Fakta Dan Hakikat Jangkitan Wabak Novel Coronavirus Ncov 2019


Fakta dan Hakikat Jangkitan Wabak Novel Coronavirus nCoV-2019Fakta dan Hakikat Jangkitan Wabak Novel Coronavirus nCoV-2019 | Coronavirus umpama radang paru-paru dan gejala jangkitan ialah demam, batuk & sukar bernafas.

Hakikat Jangkitan Kuman Coronavirus (NCoV)

1) Vaksin takde
2) Antiviral tak berkesan
3) Antibiotik, antifungal tak releven.
4) Surgical mask warna hijau tu dan mask jenis kain tak berkesan mencegah kuman menjangkiti kita. Ia berkesan untuk cegah orang sudah dijangkiti daripada sebarkan kuman.
5) Orang rendah imuniti seperti bayi, warga emas, pesakit kronik contohnya diabetes atau sakit jantung lebih tinggi risiko kematian akibat jangkitan ini.

Jangan risau, virus nCoV ini tidaklah deadly jika dibandingkan wabak-wabak lain. Apa yang penting, kita ambil langkah-langkah pencegahan.

Fakta dan Hakikat Jangkitan Wabak Novel Coronavirus nCoV-2019
Wabak Novel Coronavirus dengan kadar kematian paling rendah (2.2%) berbanding dengan wabak yang lain.

Kuatkan juga imuniti badan supaya virus ini tak beri komplikasi yang teruk jika nauzubillah. Kita dijangkiti.

Apa langkah kita boleh ambil?

1) Elakkan ke tempat sesak ramai orang jika tiada keperluan.

2) Guna mask n95 jika ke tempat sesak.

3) Kerapkan amalan basuh tangan bila keluar rumah.

4) Amalkan gaya hidup sihat: Kurangkan manis dan makanan junkfood. Tidur awal malam. Ambil langkah kurangkan stres kerana stres emosi melemahkan imuniti badan.

5) Jaga kesihatan usus. Usus ialah HQ. Pusat imuniti badan. Kuman baik itu bak askar yang mengawal di benteng pertahanan badan kita. Lapisan usus adalah benteng pertahanan terpenting imuniti badan.

Ambil vitamin C untuk kuatkan imuniti. Vitamin C juga bantu pemulihan dan menguatkan usus. Ia juga membantu organ detox utama iaitu organ hati serta membantu sistem pertahanan setiap sel badan.

Fakta dan Hakikat Jangkitan Wabak Novel Coronavirus nCoV-2019
Menteri kesihatan dan Pengerusi Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) pun sarankan ambil vitamin C.

Fakta dan Hakikat Jangkitan Wabak Novel Coronavirus nCoV-2019
Kenapa Vitamin C?

Sudah tentu kerana vitamin C ini banyak kajian-kajian manfaatnya kepada imuniti. Semua doktor yang belajar perubatan nutrisi pasti akan syorkan vitamin C dulu.

Saya syorkan juga 3 amalan di bawah ini 👇

1) Madu, habbatussauda, minyak zaitun, oregano mempunyai peroxide yang berupaya membunuh kuman sangat kuat tak dapat dibunuh antibiotik dan antiviral.

2) Probiotik meningkatkan populasi kuman baik. Cuka epal (ACV) juga mengandungi probiotik yang membantu menguatkan usus. Ambil prebiotik juga..yang merupakan makanan kepada kuman usus.

3) Berpuasa dan bersenam. Kedua ini meningkatkan radikal dalaman badan yang berupaya membunuh kuman. Di samping itu, amalan-amalan ini juga meningkatkan antioksida dalaman setiap sel badan. Pemulihan perut juga jadi lebih cepat dan imuniti jadi lebih mantap.

( PERHATIAN : Orang sensitif & ada masalah angin kena hati-hati. Boleh jadi "panass" amalan ni. Kena pulihkan kesihatan usus dulu).

BACA JUGA Kenapa Kita Perlu Detox atau Cuci Usus?

Lepas dah usaha, kita tawakkal. Ada hikmahnya setiap kejadian yang Allah aturkan. Sebelum ni kita buat endah tak endah imuniti badan masyarakat. kita ni yang makin teruk.

Kita ubah sebelum parah. Kredit Hafiz Sulaiman.

Di Shaklee, kami syorkan perlindungan tubuh badan dengan set tingkatkan imunisasi badan.

Vita-C Plus - Sustained release untuk orang dewasa, dos 500mg per tablet. Setiap sejam 100mg Vitamin C dilepaskan ke dalam tubuh. Melepaskan 500mg vitamin C dalam masa 5 jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dalam badan & mengurangkan pembaziran. Menepati Recommended Nutrient Intake (RNI) Malaysia. Vitamin C semulajadi yang diekstrak dari jagung. Mengandungi 120mg Bioflavonoid yang akan membantu meningkatkan keberkesanan vitamin C, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Garlic Complex - antibiotik semulajadi. Terhasil daripada bawang putih yang ditanam pada musim panas secara organik di sahaja.Garlic Complex dihasilkan pada suhu bilik. Tiada proses pemanasan langsung untuk pastikan ALLICIN yang ada dalam bawang putih ni terpelihara. ALLICIN ni sangat berbisa pada kuman-kuman/bakteria/parasit dan lain-lain. Ibarat macam musuh utama kepada kuman.
Tapi ALLICIN ni mudah musnah sekiranya direndam dalam air, digoreng terlalu lama, ditumis & sebagainya.

Performance Drink - Minuman isotonik yang sangat bagus untuk badan kekal hidrat. Bila badan dehydrate sebenarnya kita akan lebih mudah untuk terkena serangan penyakit. Minuman isotonik tidak mempunyai karbonat. Dirumus khas dengan kandungan sodium, potasium dan karbohidrat yang mencukupi. Jumlah kepekatan karbohidrat yang ada didalam Performance Drink adalah sama dengan darah kita. Ini memudahkan proses penyerapan sekaligus meningkatkan kadar gula di dalam darah.

Zinc Complex - Setiap 1 tablet mengandungi 100% nilai harian yang diperlukan untuk zinc iaitu 15mg. Dirumus dengan Zinc Gluconate iaitu satu bentuk zinc chelated supaya mudah diserap oleh badan.

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.uminazrah.com/2020/02/fakta-dan-hakikat-jangkitan-wabak-novel-coronavirus-2020.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ringkasan Jangkitan Novel Coronavirus 2019 Ncov Yang Perlu Semua Ambil Tahu

Ringkasan Jangkitan Novel Coronavirus 2019 Ncov Yang Perlu Semua Ambil Tahu

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 627 hits
Seperti yang kita sedia maklum sekarang sedang heboh dengan isu penyebaran wabak Novel Coronavirus 2019 nCoV yang merbahaya yang dipercayai berasal dari Wuhan China Bermacam macam spekulasi dan andaian telah dibuat dek kerana takut akan vir...
Fakta Penting Novel Coronavirus Tanda Tanda Jangkitan Cara Mencegah Coronavirus

Fakta Penting Novel Coronavirus Tanda Tanda Jangkitan Cara Mencegah Coronavirus

papar berkaitan - pada 24/1/2020 - jumlah : 1129 hits
Fakta Penting Novel Coronavirus Tanda tanda Jangkitan Cara Mencegah Coronavirus Assalamu alaikum Belum pun habis isu jangkitan virus Infleunza A kini kita harus berjaga jaga pula dengan
Novel Coronavirus 2019 Ncov

Novel Coronavirus 2019 Ncov

papar berkaitan - pada 26/1/2020 - jumlah : 736 hits
Inilah tempatnya di Wuhan China punca bermula nya strain virus terbaru dinamakan sebagai Novel Coronavirus 2019 nCoV Ia adalah dari keluarga strain virus SARs CoV dan MERs CoV nCoV bermakna novel Coronavirus dan CoV bermakna Coronavirus Nov...
Kes Wuhan Virus Atau 2019 Ncov Novel Coronavirus

Kes Wuhan Virus Atau 2019 Ncov Novel Coronavirus

papar berkaitan - pada 27/1/2020 - jumlah : 585 hits
Kes Wuhan Virus Atau 2019 nCoV Novel Coronavirus Melalui satu terbitan berita dikatakan jangkitan virus telah meningkat lebih 500 kes setakat Januari 2020 17 kematian telah dilaporkan di China Sedikit info penting 2019 IICoV merupakan kelua...
Sejarah Pemahaman Asas Wabak Novel Coronavirus 2019

Sejarah Pemahaman Asas Wabak Novel Coronavirus 2019

papar berkaitan - pada 27/1/2020 - jumlah : 478 hits
Oleh Dr Onn Azli Puade Dalam kehidupan seharian seseorang manusia kita sentiasa mempunyai risiko untuk terdedah kepada beberapa jenis mikroorganisma yang boleh menjangkiti diri kita Mikroorganisma ini adalah juga sejenis hidupan dan fitrah ...
Apa Kaitan Coronavirus 2019 Ncov Dengan Makanan Tak Halal

Apa Kaitan Coronavirus 2019 Ncov Dengan Makanan Tak Halal

papar berkaitan - pada 29/1/2020 - jumlah : 536 hits
Assalamaualaikum wbt Sekarang satu dunia digemparkan dengan wabak virusCORONAVIRUS 2019 nCoV yang bermula di China Apakah penyebab dan kaitan wabak ini dengan larangan memakan makanan yang tidak halal dalam Islam Jom kita baca catatan dan k...
Tanda Dan Cara Mencegah Jangkitan Novel Coronavirus

Tanda Dan Cara Mencegah Jangkitan Novel Coronavirus

papar berkaitan - pada 28/1/2020 - jumlah : 604 hits
Tanda tanda dan langkah langkah melindungi diri daripada jangkitan Novel Coronavirus Coronavirus adalah salah satu keluarga besar virus yang lazimnya menjangkiti saluran pernafasan Ia merupakan virus yang menyebabkan pelbagai penyakit dari ...
Jangkitan Koronavirus 2019 Ncov Di Hospital Uia Kuantan

Jangkitan Koronavirus 2019 Ncov Di Hospital Uia Kuantan

papar berkaitan - pada 28/1/2020 - jumlah : 655 hits
PALSU Tular di media sosial dakwaan kononnya terdapat satu kes jangkitan 2019 nCoV dikesan di Hospital UIA Kuantan Sumber gambar Facebook SEBENARNYA Menurut kenyataan rasmi Jabatan Kesihatan Negeri Pahang Siasat
Wabak Novel Coronavirus Kini Kecemasan Kesihatan Global 2020

Wabak Novel Coronavirus Kini Kecemasan Kesihatan Global 2020

papar berkaitan - pada 1/2/2020 - jumlah : 560 hits
Wabak Novel Coronavirus Kini Kecemasan Kesihatan Global 2020Wabak Novel coronavirus kini kecemasan kesihatan global 2020 Pertubuhan Kesihatan Sedunia mengisytiharkan wabak 2019 nCoV sebagai PHEIC yang ke 6 dunia WHO isytihar koronavirus seb...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap