Penipu Negara Kata Kit Siang

papar berkaitan - pada 13/12/2021 - jumlah : 267 hits
Oleh MALAYSIA DATELINE December 12 2021Ahli Parlimen Iskandar Puteri Lim Kit Siang mendakwa Ahli Majlis Tertinggi Umno Dr Puad Zarkashi sebagai penipu negara yang membuat dakwaan tidak berasas serta tidak dapat membezakan antara betul salah...
Masa Untuk Saya Sertai Keadilan Generasi Muda Bosan Politik Lapuk Dr Maszlee

Masa Untuk Saya Sertai Keadilan Generasi Muda Bosan Politik Lapuk Dr Maszlee

papar berkaitan - pada 28/11/2021 - jumlah : 216 hits
Sungguhpun Pakatan Harapan kalah dalam Pilihan Raya Negeri Melaka baru baru ini namun bagi Ahli Parlimen Simpang Renggam Dr Maszlee Malik hakikatnya generasi muda bosan dengan politik yang berlangsung pada waktu ini Hal itu didedahkannya da...
Dukung Generasi Muda Capai Financiallyfit Bank Ocbc Nisp Luncurkan Financial Fitness Gym Pertama Di Indonesia

Dukung Generasi Muda Capai Financiallyfit Bank Ocbc Nisp Luncurkan Financial Fitness Gym Pertama Di Indonesia

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 158 hits
Bank OCBC NISP hadirkan kantor cabang baru dengan konsep financial fitness gym pertama di Indonesia sebagai bentuk dukungan untuk generasi muda capai financially fit
Umno Ni Pembangkang Atau Kerajaan

Umno Ni Pembangkang Atau Kerajaan

papar berkaitan - pada 27/11/2021 - jumlah : 145 hits
MALAYSIA POST AHLI Parlimen Simpang Renggam Dr Maszlee Malik mempersoalkan kenyataan dikeluarkan pemimpin Umno yang menggesa kerajaan menangani kenaikan harga barang Beliau menyindir gesaan itu menimbulkan tanda tanya sama ada Umno ketika i...
Cara Tips Bila Terkena Renjatan Kejutan Elektrik Atau Karen

Cara Tips Bila Terkena Renjatan Kejutan Elektrik Atau Karen

papar berkaitan - pada 30/11/2021 - jumlah : 1314 hits
Kali nie mahu kongsikan pengalaman terkena renjatan elektrik atau bahasa mudah kene shock karen bzzzzzzz Sakit tak kene karen elektrik nie Doktor pelatih ada tanya soalan tu kat saya jawapannya macam tu bzzz cam kene karen suke ngak tanya h...
Rezeki Anak Sikit Atau Ramai Atau Tiada Zuriat Janganlah Suka Kecoh

Rezeki Anak Sikit Atau Ramai Atau Tiada Zuriat Janganlah Suka Kecoh

papar berkaitan - pada 29/11/2021 - jumlah : 201 hits
Setiap pasangan yang telah berkahwin sering dilontarkan pertanyaan Bila nak dapat anak Tak tambah anak lagi ke Ramainya anak tak rimas ke Mandul ke Persoalan tentang anak memang tidak berkesudahan dan sebenarnya sikit atau banyak anak atau ...
Amalan Dan Bacaan Memulakan Perniagan Online Atau Kedai

Amalan Dan Bacaan Memulakan Perniagan Online Atau Kedai

papar berkaitan - pada 29/11/2021 - jumlah : 157 hits
Apabila anda ingin membuka pintu kedai atau promosi barang jualan tidak kira secara online ataupun premis Maka baca lah Surah Al Fatihah 1x Selawat ke atas nabi 7x 11x Baca Surah An Nashr 3xApabila sampai ayat wa roaitannaa sayadkhuluna fi ...
Keh Keh Lama Nau Bertapa Lam Gua Atau Memang Tak Membaca Atau Buta Fakta

Keh Keh Lama Nau Bertapa Lam Gua Atau Memang Tak Membaca Atau Buta Fakta

papar berkaitan - pada 27/11/2021 - jumlah : 155 hits
Nik Aziz tidak kenal Anwar Hello kamu sebenarnya yang tidak kenal dia kata bekas pegawaiOleh BORHAN AHMAD November 27 2021Tindakan sesetengah pihak mendakwa tindakan Almarhum Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang memuji Datuk Seri Anw...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag