Game Roblox Bahaya Galak Hubungan Bebas Adult Content Bersepah Ibu Bapa Luah Rasa Bimbang Tapi Benarkan Roblox Begitu


'Game Roblox bahaya, galak hubungan bebas & adult content bersepah!' - Ibu bapa luah rasa bimbang, tapi benarkan Roblox begitu?




Golongan kanak-kanak kini dilihat gemar bermain Roblox yang mempunyai pelbagai jenis permainan di dalamnya. Roblox merupakan satu platform dalam talian yang membolehkan penggunanya membentuk atau bermain pelbagai jenis permainan yang dibuat oleh pengguna lain. 

Persoalan yang sentiasa diajukan oleh ibu bapa, "Adakah Roblox selamat untuk anak-anak?". 


Pada dasarnya, permainan Roblox adalah selamat untuk kanak-kanak berusia empat tahun ke atas. Walau bagaimanapun, ibu bapa tetap digalakkan mengawal dan memantau anak masing-masing. 


Tetapi dalam 'ketenangan' itu, pasti ada yang memerhati dan mencari mangsanya terutamanya golongan pedofilia yang sanggup menyamar bagi mendekati mangsa. 


Seperti yang dikongsi oleh Mohd Fhais Salim baru-baru ini mendakwa permainan Roblox adalah berbahaya dan tidak sesuai untuk kanak-kanak. Malah permainan itu memberi impak negatif kepada otak dan seterusnya memberi kesan berpanjangan sekiranya tidak dibendung dari awal. 


"Bahaya Roblox yang semua parent kena tahu sebelum bagi anak main. Nampak macam biasa je games budak-budak ini, tapi sebenarnya banyak impak negatif pada otak anak-anak kita.


"Antaranya, mengajar anak tentang tubuh badan dan isu seksual dengan cara yang salah. Ini bahaya! Games ini menggalakkan hubungan bebas, dengan sesiapa pun boleh. 


"Bahan kandungan dewasa di dalam games juga tidak terkawal dan bersepah. Ei, seram sungguhlah! Anak-anak belajar perkataan crush, dating, seks dan private part semuanya dalam games ini. Walaupun secara maya, kesannya otak anak-anak kita kena brainwash. Yang salah jadi betul pula. 


"Sesiapa sahaja boleh main game ini tanpa mengira umur dan jantina. Jadi, tidak mustahil pedofilia pun mencari mangsa dari platform ini. 


"Banyak lagi bahayanya tetapi tak sanggup nak tulis lagi. Kesimpulannya, janganlah bagi anak bermain games sampah begini," katanya. 


Bagaimanapun, ada yang tampil menyangkal dakwaan itu dan menjelaskan platform tersebut sangat tegas dalam membanteras sebarang permainan yang mempunyai unsur-unsur tidak dibenarkan. 


"Tak tepat ni, kenyataan ini tidak tepat dan ditulis secara semberono. Di Roblox, perkataan berunsurkan lucah atau yang sewaktu dengannya tidak akan keluar di bahagian chat jika ditulis. Memang akan terus disekat. Sila periksa sebelum keluarkan kenyataan seperti ini yang boleh mengelirukan ibu bapa, tanpa sebarang tanggungjawab yang ikhlas. 


"Cuba dulu main Roblox dengan anak-anak. Selami denyut nadi mereka. Apa yang best dengan Roblox ini. Semua perkara di sekeliling kita semakin maju, kita sebagai ibu bapa juga harus seiring belajar benda baru. 


"Setiap hari saya bermain Roblox dengan anak-anak saya. Malah kami ada akaun masing-masing dan selalu bermain mod multiplayer bersama-sama. Ada pelbagai permainan yang boleh menjana kreativiti kanak-kanak yang tak tercapai sewaktu zaman kita dulu," kata Nurfaiz. 


Bagi Dila, permainan Roblox bukan semuanya tidak elok. Apa yang perlu diutamakan adalah pemantauan pada anak ketika mereka bermain. 


"Anak saya main juga tapi di depan saya dan kena selalu pantau. Main pun, dika video call dengan sepupu dia. Jadi, kita dapat dengar apa yang mereka cerita dan main. 


"Tak semua Roblox seperti ini. Sebab itu gajet anak, kena link dengan phone kita. Jangan biar anak bebas membuka apa saja yang mereka mahu," katanya. - The Reporter


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ceberita.blogspot.com/2022/05/game-roblox-bahaya-galak-hubungan-bebas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Game Roblox Bahaya Untuk Anak Anak Suatu Pencerahan

Game Roblox Bahaya Untuk Anak Anak Suatu Pencerahan

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 142 hits
1 Baru baru ini ada isu di mana ada ibu bapa yang menyatakan kebimbangan mengenai game Roblox yang dikatakan boleh memberi impak negatif pada golongan kanak kanak disebabkan kandungan dewasa yang tidak terkawal 2 Dikatakan anak anak belajar...
Hfmd Ibu Bapa Jangan Bimbang Hantar Anak Ke Sekolah

Hfmd Ibu Bapa Jangan Bimbang Hantar Anak Ke Sekolah

papar berkaitan - pada 25/5/2022 - jumlah : 112 hits
HFMD Ibu bapa jangan bimbang hantar anak ke sekolah Dikemas kini 11 minit yang lalu Diterbitkan pada 25 May 2022 7 19PM
Hiburan Naik Gila B Bi Harga Ayam Naik Mendadak Dalam Beberapa Hari Netizen Luah Rasa Marah Pada Kpdnhep

Hiburan Naik Gila B Bi Harga Ayam Naik Mendadak Dalam Beberapa Hari Netizen Luah Rasa Marah Pada Kpdnhep

papar berkaitan - pada 23/5/2022 - jumlah : 149 hits
Harga barang yang dijual di pasar raya sejak kebelakangan ini sudah semakin naik dan ia sememangnya dapat dirasai oleh pembeli pembeli yang ingin membeli barang dapur mereka Seperti tweet yang tular semalam seorang pengguna meluahkan rasa b...
Hiburan Bazir Masa Tenaga Duit Perkhidmatan Lrt Rosak Tiap Minggu Ramai Pengguna Luah Rasa Tak Puas Hati

Hiburan Bazir Masa Tenaga Duit Perkhidmatan Lrt Rosak Tiap Minggu Ramai Pengguna Luah Rasa Tak Puas Hati

papar berkaitan - pada 24/5/2022 - jumlah : 154 hits
Baru baru ini RapidKL telah membuat satu pengumuman mengenai perkhidmatan LRT tergendala di laman rasmi dan telah meraih pelbagai reaksi daripada orang ramai Menerusi ciapan tersebut RapidKL memaklumkan bahawa laluan perjalanan perkhidmatan...
Kim Jongkook Peluk Hong Yeji Dalam Running Man Song Jihyo Luah Rasa Cemburu

Kim Jongkook Peluk Hong Yeji Dalam Running Man Song Jihyo Luah Rasa Cemburu

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 113 hits
Nampaknya makin rancak hubungan cinta antara Song Ji hyo dan Kim Jong kook ARTIKEL BERKAITAN Dalm episod terbaru Running Man kesemua ahli dan tetamu yang menjadi banduan telah bertanding dengan pengawal penjara dalam satu perlawanan bola Ap...
Soobin Txt Luah Rasa Tidak Mahu Berkahwin Pada Masa Akan Datang

Soobin Txt Luah Rasa Tidak Mahu Berkahwin Pada Masa Akan Datang

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 97 hits
Ahli TXT baru baru ini telah mengadakan perjumpaan bersama peminat secara atas talian bersama dengan peminat bertuah untuk promosi secara berterusan untuk lagu terbaru mereka Good Boy Gone Bad ARTIKEL BERKAITAN Pertemuan bersama peminat sec...
Kuih Tepung Kapur Rupa Seperti Kuih Kaswi Tapi Rasa Berbeza

Kuih Tepung Kapur Rupa Seperti Kuih Kaswi Tapi Rasa Berbeza

papar berkaitan - pada 18/5/2022 - jumlah : 143 hits
Nampak seperti kuih kaswi tapi bukan dia Ini ialah Kuih Tepung Kapur kuih lejen negeri pantai timur khasnya Terengganu dan sekitar Kampung Beserah Kuantan Kuih yang mengimbau zaman kecil kecil mereka yang pernah merasainya Biasanya mak mak ...
Kenapa Makin Berleluasa Benda Alah Ni Mcmc Tak Buat Kerja Ke Rakyat Luah Rasa Semak Terima Mesej Dari Scammer

Kenapa Makin Berleluasa Benda Alah Ni Mcmc Tak Buat Kerja Ke Rakyat Luah Rasa Semak Terima Mesej Dari Scammer

papar berkaitan - pada 2/6/2022 - jumlah : 185 hits
Scam satu sindiket penipuan yang dilakukan di dalam talian dengan kata kata yang manis atau jaminan palsu yang membuatkan masyarakat mudah terpengaruh dengan kata kata tersebut sehingga mengalami kerugian Pelbagai modus operandi yang dilaku...
Weh Ko Dengar Jela Dia Luah Pemanggil Share Rasa Burn Out Jaga Anak Netizen Bengang Cara Dj Respon

Weh Ko Dengar Jela Dia Luah Pemanggil Share Rasa Burn Out Jaga Anak Netizen Bengang Cara Dj Respon

papar berkaitan - pada 20/5/2022 - jumlah : 164 hits
Tular di aplikasi TikTok sebuah rakaman memperdengarkan seorang wanita yang menghubungi sebuah stesen radio untuk meluahkan isi hatinya Menerusi perbualannya dengan DJ radio wanita tersebut berkata dia berasa sangat penat menguruskan anak s...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Resepi Udang Berempah Kurma

The Debut Of Huawei Pura 70 Series

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses