Family Bonding Time Zoo Johor



Hai readers, assalamualaikum.. Cuti haritu kemana je kengkawan semua? Berjalan ke duduk rumah aje?Cik mimi dapat juga berjalan bawak zara zhareef. Sebab kebetulan ddy mereka ada kerja sikit dekat Johor Bahru, so take time sikit untuk dorang juga la. Plus mama dorang pun dapat la ala-ala release tension gitu. Heehe..
Hari jumaat malam kitorg gerak ke JB. Gerak dalam pukul 5 ke 6 petang macam tu. Sampai sana dalam pukul 9 lebih juga la. Pastu melilau la cari hotel yang Nampak agak okay sikit dekat Tebrau. Sekitar tu banyak je hotel. Tapi kena pandai tengok harga dan ikut korang rasa selesa ke tidak nak menginap kat situ.

Ehhh, bukan nak cerita pasal hotel. Hotel kita cerita next entri aje la ehh.. Tapi entri kali ni nak cerita pasal jalan jalan dekat Zoo Johor. Before ni dalam 2 bulan lepas kut ada ke Zoo Melaka kan. Kali ni ke belah selatan pula. Best ke tidak?

Tentunya BEST. Walaupun Zoo tu taklah seluas Zoo Melaka. Tak sehebat Zoo Negara.
Kali ni suka pula nak berjalan ke tempat macam ni. Sebab pada Cik Mimi, jalan-jalan ke Mall ni macam buang masa. Sometime boleh jadi buang duit juga. Sebab tershopping secara tak sengaja. Lain la kalau ada benda nak beli kan. Then taknak ajar anak anak ke tempat shopping je. Karang ada je yang nak dibeli.
Kali ni bawa ke Zoo Johor pula sebab Zhareef nak sangat tengok singa. Nak sangat tengok harimau. Tak tahu la apa yang di suka sangat dengan harimau. Setiap kali keluar berjalan je mesti cakap “adik nak tengok imau (harimau)”

Bestnya dekat Zoo Johor ni kan, harga tiket masuk tu murah sangat tau. Hanya RM2 untuk dewasa. RM1 untuk kanak-kanak. Memang berbaloi sangat la kan harga tu untuk orang awam. Tak terbeban la siapa yang punyai anak ramai tu. Then mak ayah pun happy je nak bawa anak banyak kali ke situ.


Kalau nak cerita banyak ke tidak binatang kat Zoo tu, bagi Cik Mimi boleh la. Nak kata terlalu banyak tu, tak la banyak mana. Nak kata sikit, tak la sikit sangat. Sebab 2 bulan lepas pergi Zoo Melaka tu tengok banyak jenis binatang ada, so boleh compare la. Tapi okay la. Tak boring pun jalan-jalan kat situ. Next entri cik mimi share kan antara binatang yang ada dekat Zoo Johor ye. Yang cik mimi snap gambarnya. 


Yang bestnya dekat Zoo Johor ni bagi cik mimi yang dah pergi ni, tempat dia bersih tau. Memang Nampak la ianya terjaga. Tak berbau busuk. So happy je la nak berjalan kat situ. Nampak la kat situ terjaga dengan baik even bayaran masuk dia tak mahal. Pekerja dia jaga dengan baik kawasan tu. Nak berjalan rasa selesa je.
Cuma satu je la yang cik mimi perasan. Souvenier dia tak meriah sangat. Pastu harga macam mahal sikit. Cik mimi ingat kalau murah atau boleh dapat murah memang nak beli lebih. Nak bagi mak dengan adik adik sekali. Next time la kalau ke situ lagi baru belikan FM tuk mereka.
Now favourite pula pergi berjalan beli FM. Dah macam satu kemestian je. FM yang cik mimi beli ni seketul RM6, cik mimi try la Tanya beli lebih dapat ke kurang. Tapi pekerja dia macam tak berapa nak ramah je, dia kata bagi RM10 la kalau 2. So cik mimi beli 2 ni je la dulu.

Bukan cik mimi kedekut tau. Hehehe..Tapi macam beli dekat Zoo Melaka haritu, 6 ketul dapat Rm15. Memang beli tuk bagi mak dengan adik adik sekali la. Baru seronok kan kita berjalan, kita beli kan sekali souvenier untuk family sekali..

Apa pun, tertunai dah hasrat nak bawa anak-anak ke Zoo Johor. Next, mana pula destination nya ye.. hehehe..Siapa orang johor kat sini, meh suggest tempat yang best. Takmo legoland ye. Cik mimi belum kaya raya lagi nak masuk situ. Ahahahaha!




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.syamimisaad.com/2019/09/family-bonding-time-zoo-johor.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bonding Time Dengan Hero Sebelum Dia Terbang Ke Mesir

Bonding Time Dengan Hero Sebelum Dia Terbang Ke Mesir

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 336 hits
Bonding Time Dengan Hero Sebelum Dia Terbang Ke Mesir Cepatnya masa berlalu Masa memang cemburu dengan kita ek Atau kita yang kurang faham cara membahagi masa Entahlah selama 5 tahun duduk berjauhan dia di MRSM Kemudian 1 tahun di Matrikula...
Binatang Yang Ada Di Zoo Johor

Binatang Yang Ada Di Zoo Johor

papar berkaitan - pada 17/9/2019 - jumlah : 738 hits
Assalamualaikum Selamat Pagi Ehh lama pulak nak habiskan entri Zoo Johor ni kan Sorry Tak dan nak menaip sebab kadang kadang fon ni jadi rebutan dengan anak anak So meh la kita sambung Halaah halaaah Macam la entri 3hari 2malam pulak kan si...
Bayi Perempuan Antara 19 Korban Denggi Di Johor Kata Exco

Bayi Perempuan Antara 19 Korban Denggi Di Johor Kata Exco

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 225 hits
Bayi perempuan antara 19 korban denggi di Johor kata exco Dikemas kini 27 minit yang lalu Diterbitkan pada 8 Sep 2019 11 35P
12 Candidates Capable Of Johor Pkr Chairmanship Anwar

12 Candidates Capable Of Johor Pkr Chairmanship Anwar

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 255 hits
Anwar greets guest at a seminar on nationhood at Universiti Tun Hussein Onn Malaysia Bernama photo BATU PAHAT There are 12 candidates capable of filling the Johor Parti Keadilan Rakyat chairman s post vacated by Pasir Gudang MP Hassan Abdul...
Ole Ole Mexican Cuisine Di Cafe Bld Renaissance Johor Bahru Hotel

Ole Ole Mexican Cuisine Di Cafe Bld Renaissance Johor Bahru Hotel

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 525 hits
Ole ole September tiba dan kali ini Cafe BLD Renaissance Hotel Johor Bahru membawakan Tacos Enchiladas dan Burito bersama kebaikan salad Mexico pembuka selera dengan salsa serta pencuci mulut dari Mexico melalui rasa yang menakjubkan dan ba...
Seni Ukiran Kayu Dan Khat Dari Bumi Muor Johor

Seni Ukiran Kayu Dan Khat Dari Bumi Muor Johor

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 1447 hits
Saya nak promosikan hasil tangan seni rakan dan senior saya semasa di UITM Jengka Faiz yang kini lari dari bidangnya kerana menumpukan sepenuh kepada perusahaan ukiran kayu Beliau kini di daerah asalnya Muar Johor membuat banyak hiasan ukir...
12 Calon Layak Isi Jawatan Pengerusi Pkr Johor Kata Anwar

12 Calon Layak Isi Jawatan Pengerusi Pkr Johor Kata Anwar

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 287 hits
Presiden PKR Anwar Ibrahim berkata beliau menerima keputusan Hassan Karim untuk meletakkan jawatan sebagai pengerusi PKR Johor BATU PAHAT Terdapat 12 calon berkelayakan yang dilihat mampu mengisi kekosongan jawatan pengerusi PKR Johor kata ...
Keunikan Dan Keenakan Seafood Tepi Laut Kampung Senibong Johor Segalanya Ada Di Sini

Keunikan Dan Keenakan Seafood Tepi Laut Kampung Senibong Johor Segalanya Ada Di Sini

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 536 hits
Keunikan Dan Keenakan Seafood Tepi Laut Kampung Senibong Johor Segalanya Ada Di SiniMenikmati makanan laut segar sambil menyaksikan pemandangan laut dan ketenangan pesisir pantai pasti memberi kelainan kepada anda
Sharifah Sakinah Bengang Sampai Zoo Negara Tengok Orang Utan Makan Plastik Sadis

Sharifah Sakinah Bengang Sampai Zoo Negara Tengok Orang Utan Makan Plastik Sadis

papar berkaitan - pada 3/9/2019 - jumlah : 475 hits
A post shared by on Sep 2 2019 at 6 42pm PDT Apa zoo negara buat Banyak komplen dibuat katanya Hajat diahti nak bawak anak tengok binatang supaya mereka dapat lari daripada kehidupan gadjet Sampai zoo tengok orang utan makan plastik Kesian ...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim