Empat Anggota Bomba Cedera Ditimpa Dinding


SYAJARATULHUDA MOHD ROSLI   Empat anggota bomba tercedera ditimpa dinding bangunan ketika operasi memadam api di lima unit kedai dua tingkat (kelas A) di Lebuh Carnavon di sini malam tadi. 
GEORGETOWN - Empat anggota bomba tercedera ditimpa dinding bangunan ketika operasi memadam api di lima unit kedai dua tingkat (kelas A) di Lebuh Carnavon di sini malam tadi.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Pulau Pinang, Saadon Mokhtar berkata, kesemua mereka dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bagan Jermal dan pasukan bomba sukarela.

Menurutnya, kesemua empat anggota itu hanya mengalami kecederaan kecil dan dibawa ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk rawatan lanjut.

"Mereka mengalami kecederaan itu ketika melakukan semburan pada dinding bahagian tepi bangunan. Bangunan ini merupakan bangunan warisan (lama).

"Bagaimanapun, ia telah runtuh dan terkena anggota yang sedang bertugas, namun mereka tidak mengalami kecederaan serius. Mereka sedang dirawat dan keadaan stabil," katanya ketika ditemui media di lokasi kejadian malam tadi.

Dalam pada itu, seramai 73 warga emas yang tinggal di rumah orang tua berhampiran berjaya diselamatkan dengan bantuan orang ramai.

 Orang awam turut menyelamatkan warga emas yang tinggal berdekatan dengan bangunan terbakar.  Saadon berkata, bomba menerima panggilan kecemasan pada jam 8.58 malam dan ketika sampai di lokasi, didapati api di bangunan dua tingkat sedang marak.

"Kedai di bahagian tengah terbakar dengan peratusan kebakaran 70 peratus manakala bangunan kiri, kanan dan belakang terbakar di bahagian tingkat atas dengan peratusan kebakaran 50 peratus setiap unit.

"Di bangunan sebelah pula, terdapat bangunan yang dijadikan rumah orang tua dengan jarak 6 meter dari bangunan yang terbakar. Semua 73 warga emas dibawa keluar dari bangunan tersebut dalam keadaan terkawal. Tiada kemalangan jiwa dilaporkan," katanya.

Beliau berkata, kebakaran dapat dikawal daripada terus merebak pada jam 9.45 malam melibatkan lebih 60 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Lebuh Pantai, Jalan Perak, Paya Terubong dan Bagan Jermal.

Sementara itu, Ketua Menteri, Chow Kon Yeow yang berada di lokasi kejadian turut mengucapkan terima kasih kepada semua terlibat dalam operasi memadam kebakaran dan menyelamat mangsa.

Menurutnya, semua warga emas tersebut dipindahkan ke pusat pemindahan sementara, Youth Centre dan Chew Kongsi di Lebuh Kimberly di sini.

Salah seorang anggota bomba diberi bantuan selepas cedera dihempap dinding ketika operasi pemadaman api.  ARTIKEL BERKAITAN Sekumpulan warga emas nyaris rentung





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/02/empat-anggota-bomba-cedera-ditimpa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lagi Kes Pemabuk Langgar Kereta Yang Dipandu Anggota Bomba Bersama Keluarganya

Lagi Kes Pemabuk Langgar Kereta Yang Dipandu Anggota Bomba Bersama Keluarganya

papar berkaitan - pada 2/2/2020 - jumlah : 423 hits
Berita mengenai kemalangan yang melibatkan pemabuk ibarat tiada kesudahan Sehinggakan isu ini sering kali menjadi paparan utama di media media sosial dan kejadian ini seperti menjadi satu kebiasaan Bertambah menyakitkan lagi apabila mangsa ...
Pemandu Memandu Melawan Arus Di Susur Keluar Nilai Merempuh Empat Kenderaan Sekaligus 4 Cedera Seorang Maut

Pemandu Memandu Melawan Arus Di Susur Keluar Nilai Merempuh Empat Kenderaan Sekaligus 4 Cedera Seorang Maut

papar berkaitan - pada 16/2/2020 - jumlah : 400 hits
Semalam terjadi sekali lagi kemalangan membabitkan pemandu mabuk di Nilai yang menyebabkan kematian orang lain yang tidak berdosa Sudah terlalu banyak kemalangan sebegini sejak kebelakangan ini Sumber Menurut kajian dari Malaysian Institute...
Anggota Polis Cedera Ditumbuk Ketika Bertugas

Anggota Polis Cedera Ditumbuk Ketika Bertugas

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 248 hits
BUTTERWORTH 17 Feb Seorang anggota polis mengalami keretakan tulang hidung selepas ditumbuk seorang lelaki yang cuba melarikan diri daripada ditahan dalam kejadian di Jalan Raja Uda di sini dua hari lepas Ketua Polis Daerah Seberang Perai U...
Mujur Tak Kena Patuk Anggota Bomba Kongsi Pengalaman Tangkap Ular Bentuk S

Mujur Tak Kena Patuk Anggota Bomba Kongsi Pengalaman Tangkap Ular Bentuk S

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 289 hits
Anggota bomba sentiasa mendapat pujian oleh masyarakat di negara ini kerana kesanggupan dan pengorbanan mereka dalam menjalankan tugas tidak kira seberat dan seringan mana pun tugasan tersebut Mereka dianggap sebagai hero sebenar yang senti...
6 Anggota Bomba Maut Dalam Misi Mencari Menyelamat Mangsa Lemas Di Puchong

6 Anggota Bomba Maut Dalam Misi Mencari Menyelamat Mangsa Lemas Di Puchong

papar berkaitan - pada 7/2/2020 - jumlah : 440 hits
Kejadian dikatakan berlaku di Taman Putra Perdana Puchong malam tadi small Cover image via Noh Omar Facebook small Seramai enam anggota Pasukan Penyelamat Di Air telah lemas dalam operasi mencari dan menyelamat seorang lelaki yang dipercaya...
Pengakuan Anggota Cakrabirawa Kalau Minta Ampun Ke Soeharto Lebih Baik Saya Mati

Pengakuan Anggota Cakrabirawa Kalau Minta Ampun Ke Soeharto Lebih Baik Saya Mati

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 393 hits
IndonesiaDarkHistory Kalau suruh minta ampun kepada Pak Soeharto ya maaf lebih baik saya ditembak mati saja Bagi saya haram Saya sudah sakit sekali Dia adalah Sulemi bekas prajurit Cakrabirawa sebuah pasukan elit pengawal Presiden Sukarno p...
Anggota Komisi Vi Dpr Usul Indonesia Ekspor Ganja

Anggota Komisi Vi Dpr Usul Indonesia Ekspor Ganja

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 217 hits
Anggota Komisi VI Dewan Perwakilan Rakyat Fraksi PKS Rafli mengusulkan ganja menjadi komoditas ekspor Indonesia Menurutnya stigma ganja berbahaya hanyalah konspirasi global Dia mengatakan ganja dapat memenuhi kebutuhan farmasi Apalagi ganja...
Curiga Taspen Dikelola Dengan Skema Ponzi Anggota Dpr Ingatkan Presiden Jokowi

Curiga Taspen Dikelola Dengan Skema Ponzi Anggota Dpr Ingatkan Presiden Jokowi

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 155 hits
Pengelolaan Taspen selama ini terkesan memakai skema ponzi alias gali lubang tutup lubang mengandalkan pembayaran polis peserta
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik