Fully Vaccinated Di Hari Ulang Tahun Kelahiran



Musim sekarang ni rata-rata rakyat Malaysia harapkan status 'fully vaccinated' atau vaksinasi lengkap kerana dengan itu, banyak perkara yang boleh dilakukan.
Perkara yang dimaksudkan adalah sudah tentu berkaitan dengan kemudahan-kemudahan bagi mereka yang telah menerima vaksinasi lengkap Covid-19 seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri sebelumnya.
Antaranya adalah dibenarkan rentas negeri tapi yang ni untuk ibu bapa dan pasangan jarak jauh je la. Selain itu, boleh dine-in, boleh rentas daerah, boleh bercuti dalam negeri yang sama, aktiviti sukan dan banyak lagi.

Jadi untuk dapatkan status vaksinasi lengkap ini adalah bergantung kepada jenis vaksin yang diterima sama ada 2 dos suntikan atau 1 dos suntikan.
Jika anda menerima pfizer, astrazeneca atau sinovac, maksud vaksin lengkap adalah hari ke-14 dari tarikh suntikan doa kedua.

Manakala jika anda menerima Johnson & Johnson dan Cansino, maksud vaksin lengkap adalah hari ke-28 dari tarikh suntikan dos pertama tersebut.
Tapi mungkin anda masih keliru berapa hari sebenarnya? Mungkin ada salah perkiraan, tiba-tiba lalu sekatan jalan raya (SJR), kena tahan rupanya masih tak cukup 14 hari lagi.
Kemaskini MySejahtera Terbaru Lebih MemudahkanJangan risau, baru-baru ini Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin ada memaklumkan kemaskini terbaru pada aplikasi MySejahtera.
Antara yang terbaru adalah, ianya akan memaparkan adakah anda sudah terima vaksin, belum lengkap vaksin atau sudah lengkap vaksin.
Lebih memudahkan adalah, jika anda sudah lengkap vaksin pada aplikasi MySejahtera tersebut akan memaparkan 'Fully Vaccinated' bersama-sama sijil digital vaksin berwarna kuning.
Jadi jika anda pergi ke mana-mana premis, lalu SJR, anda hanya perlu tunjukkan status tersebut sahaja. Jika mereka nampak status berwarna kuning, anda sememangnya telah lengkap vaksinasi.

Bagi pengalaman aku sendiri, aku telah menerima suntikan dos kedua pada 22 Ogos 2021 yang lepas, jadi sepatutnya selepas 14 hari adalah pada 5 September 2021.
BACA : (Pengalaman) Tatacara menerima suntikan vaksin Covid-19 untuk dos pertama dan kedua
Tetapi sangkaanku meleset, mengikut status dalam MySejahtera, aku hanya lengkap vaksinasi adalah pada 6 September 2021. Tapi ikut perkiraan congak, sepertinya 15 hari kan.
Tapi hari ke-15 barulah, status vaksinasi aku bertukar dari 'Partially Vaccinated' kepada 'Fully Vaccinated' dan juga berubah ke warna kuning daripada putih

Walaubagaimanapun, bagus la status ini bertukar pada tarikh hari ini, 6 September, kerana ianya jatuh pada tarikh hari jadi aku.
Jadi sejarah untuk aku sendiri kalau orang tanya selepas ini bila orang bertukar status vaksinasi lengkap? selamba jawab 'pada tarikh hari lahir aku'. Gituuu la lebih kurang.
Jadi secara rasminya lah aku menerima kemudahan dan kelonggaran yang diumumkan sebelum ini. Tapi aku taknak dine-in pun. Nak lebih kepada aktiviti pelancongan la.
Tapi tunggu reda dulu la... kes masih tinggi terutamanya di Pahang ni.
Semoga status vaksinasi lengkap ini menjadi asbab kepada aku dan keluarga tidak dijangkiti Covid-19 di masa akan datang


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.aimanabdullah.com/2021/09/fully-vaccinated-di-hari-ulang-tahun-kelahiran.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kek Batik Fully Vaccinated

Kek Batik Fully Vaccinated

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 227 hits
Kek Batik Fully Vaccinated Alhamdulillah I am Fully Vaccinated Today Berbeza dengan Lagi kaw lepas dos kedua Fuhhhh Kek ni saja order haritu setelah siap second dose masuk vaksin Mak abah adik sorang and me already complete vaccinated Overr...
Selamat Hari Kebangsaan Malaysia Ke 65 Tahun

Selamat Hari Kebangsaan Malaysia Ke 65 Tahun

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 1052 hits
Selamat Hari Kebangsaan Malaysia Ke 65 Tahun Ia bukan sekadar ucapan yang lalu macam angin ia bukan ucapan yang tiada rasa di jiwa Laungkan semangatmu kerana cintakan negara ini Laungan Merdeka Merdeka Merdeka Dari dulu sampai kini tetap me...
Poster Hari Merdeka 2021 Aktiviti Pdpr 6 Tahun

Poster Hari Merdeka 2021 Aktiviti Pdpr 6 Tahun

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 1391 hits
Poster Hari Merdeka 2021 Tema Malaysia Prihatin Tahun ni adalah kali ke 64 Malaysia menyambut Hari Kemerdekaan Dan tahun ni tahun ke dua kita sambut merdeka bersama si Covid19 tu Bilalah ko nak balik ke tempat asal ko tu C19 Rindu kat emak ...
Sambut Hari Merdeka Ke 64 Tahun Di Nurseri Beli Pokok Berjuntai Indoor Peperomia Scandens Cupid

Sambut Hari Merdeka Ke 64 Tahun Di Nurseri Beli Pokok Berjuntai Indoor Peperomia Scandens Cupid

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 312 hits
SAMBUT HARI MERDEKA KE 64 TAHUN DI NURSERI BELI POKOK BERJUNTAI INDOOR PEPEROMIA SCANDENS CUPID Selamat Hari Merdeka Malaysia ke 64 Korang buat apa merdeka hari ni Selangor masih di fasa duduk di daerah sendiri lagi Huhu Tapi tak mengapa ju...
Cantik Sangat Deco The Bomb Serba Pink Majlis Ulang Tahun Pertama Anak Rizman Buat Warganet Terpaku

Cantik Sangat Deco The Bomb Serba Pink Majlis Ulang Tahun Pertama Anak Rizman Buat Warganet Terpaku

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 288 hits
Diam tak diam si comel kesayangan pereka fesyen terkenal Rizman Nordin sudah pun berusia setahun Namun apa yang menarik perhatian adalah majlis istimewa yang dibawakan oleh bapa kesayangan ini buat anaknya cukup cantik dan mempersonakan Bia...
Kado Ulang Tahun Untuk Anak Usia Sd

Kado Ulang Tahun Untuk Anak Usia Sd

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 221 hits
Di hari spesial si kecil sudah selayaknya ia mendapatkan kado ulang tahun yang spesial pula Apalagi jika ia sudah berada di usia sekolah orang tua perlu memberikan kado yang sesuai dengan umurnya Nah biasanya ketika ia berulang tahun ia aka...
Hiburan Tahun Yang Luar Biasa Tiada Lagi Sambutan Hari Lahir Bersama Shuib Sepahtu

Hiburan Tahun Yang Luar Biasa Tiada Lagi Sambutan Hari Lahir Bersama Shuib Sepahtu

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 234 hits
Sebelum ini bulan September merupakan bulan yang dinanti nantikan oleh pelawak Shuib Sepahtu dan isterinya Allahyarham Siti Sarah Raisuddin bagi meraikan ulang tahun kelahiran bersama ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementShuib yang dilahirkan pad...
Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Yang Ke 64 Tahun

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Yang Ke 64 Tahun

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 255 hits
SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 64 TAHUN pada tahun ini Sambutan hari kemerdekaan pada tahun ini walaupun disambut dengan SOP The post appeared first on
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan

Buah Berangan Snek Sihat Keluarga Manfaat Pada Kesihatan