Edika Yusof Nekad Akan Tetap Setia Walaupun Isteri Kesayangannya Kini Lumpuh


Edika Yusof Nekad Akan Tetap Setia Walaupun Isteri Kesayangannya Kini Lumpuh
Jika ada yang tak kenal dengan Edika Yusoff, wajahnya dulu seringkali menjadi watak utama dalam bidang lakonan mahupun peragaan.
Wataknya sebagai Jeffri yang dilakonkan di dalam filem Maria Mariana arahan Datuk Yusof Haslam tidak dilupakan peminat-peminatnya. Kini, namanya sekali lagi meniti di bibir peminatnya apabila kisahnya yang setia menjaga isterinya yang lvmpuh tular di media sosial.
Kisah Sebenar
Ketampanan wajahnya juga membuatkan segelintir peminatnya membuat andaian dia merupakan seorang ‘playboy’. Tetapi, sangkaan mereka meleset sama sekali apabila kisah sebenar pelakon ini didedahkan.
Edika Yusoff dikatakan mengundur diri dari bidang seni selepas isteri tercintanya lvmpuh separuh badan selepas melahirkan anak kedua mereka. Kerana kasih dan tanggungjawab Edika lebih banyak menghabiskan masa menjaga isterinya disamping mengusahakan perniagaan seni reka grafik.
Setia Bekorban
Ketika orang lain sudah tewas dengan dugaan dan cabaran di dalam perkahwinan, tetapi dia memilih untuk setia dan berkorban demi cintanya terhadap isteri. Dan ketika lelaki lain mengeluh menjaga si isteri di dalam pantang, Edika lelaki tabah menjaga isterinya yang sa-kit selama berbelas tahun!
Perkongsiannya ketika ditemubual oleh bersama radio Sinar pada tahun 2017 itu membuatkan netizen sebak dengan kesetiannya. Dua tahun selepas berkahwin, isterinya jatuh sakit dan lvmpuh. Isterinya juga tidak boleh bercakap dan dengar. Banyak peristiwa memori yang dia lupa.
“Saya waktu itu tak stabil, keliru dan rasa kenapa ini berlaku pada saya. Membuatkan saya nak berkongsi dengan seseorang, jadi jalan yang saya cari adalah dengan berkongsi dengan Tuhan. Daripada situ saya dapat hidayah dan kekuatan untuk menempuh segala yang berlaku.
Sudah Putus Asa Waktu itu saya memang sudah putus asa tetapi isteri saya bersungguh-sungguh dan tak give up. Daripada situ saya mendapat kekuatan. Malah saya tak anggap dia OKU atau yang lvmpuh malah saya anggap dia seperti manusia biasa yang sempurna.”
Edika tidak pernah menganggap dan melayan isterinya seperti seorang yang lvmpuh malah melayan isterinya seperti manusia sempurna.
“Kerana itu, isteri kadang-kadang tidak sedar yang dirinya lvmpuh kerana saya layan sama rata seperti beri kasih sayang, bercakap, bergaduh dan sebagainya. Jadi, saya create benda ni supaya dia dapat tahu yang dia ni normal.”
Di sebalik dugaan itu, ada yang turut bertanyakan kepadanya kenapa dia tidak memilih untuk berkahwin lain? Tapi katanya kahwin lain bukan selesaikan masalah. Biarpun dia punyai hak untuk memilih berkahwin lagi, tetapi dia enggan berbuat demikian dan memilih jalan untuk mengharungi susah senang bersama dengan isterinya.
“Mungkin isteri kedua akan sakit dan lvmpuh. Jadi berapa banyak wheelchair yang perlu saya jaga. Ada yang satu ni pun Alhamdulillah dan ini adalah cabaran yang Tuhan berikan untuk saya dan saya terima dengan hati terbuka.
Isterinya, Nor Hidayah juga pernah memberikan keizinan kepada Edika untuk berkahwin lagi tetapi Edika menolak.
“Isteri juga pernah beritahu, kalau nak kahwin lagi dia benarkan. Tetapi saya sendiri tak mahu. Sebab saya berfikir satu hari nanti kalau dia undur diri, saya pernah cakap saya ambil dia waktu dia boleh berdiri dan berjalan. Jadi kalau saya nak ‘pulangkan‘ kembali pada ibu bapanya, saya mahukan dia dalam keadaan yang sama.
“Daripada situ isteri faham yang saya tiada keinginan untuk berkahwin lain atau menambah lain kerana sudah cukup yang ada ini sudah sempurna di hati saya dan saya suka dengan apa yang saya buat.”
Sumber: YOY Network / Instagram Edika Yusof
The post Edika Yusof Nekad Akan Tetap Setia Walaupun Isteri Kesayangannya Kini Lumpuh appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/edika-yusof-nekad-akan-tetap-setia-walaupun-isteri-kesayangannya-kini-lumpuh/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isteri Bagi Je Saya Kahwin Lain Tapi Saya Tak Nak Edika Yusof Tetap Setia Walaupun Isterinya Lvmpuh

Isteri Bagi Je Saya Kahwin Lain Tapi Saya Tak Nak Edika Yusof Tetap Setia Walaupun Isterinya Lvmpuh

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 339 hits
Jika ada yang tak kenal dengan Edika Yusoff wajahnya dulu seringkali menjadi watak utama dalam bidang lakonan mahupun peragaan Wataknya sebagai Jeffri yang dilakonkan di dalam filem Maria Mariana arahan Datuk Yusof Haslam tidak dilupakan pe...
Gara Gara Suami Terlalu Obses Dengan Game Mobile Legend Isteri Nekad Tekap Muka Suami Dengan Gam Tikus

Gara Gara Suami Terlalu Obses Dengan Game Mobile Legend Isteri Nekad Tekap Muka Suami Dengan Gam Tikus

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 468 hits
Gara Gara Suami Terlalu Obses Dengan Game Mobile Legend Isteri Nekad Tekap Muka Suami Dengan Gam Tikus Padah terlalu kerap bermain permainan di telefon bimbit seorang lelaki diberi pengajaran yang akan diingatinya sehingga bila bila apabila...
Tak Sangka 4 Bekas Pembaca Berita Kini Merupakan Isteri Bergelar Vvip

Tak Sangka 4 Bekas Pembaca Berita Kini Merupakan Isteri Bergelar Vvip

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 2368 hits
Selain intipati yang penting dan menarik wajah cantik pembaca berita yang menghiasi layar kaca juga menarik minat penonton Hal itu akan membuat penonton berita semakin bersemangat untuk menikmati setiap sajian berita yang dibawakan oleh pem...
Bella Dally Kini Isteri Arif Izuddin

Bella Dally Kini Isteri Arif Izuddin

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 902 hits
Arif dan Bella bergambar bersama rakan artis Mira Filzah selepas majlis pernikahannya di Putrajaya pada pagi Ahad Foto Instagram mfmirafilzahPelakon Bella Dally selamat bergelar isteri kepada ahli perniagaan iaitu Arif Izuddin Mohd Radzali ...
B Yang Ajar Cyg Hidup Tanpa B Isteri Nekad Cerai Suami Asyik Hadap Phone Berbanding Anak Amp Isteri

B Yang Ajar Cyg Hidup Tanpa B Isteri Nekad Cerai Suami Asyik Hadap Phone Berbanding Anak Amp Isteri

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 617 hits
Bila berumahtangga jangan terlalu lebihkan aktiviti sendiri sehingga anak dan isteri suami rasa diabaikan Perlu bijak membahagikan masa atau paling tidak pun ajak keluarga sertai aktiviti itu sekali gus dapat merapatkan hubungan kekeluargaa...
Padah Lambat Balik Ke Rumah Isteri Nekad Tibai Suami Dengan Pisau Dan Kayu Golf

Padah Lambat Balik Ke Rumah Isteri Nekad Tibai Suami Dengan Pisau Dan Kayu Golf

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 393 hits
Seorang lelaki berusia 51 tahun dikenali sebagai Zhong Zhengye di Singapura diti k am dengan pisau dan dip uk ul dengan kayu golf oleh isterinya kerana kerap pulang lewat ke rumah Zhong yang berkahwin dengan isterinya berusia 44 tahun dari ...
Fisherman S Friend Blackcurrant Kini Di Malaysia

Fisherman S Friend Blackcurrant Kini Di Malaysia

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 679 hits
Fisherman s Friend Blackcurrant Kini Di Malaysia Pasti ramai yang teruja bila tahu Fisherman s Friend Blackcurrant dah ada dalam pasaran Malaysia Perisa anggur hitam yang menyegarkan kini ada terdapat pada lozeng baharu Fisherman s Friend B...
Dompet Digital Touch N Go Kini Boleh Digunakan Di Semua Kfc Seluruh Negara

Dompet Digital Touch N Go Kini Boleh Digunakan Di Semua Kfc Seluruh Negara

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 278 hits
Touch n Go nampaknya agak aktif dalam menambah pelbagai kedai kedai fizikal untuk menyokong dompet digital mereka Selepas mengumumkan sokongan penggunaan dompet digital mereka di kedai Tealive seluruh negara pada minggu lepas minggu ini men...
Secara Rasminya Peranti Ios Dan Android Kini Boleh Mengaktifkan Mod Gelap Aplikasi Facebook Messenger

Secara Rasminya Peranti Ios Dan Android Kini Boleh Mengaktifkan Mod Gelap Aplikasi Facebook Messenger

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 314 hits
Tak perlu lagi hantar emoji bulan sabit Jika sebelum ini pengguna aplikasi Facebook Messenger di peranti iOS dan Android perlu menghantar emoji bulan sabit kepada rakan sembang mereka dahulu bagi mengaktifkan mod gelap untuk aplikasi terseb...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show