Dr M Dilantik Pm Interim



Tun M as the interim PM still have 2 weeks before sidang dewan rakyat bermula. Dalam masa 2 minggu tu macam-macam boleh jadi.
Ada orang ni jenis lemah permikiran, kalau cakap saman RM10 juta tak rasa apa, bila dapat saman depan muka baru sel-sel otak berhubung. Lepas tu nak masuk opis pula kena kunci sebab dah keluar dari PH. Ingat yang kartel-kartel selain dari jemin dan lampir, mereka melompat keluar dari PH sebab di janjikan sesuatu.
Kalau dalam masa 2 minggu ni depa rasa tak dapat apa depa janjikan, lepas tu hilang jawatan yang sedia ada, that is when reality sinks in. Time tu baru tau langit tinggi rendah. Skang ni semua MP duk main jual mahal, dia macam bluffing dalam poker game la. Silap main card, habis kena jual semua, instalment vellfire, bini muda, rumah mewah siapa nak bayar ?
Ingat dia boleh bawak lari kerusi MP, bukan kerusi kementerian. Nanti macai-macai lantikan kat bawah tu merana baru depa ada akal.
Anyway, kalau TunM join mesyuarat Majlis Presiden PH, it will be a boost to PH morale. Just because PH short 7 seat it does not mean PN ada kerusi yang cukup. Jangan dok dengar lawyer taki taki rumba tu yang kata PN ada numbers, Dia yang tarik balik saman SR report kena bayar 1.4 juta pun depa kata tindakan yang bijak. - Mohd Mukhlis Mohd SharifDr M letak jawatan Perdana Menteri...
Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dilaporkan baru menyerahkan surat peletakan jawatan kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah sebentar tadi.

Peletakan jawatan ini dipercayai berkaitan dengan pergolakan politik yang berlaku dalam Pakatan Harapan (PH) sejak mesyuarat Majlis Presiden Jumaat lalu.

Difahamkan juga Jabatan Perdana Menteri akan mengeluarkan kenyataan dalam masa terdekat. Nampaknya drama akan berpanjangan sementara menanti hari esok... apapun berserahlah kepada Allah..

Wan Azizah masih TPM dan akan bertindak sebagai PM sekiranya PM meletak jawatan. Jika dia tidak mempunyai majoriti, dia boleh meminta Parlimen dibubarkan. Sudah tentu YDPA juga boleh menggunakan kuasa untuk sama ada membenarkan atau menunggu sehingga parlimen bersidang pada Mac ini...

Belum puas jadi menteri sudah kena angkat punggung. Itulah nasib orang politik bahaya datang tanpa tanda dan isyarat. Justeru orang yang bermain politik mereka yang sanggup memikul segala kemungkinan.- mso

Dr M resigns as Bersatu chairman,unwilling to work with UMNO...

Grandeur Plan Azmin Yang Tempang...
Sebenarnya ribut-ributan yang berlaku semalam semuanya dari percaturan si tamak dan pelahap Azmin. Sebab dia tidak berpuas hati dengan keputusan Majlis PH yang bersetuju meletakkan tarikh transisi kepada Tun. Jadi apa yang dia buat, dia cuma buat preemptive games untuk membesar-besarkan isu yang dia ada jumlah yang cukup untuk menubuhkan kerajaan pintu belakang

Sebab dia tahu Bersatu ada meeting di Sheraton, dia pun arrange meeting di hotel yang sama pada bilik lain untuk menampakkan yang dia ada sokongan Tun. Jadi sebab dia memang pakar menjual nama Tun, habis semua orang kena tipu yang kata Tun hendak bersama dengan kerajaan pintu belakang. Even dalam meeting bersatu sendiri Tun tidak bersetuju untuk Bersatu keluar dari PH walaupun ada suara2 sumbang ke arah itu.

Jadi puak-puak penyamun yang lain, dan lebai 90 juta pun datang lah ke Sheraton, ingat betul lah dapat jadi menteri. Yang Lebai 90 juta dah mengidam jawatan menteri agama, nak merasa juga pencen menteri, komedi pula ingat dapat lepas dari penjara, pendek kata Sheraton tu macam honeypot dalam cybersecurity.

Sama ada Jemin ada nombor yang cukup atau tidak saya tidak tahu, tapi dia ada cuba buat audience dengan YDPA. YDPA sebagai ruler yang adil dan saksama, baginda hendak mendengar dari kedua-dua pihak. Masalah besar dengan Azmin, yang sign SD dengan jumlah yang hadir tidak sama, lalu geng-geng muafakat nasional semua kena tipu dengan Azmin sebab dia pandai jual nama Tun.

Sepatutnya Azmin akan announce keluar dari PKR dan masuk samada Bersatu atau Gerakan, tapi sebab turn out tak ramai, depa tukar jadi majlis makan-makan. Jadi teater agung Azmin sebenarnya jadi pentas sitkom sebab watak utama nya Tun tidak bersetuju.

Lagi memalukan pelakon-pelakon sampingan teater Azmin semuanya u-turn teruk pagi ini, mungkin baru rasa mereka tidak fit for the role.

Apa yang nak jadi pukul 2:30 saya tak tahu. Tapi as pagi tadi Menteri masih masuk office dan kerajaan masih lagi pakatan harapan. Cuma yang saya pasti game politik Azmin sudah berkubur bila di terlebih tekan butang dan sudah lepas titik untuk pulang yang selamat.

# Side note, sesiapa boleh suruh mufti utara boleh tanya kepada Dr Zakir Naik apa hukum melakukan khianat dalam Islam? - Mohd Mukhlis Mohd Sharif

Azmin Tamak, UMNO Terdesak, PAS Batu Api

Sadly both Tun dan DSAI kena main dengan Jemin...
Dah 4 hari diri ini tidak cukup tidur. Kami uruskan hat nih, lain pula jadi...ikut hat lain, tang masalah lain pula sampai. Dari semalam bertubi sms, whatsapp, messenger, email masuk bertanya banyak hal. GM katakan bahawa sdra Anwar di permainkan oleh pengkhianat dalam parti dan begitu juga pengkhianat dalam Bersatu.

Intipatinya 1... Azmin nak sangat jadi PM, di harapkan dgn cucuk sdra Mahathir maka jawatan yg nak di beri kpd Anwar itu dapatlah kpd dirinya. Pd masa sama Muhyiddin Yassin juga mengidam hal sama. Umno baru pula tahu bahawa mereka bukan pemerintah, maka ceduk di air keruh dgn datang kpd Azmin. Untuk jayakan posisi ambil alih negara, Warisan dr Sabah dan parti dr Sarawak datang ke meeting di KL utk turut serta. Sabah dan Sarawak hanya ikut gerak geri Mahathir sbg pemandu. Mana di bawa, di sana Sarawak dan Sabah akan ikut.

Pertikaian dalam Bersatu jadi ketara dalam meeting di mana Muhyiddin Yasin dan hat sorang lg yg hat kata nak bawa Bersatu kluar dari PH kejadian yg abg mat sabu tempoh hari itulah wajahnya yg buatkan sdra Mahathir naik angin semasa meeting semalam. Pagi ini mmg di batalkan semua urusan kerajaan, sdra Anwar...LGE dan Mat sabu berkungjung ke rumahnya sebagaimana arahan panggilan telefon yg Anwar terima. Surat resign di hantar ke istana sbnrnya bagi memberi laluan kpd Anwar tetapi PH bergelut utk mencukupkan kuota wajib memerintah.

Hal yg tidak di sangka oleh kami ialah Mahathir bertindak resign dr jawatan partinya dan rakan lain juga bertindak utk keluar dr Bersatu.

Intipati ke 2 ialah Umno Baru dan BN sdg cuba buat apa jua urusan walaupun sehingga berlaku pembubaran parlimen. Mmg itu tujuan dan kehendak umno sebaik saja PH baru memerintah selamaa 5 bulan bermula 10 Mei 2018. Fokus utama puak penyangak ini ialah utk buat semula PRU, kemudian reinstate AG lama untuk buang semua kes yg dalam siasatan PDRM...SPRM... dan hat yg sdg dalam pendakwaan mahkamah! Dengan apa yg azmin lakukan maka kecil tapak tangan, selendang rosmah depa tadahkan asalkan buleh buang kes.

Ya, semalam lagi kami di lapangan dapat informasi bahawa sdra Anwar dan Mahathir ini kena game dari dalam parti sendiri. Ada seorang rakan wartawan tanya, takkanlah sdra Mahathir yg licik tu buleh kena game dr dlm parti dia sendiri. Apa yg buleh di kata, itulah yg telah berlaku.

Lani tugas sdra Anwar dan pasukan ialah utk cari kuota ahli parlimen. Sebulehnya kami menggesa parlimen tidak perlu di bubarkan...tidak perlu juga PRU. Tadi GM kata Sarawak dan Sabah hanya ikut sdra Mahathir yg jd pandu arah. Dan LGE telah buat kenyataan di media. Ada tujuannya mengapa dan kenapa 3 pimpinan PH membuat sokongan terbuka.

Jika sehari lagi masalah ini selesai, kami kan mencadangkan 3 perkara. Pertama, mula dgn serius akan semua pendakwaan yg sdg berlangsung di mahkamah pd kadar segera kerna di sana kita akan ada pilihanraya kecil yg menjadikan umno semakin mengecil. Hat lagi 2, kami sembunyikan dahulu. Lani tujuan utama ialah numbers!

Dan kpd para wartawan yg berkampung depan istana, tak cukup KFC mintalah lagi. Hangpa dapat juga makan free, kami ni tengah hari pun lum makan lg. Arahan suruh GM balik pasai pucat habih. Takpa, sikit lg... 

Apapun, nantikan polemik seterusnya. Dah terjadi, nak atau tidak terpaksa perbaiki hat masalah yg ada. Sabar...sabar...dan usah spekulasi terlampau sangat.  - Gino Marvela 

Bayangkan licik nya Azmin perguna nama Tun, sampai kita pun duk salah sangka tak sedar ini kerja Azmin. Tapi semalam semua PAS, GPS, UMNO pun kena game dengan Azmin sebab dia jual nama Tun, padahal Tun duk balik rumah tak pergi istana. Mandrem apa yang Jimin pakai sampai semua orang kena tipu ni? Memang dia dah silap percaturan lah. Esok lusa akan ada kartel yang buat u-turn. - f/bk
Azmin Ali and his treacherous cohorts...
Azmin Ali treachery will go down in history as the most vicious attack on the will of the rakyat. His treachery is enabled by the old maverick and the incompetence of Anwar Ibrahim. Azmin should have been sacked months ago but instead, Anwar played the traditional game of Malay politics which he should have known has never served him well.

When I argued that Azmin Ali should be sacked, political operatives loyal to Azmin were livid. I raised two important points –

(1) If Azmin was demonstrating solidarity with his party when it came to issues affecting his party, it would not make a difference if he had a sub rosa agenda against Anwar Ibrahim. This is politics, after all. However, Azmin’s continued reliance on outsiders to ferment trouble and consolidate support is the existential threat facing PKR at this moment.

(2) The fact that Anwar continues to genuflect before the prime minister, someone who has shown tremendous public support for Azmin and contempt for the Pakatan Harapan reform agenda, is demonstrative of how weak the Harapan political establishment is. 

I have no idea how Azmin loyalists can make the case that what they are doing is to save the country when the assortment of religious fanatics, racial provocateurs and corrupt officials who they are aligned with have demonstrated utter contempt for Harapan and those attempting to save this country.

Maria Chin claims that "If reorganising the coalition is necessary, it must only be done by consensus. Harapan’s spirit of shared prosperity and realising democratic reforms must be maintained.” What does this even mean? If reforms are not carried out she should be speaking about it instead of collaborating with power structures within PKR.

If Maria were sincerely interested in reform, she would stay away from schisms within PKR and speak up on important issues as an independent voice. Maria claims that she is opposed to the idea of backdoor governments but Azmin has claimed that his move is not a backdoor move, instead it is in keeping with democratic processes. This is the kind of duplicity in word and deed that political operatives are rightly despised for.

After all, Azmin said this - "But I and the non-Malay leaders (who are aligned to Azmin in PKR), we work as a team and they are credible leaders. I have to make sure they have a role to play in the new coalition and, Alhamdulillah, we managed to secure many agreements and they will be announced in the near future,", which is gross because now we now that the non-Malay supporters of Azmin were doing all of this for positions in the new Malay hegemon.

They betrayed the base for positions that they believe were denied to them by the power brokers in Harapan. So what do they do? They betray their party, the base and the numerous activists that stuck out their necks for them in the hope of securing position and prestige in the new Malay coalition. A coalition that includes Abdul Hadi Awang who has said that non-Malays must be pak turut. Yeah, I can see how these non-Malays work well with Azmin.

Harapan partisans always warn of the possible return of Umno/PAS and here we have Azmin forming a coalition with the very people who espouse ideas which are anathema to the reformasi that Azmin believes he is capable of enabling. This all boils down to racial politics and the fact is Azmin has been a better player than his “leader” Anwar.

The fact is, before the great compromise that resulted in the crowning of Dr Mahathir Mohamad, politicians aligned with Mahathir, but in opposition to the Najib regime, were still attacking the DAP as a racist party bent on destroying the “social contract” of this country. How any non-Malay leader feels comfortably in Azmin’s camp is beyond me.

For a long time, Malay power structures have been chafing at having to work with the DAP and to a lesser extent PKR. If anything the old maverick has been fanning the flames when it comes to dissatisfaction with working with non-Malay partners.

Compromise is something he is loathed to do. Azmin meanwhile is a perfect fit when it comes to Mahathir's politics, not least of which is his willingness to betray Anwar all the while trumpeting the reformasi cause which ironically is supposed to be a rejection of Mahathirism. Racial politics of the kind Azmin practices fits in neatly with the agenda of Bersatu.

This is why the Perak menteri besar gets a pass with his “lone battle against the DAP’ remark and the old maverick spins it as something else.

Just in case folks have forgotten what he said, it is actually the basis of mainstream Malay politics - "I am fighting alone with the DAP clans. I want to defend the Malay land and to fight for our religion. I am doing this slowly," he said. "Thankfully, some friends in Umno don't scold me. They are good with me,"

If you are Bersatu it's good to have friends like Umno, PAS and of course friends in PKR, led by a weak leader and supported by non-Malay partners who are deluded into thinking that they have not morphed into running dogs they accused the MCA of being.

For instance, now political operatives like the Entrepreneur Development Minister Mohd Redzuan Md Yusof who argued that the Malays have conceded too much to racists, will be more confident in his Malay über alles agenda, working in concert with someone like Azmin who argues that Harapan must be unapologetic in its Malay agenda - "We must do so without feeling apologetic or fearful of the criticism of others."

The reality is that Azmin made this play with the backing of the old maverick. When the presidential council was having its transition meeting, all this was set in motion. Anwar, as usual, was lured into a trap and he continues believing that democratic practices and gentleman agreement apply to these cretins.

It does not. While Anwar continues to make missteps after missteps, his enemies continue to make strides while spitting in the faces of Harapan supporters. I hope non-Malay supporters of Azmin are happy with their new positions. Remember to earn every piece of ketuanan largess you receive. - S.Thayaparan,mk


PKR tendang depa keluaq...Datuk Seri Mohamed Azmin Ali(Gombak), Zuraida Kamaruddin(Ampang), Datuk Saifuddin Abdullah (Indera Mahkota), Datuk Kamaruddin Jaafar(Bandar Tun Razak), Datuk Mansor Othman(Nibong Tebal), Datuk Seri Dr Santhara Kumar(Segamat),Johathan Yasin (Ranau),Baru Bian (Selangau) Ali Biju (Saratok) dan Willie Mongin(Puncak Borneo)


Najib tak jadi panggil pakar tandatangan, Hakim juga telah menolak permohonan Najib untuk peguamnya interview saksi MACC Investigating Officer sebelum masuk kandang saksi...




cheers.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://alditta.blogspot.com/2020/02/drm-dilantik-pm-interim.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiada Pm Ke 8 Setakat Ini Tun Mahathir Dilantik Perdana Menteri Interim

Tiada Pm Ke 8 Setakat Ini Tun Mahathir Dilantik Perdana Menteri Interim

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 361 hits
Pelantikan Perdana Menteri Interim yang pertama berlaku dalam sejarah negara dan tidak terdapat dalam peruntukan Perlembagaan Pakar Undang Undang Profesor Datuk Salleh Buang berkata mengikut peruntukan Perlembagaan negara mesti mempunyai se...
Dr Mahathir Dilantik Pm Interim

Dr Mahathir Dilantik Pm Interim

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 450 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad KUALA LUMPUR Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah telah berkenan menerima peletakan jawatan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Namun begitu menurut Ketua Setia...
Tun M Dilantik Pm Interim Pelantikan Semua Menteri Timbalan Terbatal Ksn

Tun M Dilantik Pm Interim Pelantikan Semua Menteri Timbalan Terbatal Ksn

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 251 hits
KUALA LUMPUR Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah hari ini membatalkan pelantikan semua menteri atas nasihat Perdana Menteri Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Mohd Zuki Ali dalam satu kenyataan di si...
Apandi Ali Questioned Legality Of Interim Pm

Apandi Ali Questioned Legality Of Interim Pm

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 292 hits
This message originated from former Federal Court Judge and former Attorney General Tan Sri Apandi Ali to impress on the King to dissolve Parliament and question constitutionality of Interim Prime Ministership of Tun Dr Mahathir The inheren...
Langkah Gagal Dr Mahathir Jumpa Spb Ydp Agong Minta Tempoh 3 Tahun Pm Interim

Langkah Gagal Dr Mahathir Jumpa Spb Ydp Agong Minta Tempoh 3 Tahun Pm Interim

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 488 hits
If you check mate Mahathir he will bring out another king from his pocket Tapi malangnya kali ini poket Dr Mahathir bocor dan buah king yang Dr Mahathir simpan dalam poket sudah tercicir Berlakon sedih menunjukkan sikap yang kononnya prihat...
Interim Pm Does Not Exist In Nation S Constitution Says Former Ag

Interim Pm Does Not Exist In Nation S Constitution Says Former Ag

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 193 hits
Interim PM does not exist in nation s constitution says former AG7 50am Former attorney general Mohamed Apandi Ali questions the legitimacy of interim prime minister The interim prime minister does not exist in the Federal Constitution he s...
Pm Interim Salah Guna Kuasa

Pm Interim Salah Guna Kuasa

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 291 hits
Via WhatsApp Kegawatan politik sekarang bepunca Dari penyalahgunaan bidang kuasa politik PM interim yg spatutnya berada diatas semua pihak yg bekepentingan Kuasa PM interim yg tidak pernah berlaku dlm sejarah Tanah air telah dimanipulasikan...
Panggil Sidang Parlimen Pm Interim Cabar Kuasa Agong

Panggil Sidang Parlimen Pm Interim Cabar Kuasa Agong

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 334 hits
Majlis Presiden Pakatan Harapan menggesa semua pihak untuk menghormati budi bicara dan wewenang Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah susulan konflik politik yang sedang melanda negara ketika ini Dalam...
Pm Interim Mengundang Pelbagai Tafsiran

Pm Interim Mengundang Pelbagai Tafsiran

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 120 hits
Antara tindakan Mahathir mengumumkan sidang Parlimen Khas 2Hb March banyak MENGUNDANG kecaman TERKINIBegitu JUGA dengan Perlancaran inisiatif Kewangan 20B Semasa Tun bertemu SPB Agong APA tajuk Dan isi perbualan mereka tidak diketahui umum ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis