Drama Korea Terrius Behind Me





Terrius Behind Me / My Secret Terrius - Korean Drama Review
Seperti biasa, hari ini aku nak buat review drama Korea yang bertajuk Terrius Behind Me / My Secret Terrius yang release pada 27 September 2018 dan tamat pada 15 November yang lalu. Antara pelakon drama Korea Terrius Behind Me ini adalah So Ji Sub, Jung In Sun, Son Ho Jun, Im Se Mi, Kim Sung Joo, Eom Hyo Seop, Seo Yi Sook, Cho Tae Kwan, Kim Yeo Jin, Kang Ki Young, Nam Gyu Ri dan ramai lagi. Drama ini mempunyai 32 episod, setiap episod hanya setengah jam dan disiarkan di channel MBC manakala screenwriter drama ini adalah orang yang sama menulis skrip untuk drama Shopping King Louis. Korean Drama Terrius Behind Me ini juga adalah drama comeback So Ji Sub setelah lama tak muncul dalam drama, kali terakhir dia berlakon drama pada tahun 2015 iaitu menerusi drama popular Oh My Venus bersama Shin Min Ah. Selain itu drama ini disiarkan bagi menggantikan drama Time dan kemudian akan digantikan dengan drama Korea Children Of Nobody. Lebih menarik bila drama Terrius Behind Me ini turut shooting di luar negara iaitu di Warsaw Poland. 

Awalnya pelakon Lee Yoo Young dan Yoo In Na telah ditawarkan menjadi heroin drama ini namun mereka menolak dan akhirnya watak Go Ae Rin itu menjadi milik Jung In Sun. Terrius yang dijadikan tajuk drama ini merujuk pada nama samaran / nama khas watak Kim Bon ketika dia sedang bertugas sebagai Agent NIS dan ketika berada dalam misi penting. Ternyata So Ji Sub membuat pilihan tepat untuk berlakon dalam drama ini kerana drama Terrius Behind Me ini telah menang besar dalam 2018 MBC Drama Awards. So Ji Sub telah menang Grand Prize, dia juga menang anugerah Best Actor juga menerusi drama ini. Malah heroin drama ini iaitu Jung In Sun turut menang anugerah Excellent Actress, malah Kang Ki Young juga turut menang pelakon pembantu lelaki terbaik menerusi drama ini. Selain itu drama Korea Terrius Behind Me ini juga turut menang Best Screenplay serta Best Drama Selected By Viewers. Jadi drama ini memang menang banyak anugerah, so rugi kalau tak tengok hehehe.
Agak seronok melihat telatah Kim Bon lakonan So Ji Sub melayan kanak - kanak dalam drama ini. Anak - anak Go Ae Rin tu memang sangat comel dan adorable gitu serta sangat hyper aktif hehe. Aku juga terhibur melihat kerenah semua penghuni King Castle itu terutamanya jiran - jiran Go Ae Rin tu. Ikutkan aku tak minat sangat isu - isu atau masalah yang berlaku dalam NIS tu sebab aku lebih tertarik dengan hal - hal dan masalah Go Ae Rin tu je. Tapi tak sangka ada juga plot twist dalam drama ini terutamanya untuk watak ketua Agent NIS tu. Agak pelik melihat pelakon Im Se Mi berambut pendek dalam drama ini, sebab aku dah terbiasa tengok dia berambut panjang. Walaupun Jung In Sun adalah pilihan ketiga untuk watak Go Ae Rin tu, tapi dia berjaya membawa wataknya dengan baik sekali, siap menang award gitu. Scene ketika Go Ae Rin setuju untuk menyamar jadi orang gaji tu untuk menolong pihak NIS tu agak pelik bagi aku, yela bahaya kot dah lah dia ada anak - anak yang masih kecil lagi tu tapi sanggup buat kerja yang berbahaya.




Selain itu memang nampak yang Go Ae Rin dan Kim Bon saling menyukai antara satu sama lain tapi sampai ke akhir tak tunjuk pula diorang benar - benar bercinta ke apa ke. Cuma selepas itu Go Ae Rin akan bertugas dan melakukan penyamaran sebagai agent NIS juga. Apa pun ending Korean Drama Terrius Behind Me ni stil happy ending juga. Secara keseluruhannya drama ini kira okey juga dan aku bagi 7/10 bintang untuk drama ini. Apa pun jom tengok sinopsis drama Korea Terrius Behind Me di bawah ini ye..
Go Ae-Rin (Jung In-Sun) suddenly loses her husband. A mysterious man, Kim Bon (So Ji-Sub), lives next door. Kim Bon is a legendary NIS agent. 3 years ago, he was involved in a failed secret operation and the woman he loved died. He has since become disconnected with the world and lives alone quietly. He helps his neighbor Go Ae-Rin uncover a conspiracy, which her husband became involved with.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://darihatimissmulan.blogspot.com/2019/01/review-drama-korea-terrius-behind-me.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selain Memories Of Alhambra Inilah 8 Drama Korea Yang Berakhir Gantung Dan Tanda Tanya

Selain Memories Of Alhambra Inilah 8 Drama Korea Yang Berakhir Gantung Dan Tanda Tanya

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 304 hits
Dear writernim sedih aku tuh udah setia nonton drama drama ini dari awal tapi akhirnya digantungin gini
Drama Korea Life On Mars

Drama Korea Life On Mars

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 544 hits
Life On Mars Korean Drama ReviewKorean Drama Life On Mars ini mempunyai 16 episod dan disiarkan di channel OCN serta mula bersiaran pada 9 June 2018 dan tamat episodnya pada 5 Ogoas 2018 yang lalu Antara pelakon drama Korea Life On Mars ini...
Kamus Sobat Drakor 1 0 Biar Kecintaanmu Sama Drama Korea Naik Levelnya

Kamus Sobat Drakor 1 0 Biar Kecintaanmu Sama Drama Korea Naik Levelnya

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 207 hits
Buat yang ngaku sobat drakor dan pejuang maraton 16 episode kelar sehari merapat dulu sini
Yuk Cari Tahu Kenapa Drama Korea Selalu Sukses Bikin Seseorang Susah Move On Dan Baper Parah

Yuk Cari Tahu Kenapa Drama Korea Selalu Sukses Bikin Seseorang Susah Move On Dan Baper Parah

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 237 hits
Hipwee memanggil kamu yang seorang pecandu drama Korea dan penikmat marathon 16 episode dalam dua malam aja
Drama Korea Lovely Horribly

Drama Korea Lovely Horribly

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 510 hits
Lovely Horribly Korean Drama ReviewOkey hari ini aku nak buat yang mula disiarkan di channel KBS2 KBS World pada 13 Ogos 2018 dan tamat episodnya pada 2 Oktober yang lalu Drama Korea Lovely Horribly ini dibintangi oleh Park Si Hoo Song Ji H...
Sama Sama Soal Keluarga Inilah Alasan Drama Korea Sky Castle Pantas Disandingkan Dengan Reply 1988

Sama Sama Soal Keluarga Inilah Alasan Drama Korea Sky Castle Pantas Disandingkan Dengan Reply 1988

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 720 hits
Pemainnya memang terlihat tua tapi drama ini dijamin nggak akan mengecewakan para pemirsa Kamu udah nonton belum
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Easy Ways To Overcome Spotify Errors And Slowness On Iphone Android

5 Simptom Gerd Paling Umum Yang Perlu Korang Ketahui

Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi