Gaia Bumi Raya City Mall Kalimantan Barat Akan Diresmikan 21 Januari 2021


GAIA Bumi Raya City Mall, nama ini terpampang besar di beberapa poster dan spanduk yang ada di sekitar kawasan yang setiap harinya Blogger Borneo lewati ini. Melihat proses pembangunannya dari awal pertama kali, Blogger Borneo melihat kawasan ini akan menjadi shopping mall terbesar di Kubu Raya.
Menurut Marketing and Communication Manager GAIA Bumi Raya City, Erlangga Alfadilia Putra seperti dilansir dari laman Antara Kalbar, Rabu (25/11/2020) mengatakan bahwa pembangunan GAIA Bumi Raya City Mall merupakan bagian dari proyek pengembangan kawasan mixedused seluas 30 hektar yang dikerjakan oleh Bumi Raya Utama Group (BRUG).
GAIA Bumi Raya City Mall GAIA Bumi Raya City Mall dibangun diatas lahan seluas 10 hektar dengan total luas bangunan keseluruhan adalah 78.639 meter persegi. Proses pembangunannya sudah berjalan sejak tahun 2019.
Dalam kesempatan yang sama, Marketing Director PT Bumi Raya Ritel Indonesia menyampaikan bahwa nama Bumi Raya Utama Group sudah cukup lama dikenal dan memiliki sejarah panjang di Kalimantan Barat.
GAIA Bumi Raya City Mall dibangun dengan konsep desain terkini yaitu Life Style Family Mall dengan green area pertama dan terluas untuk shopping mall di Kalimantan Barat. Selain itu, mall terbesar di Kubu Raya ini juga akan dilengkapi dengan beragam fasilitas publik untuk memberikan kemudahan dan kenyamanan kepada seluruh pengunjung.
Mendukung Perekonomian Lokal Sebagai perusahaan yang namanya sudah cukup dikenal di Kalimantan Barat, Bumi Raya Utama Group memiliki misi untuk selalu berusaha menjadi yang terdepan dalam memacu perkembangan ekonomi serta industri lokal.

 
Hingga saat ini, GAIA Bumi Raya City Mall telah mendapat dukungan dari beberapa tenant ternama berskala nasional dan internasional yang selama ini belum ada di Kalimantan Barat. Nantinya para tenant ini akan mengisi posisi outlet food and beverage, fashion, elektronik, beauty, entertaiment, dan service.
Tidak ketinggalan juga para pemilik tenant lokal akan turut hadir untuk meramaikan salah satu pusat perbelanjaan modern di Kalimantan Barat ini. Tentu saja ini akan menambahkan value dan new experience bagi para pengunjung nantinya.
Menyerap Tenaga Kerja Selain mendukung perekonomian lokal, kehadiran GAIA Bumi Raya City Mall juga cukup banyak menyerap tenaga kerja lokal.
Menurut Erlangga, jumlah karyawan yang akan direkrut sebanyak 3.000 karyawan. Sebanyak 20 persen diantaranya berasal dari para pemegang merek dan produk, sedangkan 80 persennya adalah karyawan dari daerah atau lokal.
HRD Manager Bumi Raya Utama Group, Mohammad Thaha dalam penjelasannya mengatakan bahwa Bumi Raya Utama Group awalnya merupakan perusahaan plywood yang dimiliki oleh Bapak Adianto, putra daerah asli Kalimantan Barat.

Karena bisnis plywood dipandang mulai sepi dalam beberapa tahun belakangan ini, maka perusahaan mulai berpikir untuk bergerak dibidang lain. Salah satu diantaranya adalah GAIA Bumi Raya City Mall.
GAIA Bumi Raya City Mall sendiri adalah anak perusahaan Bumi Raya Utama Group yang bergerak dibidang retail. Nama GAIA sendiri berasal dari bahasa Yunani yang bermakna Bumi.
Daftar Tenant Dalam kutipan berita dari laman HiPontianak, Jum’at (27/11/2020) diketahui beberapa tenant yang akan masuk di GAIA Bumi Raya City Mall, antara lain: Uniqlo, Fun World, Electronic City, Ace Hardware, Toys Kingdom, Chatime, Yoshinoya, Ta Wan, Ichiban Sushi, Imperial Kitchen, Pepper Lunch, Solaria. Montato, Kimukatsu, AW, J.Co.
Bread Talk, Share Tea, Panties Pizza, Cabe Merah, Ilmio Gelato, Tak Tack, Twister Chips, Fun Roll, Giordano, Manzone, Everbest, Brun Brun, Minimal, Urban&Co, Gosh, Bellagio, Samsung, Miniso, Moc, Carthogo, Nobby, Sports Stasion, Kids Station.
Frank&co, evb, optik tunggal, optik melawai, optik seis, Levi’s, Watsons, Palace, Someday, C&F, Watch Club, Naughty, Mississippi, Flies, Celcius, Avenue, iBox, Wacoal, Adidas, Permata, Hammer, Eprise, J.rep, Ataru, Julian Polis, Erafone, Yopie Salon, PlayWorks, Seija, Les Femmes, Kids Icon, CKW, dan Gemilang.
Tetap Menerapkan Prokes Mengenai situasi masih dalam kondisi pandemi, pihak GAIA Bumi Raya City Mall akan selalu menerapkan prosedur protokol kesehatan selama beroperasional nanti. Aturan 3M (Memakal Masker, Mencuci Tangan, dan Menjaga Jarak) tetap menjadi ketentuan yang harus dijalankan selama memasuki area mall.
GAIA Bumi Raya City Mall berlokasi di Jalan Ali Anyang Dekat Bundaran Taman Kodam Tanjungpura. Di lokasi ini terlebih dahulu telah dibangun Transmart Kubu Raya yang diresmikan pada awal bulan Februari 2018. Secara detail lokasi bisa dilihat melalui Google Maps dibawah ini:



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bloggerborneo.com/gaia-bumi-raya-city-mall-kalimantan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Honor Mall Bakal Dilancarkan Pada 12 Januari 2021 Memfokuskan Kepada Perkhidmatan Dan Penawaran Produk

Honor Mall Bakal Dilancarkan Pada 12 Januari 2021 Memfokuskan Kepada Perkhidmatan Dan Penawaran Produk

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 261 hits
Honor sebelum ini dikatakan bakal hadir dengan kedai atas talian tersendiri yang akan dikenali sebagai Honor Mall Ia bagaimanapun tidak berkongsi lebih lanjut mengenai tarikh pelancaran Sebaliknya hanya mengumumkan ia bakal dilancarkan seki...
Semak Lulus Tidak Lulus Isinar Mulai 04 Januari 2021

Semak Lulus Tidak Lulus Isinar Mulai 04 Januari 2021

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 628 hits
Semak Lulus Tidak Lulus iSinar Mulai 04 Januari 2021 Korang dah semak iSinar tak Mulai 04 Januari 2021 pemohon boleh menyemak status kelulusan masing masing Bagi pemohon yang lulus bagi kategori 1 anda akan menerima bayaran mulai 08 Januari...
Piala Malaysia Dibenarkan Berlangsung Pada Januari 2021

Piala Malaysia Dibenarkan Berlangsung Pada Januari 2021

papar berkaitan - pada 19/12/2020 - jumlah : 215 hits
Berita baik buat sukan Malaysia sudah pun tiba Kerajaan Malaysia memberikan kebenaran untuk melangsungkan kejohanan Piala Malaysia bermula pada Januari 2021 Dalam sidang media harian Perintah Kawalan Pergerakan Menteri Kanan Datuk
Syarikat Telekomunikasi Akan Tawarkan Pakej Data Khas Spm Stpm 2021 Bermula 6 Januari 2021

Syarikat Telekomunikasi Akan Tawarkan Pakej Data Khas Spm Stpm 2021 Bermula 6 Januari 2021

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 414 hits
Disamping pengumuman beberapa inisiatif untuk mengurangkan beban yang ditanggung pelajar SPM dan STPM seperti penyediaan wifi percuma penawaran bantuan kredit RM180 seorang dan kemudahan data 1GB percuma yang dilanjutkan kini kerajaan turut...
Analisis Teknikal Pasanga Eur Usd Untuk 4 Januari 2021

Analisis Teknikal Pasanga Eur Usd Untuk 4 Januari 2021

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 259 hits
EUR USD terus ke paras tertinggi baru di 1 2310 dan jelas berada di peringkat akhir rali dari Mac 2020 tetapi selagi sokongan di 1 2168 tetap utuh aliran menaik tetap kukuh dan dapat terus meningkat lebih tinggi ke arah sasaran 1 2453 Sekir...
Maybank Mae Tawar Pulangan Tunai 30 Sehingga Rm10 Untuk Belanja Rm30 Dan Ke Atas Sehingga 11 Januari 2021

Maybank Mae Tawar Pulangan Tunai 30 Sehingga Rm10 Untuk Belanja Rm30 Dan Ke Atas Sehingga 11 Januari 2021

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 208 hits
Maybank kini telah mengumumkan promosi baru memfokuskan kepada para pengguna kad Maybank MAE Seperti semua sedia maklum kad ini telah diperkenalkan sebelum ini oleh Maybank dimana ia dipautkan kepada aplikasi bagi memudahkan anda menyemak b...
Bersabarlah Bayaran Pertama I Sinar Pada 11 Januari 2021 Zafrul

Bersabarlah Bayaran Pertama I Sinar Pada 11 Januari 2021 Zafrul

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 221 hits
Tengku Zafrul Abdul Aziz KUALA LUMPUR Semua permohonan pengeluaran i Sinar Kumpulan Wang Simpanan Pekerja sama ada secara digital atau fizikal berjalan lancar kata Menteri Kewangan Datuk Seri Tengku Zafrul Abdul Aziz Permohonan pengeluaran ...
Pelajar Antarabangsa Dibenarkan Pulang Ke Malaysia Pada 1 Januari 2021 Kecuali Daripada Uk

Pelajar Antarabangsa Dibenarkan Pulang Ke Malaysia Pada 1 Januari 2021 Kecuali Daripada Uk

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 302 hits
Bermula 1 Januari 2021 semua Pelajar Antarabangsa dibenarkan pulang ke Kampus di Malaysia kecuali mereka yang datang dari United Kingdom Pengumuman ini dibuat oleh Menteri Kanan Keselamatan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob di dalam sidang har...
5245 Kartel Daging Buat Onar Pengguna Jadi Mangsa Topik 7 2 Januari 2021 Ntv7 News 02 01 2021

5245 Kartel Daging Buat Onar Pengguna Jadi Mangsa Topik 7 2 Januari 2021 Ntv7 News 02 01 2021

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 336 hits
Bersama Ketua Aktivis PPIM Nadzim Johan toqqi dalam rancangan Topik 7 yang bertajuk Kartel Daging Buat Onar Pengguna Jadi Mangsa di NTV7
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur