Elok Ja Bagi Muka Biar Kena Maki Hamun Hari Hari Fitnah Ikut Suka Baru Orang Kata Baik Dan Tak Boleh Buat Apa Pun


 


MSO


PH TIDAK BOLEH BIARKAN POLITIK BOBROK


PH menerima keputusan pilihan raya Sungai Bakap secara terbuka dan lapang dada. Nurul Izzah Anwar sebagai pengerusi Keadilan Pulau Pinang dalam kenyataanya bersama calon Cikgu Joohari Ismail, menyatakan penghormatan dan akur kepada pilihan warga Sungai Bakap itu.


Kekalahan itu kata Nurul Izzah ia diterima sebagai satu cabaran untuk bermuhasabah dan dijadikan nekad untuk terus bekerja lebih kuat dimasa depan untuk membantu rakyat di Pulau Pinang. Kekalahan itu tidak menyekang mereka untuk terus berkhidmatan kepada rakyat.


Dalam pada itu, beliau menyatakan sedikit dukacita dengan pihak pembangkang yang melemparkan fitnah, dan memainkan isu perkauman sempit bagi mempengaruhi sentimen pilihan raya tersebut. Apa hendak diceritakan Izzah, bahawa pilihan raya itu berjalan secara tempang atau melanggar perinsip demokrasi dan ajaran agama.


Baguslah kalau PH gentlemen dan dapat menerima pilihan rakyat Sungai Bakap itu. Sebenarnya sikap professional begitulah yang kita dambakan. Itulah praktis politik demokrasi tulen. Soalnya apakah sikap demikian baik dalam praktis politik kita?


Dalam konteks politik negara ini, berhadapan dengan masyarakat yang punya rumusan politik sendiri dan sanggup memperdagangkan demokrasi, sehingga sanggup menaburkan fitnah berleluasa, PH tidak boleh membiarkan kerana ia bukan sahaja kontradik dengan nilai hidup, adat tetapi agama juga.


PH terutama PKR perlu melakukan sesuatu yang sepadan (sesuai) dengan tindakan pembangkang itu. Pencegahan berkesan terhadap kemungkaran pembangkang itu perlu dilakukan segera. Politik moral, harmonis dan menepati prinsip dan ajaran agama hendaklah diterapkan sesuai dengan proses pembinaan tamadun bangsa.  


Dalam negara yang masyarakatnya masih cetek, dan tidak mementingkan mengenai moral dan integriti demokrasi kerana obses dengan kemenangan tanpa mengira halal dan haram perlu dipantau dan diajar. Justeru sikap bersangka baik,(husnuzon) tasamuh tidak boleh dipratiskan kerana ia akan memakan diri sendiri. Nawaitu kita hendak membina tamadun dan menambahkan nilai kemanusiaan akan sia-sia saja.


Oleh kerana itu PKR harus merangka gerak kerja yang boleh mematikan atau melemahkan penyebaran fitnah atau politik tidak bermoral itu. Melawan fitnah lebih penting daripada mendapat kerusi? Untuk pilihan raya akan datang PH selaku sebahagian daripada kerajaan kena pastikan politik beretika menjadi amalan semua pihak. Matlamat menghalalkan cara yang jadi falsafah politik hendaklah dikikis.


Selagi PH kekal mengizinkan politik tasamuh, husnuzon kepada dolongan yang jahil, maka selama itulah golongan itu sanggup membelakang moral dalam politik dan terus mendapat kepercayaan rakyat dan akan menang. Kalau itu berlaku maka selama itulah rakyat tidak berdosa tertipu dalam praktis politik yang mereka sangkakan bernuansakan agama, tetapi sebenarnya tidak.


Dalam hubungan ini satu mekanisme harus dibentuk untuk membendung penularan dan pengamalan politik bobrok itu secara serius. Jika PH enggan bertindak dan rela membiarkan politik tidak bermoral berterusan, maka PH akan menghadapi kekalahan demi kekalahan pada masa akan datang. Apakah kita sedia untuk menyaksikan negara ini diperintah oleh kumpulan orang yang mengamalkan politik matlamat menghalalkan cara. Trims.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2024/07/elok-ja-bagi-muka-biar-kena-maki-hamun.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bayar Saman Dulu Baru Boleh Balik Singapore Padan Muka

Bayar Saman Dulu Baru Boleh Balik Singapore Padan Muka

papar berkaitan - pada 26/6/2024 - jumlah : 131 hits
Kementerian Pengangkutan memberi amaran keras terhadap semua kenderaan asing supaya mematuhi undang undang jalan raya di Malaysia susulan pelaksanaan Permit Masuk Kenderaan bermula 1 Oktober ini Menteri Pengangkutan Anthony Loke Siew Fook b...
Anak Suka Duduk Posisi W Ibu Bapa Jangan Biar Hentikan Habit Ini

Anak Suka Duduk Posisi W Ibu Bapa Jangan Biar Hentikan Habit Ini

papar berkaitan - pada 28/6/2024 - jumlah : 98 hits
Anak suka duduk posisi W ibu bapa jangan biar hentikan habit ini Ramai ibu bapa tak kisah apabila anak duduk dengan posisi yang salah terutamanya yang berbentuk W Alasannya sebab anak kecil lagi dan apabila dah besar tabiat itu akan hilang ...
Indikator Kos Sara Hidup Diubah Ikut Perkembangan Semasa Kata Pm

Indikator Kos Sara Hidup Diubah Ikut Perkembangan Semasa Kata Pm

papar berkaitan - pada 3/7/2024 - jumlah : 85 hits
KERAJAAN telah melaraskan indikator nbsp bagi kos sara hidup agar sejajar dengan perkembangan semasa negara kata Perdana Menteri Anwar Ibrahim lapor Bernama Menurutnya pengiraan bagi indikator nbsp ini diselaraskan berdasarkan pelbagai aspe...
Siti Jamumall Bangga Suami Pandai Masak Bancuh Susu Anak Siapa Kata Umur 21 Tak Boleh

Siti Jamumall Bangga Suami Pandai Masak Bancuh Susu Anak Siapa Kata Umur 21 Tak Boleh

papar berkaitan - pada 27/6/2024 - jumlah : 101 hits
Usahawan yang juga pempengaruh Siti Jamumall bangga suami pandai masak meskipun baru sahaja berusia 21 tahun Perkongsian Siti Jamumall atau nama lengkapnya Siti Suriani Wahiddin 25 di platform TikTok itu mendapat perhatian ramai Siti Jamuma...
Tular Pendedahan Sisi Gelap Aisyah Hijanah Sebagai Majikan Didakwa Kerap Maki Hamun Amp Berhentikan Staf

Tular Pendedahan Sisi Gelap Aisyah Hijanah Sebagai Majikan Didakwa Kerap Maki Hamun Amp Berhentikan Staf

papar berkaitan - pada 14/7/2024 - jumlah : 129 hits
Selepas penangkapannya menjadi bualan hangat tular pula hantaran di X mendedahkan sisi gelap pempengaruh Aisyah Hijanah sebagai majikan Menerusi hantaran itu Aisyah didakwa menganiaya ramai pekerjanya malah menunggang agama untuk hidup dala...
Saya Tak Kaya Tapi Boleh Bahagiakan Awak Baru Seminggu Solo Nora Danish Dihujani Mesej Lelaki Cuba Nasib

Saya Tak Kaya Tapi Boleh Bahagiakan Awak Baru Seminggu Solo Nora Danish Dihujani Mesej Lelaki Cuba Nasib

papar berkaitan - pada 24/6/2024 - jumlah : 142 hits
Baru cukup seminggu bergelar janda pelakon jelita Nora Danish khabarnya mula menjadi tumpuan jejaka di luar sana yang ingin mencuba nasib mendekatinya Ramai jejaka mula mencuba nasib mendekati Nora Danish Nora menerusi satu hantaran di TikT...
Viral Guru Honorer Diberhentikan Di Hari Pertama Masuk Sekolah Ini Kata Dpr

Viral Guru Honorer Diberhentikan Di Hari Pertama Masuk Sekolah Ini Kata Dpr

papar berkaitan - pada 14/7/2024 - jumlah : 89 hits
Salah netizen bercerita bahwa ditempat anaknya bersekolah SMP guru honorernya pun diberhentikan
Dpm Fadillah Reveals Drafts Of Government Opposition Mou

Tpm Dedah Draf Mou Peruntukan Ahli Parlimen Pembangkang

Ssm Vs Sspa Perbezaan Kelebihan Soalan Lazim

Kereta Bergoyang Tanpa Henti Petugas Kesihatan Ditangkap Basah Di Tempat Parking Hospital

Kempen Skala Kecil Tampak Prk Mahkota Suram

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Man Cendol Outing


echo '';
10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia

10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan


Doa Susah Tidur Karena Gelisah

Juicy Luicy Lampu Kuning Chord

Lebih Rm500 000 Wang Gisbh Dibekukan Babit 96 Akaun Kpn

Mama Journey Komensmen 23 Iab

Should Chequered Past Ytl Involve In Public Transportation

Ayien Rahman Ale Ale Chord