Feiyutech Vimble One Selfie Stick Gimbal Satu Paksi



Alhamdulillah, setelah selesainya saya menguji dan mencuba produk dari FeiyuTech iaitu Vlog Pocket 2, kini tibalah masa saya cuba pula varian kepada senarai gimbal mobil yang mereka ada, iaitu Vimble One.
Seperti namanya, gimbal ini mempunyai satu paksi sahaja.
Disebabkan itu, kebolehannya untuk menstabilkan rakaman dan aksi dalam rakaman itu tidaklah sebaik gimbal standard yang lain. Apa pun, bukanlah bermaksud ia tidak berguna langsung. Sebelum kita teruskan, mari kita lihat apa ada dalam kotak!

Selesai menonton? Ya, tak banyak pun aksesori dalam kotak. Oleh itu, mari kita lihat pula spesifikasinya.
Spesifikasi FeiyuTech Vimble One NAMA CIRI PENERANGAN Ciri Utama Gimbal boleh lipat terkecil (lebih kecil dari iPhone SE2).  
Beratnya ialah 186g (sama seakan iPhone 11), berat muata pula 250g.
 
Dengan bar yang boleh dipanjangkan (18cm terbina dalaman), Vimble ONE dapat memasukkan lebih banyak pemandangan untuk penstriman langsung atau mengambil gambar diri sendiri.
 
Ciri kawalan isyarat baru menjadikannya cepat mengawal foto dan video dengan isyarat ‘V’ atau ‘telapak tangan’ tanpa bantuan orang lain.
 
Satu butang untuk menukar mod landskap dan potret dalam 1 saat, yang sesuai untuk Tiktok/Panorama.
 
Kawal secara langsung aplikasi kamera asli dan aplikasi kecantikan yang popular untuk memenuhi penggunaan berbeza.
 
Reka bentuk baru untuk aplikasi.
 
Hayat bateri sehingga 6 jam untuk seharian bekerja.
Dua warna (hitam tengah malam dan merah jambu indah) sesuai dengan pilihan pengguna yang berbeza.
Telefon Yang Serasi Julat lebar untuk telefon pintar adalah dari 41mm hingga 89mm. Saiz maksimum telefon sehingga 6.6 inci. Muatan maksimum adalah 250g.  
Ia serasi dengan semua siri iPhone, dan pelbagai telefon Android bawak 6.6 inci.
Saiz Buka: 241*68.2*51.9mm Lipat: 130.4*63.1*58mm
Bateri 3.7V,800mAh,2.96Wh, bateri terbina dalaman, dan tidak boleh dikeluarkan. Jangka Hayat Bateri 6 jam (secara teori) Pengecasan Pengecasan dari port USB mikro pada pemegang, dan menyokong penggunaan semasa mengecas. Tempoh Mengecas 2 jam, adalah disyorkan untuk menggunakan penyesuai 5V/2A untuk mengecas (penggunaan pengecasan pantas adalah dilarang). Penunjuk/indikasi akan berwarna merah semasa mengecas. Apabila bateri terisi penuh, ia bertukar menjadi hijau.
Aplikasi Feiyu ON Material Plastik ABS/PC Berat 186g (termasuk bateri terbina dalaman, tidak termasuk aksesori dan telefon) Kalis Air Tidak Bluetooth 5.0 Julat Putaran ﹢ 68° hingga -255° (landskap) ﹢ 148° hingga -165° (Potret)
Port Boleh Dipanjangkan Lubang skru 1/4 inci di bahagian bawah Aksesori Standard Kabel pengecas *1, Tripod Kecil *1 Aksesori Pilihan Batang pemanjangan boleh laras (dengan skru 1/4 inci), tripod universal (lubang skru 1/4 inci). Andai terdapat satu kekurangan pada gimbal murah ini, tidak lain dan tidak bukan ialah port USB mikronya yang digunakan untuk tujuan pengecasan.
Seriuslah FeiyuTech, ini tahun 2021. Port USB mikro sudah tidak sepatutnya digunakan lagi dalam apa jua jenis produk, tidak kiralah dalam kategori bajet atau tidak. Ia sudah seharusnya lupus, pupus, dan terhapus.

Di bahagian hadapan/tepi pula terdapat butang penghidup, butang rakam, dan juga tombol zoom.

Berikut ialah perbezaan saiz antara Vlog Pocket 2 dan Vimble One.

Gambar berikut pula ialah perbandingan saiz antara ketiga-tiga gimbal mobil yang saya ada iaitu Hohem iSteady X (paling kiri), FeiyuTech Vlog Pocket 2, dan juga Vimble One.

Dan ini ialah bagaimana Vimble One kelihatan secara solo. Jika anda lihat pada bahagian bawahnya, terdapat ‘kaki’ tripod kecil yang membolehkan anda untuk mendirikan gimbal ini supaya anda dapat jadikan ia sebagai pemegang telefon sewaktu membuat rakaman vlog di depan meja kerja (contoh).
Untuk pengetahuan anda, aplikasi yang digunakan untuk Vimble One adalah sama dengan Vlog Pocket 2 iaitu Feiyu ON. Jika anda ingin melihat bagaimana rupa dan fungsinya, anda bolehlah ke artikel Vlog Pocket 2.
Kita boleh teruskan berbicara mengenai reka bentuknya, atau berbual mengenai spesifikasi – kerana saya sememangnya dilahirkan untuk berborak panjang tentang teknologi. Tetapi untuk model Vimble One, words are cheap.
Saya terus letakkan video hasil rakaman menggunakan gimbal tersebut, supaya anda boleh dapatkan gambaran sejauh mana paksi tunggal itu dapat membantu dalam menstabilkan rakaman video harian anda.

Konklusi Pada saya, Vimble One tidak lebih dari sekadar ‘glorified’ atau ‘upgraded’ – selfie stick. Lihat saja pada gambar ini, dan cuba fikir adalah ia dicipta untuk rakaman video yang serius?

Ya, anda masih boleh menggunakan Vimble One untuk tujuan merakam video, tetapi bukan rakaman sepertimana yang dapat anda lakukan bersama Vlog Pocket 2. Vimble One (pada pendapat saya) disasarkan kepada golongan influencers yang ingin merakam video pendek TikTok, IG Stories, dan sebagainya lagi – yang tidak memerlukan fungsi gimbal penuh dengan 3 paksi.
Sebab itu saya katakan awal lagi, gimbal seperti ini bukannya tidak berguna! Ia mungkin tiada kegunaan kepada anda, tetapi kepada orang lain, ia merupakan satu bentuk naik taraf dari selfie stick biasa.
Untuk sebarang urusan pembelian, anda bolehlah gunakan pautan ini:
FeiyuTech Vimble One
Kod diskaun: omghackers10 (diskaun sebanyak 10%!)

The post FeiyuTech Vimble One: Selfie Stick Gimbal Satu Paksi appeared first on OMG! Hackers?.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/feiyutech-vimble-one-selfie-stick-gimbal-satu-paksi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kelasi Satu Gunadi Fajar Gugur Di Kri Nanggala 402 Keluarga Gelar Tahlilan Di Bantul

Kelasi Satu Gunadi Fajar Gugur Di Kri Nanggala 402 Keluarga Gelar Tahlilan Di Bantul

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 337 hits
Pihak keluarga sudah ikhlas dengan kepergian Gunadi ketika menjalankan tugas negara di KRI Nanggala 402
Video Tular Satu Malaysia Bila Ayob Khan Tunjuk Skil Tebar Roti Canai

Video Tular Satu Malaysia Bila Ayob Khan Tunjuk Skil Tebar Roti Canai

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 205 hits
Oleh Gambar Ayob Khan 11 tahun lalu di kedai Pak Mydin di pekan Tanah Merah Pendang SESEKALI Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay tunjuk skill tebar roti canai terus jadi tular satu Malaysia Bagi yang mengenali beliau secara peribadi Ketua Polis J...
Seorang Satu Mask Box Elak Jangkitan Anak Anak Melarat

Seorang Satu Mask Box Elak Jangkitan Anak Anak Melarat

papar berkaitan - pada 24/4/2021 - jumlah : 250 hits
Mask dan kita tak dapat dipisahkan sejak covid dan pelbagai peraturan serta saman yang dikenakan jika kita gagal memakai pelitup muka Sanggup patah semula ke rumah jika terlupa bawa mask bersama Kan Dulu saya beli 1 jenis mask sahaja saya d...
Seorang Satu Mask Box

Seorang Satu Mask Box

papar berkaitan - pada 23/4/2021 - jumlah : 242 hits
Mask dan kita tak dapat dipisahkan sejak covid dan pelbagai peraturan serta saman yang dikenakan jika kita gagal memakai pelitup muka Sanggup patah semula ke rumah jika terlupa bawa mask bersama Kan Dulu saya beli 1 jenis mask sahaja saya d...
Sjkc Sedia Ada Patut Diberi Tempoh Tukar Status Kepada Satu Aliran

Sjkc Sedia Ada Patut Diberi Tempoh Tukar Status Kepada Satu Aliran

papar berkaitan - pada 23/4/2021 - jumlah : 272 hits
Kerajaan dari dulu tak serius isu sekolah vernakular BANGI Pertambahan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina antara bukti kerajaan dahulu Barisan Nasional dan Pakatan Harapan tidak pernah serius isu sekolah vernakular yang jelas bertentangan dengan...
Hiburan Rebut Ganjaran Pahala Menderma Di Bulan Mulia Ini Ada Satu Cara Mudah Untuk Korang Bersedekah

Hiburan Rebut Ganjaran Pahala Menderma Di Bulan Mulia Ini Ada Satu Cara Mudah Untuk Korang Bersedekah

papar berkaitan - pada 24/4/2021 - jumlah : 341 hits
Kedatangan bulan Ramadan sentiasa dinanti oleh umat Islam saban tahun Bulan rahmat dan barakah ini menjanjikan 1001 rahmat dalam setiap perkara yang dilakukan Pada bulan mulia ini umat Islam sangat dianjurkan untuk menambah amalan dengan be...
Kuih Ulat Bulu Penuh Inti Buatnya Tersangatlah Mudah Makan Satu Tak Cukup

Kuih Ulat Bulu Penuh Inti Buatnya Tersangatlah Mudah Makan Satu Tak Cukup

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 450 hits
Bagi yang menggemari kuih berinti manisan pastinya menyukai buah melaka ketayap atau semua jenis kuih tradisi tersebut Selain lembut dan senang dimakan kepelbagaian rasa menyebabkan kuih muih tradisi ini sentiasa menjadi pilihan semua lapis...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Asean Night Bazaar Hatyai Thailand

10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni