Gaji Hanya 1 4k Sebulan Lelaki Ini Buktikan Mampu Kumpul Duit Untuk Kahwin


Gaji Hanya 1.4K Sebulan, Lelaki Ini Buktikan Mampu Kumpul Duit Untuk Kahwin. Sudah menjadi keinginan setiap pasangan yang bercinta untuk membawa perhubungan mereka sehingga ke jinjang pelamin. Namun tatkala memikirkan segala kos untuk memungkinkan perjalanan majlis itu berlansung, pasti yang termenung seketika, merenung nasib.
BACA: “Mujur Tetamu Masih Belum Datang…” – Menangis Lihat Khemah, Pelamin Terbalik!
Manakan tidak, pelbagai aspek perlu diambil kira, dari kos makanan, hiasan pelamin, pakaian, solekan, dewan mahupun hantaran. Bak kata orang perkahwinan ni sekali je seumur hidup, jadi mestilah kena buat yang terbaik untuk tetamu yang hadir.
Gaji Hanya
Biasalah, untuk menghalalkan sesuatu perhubungan itu mestilah ada dugaannya terutamanya faktor kewangan. Oleh itu, Luqman Afifi telah berkongsi di laman Twitternya tentang bagaimana caranya mengumpulkan duit untuk merealisasikan impian memiliki gadis idamannya.
1. Kerja Pertama, benda yang korang kena tahu aku adalah seorang freelancer editor dan aku bukan jenis freelancer yang bertimbun job sekaligus. RM1,400.00 tu secara kasar yang aku dapat tiap bulan tapi kadang ada je hanya dapat RM1,00.00, RM800,00. Yalah dah takda job sapa nak bagi kau duit kan?
Tapi bila nak kahwin kau kena jugak push diri kau untuk cari duit hantaran dan sebagainya, dan aku cuba kaut sebanyak mungkin job editing yang aku boleh buat pada satu masa bila time ada job. Aku tak memilih, job editing RM200,00 pun aku buat. Paling murah aku buat RM50,00. Job student mana tah aku tak ingat, siap kena pakai AE (After Effect) lagi.
2. Simpanan Untuk duit simpanan aku buat 2 akaun bank, satu untuk belanja dan satu lagi untuk simpanan, untuk bank simpanan aku tinggal kad ATM kat kampung. Bila setiap kali aku dapat payment aku akan ambik 20% sahaja untuk duit belanja dan selebihnya aku masukan dalam bank yang aku tak pegang kad ATM tu.
Waktu aku kumpul duit aku memang mcm tak berdunia dengan org. Aku tolak jauh jauh hiburan atau melapak yang boleh menghabis kan duit seperti air paip bocor.
3. Rumah Sewa Aku duduk rumah sewa satu rumah 8 hingga 9 orang yang mana membuatkan kos duit sewa bulanan akan kurang. Tolak tepi bab keselesaan, tapi takda lah sampai tak selesa langsung.
4. Duit Makan & Belanja Duit makan, aku duduk 8 hinnga 9 orang, so kami berpakat unttk kosngsi duit dapur sorang RM 10.00 ringgit dan masak.
Sumpah aku cakap tiap hari lauk sama ja. Nasi putih ayam potong masak sambal. Kalau boring sikit masak la telur. Tu ja kami makan asalkan kenyang. Tu pun belajar kat youtube, better laa dari nasi bujang kan?
Kalau kau buat cara ni duit makan akan safe banyak sangat. Duit makan bulanan aku kadang RM100.00 je termasuk duit minyak motor, pakai moto la jimat banyak benda dan aku tak merokok, so aku tak payah nak fikir macam mana nak keluar bajet untuk rokok.
5. Tempoh Masa Kumpul Duit Yang ni depends on berapa laqma korang nak kumpul, tempoh aku kumpul hampir setahun. Kalau korang nak kumpul lagi banyak, mula lah kumpul dari saat ini.
6. Hantaran & Kenduri Benda yang paling penting sekali ialah berbincang dengan pasangan dan keluarganya untuk memudahakan lagi urusan korang. Kalau keluarga bakal mertua korang mintak hantaran RM 20k tapi korang tak mampu. Cuba untuk jelaskan keadaan korang dan berapa korang mampu sebenarnya.
Lagi satu, masa negosasi tu, cuba jaga bahasa, cakap elok-elok, Insyallah kalau korang boleh hormat mereka, mereka akan faham.
Sumber: Luqman Hafifi
The post Gaji Hanya 1.4K Sebulan, Lelaki Ini Buktikan Mampu Kumpul Duit Untuk Kahwin appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/gaji-hanya-1-4k-sebulan-lelaki-ini-buktikan-mampu-kumpul-duit-untuk-kahwin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kumpul Duit Kahwin Rm18k Dalam Masa Setahun Dari Gaji Rm1 4k

Kumpul Duit Kahwin Rm18k Dalam Masa Setahun Dari Gaji Rm1 4k

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 277 hits
Hendak Seribu Daya Tak Hendak Seribu Dalih Bersakit Sakit Dahulu Bersenang Senang Kemudian Pepatah pepatah lama ini biasa disebut tetapi tak ramai yang amal Jika yang bertekad nak mencapai sesuatu in Sha Allah pepatah lama ini boleh menjadi...
Kumpul Duit Untuk Kahwin Tetapi Kecewa Selepas Dapat Video

Kumpul Duit Untuk Kahwin Tetapi Kecewa Selepas Dapat Video

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 730 hits
15 Ribu tu Dua Tahun Kumpul Berpanas Berhujan Nak Nikah 20 Julai Ni Lelaki Frust Jumpa Adegan Video TunangJika hubungan sudah dibina atas dasar cinta dan kasih sayang siapa sahaja yang tidak mahu ia berakhir dengan perkahwinan Namun kadang ...
Dulu Ayah Kerja Pelantar Minyak Gaji Berbelas Ribu Kini Nak Makan Pun Tak Ada Duit

Dulu Ayah Kerja Pelantar Minyak Gaji Berbelas Ribu Kini Nak Makan Pun Tak Ada Duit

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 693 hits
Dulu Ayah Kerja Pelantar Minyak Gaji Berbelas Ribu Kini Nak Makan Pun Tak Ada Duit
Hanya Membayar Sewa Sebanyak Rm 1 Sebulan Arissto Coffee

Hanya Membayar Sewa Sebanyak Rm 1 Sebulan Arissto Coffee

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 493 hits
Kepada penggemar kaki kopi semua sudah pasti korang tahu event berkenaan dengan yang berlangsung pada weekend lepas di One Utama Shopping Center kan Kepada korang yang tak berkesempatan untuk hadirkan diri tak mengapa mungkin next event kor...
Buktikan Tentera Darat Terus Mampu Diatur Gerak Dalam Sebarang Situasi

Buktikan Tentera Darat Terus Mampu Diatur Gerak Dalam Sebarang Situasi

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 203 hits
Setiap pegawai dan anggota Tentera Darat perlu terus membuktikan cabang Angkatan Tentera Malaysia itu mampu diaturgerakkan dalam apa jua situasi JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwL...
Khusyuk Je Dia Susun Viral Gambar Bapa Gigih Kumpul Duit Syiling Belikan Telefon Impian Anak

Khusyuk Je Dia Susun Viral Gambar Bapa Gigih Kumpul Duit Syiling Belikan Telefon Impian Anak

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 649 hits
Seorang bapa sanggup melakukan apa sahaja demi memberi keselesaan dan kemudahan untuk keluarga yang tercinta Biarpun kemampuan terbatas mereka akan tetap berusaha keras dalam menyediakan keperluan yang terbaik buat anak anak Inilah yang dil...
Baru Darjah Dua Mampu Jana Rm700 Sebulan

Baru Darjah Dua Mampu Jana Rm700 Sebulan

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 343 hits
Beyblade kembali menjadi fenomena lepas kali terakhir menjadi trend beberapa tahun dulu Apa yang menarik sangat pasal beyblade ni admij pun tak sure sangat tapi admin pernah lah panggil dia gasing moden Okay apa yang kami nak share harini a...
Biar Saya Kumpul Harta Dulu Baru Fikir Kahwin

Biar Saya Kumpul Harta Dulu Baru Fikir Kahwin

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 210 hits
Mencecah usia 37 tahun Remy Ishak belum terfikir mahu mendirikan rumah tangga sebaliknya ingin lebih bekerja keras untuk mengumpul aset serta kawangan The post appeared first on
Merdeka Sangat Mahal Harganya Tak Mampu Ditebus Dengan Duit

Merdeka Sangat Mahal Harganya Tak Mampu Ditebus Dengan Duit

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 270 hits
Melaka Keamanan dan kemakmuran yang dinikmati rakyat di negara ini cukup mahal harganya dan tidak mampu ditebus dengan wang ringgit kata Jaafar Ahmad 72 tahun Warga emas dari Sungai Udang itu berkata negara berjaya dimerdekakan melalui jeri...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor