Gadis Kerja Cikgu Dan Nurse Sasaran Lelaki Biawak Hidup Untuk Dijadikan Isteri


 



May 4, 2021 Pasti ramai tahu, meskipun gaji ditawarkan tidak banyak namun pihak bank lebih mudah untuk memberi pinjaman kepada penjawat awam dan disebabkan itu ada lelaki di luar sana ‘memburu’ gadis kerja kerajaan untuk mendaptkan wang dengan cara mudah.
Seperti perkongsian seorang pengguna Facebook ini, Harith Faisal yang menceritakan pengalaman seorang rakannya yang memujuk isterinya yang merupakan kakitangan kerajaan untuk membuat pinjaman peribadi selepas mereka berkahwin.





Menurutnya lagi, rakannya itu membuat pinjaman untuk modal perniagaannya namun peniagaannya itu tidak menjadi dan tidak sempat bayar hutang isterinya meninggal dunia.
Ujar rakannya, kematian isterinya sangat menguntungkan kerana pinjaman peribadi tersebut tidak perlu dibayar kerana dilindungi Takaful. Lebih mengejutkan, selepas kematian isterinya, dia merancang untuk berkahwin lagi dengan penjawat awam.
Tengar target nak kahwin penjawat awam lagi“Aku ada kawan yang arwah isteri dia dulu penjawat awam. Lepas kahwin, dia pujuk isteri dia buat personal loan sampai max untuk modal bisnes. Tolak di payslip. Malangnya, bisnes tak menjadi. Modal hangus.”
“Okay. Then?”
“Tak sempat habis bayar hutang tu, isteri dia meninggal. Dia kata, untung juga macam tu. Personal loan tu terus langsai sebab ia dilindungi takaful. Sekarang dia tengah target untuk kahwin dengan penjawat awam lagi.”
Jangan diceraikan pula isteri baru dia tu lepas dapat duit personal loan. Lepas cerai, bekas isteri tetap kena bayar hutang personal loan tu setiap bulan sebab memang tolak kat payslip, kan.
Harith turut berkongsikan satu lagi cerita dimana seorang ibu tunggal mempunyai hutang pinjaman peribadi ratusan ribu ringgit gara-gara bekas suaminya menggunakan namanya untuk perniagaan namun tidak berjaya. Mereka kemudian bercerai dengan alasan tidak lagi sehaluan.
Harith berkata, ‘lelaki-lelaki’ ini mensasarkan gadis dikalangan cikgu atau pun jururawat. Menurut seorang bekas pekerja bank, golongan cikgu dan jururawat paling ramai membuat pinjaman peribadi.
Lebih mengejutkan, ketika pinjaman dibuat si suami akan ikut bersama dan meminta isteri untuk membuat pinjaman maksimum selagi boleh.
Lelaki spesis ni akan target cikgu atau nurseSaya sendiri pernah jumpa single mom yang berhutang personal loan berpuluh, beratus ribu. Pun sama, bekas suami guna untuk bisnes, bisnes melingkup. Lalu diceraikan dengan alasan dah tak sehaluan. Biasanya spesis lelaki macam ni akan target cikgu atau nurse. Seorang bekas banker ada bagitau saya yang memang cikgu dan nurse lah profesion yang biasa akan apply max personal loan.
Masa apply tu pasangan dorang ikut sekali. Disuruhnya apply max selagi boleh. Bekas banker tu kata, dia berhenti kerja pun sebab tak sanggup nak hadap situasi macam tu. Malah bekas pekerja bank itu juga mendedahkan ramai penjawat awam mempunyai gaji kasar beribu-ribu ringgit tetapi gaji bersih berbaki ratusan saja disebabkan hutang.
Gaji beribu tapi baki tinggal berapa ratus je sebab hutangRasa serba salah kot. Dia share lagi, memang ramai je penjawat awam gaji kasar ribu-ribu, tapi gaji bersih dalam payslip tinggal baki ratus-ratus saja sebab hutang santak sampai habis. Jadi, kepada penjawat awam yang single-single tu, berhati-hati pilih pasangan hidup. Jangan naif sangat sampai sanggup kena tipu hidup-hidup. Disangka kahwin dengan lelaki, rupanya dia biawak jantan tak guna.
Dalam pada itu, Harith turut menasihatkan kepada gadis yang bekerja di sektor kerajaan supaya berhati-hati dalam memilih pasangan bimbang berkahwin dengan lelaki biawak hidup. 










Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/05/gadis-kerja-cikgu-dan-nurse-sasaran.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Terima Takdir Jika Jadi Isteri Nombor 4 Liza Abdullah Tak Kisah Hidup Berpoligami

Hiburan Terima Takdir Jika Jadi Isteri Nombor 4 Liza Abdullah Tak Kisah Hidup Berpoligami

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 296 hits
Pelakon Liza Abdullah mengakui dirinya akan menerima sahaja takdir jika dia bergelar isteri bernombor empat jika itu ketentuan hidupnya Andai itu suratan takdir Liza Abdullah yang sudah tujuh tahun hidup solo selepas bercerai tidak lama dah...
Jangan Kecam Kami Siang Malam Kami Kerja Nak Bina Rumah Beli Kereta Rayu Isteri Abang Burger Viral

Jangan Kecam Kami Siang Malam Kami Kerja Nak Bina Rumah Beli Kereta Rayu Isteri Abang Burger Viral

papar berkaitan - pada 29/4/2021 - jumlah : 283 hits
nbsp Hari ini viral satu posting di media sosial kononnya abang burger yang kena kompaun sebanyak RM50 000 sebenarnya hidup mewah sehingga mampu membina rumah dan memiliki kereta honda turut menghangatkan lagi keadaan apabila ada sekeping g...
Kami Kerja Siang Malam Nak Bina Rumah Beli Kereta Peniaga Burger Dan Isteri Kesal Dilempar Tohmahan

Kami Kerja Siang Malam Nak Bina Rumah Beli Kereta Peniaga Burger Dan Isteri Kesal Dilempar Tohmahan

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 192 hits
2 171 total views 2 171 views today Baru baru ini netizen dikejutkan dengan berita penjual burger dikenakan kompaun sebanyak RM50 000 biarpun hanya berniaga di hadapan rumahnya Perkara tersebut diluahkan oleh seorang peniaga bernama Wan Moh...
Pelik Umno Masih Pelihara Biawak Hidup Yang Tumpang Menang Di Kawasan Melayu

Pelik Umno Masih Pelihara Biawak Hidup Yang Tumpang Menang Di Kawasan Melayu

papar berkaitan - pada 8/5/2021 - jumlah : 332 hits
Jangan gadai maruah agama bangsa hanya kerana MCA SAYA ucapkan tahniah di atas kejantanan dan keberanian Pemuda UMNO Seremban yang mengumumkan tidak lagi bekerjasama dengan MCA Negeri Sembilan dan MCA Seremban berkuatkuasa serta merta Keput...
Hanya 3 Bulan Merasa Hidup Senang Isteri Muda Mengeluh Jaga Suami Terlantar Strok

Hanya 3 Bulan Merasa Hidup Senang Isteri Muda Mengeluh Jaga Suami Terlantar Strok

papar berkaitan - pada 21/4/2021 - jumlah : 259 hits
Tidak dinafikan ramai wanita memilih untuk bermadu demi mengejar kesenangan Namun kehidupan bermadu tidaklah seindah seperti disangka Baru baru ini tular perkongsian seorang wanita 28 tahun yang bergelar isteri kedua selepas berkahwin denga...
Sempat Nasihat Isteri Jangan Mula Wanita Maut Dipukul Guna Tombak Kelapa Sawit

Sempat Nasihat Isteri Jangan Mula Wanita Maut Dipukul Guna Tombak Kelapa Sawit

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 219 hits
114 SHARES Hanya kerana tidak tahan kerana sering dimarahi oleh isteri seorang lelaki yang dikenali dengan nama Rizal bertindak kejam dengan memukul kepala isterinya menggunakan tombak sehingga maut Menerusi laporan Tribunnews sebelum kejad...
Hiburan Kepala Terkehel Ditarik Isteri Tajul Timang Cahaya Mata Kedua Anak Lelaki

Hiburan Kepala Terkehel Ditarik Isteri Tajul Timang Cahaya Mata Kedua Anak Lelaki

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 346 hits
Penyanyi Tajul berkongsikan sebuah berita gembira apabila isterinya Nurul Shamieza Eddie dilaporkan telah selamat melahirkan anak kedua mereka pada petang Khamis lalu bertempat di sebuah pusat perubatan di Kajang Selangor Tajul atau nama se...
Isteri Tarik Time Contraction Dia Tengah Kuat Kepala Terkehel Masa Isteri Bersalin Tajul Timang Anak Lelaki

Isteri Tarik Time Contraction Dia Tengah Kuat Kepala Terkehel Masa Isteri Bersalin Tajul Timang Anak Lelaki

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 287 hits
Tahniah diucapkan buat penyanyi Tajul dan isterinya yang telah selamat menimang bayi kedua mereka pada petang Khamis lalu Selamat melahirkan seorang cahaya mata lelaki di sebuah pusat perubatan di Kajang Tajul memaklumkan keadaan anak dan i...
Suami Isteri Berjalan Kaki 278km Untuk Pulang Beraya

Suami Isteri Berjalan Kaki 278km Untuk Pulang Beraya

papar berkaitan - pada 8/5/2021 - jumlah : 226 hits
Oleh TRIBUNENEWS DANI dan keluarga berhenti melepaskan lelah di tepi jalan raya sebelum menyambung semula perjalanan dengan berjalan kaki dari Jakarta ke Bandung TribunenewsJAKARTA Demi untuk berhari raya di kampung pasangan suami isteri be...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Prk Kkb Ini Soal Maruah Mca Wee Tetap Pendirian Tak Bantu Kempen