Dilema Rakyat Siapa Yg Lebih Kita Percaya


VAKSiN DAN KWAN !!!


Menurut Najib warta telah dikeluarkan untuk penggunaan wang KWAN bagi menampung program vaksinasi negara. Wang tersebut sepanjang Najib menjadi Perdana Menteri hanya sekali dikeluarkan sebanyak 42 Juta untuk Wetland Putrajaya. 


Dan Najib mempersoalkan kenaikan kos seperti diumumkan oleh kerajaan dari RM 3 billion menjadi RM 5 billion. Tetapi dalam hal ini Najib seperti biasa akan memanipulasi apa sahaja untuk nampak dia betul. 


Najib hanya mengira kos untuk pembelian vaksin sahaja. Lihat betapa jahatnya makhluk ini cuba membunuh kerajaan. Harus diingat dalam hal ini kerajaan telah menyatakan kos tersebut adalah termasuk kos penyediaan dan penambahan pusat vaksinasi Covid. 


Untuk mempercepatkan proses vaksin tempat penyediaan haruslah banyak. Dan semua maklum penyimpanan vaksin ini khas dan tidak boleh sewenangnya diletakkan dalam suhu yang tidak sesuai. Akan merosakkan vaksin tersebut. 


Kos juga termasuk elaun tambahan frontliner yang bertanggungjawab menyelia pusat vaksin dan proses suntikan. 
Berapa ribu orang petugas kesihatan terlibat. Mereka harus dihargai dan kerja lebih mereka dihargai kerajaan dengan penyediaan elaun tambahan khas bagi tujuan tersebut. 


Jika mengikut jadual negara kita akan berjaya memvaksin semua penduduk dalam masa paling cepat. Dalam apa juga perancangan, kewangan harus diselesaikan dulu demi rakyat. Semua perkara perlukan pembelanjaan. Demi rakyat kerajaan ini sanggup berhabis ratusan billion sekalipun. 


Usah bezakan zaman Najib dan sekarang. Antara langit dan bumi keadaannya. Dalam hal vaksin ini kita berdepan perkara baru. Kali pertama kita hadapi. Kita tiada pengalaman. Setelah vaksin sampai baru kita banyak belajar dan faham bagaimana vaksin diuruskan. Dan langkah drastik diambil setelah berpengetahuan. 


Penambahan pusat vaksin dan vaksin adalah keperluan rakyat. Jadi apa masalah berbelanja untuk rakyat dan tidak membuat pinjaman luar negara. Kita menggunakan sumber dalaman yang kita miliki. Ini bukan kegagalan. Ini bukti bagaimana kerajaan hari ini meletakkan segalanya dimiliki demi rakyat. Itulah kelebihan kerajaan ini. 


Cuma sekarang kita hadapi masalah bekalan yang agak perlahan kerana pengeluar tidak dapat menampung permintaan seluruh dunia dan mengutamakan negara2 yang terlibat dalam pemberian bantuan kewangan untuk pembangunan vaksin dahulu. 


Pengeluar utamakan negara penyumbang2 ini dahulu. Tetapi sekarang pun proses suntikan tidak pernah berhenti. Kita telah selesai menvaksin hampir 1.2juta orang rakyat Malaysia. Kita antara negara terpantas jika mengikut jumlah populasi rakyat. Syukur. 


Kerajaan juga tidak menggunakan wang begini untuk melabur ke skim skandal merepek seperti Najib. Dan Najib tiada kredibiliti untuk bicara hal ini. Cermin diri dan akuilah Najib penyamun yang gagal mengurus diri. Apatah lagi negara. 


Najib akan mencari apa sahaja peluang untuk memanipulasi maklumat dan berita untuk menangkan dirinya. Dan pasukan penulisnya ini berbayar. Kita yang tahu cerita jangan berdiam diri. Lawan betulkan berita karut ini. 


Najib berharap sangat penulisannya akan pengaruhi rakyat. Dan kerajaan ini dijatuhkan atau dibenci. Tetapi dia terlupa. Rakyat sekarang bijak dan rasional. Ini kerajaan terbaik dalam situasi ini. 


Rakyat nampak, rasai dan nikmati hasil usaha mereka. Rakyat lebih bersimpati kepada kerajaan hari ini. Dalam kerajaan Muhyiddin ini berusaha keras untuk pastikan keselamatan rakyat terbela, ekonomi rakyat bergerak dan ekonomi negara berputar, masih ada rakyat malaysia golongan binatang politik yang sanggup melakukan apa sahaja untuk jatuhkan Muhyiddin dan kerajaan. 


Semuanya berkisar kepada kuasa. Kerana dari kuasa maka hukuman, pendakwaan dan pertuduhan mahkamah binatang2 politik ini akan gugur dan mereka bebas. 


Kata mereka Muhyiddin gagal. Ya Muhyiddin gagal. Gagal membantu mereka untuk salah guna kuasa melepaskan kes mereka. Itulah dosa Muhyiddin kepada mereka. 


Muhyiddin teruskan.  Kami akan membantu membela apa yang kami mampu. Percayalah orang baik Allah sayang. Allah tidak pernah aniaya hambaNYA. Teruskan memimpin penuh jujur dan istikhomah. Insyaalllah rakyat bersamamu dalam apa jua keadaan. 


Bukan perkara mudah memimpin dalam keadaan begini. Rakyat memahami dan mengerti. Dan rakyat faham mana serangan politik mana kisah yang benar.
CnP 


# atas isu, prihatin Najib perlu disokong.




Tidak ada sesiapapun menentang undang² cuma rakyat memberi pandangan ke atas undang²..ITU sahaja.


Kebebasan dan hak untuk membuat laporan polis..




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kluangmanexpress.blogspot.com/2021/04/dilema-rakyat-siapa-yg-lebih-kita.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hashtag Kerajaangagal Dengan Ciapan Lebih 150 Ribu Bukti Nyata Rakyat Tak Puas Hati Dengan Pn

Hashtag Kerajaangagal Dengan Ciapan Lebih 150 Ribu Bukti Nyata Rakyat Tak Puas Hati Dengan Pn

papar berkaitan - pada 26/4/2021 - jumlah : 216 hits
Betul ke sedang viral hashtag KerajaanGagal digunakan secara meluas di media sosial sejak beberapa hari lalu Hashtag kerajaangagal malah dikatakan antara hashtag paling popular digunakan rakyat Malaysia ketika ini Beberapa media dalam talia...
Lebih Ramai Rakyat Malaysia Dijangka Panjang Umur

Lebih Ramai Rakyat Malaysia Dijangka Panjang Umur

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 366 hits
BERNAMA MAHATHIR Mohamad FOTO arkib NSTP Putrajaya Ketika ramai bertanya apa rahsia lanjut usia Tun Dr Mahathir bekas perdana menteri berkata hakikatnya lebih ramai rakyat Malaysia akan panjang umur dan mereka akan menyumbang ke arah pemben...
5568 Ppim Desak Tindakan Lebih Tegas Tangani Isu Gugat Perpaduan Rakyat Wacana 16 04 2021

5568 Ppim Desak Tindakan Lebih Tegas Tangani Isu Gugat Perpaduan Rakyat Wacana 16 04 2021

papar berkaitan - pada 18/4/2021 - jumlah : 304 hits
KUALA LUMPUR 16 Apr Persatuan Pengguna Islam Malaysia mahu kerajaan mewujudkan satu Jawatankuasa untuk bertindak tegas dalam menangani isu yang semakin mencabar kedaulatan negara Ketua Aktivis PPIM Dato Nadzim Johan berkata isu terkini yang...
Teaser Musim Kedua Love Menjanjikan Lebih Banyak Pengkhianatan Drama

Teaser Musim Kedua Love Menjanjikan Lebih Banyak Pengkhianatan Drama

papar berkaitan - pada 21/4/2021 - jumlah : 228 hits
TV Chosun telah mendedahkan teaser pertama drama Love musim kedua Love adalah sebuah drama yang mengikuti masalah perkahwinan tiga pasangan yang berada pada tahap yang berbeza dalam hidup The post appeared first on
Ethereum Diseret Lebih Rendah Oleh Bitcoin

Ethereum Diseret Lebih Rendah Oleh Bitcoin

papar berkaitan - pada 21/4/2021 - jumlah : 246 hits
Ethereum diperdagangkan lebih rendah pada tahap 2 079 berbanding paras tertinggi 2 280 semalam Kripto jatuh sekali lagi menghapus keuntungan terkini Kecenderungan menurun setelah gagal mengeluarkan kawasan rintangan yang kuat Secara teknika...
Buat Sendiri Murtabak Mini Guna Kulit Popia Lebih Jimat Memang Puas Hati Sedap

Buat Sendiri Murtabak Mini Guna Kulit Popia Lebih Jimat Memang Puas Hati Sedap

papar berkaitan - pada 20/4/2021 - jumlah : 373 hits
Murtabak adalah pancake yang disumbat dengan inti atau roti goreng yang biasa dijumpai di Semenanjung Arab dan Asia Tenggara terutama di Arab Saudi Kuwait Yaman Indonesia Malaysia Singapura Brunei dan Thailand Rasanya kulitnya yang lembut d...
Pkb Lebih Dari Tiga Menteri Yang Akan Direshuffle

Pkb Lebih Dari Tiga Menteri Yang Akan Direshuffle

papar berkaitan - pada 20/4/2021 - jumlah : 207 hits
Jazilul tidak mengungkapkan kepastian reshuffle tersebut Dia hanya bilang Jokowi merombak kabinetnya pada hari Rabu
5 Rumus Rahasia Jualan Hijab Online Kunci Biar Lebih Menonjol Dari Para Pesaing

5 Rumus Rahasia Jualan Hijab Online Kunci Biar Lebih Menonjol Dari Para Pesaing

papar berkaitan - pada 21/4/2021 - jumlah : 221 hits
Walaupun sudah banyak yang menggeluti tapi pasarnya yang sangat besar juga selalu memberikan peluang Semangat
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah

Dolar Berada Dalam Kawalan