Feri Terbang Saudi Sama Terowong Dap Pp




Bandar raya pintar futuristik, NEOM merealisasikan cita-cita tinggi Putera Mohammad bin Salman sempena Wawasan 2030 kerajaan Arab Saudi. (FOTO: Luxury Launces)
1. Feri terbang atas air, kotakan impian futuristik Saudi
TATKALA Semenanjung Gaza masih berterusan digempur genosid Zionis Israel menyebabkan penduduk Palestin dibelenggu penderitaan tanpa penghujungnya, Arab Saudi tetap nekad meneruskan untuk mewujudkan ‘syurga dunia’, NEOM yang dianggarkan menelan kos AS$1.5 trilion. Tapak projek mega yang terletak di hujung utara Laut Merah, di timur Mesir merentasi Teluk Aqaba dan […] 
(Sila rujuk 'Feri terbang atas air, kotakan impian futuristik Saudi' Harakahdaily August 21, 2024)
2. Pulau Pinang belum muktamad bina terowong dasar laut 
Pulau Pinang bercadang membina terowong dasar laut. - Foto BERNAMA
GEORGETOWN: Kerajaan Pulau Pinang belum memuktamadkan kajian kebolehlaksanaan projek terowong dasar laut kerana masih menunggu pelan induk daripada Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang membabitkan pembesaran kemudahan Pangkalan Kontena Butterworth Utara.
Ketua Menteri, Chow Kon Yeow, berkata EXCO kerajaan negeri baru sahaja diberi taklimat oleh Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang mengenai Pelan Induk Pembangunan Pelabuhan Pulau Pinang untuk 30 tahun (2023-2053).
Beliau memaklumkan, Jawatankuasa Pemandu kerajaan negeri di bawah EXCO Infrastruktur, Pengangkutan dan Digital, Zairil Khir Johari akan meneliti cadangan yang dikemuka oleh Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang.
"(Keputusan) sama ada projek terowong ini akan diteruskan atau meminda jajaran atau reka bentuk, saya percaya Jawatankuasa Pemandu akan membuat syor untuk pertimbangan kerajaan negeri kelak," katanya," katanya di sini, hari ini. 
Ketua Pegawai Eksekutif Penang Port Sdn Bhd, Datuk Sasedharan Vasudevan dilaporkan berkata, rancangan pembesaran Pangkalan Kontena Butterworth Utara akan diteruskan dengan kos RM250 juta dalam tempoh tiga tahun akan datang.
Projek cadangan terowong sepanjang 7.2 kilometer yang menghubungkan Gurney Drive ke Bagan Ajam di tanah besar itu, sebahagian daripada Pelan Induk Pengangkutan Pulau Pinang bagi mengurangkan kesesakan lalu-lintas teruk di negeri itu.
Pada November 2023, Zairil memaklumkan antara pertimbangan untuk pelaksanaan projek terowong dasar laut ini ialah kedudukan jajaran terowong yang tidak akan menjadi gangguan atau halangan terhadap pembesaran kemudahan dermaga. (BH)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, ini lagi sumbangan PAS kepada pembangunan rakyat Malaysia dan antarabangsa. 
I. Tahniah pengiktirafan sebagai Kolej Universiti Terbaik.
MB Terengganu, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar mengucapkan tahniah buat pengurusan, kakitangan dan pelajar-pelajar Kolej Universiti TATI (TATIUC) atas pengiktirafan sebagai Kolej Universiti Terbaik dalam Pendidikan Teknikal di Malaysian Education and TVET Awards (META) 2024. 

Ini susulan TATIUC berjaya mengatasi lebih 250 agensi yang dicalonkan dari seluruh negara.

“Semoga kejayaan ini memberi suntikan semangat untuk memberi perkhidmatan yang lebih baik sekali gus menjadi salah satu kolej universiti yang terkemuka di persada antarabangsa. 
“Tahniah!” ujarnya dalam satu hantaran di laman Facebook beliau, hari ini.
TATIUC adalah pusat pengajian tinggi swasta di Malaysia yang merupakan milik penuh Kerajaan Negeri Terengganu. Sementara itu, TATIUC pula ucapkan terima kasih atas sokongan dan kerjasama semua pihak atas pengiktirafan itu.
Malaysia Education and TVET Awards 2024 adalah majlis penganugerahan bagi mengiktiraf usaha dan dedikasi para pemain industri di dalam bidang pendidikan dan Latihan Teknikal dan Vokasional (TVET).
META 2024 diadakan di Hotel Berjaya Times Square, Kuala Lumpur pada 15 Ogos  lalu. Majlis ini merupakan acara yang gilang-gemilang, mengumpulkan pendidik, pentadbir, dan pihak berkepentingan yang memberikan sumbangan signifikan kepada kemajuan Pendidikan dan TVET di negara ini. 
II. Projek feri terbang Saudi termasuk projek membazir, tidak membantu rakyat miskin tertindas, dan perkembangan kebangkitan Islam sedunia, termasuk Palestin. 
Lebih kurang sama dengan projek terowong DAP Pulau Pinang, gagal, membazir, tidak membantu kemiskinan rakyat, petani, nelayan, penarik beca, buruh pelabuhan dan lain-lain. Bahkan terkait pula dengan rasuah gergasi, yang libatkan kematian dan sebagainya.
Cukup sampai di sini dulu.
Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu.















....


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/08/feri-terbang-saudi-sama-terowong-dap-pp.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Tak Jemput Dap Pemimpin Parti Kerajaan Untuk Sejukkan Akar Umbi Kata Penganalisis

Umno Tak Jemput Dap Pemimpin Parti Kerajaan Untuk Sejukkan Akar Umbi Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 15/8/2024 - jumlah : 142 hits
freemalaysiatoday com 15 Aug 2024 08 00 AMUmno semalam memutuskan tidak menjemput pemimpin utama kerajaan perpaduan ke PAU 2024 minggu depan Perhimpunan Agung Umno 2024 akan berlangsung dari 21 hingga 24 Ogos dijangka dihadiri 6 433 perwaki...
Umno Dan Dap

Umno Dan Dap

papar berkaitan - pada 17/8/2024 - jumlah : 129 hits
freemalaysiatoday com16 Aug 2024Umno dapati dirinya teramat susah menyakinkan orang Melayu untuk lupakan apa yang mereka kata dulu tentang DAP Pendek cerita senjata Umno tikam Umno Saya petik laporan FMT siaran 8 Ogos lalu untuk memulakan p...
Umno Layan Kehendak Akar Umbi Atau Tunduk Kepada Dap

Umno Layan Kehendak Akar Umbi Atau Tunduk Kepada Dap

papar berkaitan - pada 15/8/2024 - jumlah : 89 hits
harakahdaily netAugust 15 2024Foto hiasan KUALA LUMPUR Umno diseru supaya kembali kepada politik permuafakatan dan Penyatuan Ummah dan tinggalkanlah ijtihad Presiden Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang silap dan didorong faktor peribadinya...
Prk N 43 Nenggiri Bn Menang Tapi Di Tunggang Dap

Prk N 43 Nenggiri Bn Menang Tapi Di Tunggang Dap

papar berkaitan - pada 19/8/2024 - jumlah : 199 hits
Datuk Seri Anwar Ibrahim dan rakan sejawatannya dari Singapura Lee Hsien Loong menyaksikan detik bersejarah Projek Rapid Transit System Link secara simboliknya disambungkan antara Malaysia dan Singapura Gambar fail Bernama1 Isu air di Kelan...
Dap Leaders Refute Rumour Jalan Yap Ah Loy Renamed Jalan Palestin

Dap Leaders Refute Rumour Jalan Yap Ah Loy Renamed Jalan Palestin

papar berkaitan - pada 27/8/2024 - jumlah : 70 hits
DAP leaders have denied a viral message claiming that Jalan Yap Ah Loy in Kuala Lumpur has been renamed Jalan Palestin Bangi MP Syahredzan Johan refuted the rumour which had gone viral on TikTok He pointed out that it was Jalan Raja Laut 1 ...
Pas Man Should Look In Mirror Not Scapegoat Dap Aziz Bari

Pas Man Should Look In Mirror Not Scapegoat Dap Aziz Bari

papar berkaitan - pada 27/8/2024 - jumlah : 77 hits
DAP s Abdul Aziz Bari has urged Perak PAS commissioner Razman Zakaria to be more honest with himself rather than blame DAP for his party s failures Speaking to Malaysiakini the Tebing Tinggi assemblyperson claimed that Razman is not well ve...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

Self Love Learning To Value And Appreciate Yourself


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Fakta Berkaitan Syarikat Emas Public Gold

Infinix Akan Menjadi Jenama Telefon Pintar Pertama Menjalankan Black Myth Wukong

Pergi Mana Sempena Cuti Panjang Hari Malaysia Dan Maulidur Rasul

Puas Berdiet Tapi Tak Pernah Jadi Ini Dia Silapnya

Pattani Sea The Sun Cafe

Isu Mb Perlis Ahli Dan Pemimpin Bawahan Mula Bersuara