Doa Untuk Suami Isteri Pengikat Kasih Sayang


Doa untuk suami isteri, pengikat kasih sayang.
Malam tadi saya sempat menonton Semanis Kurma di TV9 dengan topik ‘Sihir Cinta’. Ustazah Nor Bahyah ada kongsikan petua dan doa untuk suami isteri. Bagus untuk dijadikan amalan supaya hubungan sentiasa segar ;).
Kehidupan suami isteri memang banyak dugaan dan cabaran. Sebab itu perlu amalkan doa untuk suami isteri agar sentiasa terhindar dari perkara tak diingini.
Doa ini juga membantu memberi kesejahteraan dalam hubungan suami isteri dan memastikan rumah tangga dihindari godaan dari luar. Tak dinafikan hubungan suami isteri jika tidak dijaga, sangat mudah dipengaruhi jika tiada persefahaman.
1. Doa suami isteri bahagia Surah Thaha ayat 39 yang bermaksud: “Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu diasuh di bawah pengawasanku.”
Doa pengikat kasih sayang
Ayat pengasih dalam surah taha ayat 39 adalah tentang Nabi Musa, iaitu apabila setiap orang memandang Nabi Musa, maka mereka akan merasa sayang kepadanya. Jadi, ayat ini juga sesuai digunakan kepada pasangan suami isteri untuk membuatkan pasangan anda suami/isteri terpikat pada anda.
4 Cara aplikasikan doa untuk suami isteri Mudah sangat nak amalkan ayat ni. Setiap kali kita bertemu atau bersua dengan suami atau isteri, bacalah ayat ini. Untuk dapatkan kesan yg baik, hendaklah diamalkan selalu membaca dihadapannya. Tidak perlu membaca dengan kuat, memadailah sekadar dengan hanya membaca di dalam hati. Boleh juga dibaca ketika sedang memasak dan menghembus dalam makanan yang dihidangkan padanya. Selain itu, agar dikasihi masyarakat, bacalah kedua-dua ayat ini setiap kali lepas solat sebanyak 3 kali. Selain dari berdoa untuk memastikan hubungan sentiasa rapat dan baik, suami isteri juga mestilah bertolak ansur, hormat menghormati dan memastikan setiap hak pasangan mereka dipenuhi.
Memang banyak godaan dan cabaran yang harus ditempuhi, tapi Insha Allah jika masing-masing kenal dan memahami pasangan, kita mampu untuk mengharunginya.
2. Doa dan amalan suami isteri selepas solat Bagi pasangan yang baru berkahwin, dan masih belum mengenali pasangan anda sebaiknya, ambil masa dan peluang yang ada untuk mengenali pasangan dengan lebih rapat. Waktu bercinta semuanya indah dari aspek luaran, tapi bila dah berkahwin, satu persatu perangai sebenar akan kita tahu.
Allah temukan dengan jodoh kita dan itulah yang terbaik untuk melengkapi hidup kita. Dan semoga pasangan kita ini yang akan memimpin kita untuk masuk ke syurga bersama anak-anak dan ahli keluarga yang lain.
Doa kebahagiaan suami isteri
Banyak amalan doa suami isteri yang dikongsikan untuk memastikan rumahtangga yang dibina kekal bahagia dan pastikan ianya perlu dibuat secara ikhlas dan istiqamah. Yang penting masing-masing perlu memainkan peranan untuk mengemudi rumahtangga.
3. Doa untuk suami yang bekerja mencari nafkah
“Allahumma aktsir mala zauji wa barik lahu fima a’thoitahu wa athil hayatahu ‘ala tho’atika wa ahsin ‘amalahu waghfirlahu.”
Artinya: “Ya Allah, perbanyaklah harta suamiku serta berkahilah karunia yang Engkau berikan padanya, panjangkanlah umurnya dalam ketaatan pada-Mu dan baguskanlah amalnya serta ampunilah dosa-dosanya.”
Jika rezeki itu berkat dan halal, ianya akan memberikan kebahagiaan dalam rumah tangga. Setiap rezeki yang diberikan kepada isteri dan anak-anak adalah yang diberkati Allah dan menjadi darah daging.
4. Doa mengekalkan kasih sayang suami isteri
Yā ayyuhallażīna āmanuṣbirū wa ṣābirū wa rābiṭū, wattaqullāha la‘allakum tufliḥūn 
Maksudnya:
Wahai orang yang beriman, sabarlah, cukupkanlah kesabaran, perteguhkanlah kekuatanmu dan patuhlah kepada Allah supaya kamu beroleh kemenangan.
(Surah Ali ‘Imran 3: 200)
Amalan harian suami isteri Antaranya bertolak ansur dalam hal rumah, yang berkerja pula dengan cara mereka dan begitu juga menguruskan hal anak-anak. Setiap pasangan wajib tahu peranan masing-masing. Jika tidak bersetuju dalam satu-satu hal, boleh berbincang cara baik.
Semoga niat suci murni ini akan diberkati dan menjadi amalan kita dan semoga ianya kekal hingga ke Jannah, aamiin.
Jujur sesama pasangan itu sangat penting. Tidak sepatutnya setiap pihak ada menyimpan rahsia dan semestinya perlu berterus terang dengan pasangan. Ingat tu, dan amalkan doa di atas ya!!!
The post Doa untuk suami isteri, pengikat kasih sayang appeared first on AJUMOHIT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ajumohit.com/2021/02/doa-pengikat-kasih-sayang-suami-isteri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Terima Kasih Allah 6 Tahun Tunggu Suami Isteri Sama Sama Menangis Doktor Sebak

Terima Kasih Allah 6 Tahun Tunggu Suami Isteri Sama Sama Menangis Doktor Sebak

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 369 hits
Bagi pasangan suami isteri kehadiran anak pelengkap rumah tangga Walau apa pun terjadi usaha dan doa yang tak putus dianggap kunci kejayaan selagi kedua duanya normal dan tiada masalah kesihatan Apa sahaja rawatan sekalipun yang dilakukan s...
7 Doa Pengasih Suami Isteri Agar Rumahtangga Kekal Bahagia

7 Doa Pengasih Suami Isteri Agar Rumahtangga Kekal Bahagia

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 1743 hits
Kata pepatah pernah memberi peringatan sedangkan lidah lagi kan tergigit apalagi suami isteri Perasan tak pepatah ini amat tepat menggambarkan hubungan suami isteri yang hakikatnya dekat tetapi tetap tidak dapat elak dari tergigit dan menya...
Rahsia Doa Makan Yang Suami Isteri Perlu Tahu

Rahsia Doa Makan Yang Suami Isteri Perlu Tahu

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 419 hits
hi there Rahsia doa makan yang suami isteri perlu tahu mrs pip dapat perkongsian ni dari whatsapp rasa terpanggil nak share info ni dengan semua bukan sahaja untuk pasangan suami isteri semata mata tetapi juga untuk semua dan mrs pip berhar...
Isteri Dakwa Dah Cium Kaki Suami Minta Ampun Tapi Sayang Shuk Masih Curang Tak Berubah

Isteri Dakwa Dah Cium Kaki Suami Minta Ampun Tapi Sayang Shuk Masih Curang Tak Berubah

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 959 hits
Nampaknya kemelut rumah tangga penyampai radio Hot fm Shuk Sahar atau nama sebenarnya Mohammad Shukri bin Mohamed Sahar 34 seakan kembali bergelora Sejak pagi tadi isterinya Rossalennah Natassyiah Asshaferah atau Seraa telah memuat naik beb...
Demi Kelangsungan Hidup Bakti Isteri Hamil Jaga Suami Terlantar

Demi Kelangsungan Hidup Bakti Isteri Hamil Jaga Suami Terlantar

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 236 hits
Georgetown Demi kelangsungan hidup ibu kepada dua anak mengambil alih tugas ketua keluarga selepas suaminya kini terlantar akibat diserang strok buat kali kedua pada Disember lalu Dalam situasi Perintah Kawalan Pergerakan di Pulau Pinang ak...
Dari Pvsat Kvarantin Ke Jinj Ng Peiamin Fr0ntliners Disatvkan Seb Gai Suami Isteri

Dari Pvsat Kvarantin Ke Jinj Ng Peiamin Fr0ntliners Disatvkan Seb Gai Suami Isteri

papar berkaitan - pada 1/2/2021 - jumlah : 176 hits
Siapa sangka wabak Covid 19 yang telah melanda negara sejak tahun lalu telah menyatukan pasangan kekasih sehingga ke jinjang pelamin
Harris Dan Intan Sah Bergelar Suami Isteri Dengan Sekali Lafaz

Harris Dan Intan Sah Bergelar Suami Isteri Dengan Sekali Lafaz

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 208 hits
HARRIS dan Intan sah bergelar suami isteri dengan sekali lafaz Pasangan selebriti Intan Ladyana 39 dan Harris Alif 22 sah bergelar suami isteri dengan sekali lafaz dalam majlis pernikahan di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan di sini j...
Suami Isteri Mana Tak Pernah Bergaduh Semua Tu Lumrah Barulah Rasa Complete

Suami Isteri Mana Tak Pernah Bergaduh Semua Tu Lumrah Barulah Rasa Complete

papar berkaitan - pada 1/2/2021 - jumlah : 461 hits
Rumah tangga yang bahagia sesekali pasti akan dilanda badai Ia adalah normal Dengan bergaduh manja ia akan membuatkan hubungan sesebuah pasangan lebih kuat dan saling memahami Perselisihan pendapat pasti berlaku kerana pertembungan pendapat...
Kekuatan Seorang Isteri Terletak Pada Sejauh Mana Dia Mampu Bersabar Dengan Sikap Suami

Kekuatan Seorang Isteri Terletak Pada Sejauh Mana Dia Mampu Bersabar Dengan Sikap Suami

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 271 hits
Setiap rumahtangga yang dibina tentu ada pasang surutnya Tak selamanya hubungan itu indah pasti ada masanya akan bergaduh dan tidak sepakat Ibarat kata pepatah Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri Kekuatan Isteri Kesabaran...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level

Mixing Politics With Religion In Malaysia Breeds Negativity

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam