Drama Cukup Derita Itu


Drama cukup derita itu beberapa kali bertukar hero dan heroin. Dari Janna Nick, Aeril Zafril, Aprena Manrose, Nelydia Senrose, Yusuf Bahrin. Akhirnya hero dan heroin dibintangi oleh Aqasha dan Intan Najuwa. Sekali lagi digandingan dalam drama selepas drama Ironi Kasih.

Drama cukup derita itu akan bersiaran di TV3 akan datang. 
image by google

Drama : CUKUP DERITA ITU
Jumlah Episod : 40
Mula tayangan : Akan dikemaskini
Waktu siaran : Akan dikemaskini
Siaran TV : TV3
Pengarah : Along KamarudinGenre Drama : cinta

PELAKON CUKUP DERITA ITUAqasha sebagai Zarul Zafran
Intan Najuwa sebagai Ellani Rashdan
Chacha Maembong sebagai Ellana Rashdan
Farhan Asri sebagai Amirul Zafran
Jasmin Hamid sebagai Mak Ngah Gayah
Rosnah Johari sebagai Datin Mahani
Arash Mohd sebagai Dato'Azli
Lisdawati sebagai Puan Zaleha
Lia Natalia sebagai Salwa
Redza Rosli sebagai Fariz
Didie Alias sebagai Mak Cik Salsabila aka Mak Yek

SINOPSIS CUKUP DERITA ITUEllani (Intan Najuwa) dan Ellana (Chacha Maembong) adalah kembar seiras. Mereka berdua tinggal bersama Mak ngah Gayah (Jasmin Hamid) selepas kematian ibu bapa mereka. Mak Ngah Gayah selalu membeza-bezakan mereka berdua.

Ellana di layan bagai puteri raja, manakala Ellani dilayan macam hamba. Ellani sentiasa dipersalahkan dan didenda oleh Mak Ngah walaupun kesalahan tu datang dari kembarnya Ellana. Ellana pula suka menfitnah Elliani supaya Elliani kena hukum dengan Mak Ngah.

Ellani suka melihat Ellana sengsara. Ellana sudah lali dengan segala pukulan dan maki hamun Mak Ngah. Ellani seorang yang bijak dan berjaya menyambung pelajarannya. 

Ellana pula sebaliknya. Tetapi Ellana dapat sambung belajar ke luar negara. Mak Ngah pula tak benarkan Ellani untuk sambung belajar

Zarul Zafran bin Dato' Azli (Aqasha) merupakan lelaki yang berkerjaya sebagai seorang pensyarah. Dia mempunyai seorang adik lelaki, Amirul Zafran (Farhan Asri) yang bakal melanjutkan pelajaran dalan peringkat Master. Kedua-dua mereka adalah anak kepada Dato' Azli (Arash Mohd)

Pertemuan pertama Zarul dengan Ellana di sebuah majlis dirumahnya membuatkan dia jatuh cinta pandang pertama dengan kecantikan Ellana. Dalam masa yang sama, Amirul juga sukakan Ellana.

Ellana juga sukakan Zarul. Dia bukan sahaja menyukai wajah tampan Zarul ,tetapi juga pada harta yang dia miliki. Dalam pada yang sama, Ellani mempunyai perasaan terhadap Amirul

Fariz (Redza Rosli ), abang Salwa (Lia Natalia) juga sudah lama menyukai Ellani sejak mereka  berkawan baik sejak dari zaman sekolah lagi.

Salwa juga menyukai Zarul tapi hanya dipendam. Zarul dan Ellana hampir kahwin tapi terjadi satu kemalangan jalan raya yang membuatkan Zarul koma. Mak Ngah pula lumpuh.

Datin Mahani (Rosnah Johari) tidak suka dengan Ellana. Dia tahu perangai sebenar Ellana dan macamana Ellana dan Mak Ngah melayan Ellani.

Dia telah mengugut Ellana dan Mak Ngah supaya jauhkan diri daripada Zarul. Ellana kemudian mengambil keputusan untuk menyambung pengajiannya ke United Kingdom dengan mengambil duit Mak Ngah. Sebenarnya dia gunakan alasan untuk sambung belajar sebab tak nak jaga Mak Ngah yang lumpuh dan kecewa dengan Zarul

Datin Mahani tahu apa yang telah berlaku dengan Ellani semasa tinggal dengan Mak Ngah Gayah sejak kecil sebab dia bersahabat dengan arwah ibu Ellani dan Ellana, Puan Zaleha (Lisdawati). Dia sangat melindungi Ellani daripada seksaan Mak Ngah .

Amirul juga awal-awal lagi sudah berangkat pergi ke UK ketika Zarul mulai amnesia dan berubah sikap. Dari tak suka Ellani, terus jadi rasa sayang

Demi kebahagiaan seorang wanita yang dianggap ibu, Ellani terpaksa berkahwin dengan Zarul. Ini cliche drama melayu kena paksa kahwin. Dalam masa yang sama, Ellani juga kena jaga Mak Ngah di kampung

Mak Ngah pula tak puas hati melihat kebahagiaan Ellani. Dia cuba membuatkan Zarul membencinya. Emosi Zarul pada Ellani pula berubah-ubah. 
Zara pulang ke Malaysia dan bekerja sebegai pensyarah satu tempat dengan Zarul. Zarul pula semakin hilang rasa sayang pada Ellani. Mengingatkan kisah lalu membuatkan dia rasa benci pada Ellani. Ellani sudah mula berubah dan tak sanggup menjaga Mak Ngah nya lagi.

Ellana yang masih cintakan Zarul, mencari jalan supaya dapat mengahwini Zarul. Sanggup dia menjadi isteri kedua dan menghancurkan perkahwinan adik kembarnya. Amirul pula semakin membenci Ellana selepas sesuatu berlaku di UK.

Semasa di UK, Amirul baru mengetahui perangai sebenar Ellana. Zarul ambil keputusan untuk menceraikan Ellani melalui SMS selepas Ellani melahirkan anak

Ellani hanya bergantung harap pada kawannya, Fariz dan Salwa serta Mak Ngahnya yang dah insaf. Zarul pula ingin menuntut hak penjagaan anak mereka. Ellani membawa anaknya ke luar negara bersama Fariz. 

Amirul yang mula sukakan Ellani menawarkan pertolongan tetapi Amirul membawa anak Ellani yang juga anak-anak buahnya tu kepada Zarul atas permintaan Zarul yang rindukan anak-anaknya.

Ellani terus menderita dan penderitaan Ellani tidak hanya setakat itu. Dia terus berusaha mendapatkan semula anak-anaknya dengan menikahi Zarul semula. Zarul terus menyeksa Ellani. 

Adakah Ellani berjaya mendapatkan semula anak-anaknya?
Berjayakah Ellan mengahwini Zarul?
Adakah Zarul dan Ellani dapat mempertahankan perkahwinan mereka?




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.azhafizah.com/2021/01/drama-cukup-derita-itu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Dah Besar Tidur Waktu Siang Perlu Untuk Elak Drama 30 Minit Pun Cukup

Anak Dah Besar Tidur Waktu Siang Perlu Untuk Elak Drama 30 Minit Pun Cukup

papar berkaitan - pada 8/1/2021 - jumlah : 458 hits
Makin anak besar tidur siang seolah olah dah tak jadi rutin buat mereka Biasanya apabila anak umur 3 tahun ke atas ibu bapa mula bagi kelonggaran dan tak paksa pun mereka tidur Maksudnya usia anak waktu ini mereka di beri kebebasan sama ada...
Di Tempat Itu

Di Tempat Itu

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 144 hits
DI TEMPAT ITUdi tempat itu aku melihat hujan yang jatuh di atas helai rambutmudan aku melindunginya dengan telapakkudan kau hanya tersenyumaku melihat awan bergulungdan hijau pohon pohondan aku mulai memahami bahasadari matamubagaimana titi...
Jalan Sukar Itu

Jalan Sukar Itu

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 166 hits
JALAN SUKAR ITUsukar untuk menjadikan seseorangmenguntum senyumapalagi merasa senang hati danteratas segalanya membuat hatinyagembirahari dan waktunya berubahmelepaskan sukar dan sakit yang melekatdi tangkai emosi di ladang fikirnyasunyi ya...
Apakah Itu Skala Ph

Apakah Itu Skala Ph

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 245 hits
Oleh ChM Dr Fatimah Binti Salim Institut Atta ur Rahman UITM Skala pH adalah skala yang mengklasifikasikan sesuatu bahan kepada bersifat asid atau bes yang larut air Nilai pH 0 6 menunjukkan sesuatu bahan itu bersifat asid Nilai pH 8 14 men...
Covid 19 Apa Itu Kontak Rapat

Covid 19 Apa Itu Kontak Rapat

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 146 hits
Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia kontak rapat melibatkan individu yang dikenal pasti oleh Pejabat Kesihatan Daerah berdasarkan siasatan lapangan dan penilaian risiko Kontak rapat merupakan individu yang mempunyai kontak secara langsun...
Apa Itu Darurat

Apa Itu Darurat

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 197 hits
Hamdan TahaPagi ni saya nak ajar tentang darurat apa itu darurat dari segi kefahaman pada orang melayu mengikut bahasa kampung Darurat ni kot dalam bahasa kita ialah terdesak yang amat sangat dah jem dan abih pikior dah kata orang perak con...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams