Dr Noor Hisham Buat Ramai Frust Pelukis Mural Potret Gerg4si Pun Gig1t Jari Pelik Juga Pukvl Berapa Dia Datang


DINDING sebuah bangunan rumah kedai di Shah Alam, Selangor mencvri tumpuan apabila terdapat lukisan mural gerg4si yang memaparkan potret pemimpin-pemimpin negara.
Antaranya lukisan mural karya sekumpulan anak muda memaparkan potret Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah; Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah.
Selain menjadi kunjungan orang ramai untuk mengabadikan kenangan bersama mural gergasi, Dr Noor Hisham turut tidak melepaskan peluang untuk menyaksikan potret beliau sendiri.
Menerusi perkongsian di laman sosial, beliau berkunjung ke Taman Cahaya Alam, Seksyen U12 di Shah Alam pada pagi Sabtu, dan berkesempatan bergambar bersama mural potretnya.

Perkongsian gambar Dr Noor Hisham mengejutkan pelukis mural potret itu sendiri.
Bagaimanapun, ramai ‘gigit jari’ termasuk penduduk setempat kerana terlepas untuk bertemu figura yang disegani itu secara dekat, di atas komitednya dalam menangani penul4ran wabak Cov1d-19 di negara ini.
“Ayakk, KP Kesihatan mai senyap-senyap, ramai penduduk frust tak perasan datuk… hahaha,” tulisnya di laman sosial berhubung foto Dr Noor Hisham.
Begitu juga di ruangan komen halaman Facebook Dr Noor Hisham, ramai tertanya-tanya bilakah beliau hadir untuk menyaksikan lukisan mural potret gerg4si itu.
“Saya ada di sana juga, pvkul11.30 pagi, patut berada di sana lebih awal,” ujar seorang netizen.

Suhaimi merupakan pelukis mural potret Al-Sultan Abdullah dan Dr Noor Hisham.
Namun, apa yang pasti individu yang paling terkilan adalah pelukis mural potret gerg4si Dr Noor Hisham sendiri iaitu Muhammad Suhaimi Ali, 27.
Menurut Suhaimi yang juga melukis mural potret Yang di-Pertuan Agong, dia berada di hadapan lukisan mural tersebut kira-kira pvkul10.45 pagi Sabtu bagi memenuhi satu temuramah bersama sebuah stesen televisyen.
“Saya berada di situ lebih dua jam dan memang ramai orang di situ. Ada juga beberapa orang awam mahu bergambar dengan saya,” katanya kepada mStar.

Suhaimi mengabadikan kenangan bersama mural potret Dr Noor Hisham yang dilukisnya.
Anak kelahiran Seberang Takir di Kuala Terengganu di Terengganu berkata, dia hanya menyedari kunjungan Dr Noor Hisham selepas dimaklumkan oleh rakan-rakannya.
“Lepas temuramah tu, saya lepak di kedai mamak berdekatan. Tiba-tiba saya dapat tahu daripada rakan-rakan tentang gambar yang dikongsi oleh Dr Noor Hisham di akaun Twitter.
 
Tak ada rezeki untuk jumpa Dr Noor Hisham. Memang terkejut juga beliau datang. Tapi nak sangat jumpa beliau, kerana menjadi antara watak-watak penting dalam memer4ngi Cov1d-19 di Malaysia
MUHAMMAD SUHAIMI ALI
“Tengok waktu beliau post tu baru kira-kira 15 minit, jadi saya bergegas ke dinding lukisan mural sebab kalau berjalan kaki cuma seminit je.
“Tapi frust sebab tak nampak kelibat beliau. Pelik juga, pvkulberapa dia datang? Mungkin dia datang awal-awal pagi sebab masa saya sampai dah ramai orang,” ujar pelukis lepasan Ijazah Sarjana Muda Seni Halus di Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam.

Al-Sultan Abdullah (kiri) dan Raja Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah (kanan) berkenan hadir menyaksikan lukisan mural. Foto Bernama
Mengimbas kembali mengenai lukisan potret, anak bongsu daripada tujuh beradik itu membuat lakaran wajah Dr Noor Hisham secara digital di rumahnya di Terengganu ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), dan hanya melukis mural di dinding pada 21 Jun lalu.
“Sepanjang PKP, hampir setiap hari saya tertunggu-tunggu di hadapan televisyen untuk menonton sidang media beliau mengenai k3s harian Cov1d-19.
“Pembabitan beliau dalam menangani 1su Cov1d-19 memberi ilham kepada saya untuk melukis potret beliau selain potret Yang di-Pertuan Agong,” katanya yang menjadi pelukis mural sejak empat tahun lalu.

Suhaimi (kanan) menerima penghargaan daripada Yang di-Pertuan Agong sewaktu mencemar duli menyaksikan lukisan mural potret baginda.
Suhaimi yang telah melukis lebih 200 mural di seluruh negara bagaimanapun akur rezeki tidak berpihak padanya untuk bertemu dengan Dr Noor Hisham secara dekat.
“Tak ada rezeki untuk jumpa Dr Noor Hisham. Memang terkejut juga beliau datang. Tapi nak sangat jumpa beliau, kerana menjadi antara watak-watak penting dalam memer4ngi Cov1d-19 di Malaysia,” katanya sambil menambah lukisan mural potret Al-Sultan Abdullah dan Dr Noor Hisham masing-masing mengambil masa dua hari untuk disempurnakan.
Menurut Suhaimi, dia tetap bersyukur dengan kunjungan keberangkatan Al-Sultan Abdullah menyaksikan lukisan mural potret baginda, pada petang Jumaat.
“Gementar menghadap baginda, orang yang paling disanjung dan dihorm@ti. Terharu kerana baginda mencemar duli tengok lukisan saya, satu penghargaan buat saya. Terima kasih kepada baginda dan semua yang memberi sokongan kepada saya dan teman-teman,” katanya.
 
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!
Sumber: Mstar


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/07/dr-noor-hisham-buat-ramai-frust-pelukis.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lawat Potret Tiga Panglima Dr Noor Hisham Terharu Dapat Rasa Semangat Patriotik Rakyat Malaysia

Lawat Potret Tiga Panglima Dr Noor Hisham Terharu Dapat Rasa Semangat Patriotik Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 494 hits
38 total views 38 views today Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah hari ini berpeluang meluangkan masa hujung minggu dengan melawat ke tempat memorial dirinya sendiri Pada hari ini beliau berkesempatan singgah ke kawasan d...
Awak Memang Berbakat Dr Noor Hisham Kagum Pemuda Lukis Potret Wajahnya Di Cawan Minuman Kertas Tanda Penghargaan

Awak Memang Berbakat Dr Noor Hisham Kagum Pemuda Lukis Potret Wajahnya Di Cawan Minuman Kertas Tanda Penghargaan

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 294 hits
Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah menzahirkan rasa kagum dan teruja sejurus melihat potret wajahnya dilukis kemas di atas sebuah cawan kertas Difahamkan lukisan potret tersebut dilukis oleh seorang individu bernama Luqm...
Dr Noor Hisham Gembira Umumkan 1 Kes Covid 19 Sifar Kes Tempatan

Dr Noor Hisham Gembira Umumkan 1 Kes Covid 19 Sifar Kes Tempatan

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 275 hits
Hari ini 1 Julai 2020 adalah hari yang sangat bermakna buat Malaysia apabila kita berjaya merekodkan hanya 1 kes sahaja bagi jangkitan Covid 19 Lebih bermakna lagi apabila hari ini sifar kes bagi penularan tempatan Hal ini diumumkan Ketua P...
Covid 19 Jangan Leka Dr Noor Hisham

Covid 19 Jangan Leka Dr Noor Hisham

papar berkaitan - pada 15/7/2020 - jumlah : 357 hits
SEKARANG ini kebimbangan kita ialah rakyat leka dan kembali kepada kehidupan normal kata Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah Beliau berkata unjuran Kementerian Kesihatan Malaysia yang menjangkakan sifar kes penularan temp...
Dr Noor Hisham Abdullah Diiktiraf Alumni Tersohor 2019 Universiti Kebangsaan Malaysia

Dr Noor Hisham Abdullah Diiktiraf Alumni Tersohor 2019 Universiti Kebangsaan Malaysia

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 465 hits
Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah hari ini berkongsi ucapan penghargaan berikutan diiktiraf sebagai alumni tersohor daripada universiti bekas tempat pengajiannya Universiti Kebangsaan Malaysia Sekalung penghargaan dan j...
Jangan Hantar Anak Ke Tadika Jika Tak Sihat Ini Pesanan Datuk Noor Hisham Untuk Parents

Jangan Hantar Anak Ke Tadika Jika Tak Sihat Ini Pesanan Datuk Noor Hisham Untuk Parents

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 253 hits
Kerajaan membenarkan pembukaan semula semua prasekolah dan Tadika di seluruh negara bermula esok 1 Julai 2020 Bagaimanapun menurut Menteri Kanan Dato Ismail Sabri guru guru dan pelajar perlu mematuhi prosedur operasi standard yang telah dit...
Eksklusif Nasihat Datuk Dr Noor Hisham Ibu Bapa Kena Jadi Frontliner Anak Anak Virus Kita Tak Nampak

Eksklusif Nasihat Datuk Dr Noor Hisham Ibu Bapa Kena Jadi Frontliner Anak Anak Virus Kita Tak Nampak

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 427 hits
Episod pandemik wabak Covid 19 masih belum berakhir kerana setiap hari pasti ada sahaja kes baharu dilaporkan Walaupun kerajaan telah membenarkan beberapa sektor pekerjaan dan perniagaan dibuka namun Standard Operating Procedure tetap harus...
Kkm Dr Noor Hisham Abdullah Rangkul Anugerah Brandlaureate 2020

Kkm Dr Noor Hisham Abdullah Rangkul Anugerah Brandlaureate 2020

papar berkaitan - pada 18/7/2020 - jumlah : 500 hits
Kecekapan Kementerian Kesihatan dan Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah dalam tangani krisis COVID 19 sekali lagi diiktiraf apabila menerima anugerah daripada Yayasan Jenama Dunia Dr Noor Hisham menerima Anugerah Brandlau...
Agong Lawat Mural Potret Tiga Panglima Negara

Agong Lawat Mural Potret Tiga Panglima Negara

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 488 hits
YDP Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah berkenan berangkat ke Taman Cahaya Alam Seksyen U12 Shah Alam bagi menyaksikan lukisan mural gergasi potret pemimpin negara termasuk potret Baginda Turut berangkat Raja Permai...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Mengajar Kaedah Asas Memasak Untuk Anak

Kedah Ceroi

Soalan Lazim Sspa Elaun Cuti Waktu Bekerja Perkhidmatan

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

First Look The 2025 Triumph Speed Twin 1200 And Speed Twin 1200 Rs

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Sentiasa Mencari Petunjuk Allah

Belajar Jahit Smocking Definisi

Jahit Sendiri Seluar Santai Anak Anak

Pernah Gagal Dalam Beberapa Program Realiti Farhan Mustapha Kini The Grand Champion Gimme The Mic Malaysia

Darul Hana Bridge Waterfront Kuching

Dimensity 9400 Mengatasi Apple A18 Pro Dalam Ujian Geekbench Multi Teras