Disebabkan Gurauan Viral Tu Kami Terpaksa Tanggung Perjalanan Anak Sakit Kanser Keluar Hospital Terjejas


Baru-baru ini viral gambar satu keluarga telah berjaya melepasi sekatan jalan raya bagi Perintah Kawalan Pergerakan (antara negeri) yang dikeluarkan bagi memutuskan rantaian Covid-19.
Baca: Tak Perlu Oven! Masak Dalam Periuk, Atas Dapur. Hasilnya Kek Lembut & Wangi
Menurut sumber, keluarga tersebut menunjukkan kad kesihatan anak kepada polis dengan alasan terpaksa pulang ke Kuala Lumpur bagi mendapatkan rawatan kesihatan untuk bayi mereka. Difahamkan keluarga tersebut dengan bangga mengambil gambar dan memuatnaik ke dalam group whatsapp. Gambar tersebut akhirnya tular di media sosial.
Yang menyedihkan apabila ada yang terkesan akibat perbuatan mereka-mereka yang dengan sengaja melanggar PKP ini. Ada yang betul-betul mempunyai kes kecemasan terjejas kerana sikap segelintir masyarakat yang tidak bertanggungjawab.
Puan Nur Lydia Rose Hafieza antara mangsa yang terjejas akibat perbuatan orang lain. Dia yang berada di wad kanak-kanak Hospital Tunku Azizah, Kuala Lumpur bagi mendapatkan rawatan untuk anaknya yang menghidap kanser terkilan apabila suaminya diarahkan berpatah balik sedangkan suaminya ingin menjemput dia dan anaknya yang sudah boleh keluar dari wad.
Dia berkongsi cerita ini agar lebih mereka-mereka yang melanggar PKP lebih bertanggungjawab dan tidak menyusahkan orang yang betul-betul berada dalam kecemasan yang perlu merentasi daerah.
Disebabkan gurauan diviralkan di Media Social pasal datang KL tunjuk kad kesihatan untuk lepasi roadblock

Harini Boleh Discharge Dari Hospital, Tapi Suami Kena Patah Balik 
Anak aku warded untuk operation buang tumor di Hospital Tunku Azizah Kuala Lumpur. Harini anak aku dah boleh discharge dari hospital. Waktu suami on the way ke KL dia kena tahan dekat Tol Gambang sebab tak ada permit untuk keluar negeri.

Surat Bukti Dah Tunjuk Tapi Polis Tak Boleh Terima
Surat bukti dah tunjuk tapi tak boleh terima..dia bagi pilihan u turn atau saman. Waktu tu dah pukul 12 lebih tengahari nak gerak dari Tol Gambang pusing ke IPD Kuantan around 30 minit nak sampai tu pun kalau tak jem dengan roadblock apa semua. Call ipd kuantan, dia orang tak boleh keluarkan permit tu sebab dah pukul 1.


Bayangkan, Kes Aku Ni Kes Kecemasan
Bayangkan kes emergency macam aku ni nak discharge tapi tak dan nak ambik permit untuk keluar dari negeri.

Alhamdulillah Polis Benarkan Selepas 3 Jam Berunding
Aku decide untuk deal dengan BUKIT AMAN. Aku direct dengan dia then sana deal dengan IPD KUANTAN. Alhamdulillah benda tu settle tapi makan masa 3 jam.
Aku Tak Ada Tempat Nak Berteduh Di KL Ni
Aku ni tak ada tempat tinggal di KL, sekali dah discharge mana boleh aku stay lagi dekat wad.

Anak Antibody Tak Kuat Nak Duduk Lama Di Hospital
Lagipun anak aku ni PATIENT ONCOLOGY dan antibodi tak kuat tak boleh keep lama dekat ward..disebabkan gurauan yang diviralkan tu kami terpaksa tanggung semua ni harini.

Gurauan Orang Lain Langgar PKP, Perjalanan Orang Yang Kecemasan Pula Terjejas
KAU FAHAM TAK GURAUAN KAU TU menjejaskan perjalanan anak aku pergi keluar hospital!! Anak aku ni fully treatment dekat HTAKL!
TOLONG LAH celik akal sikit jangan menyusahkan kami. Terima kasih BUKIT AMAN sudi membantu.
Patutnya Boleh Guna Surat Hospital Sebagai Surat Pelepasan, Tak Sangka Lepas Kes Viral Dah Tu, Surat Hospital Tak Diterima Sebagai Bukti
Kami dah dimaklumkan dari pihak hospital bukti surat discharge note tu boleh guna untuk melepasi roadblock
Discharge ward ni kita tak boleh expect doktor nak discharge pukul berapa, macam IPD KUANTAN ..ambik permit dari pukul 8 hingga 1tengah hari. Saya dapat discharge pukul 12, mase tu agak terhad untuk selesaikan bab permit sebab kami pun tak tahu pasal permit tu sedangkn kami dah dimaklumkan dari pihak hospital bukti surat discharge note tu boleh gune utk melepasi roadblock..
P/s “kerana nila setitik rosak susu sebelanga”
#cancerfighter
#rhabdomyosarcoma
Bermula Kisah Anak Penghidap Rhabdomyosarcoma (Prostatic Tumor)
Anak saya, Riyadh Adrian Sabriel Al Hayden 1 tahun 5 bulan menghidap Rhabdomyosarcoma (Prostatic Tumor) sejak umurnya 11bulan. Saya terpaksa berulang dari kuantan ke kuala lumpur (KL) sejak 28.8.2019 lagi bagi mendapatkan rawatan untuk anak saya.
Mula-mula dulu dia meneran macam sembelit jadi kami expect dia tak kencing. Pada 25.8.19, kami bawa anak pergi ke klinik swasta. Doktor cakap mungkin sembelit jadi doktor masuk ubat sembelit. Tapi petang pun masih tak ok.
Jadi kami pergi ke Hospital Tengku Afzan, keadaan pun masih sama. Masuk 26/8 masih anak kami masih tak ok. Saya pergi ke swasta, tak dapat nak x-ray dan anak terpaksa bertahan sampai 27.8.19. Keadaan anak makin teruk, kami pergi ke klinik swasta, doktor buat ultrasound nampak ada ketulan. Kami di refer ke Hospital Tengku Ampuan Afzan.
Pada 28.8.2019 dia buat CT Scan, memang nampak ada ketumbuhan. Jadi doktor buat keputusan unturk refer ke KL, esoknya 29 hbln doktor terus refer ke Hospital Tunku Azizah Kuala Lumpur.
Sehingga sekarang kami terpaksa berulang dari Kuantan ke Kuala Lumpur bagi mendapatkan rawatan untuk anak.
Baca: Resipi Tepung Pelita Tak Perlu Kukus, Guna Sukatan Cawan Je! Confirm Sedap Dan Wangi
Saya nak pesan, kesianlah pada kami yang selalu ada treatment dekat hospital yang luar dari kawasan kami. Kami jadi susah nak bergerak, kami kadang-kadang bila anak demam sakit sikit pun kami kena pergi ke Hospital yang ada detail pasal anak kami. kita permudahkan urusan orang insyallah Allah s.w.t permudahkn urusan kita.
Sumber: Nur Lydia Rose Hafieza 
Baca: Aiskrim Baskin Robbin Buatan Sendiri, Guna 3 Bahan Sahaja, Serius Sedap!

The post “Disebabkan Gurauan Viral Tu, Kami Terpaksa Tanggung! Perjalanan Anak Sakit Kanser Keluar Hospital Terjejas appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/disebabkan-gurauan-viral-tu-kami-terpaksa-tanggung-perjalanan-anak-sakit-kanser-keluar-hospital-terjejas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hilang Kerja Terpaksa Urus Bayi Sakit Bapa Mula Risau Anak Perlukan Kos Vaksin Yang Mahal

Hilang Kerja Terpaksa Urus Bayi Sakit Bapa Mula Risau Anak Perlukan Kos Vaksin Yang Mahal

papar berkaitan - pada 19/4/2020 - jumlah : 266 hits
Berat mata memandang berat lagi bahu memikul Itu keadaan seorang ketua keluarga di Pangsapuri Rakyat Jalan Cengal di sini yang hilang pekerjaan kerana terpaksa menguruskan bayinya yang sakit Baca Keadaan Kewangan Semakin Meruncing Malah dia...
Petugas Medis Terpaksa Menikah Via Online Di Rumah Sakit Ijab Kabulnya Sempat Diulang Tiga Kali

Petugas Medis Terpaksa Menikah Via Online Di Rumah Sakit Ijab Kabulnya Sempat Diulang Tiga Kali

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 244 hits
Keluarga mempelai pria tidak dapat ikut serta menemani beruntung rekan sejawatnya di rumah sakit selalu mendampingi dengan senang hati
Anak Perempuan El Chapo Dan Kartel Dadah Mexico Turun Padang Bantu Penduduk Terjejas Akibat Covid 19

Anak Perempuan El Chapo Dan Kartel Dadah Mexico Turun Padang Bantu Penduduk Terjejas Akibat Covid 19

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 504 hits
Anak perempuan bos kartel dadah terbesar di Mexico Joaquin El Chapo Guzman dan pengikutnya yang masih aktif turun padang bagi mengedarkan kotak bantuan kepada orang miskin yang terkesan akibat wabak COVID 19 Satu video dimuat naik di Facebo...
Kes Pulih Lebih Tinggi Daripada Kes Baharu Seramai 222 Pesakit Covid 19 Sembuh Dibenarkan Keluar Hospital Hari Ini

Kes Pulih Lebih Tinggi Daripada Kes Baharu Seramai 222 Pesakit Covid 19 Sembuh Dibenarkan Keluar Hospital Hari Ini

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 267 hits
KEMENTERIAN Kesihatan Malaysia melaporkan seramai 222 kes sudah sembuh dan pesakit dibenarkan discaj Angka tersebut menjadikan jumlah kumulatif kes sembuh keseluruhan setakat hari ini adalah sebanyak 1 830 kes bersamaan 42 11 peratus Tahnia...
80 Lagi Pesakit Covid 19 Sembuh Dan Dibenar Keluar Hospital

80 Lagi Pesakit Covid 19 Sembuh Dan Dibenar Keluar Hospital

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 504 hits
Kettua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah memaklumkan sebanyak 80 kes telah sembuh dan dibenarkan untuk discaj hari ini Jumlah keseluruhan telah sembuh dan discaj adalah 1 321 kes bersamaan dengan 33 33 dari jumlah keseluruhan...
Cabaran Jaga Anak Autisme Sepanjang Pkp Zarina Guna Helah Supaya Azal Azil Tak Keluar Rumah

Cabaran Jaga Anak Autisme Sepanjang Pkp Zarina Guna Helah Supaya Azal Azil Tak Keluar Rumah

papar berkaitan - pada 19/4/2020 - jumlah : 579 hits
Mempunyai dua orang anak istimewa yang menghidap autisme dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan tentunya bukan sesuatu yang mudah buat pelakon Zarina Zainuddin Pasti sahaja kedua anak kembarnya Azil dan Azal yang merupakan anak istimewa m...
Dugaan Sambut Ramadan Langkawi Dilanda Ribut Hospital Dipercayai Turut Terjejas

Dugaan Sambut Ramadan Langkawi Dilanda Ribut Hospital Dipercayai Turut Terjejas

papar berkaitan - pada 23/4/2020 - jumlah : 303 hits
Pokok tumbang dan bumbung rumah diterbangkan angin ribut yang dipercayai melanda sebuah perkampungan di Langkawi lewat petang tadi beberapa hari sebelum umat Islam menyambut bulan Ramadan yang mulia Dikatakan kejadian berlaku pada petang ta...
Viral Foto Petugas Covid 19 Peluk Anak Dibungkus Plastik Ayah Kangen Dek

Viral Foto Petugas Covid 19 Peluk Anak Dibungkus Plastik Ayah Kangen Dek

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 411 hits
Foto yang diduga seorang petugas garda depan COVID 19 di Malaysia peluk anak yang dibungkus plastik viral di media sosial Dalam foto tersebut tampak seorang pria memeluk anak kecil berbaju merah muda yang terbungkus plastik bening Diberitak...
Cabaran Zarina Zainuddin Masa Pkp Anak Mengamuk Kalau Tak Bagi Keluar

Cabaran Zarina Zainuddin Masa Pkp Anak Mengamuk Kalau Tak Bagi Keluar

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 1084 hits
fb comments fb comments span fb comments span iframe style min width 100 important width 100 important Pelakon Zarina Zainuddin berhadapan pelbagai cabaran bagi mengawal dua anaknya yang menghidap autism iaitu Azil dan Azal agar tidak kelua...
Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Kempen Mari Beli Lokal Ramadan Raya 2024 Kembali Lagi

Antara Pilihan

Hantam Terus Frans Kritik Dr Haji Murariau Dosen Akademi Dakwah Di Riau

Bahagia Ibu Meninggal

Makan Nasi Kandar Di Pelita Gateaway Seremban