Dua Dua Akan Menerima Padah Bila Ph Berkuasa Berdasarkan Undang Undang


 


Panas! Najib dakwa Muhyiddin akan terima padah di MelakaNovember 18, 2021  
Bersatu yang dipimpin Muhyiddin Yassin akan menerima padah pada pilihan raya negeri (PRN) Melaka selepas menggelar veteran Umno, Shahrir Samad sebagai bodoh, kata Najib Razak.
Bekas Perdana Menteri itu berkata, kata-kata kesat Muhyiddin yang juga Pengerusi Perikatan Nasional (PN) jelas menunjukkan sikap sebenar beliau.
“Saya kira Muhyiddin, mutakhir ini dah menetas (meletup)…bila jawab Shahrir (bodoh), (Muhyiddin) tonjolkan sikap sombong sebenar beliau dan itu akan beri kesan kepada Bersatu,” katanya dalam program bual bicara sempena PRN Melaka.
Baru-baru ini, Muhyiddin membidas Shahrir yang juga Ketua Umno Johor Bahru dengan menggelarnya “bodoh” dan berniat jahat kerana mencabar Bersatu menarik sokongan terhadap Menteri Besar Johor, sekali gus membuka jalan kepada krisis politik seperti di Melaka.
“Itu berniat jahat. Saya kenal Shahrir ni, dia nak macam mana yang berlaku di Melaka, berlaku (pula) di Johor.
“Inilah pemimpin Umno…jangan cabar saya. Saya Presiden Bersatu, Perikatan Nasional. Macam Shahrir bodoh, suruh Bersatu tarik (sokongan) dan Menteri Besar Umno akan jatuh. Bijak ke bodoh?” katanya.
Sementara itu, ketika ditanya kewajaran poster Muhyiddin memenuhi kempen PRN di Melaka, dan bukan calon PN yang bertanding, Najib berkata ia menunjukkan calon PN tidak popular di negeri itu.
“Bila cakap pasal PN, saya nak sentuh pasal Bersatu. Bersatu tiada kekuatan, dan kenapa PN tonjolkan Muhyiddin sebab calon mereka tidak dikenali dan tiada askar atau jentera yang kuat,” kata Ahli Parlimen Pekan itu.
Menyentuh mengenai keputusan PAS yang memihak kepada Bersatu dalam PRN kali ini, Najib berkata parti Islam itu akan melalui jalan sukar untuk bertapak di Melaka.
“PAS belum dapat bertapak di Melaka. Sebenarnya kita harapkan PAS bersama kita tetapi mana tahu akan datang (pilihan raya umum ke-15).
“(Saya jangka) dalam PRN ini PAS akan hadapi laluan sukar, dan jika dia bersama Umno, PAS akan dapat beberapa kerusi,” katanya.
Dalam pada itu, Najib memberi jaminan akan terus memperjuangkan baki kemudahan pengeluaran khas Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) i-Citra sebanyak RM5,000 seperti dituntut rakyat.
“i-Citra kita cadang RM10,000 tetapi kerajaan dah luluskan RM5,000, kita akui kita dah separuh berjaya. Saya akan terus suarakan (pengeluaran baki RM5,000) kerana kita lihat ini keperluan yang sangat diperlukan oleh rakyat ketika ini,” katanya, menurut FMT.
Mengulas mengenai ekonomi negara, Najib berkata hutang negara semakin mencanak berpunca apabila Pakatan Harapan membatalkan sistem cukai barang dan perkhidmatan (GST) ketika pentadbirannya.
Malah, Najib menyelar tindakan kerajaan selepas BN yang gagal mengembangkan hasil negara dengan hanya menumpukan kepada kebajikan rakyat semata-mata.
“Masa saya jadi Perdana Menteri, saya bahagikan ekonomi kepada dua, ekonomi negara dan ekonomi rakyat. Kerajaan PH dan PN tiada model ini. Sebab kalau kita tumpu pada kebajikan rakyat, kita akan jadi kerajaan populis.
“Kerajaan populis tidak boleh bertahan lama, bantuan itu tidak mampan, sebab hasil negara menguncup dan tidak dikembangkan lebih-lebih lagi kesilapan zaman PH apabila batalkan GST,” katanya.
“Itu punca hutang kita mencanak naik, kalau BN masih berkuasa dengan adanya GST, kita pasti bantuan yang diterima rakyat jauh lebih tinggi daripada apa yang dapat dibuat ketika ini,” kata Najib.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/11/dua-dua-akan-menerima-padah-bila-ph.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senarai Syarikat Menerima Kad Diskaun Siswa

Senarai Syarikat Menerima Kad Diskaun Siswa

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 160 hits
Berita baik kepada semua siswa dan siswi warganegara Malaysia akan diberikan secara percuma mengikut IPTA dan IPTS masing masing bermula september 2012 KDS1M ini dilancarkan bagi meringankan beban pelajar dalam semua keperluan harian dari s...
Ksp Selalu Terbuka Menerima Kritik Dan Masukan Masyarakat

Ksp Selalu Terbuka Menerima Kritik Dan Masukan Masyarakat

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 132 hits
Dia mengatakan sesuai dengan perintah Kepala Staf Kepresidenan Moeldoko KSP menjadi rumah terakhir penyelesaian pengaduan masyarakat
Boikot Mcd Layakkah Pekerja Menerima Hukuman

Boikot Mcd Layakkah Pekerja Menerima Hukuman

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 110 hits
Assalam salam jumaat semua seperti mana yang kita maklum bahawa hari ini tanggal 8 ogos 2014 adalah hari boikot McD semalaysia rasanya kempen ini mungkin akan mencapai objektifnya dan boleh dikira berjaya memandangkan beberapa hari sebelum ...
Suatu Hari Nanti Inshaallah Akan Ada Seseorang Yang Menerima Kita Seadanya Tanpa Memandang Kisah Silam Kita

Suatu Hari Nanti Inshaallah Akan Ada Seseorang Yang Menerima Kita Seadanya Tanpa Memandang Kisah Silam Kita

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 216 hits
Assalamualaikum Setiap kita ada waktu yang di mana kita melakukan khilaf dan salah Dimana usia remaja emosi memuncak kita lakukan kesalahan dan kita tak sedar Tetapi meningkat dewasa ya Allah banyaknya dosa aku Nak cari jodoh jom daftar di ...
Erick Thohir Jadi Pejabat Publik Harus Siap Menerima Fitnah

Erick Thohir Jadi Pejabat Publik Harus Siap Menerima Fitnah

papar berkaitan - pada 14/11/2021 - jumlah : 199 hits
Fitnah tersebut bukan hal baru yang dia rasakan Sebelumnya dia bersama pihak terkait diperintahkan oleh Presiden Joko Widodo untuk membawa 260 juta vaksin dari China dan 100 juta vaksin dari negeri lain Namun dia dituduh mengantongi keuntun...
Sesungguhnya Allah Akan Menerima Taubat Seorang Hambanya Selama Belum Tercabut Nyawanya

Sesungguhnya Allah Akan Menerima Taubat Seorang Hambanya Selama Belum Tercabut Nyawanya

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 118 hits
Setiap anak Adam mempunyai salah dan sebaik baik orang yang bersalah adalah mereka yang bertaubat HR at Tirmidzi dan Ibnu Majah Sesungguhnya Allah akan menerima taubat seorang hambaNya selama belum tercabut nyawanya
123 82 Juta Orang Telah Menerima Vaksin Dosis Pertama

123 82 Juta Orang Telah Menerima Vaksin Dosis Pertama

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 140 hits
Mereka yang mendapatkan vaksin dosis ketiga utamanya para tenaga kesehatan mencapai 1 156 371 jiwa atau bertambah 5 587 jiwa
Remaja Wanita Dari Golongan B40 Bakal Menerima Agihan Tuala Wanita Setiap Bulan

Remaja Wanita Dari Golongan B40 Bakal Menerima Agihan Tuala Wanita Setiap Bulan

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 297 hits
Salam guys Dalam zaman miliniem ini pelbagai jenama pads berada di pasaran seperti Kotex Libress Pods dan macam macam lagi Even banyak di pasaran belum tentu lagi sesuai dengan kulit wanita ada yang sensitive dengan certain brand terpaksa m...
Padah Kerana Hina Agama Dalam Laman Fb Akhirnya Ditangkap

Padah Kerana Hina Agama Dalam Laman Fb Akhirnya Ditangkap

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 122 hits
Seorang lelaki berusia 34 tahun ditahan di rumahnya di Simpang Durian di sini awal pagi semalam kerana dipercayai memuat naik status yang menyinggung perasaan umat Islam dalam laman Facebook Blog ini memberikan perkongsian tentang isu semas...
Pet Expo Midvalley 2024

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Bolehkah Berbuka Puasa Karena Merasa Pusing

Flexibility In Business Operations

Aktiviti Kunjungan Hormat Grt Dan Ppim Ke Atas Tun M Ppim 20 05 2024

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Bacaan Rukuk Cara Rukuk Yang Afdhal

Nyoman Paul Mundur Perlahan Chord