Dua Lagi Bakal Lompat Khianat Dalam Khianat


 


Gempar! Muhyiddin terselamat, 2 ahli parlimen PKR bakal isytihar sokong PN?February 25, 2021 KETIKA pembangkang dan beberapa ahli Parlimen kerajaan begitu seronok bercakap soal Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak ada majoriti dan tidak cukup sokongan untuk menjadi Perdana Menteri serta mempertikaikan keabsahan Kerajaan Perikatan Nasional (PN) tersebar berita agak mengejutkan.
Dua ahli Parlimen daripada PKR dikatakan sudah berkira-kira akan mengisytiharkan sokongan kepada Muhyiddin sekaligus akan memperkukuhkan kedudukan beliau dan Kerajaan PN.
Walaupun setakat ini belum ada pengisytiharan rasmi dilakukan oleh dua Parlimen berkenaan namun ia sudah diheboh diperkatakan. Kalau benarlah itu berlaku, sudah pasti ‘kita bersimpati’ kepada pembangkang khususnya PKR kerana mereka mahu melihat Muhyiddin digulingkan, ‘kapal’ mereka sendiri mula ada tanda-tanda akan bocor.
Tetapi ia mungkin tidak terhenti di situ sahaja, sejak bulan lalu, penulis diperingatkan oleh beberapa sumber jangan memperkecilkan kemampuan dan ‘seni politik’ Muhyiddin.
Ahli Parlimen Pagoh sudah pasti mempunyai perancangan sendiri bagi memastikan Kerajaan PN tidak tumbang dan beliau tidak menjadi Perdana Menteri paling singkat dalam sejarah.
Jangan terperanjat kalau dikatakan, langkah memberi sokongan kepada Muhyiddin dan PN bukan hanya akan berkisar antara dua ahli Parlimen itu sahaja, malah khabarnya ramai lagi akan berbuat demikian.
Kalau itu terjadi sudah tentulah ia akan mengecewakan pembangkang dan segelintir pemimpin dalam kerajaan yang terlalu ingin mahu melihat Muhyiddin disingkirkan melalui sidang Dewan Rakyat.
Kita tidak nafikan peranan Parlimen memang penting kerana boleh berfungsi untuk proses semak dan imbang terhadap pentadbiran kerajaan khususnya dalam menangani Covid-19.
Dan kita pun tidak berhasrat untuk mempertikaikan niat sesetengah pihak yang begitu beria-ia mahu sidang Parlimen diadakan, cuma apa yang kita bimbangkan, isu politik lebih banyak diperbahaskan berbanding masalah rakyat.
Malah tidak mustahil juga, kalau kita sekali lagi akan menyaksikan hiruk pikuk di Dewan Rakyat berkaitan keabsahan Perdana Menteri dan beberapa hari sebelum ia diadakan, adegan ‘memiliki majoriti menyakinkan’ akan berlaku.
Namun begitu janganlah pula mereka mengharapkan sidang Dewan Rakyat yang kalau diadakan boleh memberi mimpi ngeri kepada Muhyiddin, ia belum tentu, silap-silap haribulan orang lain yang mendapat mimpi ngeri itu…jangan sampai mahu melihat Muhyiddin ‘terguling’, orang lain pula yang ‘tergolek’.
Usahlah terlalu merendahkan seni politik Muhyiddin – itulah perkara yang diingatkan oleh seseorang kepada penulis berkali-kali. Kata individu ini, kalau Muhyiddin boleh meletakkan dirinya sebagai Perdana Menteri, tak kanlah beliau akan membiarkan sahaja beliau dijatuhkan dengan begitu mudah.
Lagi pula, kita pun tahu ada pergolakan hebat sedang berlaku dalam parti-parti tertentu, parti mana? Sama-samalah kita tunggu. 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/dua-lagi-bakal-lompatkhianat-dalam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Pn Masih Tak Cukup Nombor Walau Dua Mp Pkr Lompat

Anwar Pn Masih Tak Cukup Nombor Walau Dua Mp Pkr Lompat

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 214 hits
Malaysiakini Perikatan Nasional masih tidak memiliki nombor mencukupi untuk menguasai majoriti di Dewan Rakyat walaupun mendapat sokongan dua lagi ahli parlimen dakwa Presiden PKR Anwar Ibrahim Katanya pembangkang masih memiliki nombor yang...
Dua Ahli Parlimen Lompat Dipecat Serta Merta

Dua Ahli Parlimen Lompat Dipecat Serta Merta

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 169 hits
Majlis Pimpinan Pusat telah mengadakan mesyuarat bulanan hari ini dan membincangkan beberapa perkara utama seperti berikut KEADILAN memohon maaf kepada para pengundi di Julau dan Tebrau di atas sikap dua Ahli Parlimen yang telah membuat tin...
Anumanthan Mohan Rabih Ataya Bakal Suntik Perubahan Di Kedah

Anumanthan Mohan Rabih Ataya Bakal Suntik Perubahan Di Kedah

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 343 hits
Kurang dua minggu menjelang sepak mula Liga Super 2021 Kedah Darul Aman FC dilihat sudah memuktamadkan senarai penuh pemain mereka Beberapa kemasukkan pemain telah mencuri tumpuan sejak penghujung tahun lalu antaranya Rodney Calvin yang dip...
Demokrat Nilai Bakal Cagub Dki Sudah Memenuhi Syarat Pengabdian Ke Partai

Demokrat Nilai Bakal Cagub Dki Sudah Memenuhi Syarat Pengabdian Ke Partai

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 110 hits
Menurutnya melibatkan partisipasi publik dalam penyiapan pemimpin sejak awal akan menjadi preseden dan budaya baik yang harus dikembangkan Harapannya keterpilihan pemimpin kedepan bukan karena didominasi jaringan capital atau uang memobilis...
Sah Umno Buang Bersatu Tolak Jawatan Tpm Pn Bakal Tumbang

Sah Umno Buang Bersatu Tolak Jawatan Tpm Pn Bakal Tumbang

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 195 hits
Krisis perpecahan pakatan longgar dan Kerajaan tiada majoriti Muhyiddin Yassin semakin menggelegak UMNO sudah buat keputusan tidak mahu berkerjasama dengan UMNO dalam PRU Apakah langkah Muhyiddin seterusnya MengHARAMkan UMNO Jangan terperan...
Vaksin Dah Sampai Pm Amp Dr Noor Hisham Bakal Terima Suntikan 24 Februari Ini

Vaksin Dah Sampai Pm Amp Dr Noor Hisham Bakal Terima Suntikan 24 Februari Ini

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 228 hits
Penantian rakyat Malaysia untuk memulakan kehidupan seperti biasa semakin cerah kini apabila vaksin kumpulan pertama vaksin Pfizer BioNTech telah selamat sampai di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur jam 10
Microsoft Office 2021 Bakal Hadir Untuk Windows Dan Mac Pada Tahun Ini

Microsoft Office 2021 Bakal Hadir Untuk Windows Dan Mac Pada Tahun Ini

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 185 hits
Microsoft Office merupakan salah satu perisian produktiviti yang popular tidak kira dikalangan pengguna pejabat mahupun di institusi pendidikan Terbaru Microsoft mengesahkan mereka akan melancarkan Office 2021 untuk pengguna Mac dan Windows...
Sekolah Bakal Buka Mamalong Kakak Dania Letak Jawatan

Sekolah Bakal Buka Mamalong Kakak Dania Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 259 hits
Hi korang Ramai ibu bapa dah mula menarik nafas lega apabila KPM mengumumkan pembukaan semula sesi persekolahan tidak lama lagi So tamatlah tugas ibu bapa yang dilantik menjadi cikgu di rumah Sejak PKP 2 0 dikuatkuasakan semula sebelum ni m...
Beberapa Aksesori Gaming Juga Bakal Dilancarkan Seiring Dengan Pengenalan Siri Realme Narzo 30

Beberapa Aksesori Gaming Juga Bakal Dilancarkan Seiring Dengan Pengenalan Siri Realme Narzo 30

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 145 hits
Realme kini melangkah setapak lagi apabila dilihat cuba hadir dengan aksesori memfokuskan permua pula Memetik perkongsian Realme menerusi satu entri di laman Twitter aksesori gaming berkenaan terdiri dengan Realme Mobile Game Controller Rea...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte